Bratislava sa dočká výstavby obchvatu

Moderátor: Moderátori

Bratislava sa dočká výstavby obchvatu

Odoslaťod juancarlos » 11. Máj 2016 08:13

Príprava podpisu koncesnej zmluvy na výstavbu bratislavského obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R7 na Dunajskú Stredu sa blíži do finále. Novému ministrovi dopravy Romanovi Brecelymu (Sieť) sa podarilo presadiť dve zmeny v PPP projekte, ktorými podpis zmluvy podmieňoval.
V stredu o zmenách bude rozhodovať vláda. V prípade ich schválenia už nič nebude brániť podpisu zmluvy a nasledovnému začiatku výstavby obchvatu, ktorý by mal ukončiť nekonečné dopravné zápchy v hlavnom meste a jeho okolí.

Ministerstvo dopravy podmieňovalo podpis koncesnej zmluvy zmenami, ktoré z výstavby 59,1-kilometrového obchvatu D4/R7 vytlačia prípadné schránkové firmy a ochránia subdodávateľov pred druhotnou platobnou neschopnosťou zhotoviteľa.

„Požiadali sme koncesionára o zavedenie protischránkovej klauzuly priamo do koncesnej zmluvy. Chceme, aby celé konzorcium malo dohľadateľných vlastníkov,“ povedal minister dopravy Roman Brecely (Sieť). Ministerstvo sa týmto krokom chce vyhnúť škandálom, ktoré sprevádzali zákazky rezortu dopravy v minulosti.

Podozrenie na schránkové pozadie v minulosti padlo napríklad aj na spoločnosť Paywell, ktorá vyhrala súťaž na overovanie platieb palivovými kartami za mýto. Svojou druhou podmienkou minister Brecely chcel zabrániť situácii, ktorá vznikla okolo stavebnej spoločnosti Váhostav. Firma neplatila faktúry drobným živnostníkom a dodávateľom, pričom následne sa dostala do reštrukturalizácie.

„Takisto hľadáme mechanizmy na to, aby sme tu nemali takpovediac druhý Váhostav, teda aby všetci dodávatelia a subdodávatelia dostali za svoju prácu zaplatené,“ uviedol počas minulého týždňa minister Brecely. Zároveň dodal, že ak sa podarí tieto dve požiadavky naplniť, obchvat podpíše a môže sa začať s výstavbou.

Hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká v utorok nechcela konkretizovať detaily opatrení, ktorými ministerstvo ochráni subdodávateľov a odstaví od projektu schránkové firmy. Koncesnú zmluvu však musí minister s víťazom súťaže podpísať do 13. mája, dokedy banky garantujú cenovú ponuku.
Najnižšiu ponuku v súťaži ponúklo konzorcium Obchvat Nula vedené španielskou spoločnosťou Cintra. Za výstavbu, 30-ročnú prevádzku a koncesiu by štát mal zaplatiť 1,9 miliardy eur s ročnou splátkou 56,72 miliardy eur.

Štúdia realizovateľnosti predpokladala, že projekt obchvatu Bratislavy si vyžiada za 30 rokov formou PPP projektu zo štátneho rozpočtu 4,5 miliardy eur. Podľa ministra by výstavba od jej začiatku mala trvať štyri a pol roka.

Projekt zahŕňa časť diaľnice D4 od križovatky Jarovce až do bratislavskej Rače. Na diaľnicu bude nadväzovať rýchlostná cesta R7 v úseku Bratislava, Prievoz – Holice smerom na Dunajskú Stredu.

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... -obchvatu/
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.