Štátne InterCity vlaky v nedeľu skončia

Moderátor: Moderátori

Štátne InterCity vlaky v nedeľu skončia

Odoslaťod devil » 16. Jan 2016 20:20

Železničná spoločnosť Slovensko po zastavení InterCity vlakov rozšíri rýchlikové spoje.

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) v nedeľu 17. januára skončí prevádzku stratových InterCity (IC) vlakov medzi Bratislavou a Košicami. Zároveň po ich zastavení rozšíri rýchlikové spoje.

Bude viac rýchlikov

Tri najlepšie vozne zo zastavených IC vlakov, ktoré sa používali na prémiové triedy s označením plus, štátny dopravca nasadí do vybraných rýchlikov na hlavnej domácej trati. Ako vozne 1. triedy budú určené pre platiacich cestujúcich. IC vlaky jazdili dvadsaťdva rokov, posledné štyri ako komerčné bez dotácií od štátu.
ZSSK zachová Šarišan, denne spájajúci Humenné a Prešov s hlavným mestom, ako bežný rýchlik. Kapacitu dotovaných vlakov na 445-kilometrovej trase z Bratislavy do Košíc rozšíri v piatok popoludní o ďalších zhruba tisíc miest a v nedeľu o 850 miest.
V priamych diaľkových vlakoch medzi oboma mestami tak bude pred víkendom a v nedeľu celkovo vyše 15-tisíc miest. Rýchliky na tejto trati jazdia denne v dvojhodinových odstupoch oboma smermi.
"Našli sme riešenie zvýšenia kapacity pre cestujúcich pri minimálnom rozširovaní celkových výkonov objednaných štátom. Dôležité je, že zachováme priame spojenie v dennej časovej polohe do celého prešovského regiónu," informoval riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt.
Nový rýchlik Šarišan (R 1603/R 1602) do Humenného pôjde po novom vždy v piatok od 22. januára o 14:45 z Bratislavy a zastaví v 27 staniciach. Opačne pôjde v nedeľu popoludní z Humenného. Cestu zvládne za osem hodín. Nový rýchlik Chopok (R 1605) z Bratislavy s odchodom v piatok o 16:55 bude mať predĺženú trasu až do Košíc, nahradí vlak jazdiaci do 15. januára po Žilinu.
"ZSSK pridala nové spojenia a vlaky z dôvodu vysokého záujmu cestujúcich v najviac vyťažené dni - v piatok z Bratislavy na východné Slovensko a v nedeľu opačným smerom. Cieľom bolo znížiť riziko, že ponuka nebude dostatočná a neodvezú sa všetci," uviedol Schmidt.
ZSSK v najbližších mesiacoch plánuje rozšíriť služby v 1. triede rýchlikov na trase Bratislava - Košice. Chce tak prilákať bonitnejších cestujúcich ochotných platiť vyššie cestovné. Na hlavnej trati premáva denne šestnásť priamych diaľkových vlakov, v piatok a nedeľu osemnásť. Z toho dva vlaky sú nočné, prioritne lôžkové a ležadlové.
Zastavenie IC vlakov podľa ministerstva dopravy zabezpečí ZSSK lepší hospodársky výsledok, keďže tieto vlaky boli dlhodobo v strate. Manažment štátnej organizácie má totiž povinnosť správať sa najmä hospodárne.
"Slovensko je pomerne riedko osídlená krajina. Prúdy cestujúcich ani medzi dvoma najväčšími mestami nie sú také mohutné, aby umožnili spoľahlivú, trvalo udržateľnú existenciu komerčnej vlakovej linky," informoval agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
"A je úplne vylúčené, aby na takejto linke s otáznym prúdom súperili dvaja dopravcovia. Prúd cestujúcich sa tak len rozdelil medzi dva vlakové systémy, ktoré majú dvakrát väčšie náklady," uviedol.

Logický krok

Ústup štátu zo segmentu IC vlakov je podľa rezortu dopravy určite logickým krokom. Umožní tak dostať komerčnú linku do plusových čísel súkromnému dopravcovi.
"Je dôležité, aby občania nestratili kvalitu cestovania. Preto ministerstvo dopravy v spolupráci so ZSSK pripravilo alternatívne riešenie. Pôjde o posilnenie vybraných vlakov v najsilnejšie dni v týždni, a to na maximálne možnú kapacitu. Rozšíri sa najmä ponuka v piatky a nedele, v najsilnejších dňoch presúvania sa študentov a pracujúcich," dodal Kóňa. Naďalej podľa neho zostáva možnosť zaviesť ďalšie komerčné, nedotované vlaky, čo závisí od súkromného dopravcu.
Súkromný dopravca RegioJet od nedele 17. januára posilní všetky svoje diaľkové vlaky medzi Bratislavou a Košicami. V každej súprave bude päťsto miest na sedenie a opäť budú radené aj reštauračné vozne.
Ako spoločnosť informovala, predĺžila svoje súpravy zo šesť na desať vozňov a má všetko pripravené k nasadeniu vlakov s trinástimi vozňami. V súčasnosti to však podľa prepravcu komplikuje situácia na Hlavnej stanici v Bratislave, kde je možné taký dlhý vlak vybaviť iba na nástupišti číslo tri, koľaj desať.
Železnice Slovenskej republiky zatiaľ RegioJetu neumožnili využívať tento perón. ZSSK totiž nesúhlasila s tým, aby bola jej vlaková súprava pristavená až po odchode vlaku RegioJet.

Čítajte viac: http://ekonomika.sme.sk/c/20073430/stat ... z3xR8rOYry
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.