O diaľničnej križovatke Triblavina sa bude ešte rokovať

Moderátor: Moderátori

O diaľničnej križovatke Triblavina sa bude ešte rokovať

Odoslaťod plš » 04. Nov 2016 08:04

O diaľničnej križovatke Triblavina sa bude ešte rokovať

TASR, dnes 7:00

Minister dopravy sa v piatok (28.10.) stotožnil s návrhmi odbornej komisie a diaľničný úsek medzi Bratislavou a Trnavou by sa mal podľa neho stavať tak, ako ho navrhla.
Arpád Érsek.
Bratislava 4. novembra (TASR) – O diaľničnej križovatke Triblavina a o prestavbe diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou sa bude ešte rokovať. Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) sa stretol s predsedom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavlom Frešom a informoval ho o svojom postoji k rozšíreniu D1 a výstavbe križovatky Triblavina podľa záverov odbornej komisie. "Po spoločnej diskusii sa zhodli, že BSK zvolá rokovanie s dotknutými starostami, kde si všetci prítomní vysvetlia svoje postoje, ako aj ďalší postup," uviedol pre TASR rezort dopravy.

Minister dopravy sa v piatok (28.10.) stotožnil s návrhmi odbornej komisie a diaľničný úsek medzi Bratislavou a Trnavou by sa mal podľa neho stavať tak, ako ho navrhla. Teda diaľnica D1 od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné by mala mať štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh, od Blatného po Trnavu by diaľnica pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. Minister zároveň vydal pokyn Národnej diaľničnej spoločnosti, aby pokračovala vo výstavbe križovatky Triblavina podľa odporúčaní záverov komisie.

Odborná komisia považuje pôvodnú koncepciu šiestich pruhov s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu, neprijateľnú, a teda neopodstatnenú. Členmi pracovnej skupiny boli zástupcovia Stavebnej fakulty STU v Bratislave, Výskumného ústavu dopravného v Žiline, Inštitútu stratégie dopravy, Policajného zboru a ministerstva dopravy.

Aktivisti z občianskeho združenia Triblavina a zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 však nesúhlasia so závermi odbornej komisie a žiadajú zvolanie mimoriadneho Zastupiteľstva BSK. "Ak sa odborníci podpisujú pod záver, že križovatku Triblavina je potrebné vybudovať v obmedzenom rozsahu stavebných objektov, odporúčajú konať v rozpore s platnou zmluvou a v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní," tvrdí občianske združenie Triblavina.

BSK minulý týždeň uviedol, že má vážne výhrady k odporúčaniam odbornej komisie. Navrhovaný model je podľa neho totiž v rozpore s územným plánom aj s odporúčaniami samotného rezortu dopravy. "Keď som sa oboznámil so závermi odbornej komisie, bol som v šoku. Jej odporúčanie je totiž v príkrom rozpore s tým, čo je uvedené v územnom pláne BSK. Model plnohodnotnej šesťpruhovej diaľnice s dvoma pruhovými kolektormi po oboch stranách diaľnice sme do územného plánu zapracovali aj na žiadosť rezortu dopravy a diaľničiarov," povedal minulý týždeň Frešo.
http://www.teraz.sk/ekonomika/o-dialnic ... lanok.html
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.