Návrh koncesnej zmluvy na obchvat D4 má údajne niekoľko skry

Moderátor: Moderátori

Návrh koncesnej zmluvy na obchvat D4 má údajne niekoľko skry

Odoslaťod rybana1 » 18. Jan 2016 13:36

Návrh koncesnej zmluvy na obchvat D4 má údajne niekoľko skrytých "záludností"
http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000673/1521967/Navrh-koncesnej-zmluvy-na-obchvat-D4-ma-udajne-niekolko-skrytych--zaludnosti-

Obrázok

Zverejnený návrh novej koncesnej zmluvy na výstavbu bratislavského obchvatu D4 má údajne niekoľko "záludností", ku ktorým sa štát zaviazal.

"A nevieme ani my posúdiť, či ich vôbec dokáže dodržať," uviedol dnes na tlačovej konferencii opozičný poslanec Národnej rady SR za hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO-NOVA) Igor Hraško.

Štát sa podľa neho v koncesnej zmluve zaviazal ku kompenzáciám za nedodržanie svojich vlastných termínov, ktoré sú "dosť šibeničné" a je veľmi jednoduché zistiť, že sa dodržať nemusia, pretože súvisia s právnym stavom nadobudnutiu pozemkov. "Na pozemky je totiž následne naviazané získanie stavebného povolenia a tým opäť ďalšia kompenzačná udalosť," upozornil.

Zvláštnosťou v koncesnej zmluve na D4 je podľa Hraškových slov refinancovanie. Z tejto zmluvy, oproti koncesnej zmluve z výstavby PPP projektu rýchlostnej cesty R1, vypadli tie zmluvné články, ktoré môžu pri refinancovaní štátu ušetriť určité peniaze.

"V roku 2014 sa minister (dopravy Ján Počiatek, pozn. TASR) hrdil tým, že na rýchlostnej ceste R1 refinancovaním štát ušetril až takmer 145 miliónov eur. Z návrhu koncesnej zmluvy celý tento článok vypadol," zdôraznil Hraško.

"Predpokladám, že Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR chce získať pripomienky odbornej verejnosti. Vyzývam preto odbornú verejnosť, aby sa pozrela na tento dokument a pripomienkovala ho. Je totiž potrebné, aby sme skutočne vypracovali zmluvu, ktorá bude pre štát efektívnym riešením, aj napriek tomu, že projekt sa bude realizovať formou PPP partnerstva," dodal opozičný poslanec.

"Ak by pán Hraško rozumel procesom verejného obstarávania, určite by vedel, že návrh koncesnej zmluvy, ktorá bola súčasťou verejného obstarávania, je konečný. Ak by sa o projekt zaujímal aj ináč ako v snahe získať lacné politické body pred blížiacimi sa voľbami, určite by vedel, že takto nastavené podmienky refinancovania sú na základe priamej požiadavky Eurostatu, ktorý tento projekt posudzoval," uviedol pre TASR v reakcii na Hraška hovorca MDVRR Martin Kóňa.

Projekt podľa hovorcu rovnako hodnotili aj experti Európskej investičnej banky a na základe vlastných analýz je táto banka ochotná zdvojnásobiť pôvodne navrhované financie pre tento projekt. "Takže odborníci si tento projekt už veľmi podrobne preštudovali a dospeli k značne iným záverom ako pán poslanec Hraško," dodal Kóňa.
rybana1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 315
Obrázky: 18
Založený: 23. Apr 2014 09:00
Bydlisko: TT

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.