Bezpečnosť na moste VSS v Košiciach

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Bezpečnosť na moste VSS v Košiciach

Odoslaťod i15 » 16. Dec 2014 19:18

Matka dvoch dcér z havárie v protismere zomrela

Dve dievčatká z Michaloviec prišli včera o mamu. Dopravný expert tvrdí, že políciu na problém upozorňoval a vie o ňom aj NDS.

KOŠICE. Na vážne zranenia zomrela včera v košickej nemocnici 39-ročná vodička z Michaloviec. V nedeľu večer išla v smere od VSS k Južnému nábrežiu. Na moste na Nižných Kapustníkoch pri sídlisku Nad jazerom si vybrala zlý výjazd, vošla do protismeru a čelne sa zrazila s protiidúcim vozidlom.

Jej 15-ročná dcéra, ktorú viezla, nie je v priamom ohrození života, ale utrpela ťažké poranenia končatín a leží v nemocnici. Druhá, 8-ročná dcéra mala šťastie, jej ľahké zranenia ošetrili len ambulantne. Iba ľahko sa zranil aj 25-ročný vodič druhého auta. Škodu na zošrotovanom michalovskom citroëne vyčíslili na 3-tisíc eur. Zato na protiidúcom audi so stropkovskou značkou až na 89-tisíc a na zvodidle 800 eur.

Vodička okrem stredovej dvojitej súvislej čiary podľa polície nerešpektovala ani dopravné značky zákaz vjazdu v jednom smere a prikázaný smer obchádzania. Nehoda vyvolala na internetovej stránke Korzára búrlivú diskusiu našich čitateľov. Tí upozornili, že prípady, že auto na tomto moste vošlo do protismeru, sa už stali aj predtým. Jedni tvrdia, že dopravné značenie na moste je nedostatočné. Druhí spochybňujú jazdecké zručnosti niektorých vodičov.

Titl: K nehode nemuselo dôjsť

Audítor bezpečnosti pozemných komunikácií Pavel Titl vysvetľuje, že keď v minulosti túto preložku ciest I/50-I/68 preklasifikovali na rýchlostnú cestu R4, bez akýchkoľvek stavebných úprav to prinieslo zvýšenie maximálnej povolenej rýchlosti na 90 km/h.

„Parametre tejto komunikácie však nespĺňajú príslušné technické predpisy.“

Zdôrazňuje, že rýchlostná komunikácia s povolenou 90-kou nemá v tomto úseku v dĺžke 975 m stredový deliaci pruh či pás, hoci ten na ostatných úsekoch je.

„To má za následok v poslednom období viaceré nehody – vrátane čelných zrážok s vážnymi následkami. Pri zabezpečení stredového deliaceho betónového zvodidla by k tejto nehode nedošlo.“

Titl tvrdí, že o probléme chýbajúceho stredového deliaceho pásu správca komunikácie – štátna Národná diaľničná spoločnosť – vie.

„Aj ja osobne som viackrát upozornil Prezídium Policajného zboru v Bratislave na nutnosť riešenia tohto kritického úseku, aj so znížením maximálnej povolenej rýchlosti z 90 na 70 km/h.“

Tým by podľa Titla došlo medzi Salašom Barca a mostom Nižné Kapustníky (1 650 m) k zníženiu kolíznych situácií, síce pri predĺžení času prejazdu o 19 sekúnd, ale zmenšili by sa dopravné zápchy na zjazdoch na Slaneckú a Južnú triedu, vznikajúce pre vchádzanie do úsekov s 50-kou priamo z 90-ky. Dodal, že aj včera sa na zjazde na Slaneckú stala ďalšia nehoda. Národnej diaľničnej (NDS) odporúča, aby si dala urobiť bezpečnostný audit celého obchvatu Košíc, ktorý by poukázal na všetky kritické miesta a navrhol riešenie. Apeluje, že konať treba rýchlo, lebo úsek medzi križovatkami VSS a Slanecká je najviac zaťaženou komunikáciou v Košiciach.

„V roku 2010 tadiaľ prechádzalo denne vyše 49–tisíc vozidiel so 17 % podielom kamiónovej dopravy. Je to o 22-tisíc viac ako na Moldavskej v smere na U. S. Steel alebo o temer 26-tisíc viac ako na diaľničnom privádzači do Prešova. Medziročný nárast dopravy na moste VSS dosahuje 6 %.“

Michal Fúrik, hovorca NDS, reagoval, že dopravné značenie je v kompetencii Policajného zboru a oni budú súčinní pri opatreniach, ktoré prispejú k zvýšeniu bezpečnosti.

„Značenie na moste je v súlade s platnými predpismi a odsúhlasené Prezídiom Policajného zboru. Ak bude požiadavka na zmenu značenia, resp. stavebné úpravy zo strany polície, budú vykonané v rámci platnej legislatívy.“

Košický dopravný inšpektorát sa včera do uzávierky nevyjadril.

„Škoda, že úseky rýchlostnej komunikácie v Košiciach sú v kompetencii bratislavskej dopravnej polície a problémy sa riešia zdĺhavo. Košická o nich vie, ale často je bezmocná,“ komentuje Titl.

„Osobne si myslím, že značenie je tam dostačujúce, ale nehody, ktorých sa tam stáva dosť, by už mali zalarmovať zodpovedných. Alebo sa čaká na autobus plný detí, ktorý vojde do protismeru plne naloženému kamiónu?“ pýta sa jeden z diskutérov na http://www.korzar.sk.

Obrázok

Zákaz vjazdu vľavo, prikázaný smer vpravo a dvojitá plná čiara. Bola tma a vodička nie z Košíc. Toto značenie si nevšimla a namiesto doprava vošla doľava do protismeru. Za chybu zaplatila životom. Foto: JUDY

Vydané dnes o 9:21 Autor: Jaroslav Vrábeľ

http://kosice.korzar.sme.sk/c/7549746/m ... mrela.html
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Naspäť na 2014

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.

cron