Pohronie má rýchlocestu. Nedokončenú

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Pohronie má rýchlocestu. Nedokončenú

Odoslaťod plš » 20. Dec 2014 10:38

Pohronie má rýchlocestu. Nedokončenú
Eva Žgravčáková, Pravda | 20.12.2014 08:42

Napriek tomu, že motoristi nedostanú tento rok ani kilometer diaľnice, hoci štát ich sľuboval vyše 30 kilometrov, tesne pred koncom roka sa podarilo prestrihnúť pásku aspoň na šesť kilometrov dlhom polovičnom profile rýchlocesty R2 pri Žiari nad Hronom.

Rýchlostný úsek však nie je úplne dokončený, to príde na rad až počas prvých mesiacov roka 2015.

„Do dnešného dňa boli ukončené stavebné práce na objektoch, ktoré sú potrebné na uvedenie úseku do prevádzky. V budúcom roku bude potrebné vykonať práce týkajúce sa spätnej rekultivácie okolia R2, vegetačných úprav, náhradnej výsadby, preložiek poľných ciest a rekonštrukcie miestnych komunikácií používaných počas výstavby,“ priznáva Martin Kóňa, hovorca ministerstva dopravy.

Obchvat Žiaru nad Hronom mal byť hotový už v októbri tohto roku. Dlhodobé dažde počas leta však spôsobili oneskorenie prác oproti harmonogramu. Strabag, ktorému diaľničiari výstavbu obchvatu odklepli za viac ako 26 miliónov eur, začal ku koncu roka výrazne pracovať na tom, aby bol úsek odovzdaný ešte pred sviatkami, keď sa väčšina ľudí presúva zo západného Slovenska smerom na východ.

Cesta po obchvate má motoristom, ktorí využívali doterajšiu cestu prvej triedy, ušetriť minimálne päť minút, niektorí vodiči však hovoria až o dvadsiatich.

Obchvat Žiaru nad Hronom je súčasťou budúcej rýchlostnej R2 ťahajúcej sa smerom na Prievidzu a Trenčín. O obchvate sa hovorilo už od konca 90. rokov. Miestni sa niekoľko rokov sťažovali na veľký hluk, prašnosť a otrasy. Chodci si zase museli dávať pozor, aby nedošlo ku kolízii s autami. Mesto totiž pretína cesta medzinárodného významu a tranzituje ním hlavne veľa kamiónov.

Denne má prejsť mestom 25–tisíc áut. Napriek tomu sa obchvat postavil len v polprofile. Európska únia je totiž ochotná uhradiť náklady na výstavbu ciest podľa toho, ako vychádzajú štúdie realizovateľnosti a v prípade obchvatu Žiaru nad Hronom nebolo možné prefinancovať z európskych zdrojov plný profil. Diaľničiari však tvrdia, že úsek pripravili tak, aby v prípade, že intenzita ešte viac stúpne, bude možné veľmi jednoducho rýchlocestu rozšíriť.

Oproti pôvodným plánom však nemeškal len šesťkilometrový obchvat na Pohroní a daždivé počasie stojí aj za meškaním diaľnice D1 od Dubnej Skaly po Turany a od Jánoviec po Jablonov.

Šestnásťkilometrová diaľnica od Dubnej Skaly po Turany, ktorú stavia Váhostav, mala byť hotová v decembri tohto roka, no k dokončeniu príde v skutočnosti až na jar. Dôvodom sú oficiálne masívne zrážky v regióne.

Váhostav nestihol načas odovzdať ani diaľnicu pri Levoči, ktorú stavia v konzorciu s českou firmou Bögl a Krýsl. Diaľnica od Jánoviec po Jablonov mala byť totiž hotová v júli tohto roka. Príčinou meškania tejto stavby je však okrem zlých poveternostných podmienok aj nedostatok kapacít. Levočská diaľnica bude realitou zrejme až začiatkom leta budúceho roka, pôvodne sa uvažovalo o tohtoročnom júli.
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... dokoncenu/
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 23:26
Bydlisko: Košice

Naspäť na 2014

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.