S výstavbou horelického mosta začnú v októbri

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

S výstavbou horelického mosta začnú v októbri

Odoslaťod juancarlos » 10. Sep 2015 13:36

Stavebné práce na päťdesiatročnom čadčianskom horelickom moste chce začať Slovenská správa ciest v októbri. Plánuje ich ukončiť do februára 2017.

ČADCA. Dopravná situácia na 50 rokov starom horelickom moste sa čiastočne zlepšila až po vlaňajšom sprevádzkovaní okružnej križovatky. V rámci výstavby obchvatu mesta mal prejsť dôkladnou rekonštrukciou. Zatiaľ sa tak nestalo, Slovenská správa ciest (SSC) plánuje začať s prácami až tento rok v októbri. Potvrdila to hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Zuzana Hromcová.

Peniaze pôjdu z eurofondov

„Pôjde o novostavbu oceľovo-betónového spojitého mosta v trase pôvodného mostného objektu,“ informovala. Práce budú pozostávať z výstavby nového 7-poľového mosta, dĺžka premostenia bude 263,4 m, stavebná výška 1,89 m a maximálna výška 11,92 metra.

Predpokladajú celkové náklady vo výške približne 11 400 000 eur. Dodala, že financovanie je zabezpečené z eurofondov (85 %), zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu. Dodávateľ bude známy až na základe výsledkov verejného obstarávania. Práce na moste plánujú ukončiť vo februári 2017. Dopravu budú v rámci jednotlivých etáp riešiť po cestách Žilinského kraja (I/11A,I/11, I/11B,I/18, I/18A, D1, II/487, II/520 a I/61).

Hrozil pád konštrukcie

Most dočasne uzatvorili 20. marca 2013 pre havarijný stav, premávku na ňom obnovili 7. júna toho istého roku. Generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Roman Žembera na margo jeho stavu vtedy povedal, že starý betón už dobre nedržal na pilieroch a došlo k takému odpadávaniu, že odkrylo výstuž. Hrozil dokonca pád celej mostnej konštrukcie. Najskôr uvažovali, že ju podoprú a budú pokračovať v plánovanej rekonštrukcii podľa pôvodného projektu. „Keďže si však situácia žiadala urýchlené riešenie, dôjde k zmene operačného programu i financovania. Nanovo sa musí urobiť projektová dokumentácia, aby sme mohli čerpať peniaze z eurofondov,“ povedal. Cestári museli najskôr dočasne podoprieť mostnú konštrukciu. Most zatiaľ funguje pre dopravu obojsmerne v polovičnom profile s obmedzenou záťažou do 20 ton.

http://kysuce.sme.sk/c/7997303/s-vystav ... mpaign=rss
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Naspäť na 2015

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.