Áno, bol som poradcom generálneho riaditeľa Národnej diaľnič

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Áno, bol som poradcom generálneho riaditeľa Národnej diaľnič

Odoslaťod peterle » 30. Nov 2015 12:10

Áno, bol som poradcom generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti.

29.11.2015 o 18:35 | Karma článku: 7.35 | Prečítané 1678-krát

Bol som aj poradcom prevádzkového riaditeľa, tri mesiace som zastupoval vedúceho odboru verejného obstarávania a na pokyn generálneho riaditeľa založil odbor správy stavebných dozorov, ktorému som sa stal šéfom.

Tieto riadky píšem preto, lebo cítim že som to sám sebe dlžný a tiež preto, aby sa to opäť, keď sa čo i len okrajovo chcem vyjadriť k diaľniciam, nedozvedal čitateľ až v diskusii.

Spoločnosť som opustil niekoľko mesiacov po ostatných voľbách. Jedna z posledných viet v liste, ktorý som adresoval súčasnému predsedovi vlády, znela: „Tak ja už za svoj odbor niesť zodpovednosť nemôžem a dal som výpoveď. Mimochodom dodnes som na svoj list, podaný priamo v podateľni úradu vlády, odpoveď nedostal.

Spoznal som spoločnosť ako málokto a chcel som sa o svoje poznanie a návrhy riešení podeliť. Napísal som poslancom, priznávam expresívne a opäť osobne, podľa rozdeľovníka, podal, v stopäťdesiatich vyhotoveniach, v podateľni parlamentu. Oslovil som televízie, rozhlas, tlač a dopadol so svojou nestrannosťou horšie ako Jakeš pri plote. Mnohí pri pohľade do očí sklopili zrak, iní presviedčali, že i tak sa nič nezmení a ďalej spokojne veslovali s prúdom.

Vysvetľoval som, napísal som, že jediná rozumná cesta budovania cestnej infraštruktúry, teda nie len diaľnic, je vypracovanie plánu rozvoja a údržby diaľničnej siete (vrátane odpočívadiel, stredísk údržby) a jeho schválenie ústavnou väčšinou v parlamente.

Prišla aspoň jedna politická strana, alebo poslanec s takýmto návrhom? Nie, aspoň o tom neviem. Dá sa však niečo iné očakávať ak poslanec odo dňa začiatku výkonu svojho mandátu pravdepodobne myslí už na výsledky nadchádzajúcich volieb?

Roky jazdíme z Bratislavy do Trnavy po stavenisku, po neskolaudovanej stavbe. Riskujeme životy ľudí a ideme vynaložiť nehorázne peniaze za obchvat Bratislavy.

Som si vedomý toho, že obchvat je potrebný a ak sa svet bude uberať tým správnym smerom, budúce generácie by ho ocenili. Zároveň si však myslím, že človek a nielen on, by mal vyskakovať tak vysoko, na čo mu stačia peniaze. Nieto ich ešte vynakladať na to najmenej ekonomicky výhodné a netransparentné riešenie, ktorým PPP projekty nepochybne sú.

Vieme, písali to aj iní, obchvat stavebne rozdeliť na dva samostatné, základné úseky. Úsek s mostom cez Dunaj a úsek s tunelom popod Karpaty. Ja osobne by som sa severnou vetvou v súčasnosti zaoberal len v prípravnej fáze tak, aby bola zastabilizovaná trasa a vydané na ňu územné rozhodnutie.

Južná trasa je podstatne dôležitejšia a bolo by zlé, aby sa kvôli netransparentnému konaniu odložila na neurčito, podobne ako parkovanie v Petržalke.

„Nechcete moje riešenie, nebudete mať žiadne,“ aspoň tak nejako som ja pochopil slová pána starostu. Obyvatelia sú spokojní. Odvrátili jeden atak, naďalej s úsmevom na tvári tlačia svoje autá a čakajú na ďalší.

A prečo je tá južná trasa taká dôležitá?

Tak to mnohí pochopia až vtedy, keď bude potrebné na Prístavnom moste urobiť generálnu opravu.

http://miloslavpolak.blog.sme.sk/c/3916 ... ml?ref=tit
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Naspäť na 2015

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.