Z betónky zo Senca do Galanty zostalo šesť kilometrov

Moderátor: Moderátori

Z betónky zo Senca do Galanty zostalo šesť kilometrov

Odoslaťod juancarlos » 05. Aug 2016 12:38

Nepohodlné a zničené betónové cesty, ktoré sú testom kvality tlmičov, miznú. Po mesiacoch obmedzení a obchádzok včera oficiálne odovzdali do užívania viac ako 17 kilometrov zrekonštruovaných vozoviek medzi Sencom a Galantou. Stále ešte chýba opraviť asi šesťkilometrový úsek.
Cesty I/62 medzi Sencom a Sládkovičovom a I/75 medzi Sládkovičovom a Galantou boli dobudované na prelome 60. a 70. rokov minulého storočia. Dnes ich väčšia časť vyzerá úplne inak. Na vynovený úsek medzi Sencom a Galantou pustili vodičov pred viac ako mesiacom. Bez nepríjemného hluku a natriasania si môžu užiť 17 kilometrov asfaltovej vozovky.

„Každý deň tadiaľto prejde šesť- až sedemtisíc vozidiel,“ povedal na slávnostnom odovzdaní úseku do užívania štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček. Rekonštrukcia podľa neho prispeje nielen k atraktivite tejto cesty, ale aj k bezpečnosti. „Vracajú sa sem autá z diaľnice,“ doplnil.

Oprava cesty bola pod gesciou Slovenskej správy ciest, zhotoviteľom bolo konzorcium s názvom Združenie Betónky – Trnava na čele s Doprastavom.

Pôvodná vozovka bola plná nerovností, prasklín a výtlkov. Najväčšie nedostatky boli okolo priečnych škár medzi jednotlivými betónovými doskami. Oprava spočívala v nahradení cementovo-betónovej vrstvy asfaltovou konštrukciou. Bola pri nej použitá technológia, ktorá mala na Slovensku premiéru. „Materiál z vybúranej starej betónky sme nemuseli likvidovať. Všetko sme opätovne použili na výstavbu,“ povedal obchodný riaditeľ spoločnosti Doprastav Ján Záhradník. Starý betón najprv rozdrvili, cestu spevnili a povrch potiahli asfaltom.

Práce, ktoré boli rozdelené do dvoch etáp, prebiehali od mája minulého roka až do júna 2016. Zahŕňali stavebné úpravy siedmich mostov a siedmich križovatiek. Dve križovatky boli rozšírené, tri nahradili kruhové objazdy.

Počas rekonštrukcie vybudovali protihlukové steny v dĺžke asi štyri kilometre. Celkovo si práce vyžiadali takmer 21,1 milióna eur vrátane dane z eurofondov.

Betónka medzi Sencom a Galantou však nebola zrekonštruovaná celá. Zostal približne šesťkilometrový úsek od Senca po hranicu medzi Seneckým a Galantským okresom. „Táto časť sa nachádza v Bratislavskom kraji, preto nebolo možné využiť eurofondy. Vždy posudzujeme výhodnosť použitia peňazí z rozpočtu,“ pripomenul Stromček s tým, že opraviť plánujú aj tento kúsok.
V súčasnosti okolo tohto úseku dokončujú majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov. "Ostávajú tam posledné parcely. Akonáhle to bude hotové, môžeme požiadať o stavebné povolenie,“ mieni Stromček. Termín realizácie stavby bude podľa hovorkyne SSC Zuzany Hromcovej známy po zaradení stavby do kontraktu a pridelení financií zo štátneho rozpočtu.

Slovenská správa ciest eviduje ešte ďalšie cesty s betónovým povrchom. „Betónku máme na ceste I/50 Mníchova Lehota a na ceste I/65 medzi Martinom a Turčianskymi Teplicami,“ spresnil generálny riaditeľ SSC Roman Žembera. Ďalšiu poznajú vodiči na ceste I/13 Veľký Meder – Medveďov. Spolu ide asi o 30 kilometrov.

http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/4 ... ilometrov/
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.