Pracoval pre staviteľa diaľnic, teraz má o nich rozhodovať

Moderátor: Moderátori

Pracoval pre staviteľa diaľnic, teraz má o nich rozhodovať

Odoslaťod sergej » 25. Okt 2016 21:34

Investičným riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti je Ladislav Dudáš, ktorý pracoval pre firmu, ktorá stavia tunel Višňové. Kandidoval aj za Sieť v komunálnych voľbách.

http://ekonomika.sme.sk/c/20367232/prac ... dovat.html

BRATISLAVA. Ešte minulý rok pracoval Ladislav Dudáš pre stavebnú firmu Dúha podnikateľa Miroslava Remetu, dnes šéfuje výstavbe diaľnic na Slovensku. Národná diaľničná spoločnosť má po krátkom čase ďalšieho investičného riaditeľa.

Dudáš vystriedal vo funkcii Vladimíra Drienovského, ktorý bol šéfom investícií NDS za ministra dopravy Romana Brecelyho zo Siete.

V Dúhe Dudáš pracoval v rokoch 2014 až 2015. Svoju prácu ukončil po niekoľkých mesiacoch zo zdravotných dôvodov.

„Pán Ladislav Dudáš u nás pracoval ako finančný manažér a jeho kompetenciou bola príprava investícií, development, riadenie účtovného a finančného oddelenia. Jeho pracovná náplň sa netýkala výroby a realizovania projektov, ale riadenia vlastných investícií a financií,“ povedal majiteľ firmy Miroslav Remeta.

Obozretnosť treba zvýšiť

Dúha s talianskou spoločnosťou Salini Impregilo stavia za 410 miliónov eur vyše sedemkilometrový tunel Višňové s priľahlými diaľnicami. NDS podpísala zmluvu v lete 2014.

„NDS pripravuje a väčšinou aj obstaráva najväčšie investície financované z verejných peňazí. Ak do jej vedenia prichádzajú ľudia, ktorí predtým pracovali pre dodávateľov NDS, považujem to za dôvod na zvýšenú obozretnosť, nie však na ich diskvalifikáciu,“ vraví analytik mimovládnej organizácie INEKO Ján Kovalčík.

Rozhodujúce bude, či tunel Višňové postavia za Dudáša za cenu, ktorá je v zmluve a načas, alebo v novom termíne a cenu cez dodatky zvýšia, dodáva šéf mimovládneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej.

Diaľničná spoločnosť akýkoľvek konflikt záujmov vylučuje. Dudáš nikdy nebol majetkovo spojený so žiadnou stavebnou spoločnosťou na Slovensku ani nikdy nepôsobil ako člen štatutárneho orgánu, vraví hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

V NDS je podľa Žgravčákovej len jedným zo siedmich členov predstavenstva, a dokumenty vždy pripomienkujú aspoň dvaja členovia. „NDS je zároveň neustále pod kontrolou akcionára – ministerstva dopravy. Zdôraznila, že všetky rozhodnutia a zmluvy a zverejňujú v centrálnom registri zmlúv.

Vplyv na stavbu Višňového vylučuje aj Remeta. Keď firma podávala ponuku do súťaže v roku 2012, nikto z firmy sa s Dudášom podľa neho nepoznal.

Kandidoval za Sieť


Okrem Dúhy Dudáš podľa profesnej siete LinkedIn pracoval aj v Inžinierskych stavbách Košice, robil finančného manažéra. Má minimálne skúsenosti so stavebným sektorom a takmer žiadne s výstavbou diaľnic, hovorí Matej.

Diaľničná spoločnosť však tvrdí, že odborné predpoklady spĺňa, lebo má tri tituly z ekonómie a prax zo stavebných firiem.

V roku 2014 kandidoval v komunálnych voľbách za Sieť na košickom sídlisku Ťahanovce, no neuspel. „O tejto informácii som sa dozvedel prednedávnom. Nikdy som ho nevidel a ani som s ním nerozprával. Nesledujem zmeny v Národnej diaľničnej spoločnosti, ani čo vyštudoval,“ povedal Andrej Hrnčiar, ktorý do Mosta prestúpil práve zo Siete.

Koncom týždňa sa do predstavenstva NDS dostal aj Ľubomír Belfi, ktorý v minulosti pracoval napríklad pre podnikateľov Ivana Kmotríka či Milana Fiľa.

„Do predstavenstva NDS je zvolený do času výberového konania na základe svojich predošlých skúseností a manažérskych zručností,“ napísalo ministerstvo dopravy.

zdroj: sme.sk
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.