Konflikt pre prešovský obchvat sa vyhrocuje. Primátorka hroz

Moderátor: Moderátori

Konflikt pre prešovský obchvat sa vyhrocuje. Primátorka hroz

Odoslaťod plš » 06. Okt 2016 17:34

Daniela Krajanov8
štvrtok 6. októbra 2016 16:12
Konflikt pre prešovský obchvat sa vyhrocuje. Primátorka hrozí blokádou ciest

Minister dopravy Érsek stále nerozbehol výstavbu obchvatu pre zapchatý Prešov. Dokopy majú mestu pomôcť autostrády za 900 miliónov eur.

Nový minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) musí vyriešiť problém na východnom Slovensku. Mesto Prešov pýta od štátu úľavu prepchatým cestám: Obchvat, najprv 8-kilometrový, neskôr dokopy 22-kilometrový.

Primátorka mesta Andrea Turčanová (KDH) avizuje, že ak sa stavebné plány v okolí mesta čoskoro nezačnú plniť, hrozí dopravný štrajk. Občania sa už podľa nej aktivizujú, pripravujú petíciu a zvažujú blokáciu preťažených ciest.

"Nechceme nič navyše, len konečne splniť to, čo nám desaťročia sľubujú a čo nevyhnutne naše mesto potrebuje," cituje primátorku agentúra TASR. Turčanová tvrdí, že je pripravená postaviť sa na čelo nespokojných Prešovčanov.

Vyhlásila to po stretnutí s ministrom Érsekom, ktoré si vyžiadala po viacerých mediálnych informáciách o predražení či nevýhodnosti plánovaného riešenia pre mesto Prešov, píše TASR. Stretnutie sa malo uskutočniť pred pár dňami.
Prečítajte si tiež
Najdrahšia časť D1 má byť v Prešove, áut na nej bude aj tak minimum

"Akékoľvek prehodnocovanie či spochybňovanie dôležitosti výstavby týchto dopravných komunikácií Prešovčania vnímajú ako ďalšie oddialenie riešenia vážnych dopravných problémov tretieho najväčšieho slovenského mesta," cituje TASR Turčanovú.

Cieľom má byť najprv juhozápadný obchvat mesta Prešov, na ktorý sa neskôr napojí severný obchvat. Dokopy ide o plány za približne 900 miliónov eur.

Juhozápadná diaľnica už má cenu vysúťaženú, na jediný kilometer vychádza tak draho ako keby mala byť celá v tuneli, no v tuneli vedie len zo štvrtiny. Historicky ide o najvyššiu kilometrickú cenu z celej D1, aj preto tu vznikli podozrenia z kartelu stavebných firiem.

Minister dopravy Árpád Érsek zatiaľ súťaž neuzavrel, odvoláva sa na nedostatky v zisťovaní dopadov výstavby diaľnice na životné prostredie, ktoré nám vytýka Brusel. Érsek si chce byť istý, že na diaľnicu dostaneme eurofondy. Zatiaľ nepripravuje záložný tender pre prípad, že by sa ukázala cesta pridrahá. Čaká ale na doplnenie posudkov o ochrane prírody.

V Prešove sú kolóny dennou záležitosťou, podobne ako v Bratislave. Situácia je o to horšia, že v meste sa už roky stavia vnútorný, približne 4-kilometrový obchvat. Kým je rozkopaný, dopravný lievik v meste je ešte výraznejší. Preložka cesty bude hotová v marci budúceho roka.

Minister Érsek tiež avizuje, že si pri debate o Prešove nechá poradiť od analytikov z Inštitútu finančnej politiky. Ich projekt „Hodnota za peniaze“ by mal dávať odpovede na otázky o tom, ktorú diaľnicu sa ako oplatí stavať či ktorá stavba je nevyhnutná najskôr.

Tento systém má pomôcť robiť kľúčové rozhodnutia efektívne, pretože ak sa stavia diaľnica na mieste, kde ju treba menej naliehavo, musia na ňu čakať dlhšie tam, kde ju potrebujú súrnejšie.

Na diaľnice mávame tradične v rozpočte 300 miliónov eur ročne a eurofondy sa končia.

https://dennikn.sk/576988/konflikt-pre- ... dou-ciest/
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.

cron