Diaľnica mešká, ešte než začali stavať

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Diaľnica mešká, ešte než začali stavať

Odoslaťod Andrej » 25. Dec 2014 16:42

Diaľnica mešká, ešte než začali stavať
(18.12.2014; Televízna stanica STV 1; Správy RTVS; 19:00; por. 10/28; Vlado Záborský / Viliam Stankay)

Viliam Stankay, moderátor:
"Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka-Višňové-Dubná Skala mešká už v prípravnej fáza. Zhotoviteľ stavby, ktorým je slovensko-talianske konzorcium, stále nemá hotové všetky projekty k tomuto úseku. Aktuálny stav si na kontrolnom dni preverila Národná diaľničná spoločnosť."

Vlado Záborský, redaktor:
"Pol roka po poklopaní základných kameňov mali byť podľa šéfa diaľničnej spoločnosti prípravné práce už ďalej."

Milan Gajdoš, generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti:
"Môžeme konštatovať, že nastal posun v týchto veciach. Stále sú však rezervy a zhotoviteľ deklaroval, že vyvinie maximálnu aktivitu na to, aby ten sklz, ktorý má v prípravných prácach, dobehol."

Vlado Záborský:
"Projekt čakal na víťaza niekoľko rokov. Zatiaľ sa zmeni li viaceré normy. Za oneskorenie prác môže podľa zhotoviteľa snaha prispôsobiť sa im. Úsek s najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku je pritom kľúčový pre odklon dopravy mimo Žilinu."

Pavol Kajánek, zástupca riad.Výskumného ústavu dopravného:
"Ten predchádzajúci úsek medzi Hričovom a Lietavskou Lúčkou je skôr prínosom pre zdrojovú a cieľovú dopravu pre mesto Žilina."

Vlado Záborský:
"Aj keď predchádzajúci úsek bude postavený skôr, podľa odborníkov sa aj jeho prínos naplno prejaví až keď bude dokončená diaľnica s tunelom Višňové-Dubná Skala. Od Hričova po Vrútky sa potom skráti jazda o dvadsať minút a pod Strečnom bude jazdiť namiesto súčasných tridsaťtisíc asi šesťtisíc päťsto áut denne."

Pavol Kajánek:
"Taktiež tento úsek veľmi zníži dopravnú nehodovosť, v absolútnom vyjadrení je možné povedať, že ročne je to až okolo deväťdesiat dopravných nehôd."

Vlado Záborský, redaktor:
"Hoci je stavba s tunelom Višňové iba v začiatkoch, harmonogram prác je postavaný tak, že každé zdržanie môže ohroziť odovzdanie plánované na koniec roka 2019."

Milan Gajdoš:
"Asi o veľkom časovom priestore sa nedá hovoriť, ale priestor tu je a je to naozaj v rukách zhotoviteľa."

Vlado Záborský:
"Väčší stavebný ruch sa dá na tomto úseku očakávať začiatkom budúceho roka a v apríli by sa mal začať raziť aj tunel."
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Naspäť na 2014

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.