Na diaľničných úsekoch pracuje vyše päťsto ľudí

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Na diaľničných úsekoch pracuje vyše päťsto ľudí

Odoslaťod mirsi » 27. Aug 2015 12:23

Na diaľničnom úseku D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SR/PR pracuje viac ako 500 zamestnancov. Momentálne sa venujú mostom a tunelom.

SVRČINOVEC. Práce na jednom z najťažších diaľničných úsekov, ktoré sa v súčasnosti na Slovensku stavajú, prebiehajú podľa plánu. Diaľnica D3 je hneď po D1 najvyššou diaľničnou prioritou súčasnej vlády. V júni sa podarilo preraziť tunel Svrčinovec. Je situovaný na začiatku úseku viac ako 12 kilometrov dlhej diaľnice D3 Svrčinovec -Skalité v smere do Poľska, pár metrov za križovatkou Svrčinovec. Bude jednorúrový s obojsmernou premávkou. Tunelovú rúru razili stavbári deväť mesiacov zo západnej strany smerom na východ.

„Na celom úseku D3 Svrčinovec – Skalité – št. hranica SR/PR pracuje v súčasnosti 520 ľudí. Robia na všetkých mostných objektoch. Na dvoch ide o práce na spodnej, na ostatných na hornej stavbe. Okrem toho sa buduje spodná klenba tunelovej rúry a pripravuje debnenie sekundárneho ostenia. Oporné a zárubné múry sú hotové na 90%,“ informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.

Vybudovanie diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité vrátane štyristometrového tunela Svrčinovec a takmer deväťstometrového tunela Poľana, bude mať význam z hľadiska tranzitnej medzištátnej dopravy medzi Slovenskom a Poľskom. Odľahčí sa oravský hraničný priechod Trstená, ako aj priechod Svrčinovec, kadiaľ prechádzajú vozidlá nad 7,5 tony smerujúce z Kysúc nielen do Poľska, ale aj do Českej republiky. Po otvorení diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité ušetrí osobné auto denne 9 minút. Podľa informácie NDS cena za vybudovanie diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité je 329,8 milióna eur. Projekt sa financuje zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Výstavbu úseku zabezpečuje združenie Váhostav - SK, Doprastav, Strabag a Metrostav SK. Zmluvné ukončenie výstavby je plánované pred koncom roka 2016.

Koncom tohto roka sa má začať aj s výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Bude prechádzať zastavaným a geologicky náročným územím v pokračovaní od tunela Horelica po križovatku Svrčinovec. Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta Čadca, ktorá v súčasnosti vedie po kapacitne nevyhovujúcej ceste I/11 s intenzitou dopravy asi 12-tisíc vozidiel denne, pričom na nákladnú dopravu pripadá takmer 50%-ný podiel z tejto intenzity. Úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a prispeje k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny na jednej strane, priemyselného Ostravska a poľského mesta Bielsko Biala s priľahlým regiónom. Budovať sa bude v dĺžke 5673 metrov.

„Čo sa týka úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec v súčasnosti sa robí verejné obstarávanie na zhotoviteľa. Majetkovo právne vysporiadanie je ukončené, čo je predpoklad získania stavebného povolenia, bez ktorého by sme nemohli tendrovať zhotoviteľa,“ dodala Žgravčáková.

http://kysuce.sme.sk/c/7982733/na-dialnicnych-usekoch-pracuje-vyse-patsto-ludi.html
mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Naspäť na 2015

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.