Váhostav-SK dlhuje bankám a dodávateľom vyše 111 mil. eur

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Váhostav-SK dlhuje bankám a dodávateľom vyše 111 mil. eur

Odoslaťod rybana1 » 10. Dec 2014 11:04

Váhostav-SK dlhuje bankám a dodávateľom vyše 111 mil. eur. Môže to byť viac

http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000673/ ... o-byt-viac

Veritelia Váhostavu prihlasovali svoje pohľadávky voči firme v reštrukturalizácii.

Dlh stavebnej spoločnosti Váhostav-SK voči bankám sa vyšplhal k sume 26,7 milióna eur a predstavujú ho najmä existujúce úvery. Ďalších 85 miliónov eur dlhuje firma dodávateľským spoločnostiam.

Prihlásených je ešte aj 30 miliónov eur pohľadávok z obchodného styku. Tie sú ale podľa hovorcu firmy Tomáša Halána sporné, keďže sa nenachádzajú v účtovníctve stavebnej spoločnosti. Takéto pohľadávky si voči Váhostavu-SK prihlásili jeho veritelia. Možnosť na to mali do pondelka 24. novembra, firma sa totiž nachádza v reštrukturalizácii.

Do reštrukturalizácie sa prihlásili aj partneri v združeniach, v ktorých sa pri výstavbe diaľnic a železníc podieľa Váhostav-SK. "Každý má síce právo prihlásiť si svoje pohľadávky, ale konanie niektorých našich partnerov považujeme za neprimerané," skonštatoval v dnešnom stanovisku generálny riaditeľ firmy Marián Moravčík.

Napríklad Metrostav si podľa neho prihlásil podmienené pohľadávky 840 miliónov eur a OHL ŽS necelých 167 miliónov eur. "Pričom si neprihlasovali len svoje podiely z jednotlivých združení, ale hodnotu celej zákazky za všetky firmy vrátane možných pokút, záruk, budúcich opráv v rámci reklamácií a podobne," vymenoval Halán.

Takto si chcú podľa Váhostavu-SK pravdepodobne zlepšiť svoju finančnú situáciu. "To by ale malo v konečnom dôsledku vplyv na uspokojenie nárokov malých dodávateľských firiem a živnostníkov," dodal Moravčík. Spoločnosť podáva podľa neho správkyni návrh na popretie týchto prihlásených podmienených pohľadávok.

Reštrukturalizáciu Váhostavu-SK povolil súd začiatkom októbra tohto roku. Jej cieľom je podľa stavbárov ozdraviť firmu a uspokojiť veriteľov vo vhej miere ako pri konkurze, udržať pritom zamestnanosť a výrobu.

Dôvodom finančných problémov spoločnosti bola podľa Halána zrušená výstavba diaľnic formou PPP projektov (verejno-súkromných projektov). A teda strata kľúčových zákaziek, na ktoré sa firma v minulosti pripravovala.

Problematické sa stali aj diaľničné projekty na severe a východe Slovenska. Váhostav-SK ale tvrdí, že ich riadne dokončí aj napriek stratovosti spôsobenej cenami vysúťaženými na vrchole krízy. "Od povolenia reštrukturalizácie je firma povinná uhrádzať všetky nové záväzky načas, a tak aj robíme. Zároveň stále pracujeme na všetkých stavbách, ktoré máme zazmluvnené," doplnil Moravčík. Rovnako sa firma podľa neho intenzívne venuje ozdraveniu smerom dovnútra.
rybana1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 315
Obrázky: 18
Založený: 23. Apr 2014 09:00
Bydlisko: TT

Naspäť na 2014

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.