Kľúčovú križovatku na D1 budú opäť riešiť v parlamente
Odoslané: 01. Dec 2016 12:00
Kľúčovú križovatku na D1 budú opäť riešiť v parlamente
https://dennikn.sk/minuta/622490/
Kľúčová križovatka Triblavina, ktorá určí, aká pohodlná a široká bude v budúcnosti D1 z Bratislavy do Trnavy, sa opäť bude riešiť v parlamente. "Budeme iniciovať poslanecký prieskum," avizoval poslanec OĽaNO Jozef Viskupič.
Poslanci z klubu Igora Matoviča sa chystajú klásť otázky o križovatke zdedenej ešte z éry ministra dopravy Jána Počiatka novému šéfovi ministerstva - Árpádovi Érsekovi, ako aj predstaviteľom Národnej diaľničnej spoločnosti.
Celý problém vznikol koncom roka 2014, kedy štát zrazu prekreslil projekt križovatky medzi Chorvátskym Grobom a Bernolákovom. Ten pôvodne určoval, že keď bude D1 na Trnavu plnohodnotne rozšírená, bude mať riadne tri pruhy v oboch smeroch. Dnes je ten tretí iba provizórny, preto je cesta nepohodlná a rýchlosť počas dňa obmedzená na 110 kilometrov za hodinu.
Po oboch stranách rozšírenej D1 mali tiež viesť súvislé cesty zvané kolektory, ktoré umožnia ľuďom z okolitých obcí napájať sa relatívne často a bezpečne na vynovenú diaľnicu.
Z tohto vzišlo, kolektory z projektu škrtli a diaľnicu prekreslili do varianty 4 plus 4 diaľničné pruhy. V praxi to pre mnohých znamená, že by stáli v zápchach na starej seneckej ceste. Prípojka na križovatku Triblavina ešte nie je a najmä senecká cesta má stále dva pruhy.
Z takéhoto riešenia by mohla profitovať spoločnosť Starland. To je developer, ktorý má svoje projekty po oboch stranách križovatky Triblavina a tak sa na širšiu diaľnicu jednoducho dostane.
Majiteľom firmy je cyperská spoločnosť. Viskupič hovorí, že opozícia bude sledovať či nová podoba protischránkového zákona zabezpečí odtajnenie majiteľov Starlandu.
https://dennikn.sk/minuta/622490/
Kľúčová križovatka Triblavina, ktorá určí, aká pohodlná a široká bude v budúcnosti D1 z Bratislavy do Trnavy, sa opäť bude riešiť v parlamente. "Budeme iniciovať poslanecký prieskum," avizoval poslanec OĽaNO Jozef Viskupič.
Poslanci z klubu Igora Matoviča sa chystajú klásť otázky o križovatke zdedenej ešte z éry ministra dopravy Jána Počiatka novému šéfovi ministerstva - Árpádovi Érsekovi, ako aj predstaviteľom Národnej diaľničnej spoločnosti.
Celý problém vznikol koncom roka 2014, kedy štát zrazu prekreslil projekt križovatky medzi Chorvátskym Grobom a Bernolákovom. Ten pôvodne určoval, že keď bude D1 na Trnavu plnohodnotne rozšírená, bude mať riadne tri pruhy v oboch smeroch. Dnes je ten tretí iba provizórny, preto je cesta nepohodlná a rýchlosť počas dňa obmedzená na 110 kilometrov za hodinu.
Po oboch stranách rozšírenej D1 mali tiež viesť súvislé cesty zvané kolektory, ktoré umožnia ľuďom z okolitých obcí napájať sa relatívne často a bezpečne na vynovenú diaľnicu.
Z tohto vzišlo, kolektory z projektu škrtli a diaľnicu prekreslili do varianty 4 plus 4 diaľničné pruhy. V praxi to pre mnohých znamená, že by stáli v zápchach na starej seneckej ceste. Prípojka na križovatku Triblavina ešte nie je a najmä senecká cesta má stále dva pruhy.
Z takéhoto riešenia by mohla profitovať spoločnosť Starland. To je developer, ktorý má svoje projekty po oboch stranách križovatky Triblavina a tak sa na širšiu diaľnicu jednoducho dostane.
Majiteľom firmy je cyperská spoločnosť. Viskupič hovorí, že opozícia bude sledovať či nová podoba protischránkového zákona zabezpečí odtajnenie majiteľov Starlandu.