Prešovský podnikateľ Remeta chce diaľnice stavať len na vých

Moderátor: Moderátori

Prešovský podnikateľ Remeta chce diaľnice stavať len na vých

Odoslaťod DrX » 11. Jan 2016 20:51

Prešovský podnikateľ Remeta chce diaľnice stavať len na východe

Váhostav chcel stavať dva z troch diaľničných úsekov. Pre problémy partnera však nebude stavať ani jeden. Z tendrov ho vylúčili.

11. jan 2016 o 18:40 Marek Poracký
Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)
Písmo:A-|A+ 0 0

BRATISLAVA. Prešovský podnikateľ Miroslav Remeta môže v tomto roku stavať ďalšie dva diaľničné úseky.

Remeta podľa informácií denníka SME podal ponuku na výstavbu takmer osemkilometrového obchvatu Prešova a približne 14,5-kilometrového severného obchvatu Košíc. Ide o zákazky, ktorých predbežná hodnota je takmer 580 miliónov eur.

„Ponuky sme podali len na výstavbu úsekov diaľnic D1. Prioritou je východné Slovensko,“ povedal majiteľ Dúhy Miroslav Remeta.

Národná diaľničná otvárala obálky s ponukami s ponukami na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír – Bidovce a úseku D3 na Kysuciach Čadca Bukov – Svrčinovec minulý týždeň. Na výstavbu obchvatu Prešova otvorila obálky s ponukami ešte pred Vianocami.

Výstavba všetkých troch úsekov by sa mohla začať stavať ešte tento rok. Postupne by sa mali dokončovať v rokoch 2019 a 2020.
Nejde sám

Remetova firma Dúha nejde do tendrov sama. Do oboch súťaží sa prihlásila sa v združeniach.

Remeta priznal, že do diaľničných zákaziek ide v konzorciu s talianskym stavebným gigantom Salini Impregilo. S tou istou firmou Dúha stavia tunel Višňové za 410 miliónov eur. Tento úsek je zatiaľ jedinou diaľnicou, ktorú Dúha s Talianmi stavia.

O výstavbu úseku D3 na Kysuciach Čadca Bukov – Svrčinovec Remeta nemá záujem. Predbežná hodnota tejto zákazky je takmer 200 miliónov eur.

Medzi záujemcami aj o tento úsek môžu byť napríklad Eurovia, Hochtief, Strabag, či Doprastav.
Váhostav z hry vypadol

Diaľničná spoločnosť bude teraz všetky ponuky, ktoré dostala, vyhodnocovať. Kto úseky nakoniec postaví bude jasné v priebehu roka. Isté je, že stavebný gigant Váhostav, ktorý si vlani prešiel ozdravným procesom to nebude.

Firma z portfólia oligarchu Juraja Širokého mala tiež zálusk len o úseky na východe Slovenska. Podala aj ponuky.

„Vzhľadom na to, že partner v združení nesplnil technické kritériá, nebolo konzorcium vyzvané na predloženie cenovej ponuky,“ povedal SME hovorca spoločnosti Tomáš Hálán.

Jedinou šancou pre Váhostav tak budú len práce ako subdodávateľ. Ak si firma, ktorá zákazku získa, práce od Váhostavu objedná. Širokého stavebná firma sa síce nedostala do boja o diaľničné úseky, môže však profitovať na modernizácii železničnej trate na Považí. Prihlásila sa do tendra štátnych Železníc SR

Čítajte viac: http://ekonomika.sme.sk/c/20071537/pres ... chode.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.