Situácia s dopravou sa môže v KNM zlepšiť najskôr o dva roky

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Situácia s dopravou sa môže v KNM zlepšiť najskôr o dva roky

Odoslaťod Miro » 11. Nov 2015 15:10

Kysucké Nové Mesto je preťažené dopravou najmä v čase striedania zmien. Z priemyselnej zóny nevedie žiadna účelová komunikácia, ktorá by priamo odvádzala nákladnú a osobnú dopravu na cestu I/11. Celá doprava prechádza obytnou zónou mesta. Pomôcť by mal diaľničný privádzač.

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Najmenej dva roky budú musieť obyvatelia Kysuckého Nového Mesta čakať na zlepšenie dopravnej situácie.

„V súčasnosti je mesto preťažené dopravou. Zmenu k lepšiemu možno očakávať až po vybudovaní diaľničného privádzača a cesty spájajúcej privádzač s križovatkou na neslušskej ceste. Zatiaľ nevieme o žiadnom záväznom termíne. Pri poslednom prerokovaní na pôde mesta za účasti obcí, podnikateľskej verejnosti a investičného riaditeľa NDS odznelo, že najskorší termín s ktorým možno počítať, je o dva roky,“ informoval primátor mesta Ján Hartel.

„Momentálne prebieha majetkovoprávne vysporiadanie stavby D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto v katastrálnych územiach dotknutých výstavbou diaľnice a zabezpečenie všetkých podkladov, potrebných na prípravu žiadosti o vydanie stavebného povolenia. V rámci harmonogramu výstavby spomínaného úseku, vrátane privádzača v Kysuckom Novom Meste, sa organizačne prioritne zabezpečí náhradné pripojenie mesta na cestu I/11 prostredníctvom diaľničného privádzača. Privádzač spájajúci mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 bude v prevádzke skôr, ako dôjde k zrušeniu súčasného hlavného napojenia na cestu I/11 v Radoli,“ informoval komunikačný odbor ministerstva dopravy.



Skutočný termín začiatku stavby diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto bude podľa ministerstva známy až po ukončení prípravy a zabezpečení potrebných finančných prostriedkov na výstavbu.

V auguste sa v súvislosti s diaľničným privádzačom stretli v Kysuckom Novom Meste primátor Hartel, zástupcovia najväčších firiem v priemyselnej zóne mesta s predstaviteľmi združenia podnikateľov, starostami dotknutých obcí – Radole, Nesluše, Rudiny a Rudinskej. Hovorili o novej koncepcii technického riešenia vedenia diaľnice v katastroch Kysuckého Nového Mesta a Radole. Konkrétne, o náhrade tunelového variantu nadzemnou estakádou. Jej výhodou by boli podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) nižšie náklady na zhotovenie – podľa odhadu približne 30 miliónov eur, plynulá bezpečná premávka bez nutnosti obmedzovania rýchlosti. Na stretnutí odznelo, že pokiaľ sa tieto stanoviská prijmú, dokončenie prípravy stavby vrátane prezentovaných úprav si vyžiada približne 2 roky. Zástupca NDS však vyjadril obavu z možných komplikácií zabezpečenia financovania privádzača zo zdrojov NDS až do priemyselnej zóny mesta a potrebu hľadať prípadný zdroj spolufinancovania. Výstavba diaľnice D3 sa podľa primátora Hartela bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesta, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem, podnikajúcich na území mesta.

O situácii informoval aj prezidenta republiky, ktorý vlani v októbri navštívil spoločnosť INA Kysuce, ktorá zamestnáva vyše 4-tisíc ľudí. Hovorili o dopravnej infraštruktúre a potrebe vybudovať privádzač k diaľnici, pretože len do tohto závodu denne prichádza okolo 150 nákladných automobilov, čo je obrovská záťaž pre mesto.

S vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.

http://kysuce.sme.sk/c/8065322/situacia ... -roky.html
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Naspäť na 2015

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.