Blog predpovedal zlyhanie NDS správne: Najprv vyrobili meška

Moderátor: Moderátori

Blog predpovedal zlyhanie NDS správne: Najprv vyrobili meška

Odoslaťod bzzi » 07. Dec 2016 20:00

Blog predpovedal zlyhanie NDS správne: Najprv vyrobili meškanie, aby potom objednali privádzač bez tendra

https://dennikn.sk/627988/blog-predpovedal-zlyhanie-nds-spravne-najprv-vyrobili-meskanie-aby-potom-objednali-privadzac-bez-tendra/

Všetci vedeli, že rozostavaná diaľnica potrebuje privádzač, inak skončí dočasne v poli. Tender nespravili, hoci na to mali roky času, teraz zadávajú práce na priamo.

Skončí rozostavaná diaľnica pri Žiline dočasne v poli? pýtal sa koncom októbra blog inštitútu INEKO o márnom čakaní na štart verejného obstarávania pre diaľničný privádzač k rozostavanej diaľnici D1 na úseku Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka.

INEKO upozorňovalo, že ak chce štát stihnúť normálny tender na privádzač, nestihne privádzač zo Žiliny postaviť tak, aby nový úsek diaľnice nebol zbytočný. Hoci o tom všetci zodpovední na ministerstve dopravy aj v Národnej diaľničnej spoločnosti vedeli, ešte v októbri nebolo o tendri ani počuť.

Inštitút preto písal, že zámerom môže byť vytvorenie časovej tiesne, aby sa mohla zákazka zadať na priamo.

Teraz diaľničiari ukázali, ako to s rozostavanou diaľnicou myslia.

"Výstavbu privádzača D1 Lietavská Lúčka – Žilina zabezpečí združenie spoločností Doprastav, Strabag, Váhostav a Metrostav uzatvorením dodatku k zmluve o dielo D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka," píše sa na stránke diaľničiarov.

K zmluve za 427 miliónov eur si tak konzorcium okolo Doprastavu celkom bez konkurenčného boja pridá práce za ďalších vyše 23 miliónov eur.

Štát píše, že očakávaná hodnota je 23,5 milióna eur. NDS-ka ale upozorňuje, že nebude akceptovať ponuku, ktorá by túto sumu prevýšila.

Zákon o takejto možnosti píše. Dá sa vraj použiť ak sa priobjednávajú doplnkové práce, bez ktorých by inak dielo nebolo funkčné. Tradične sa ale privádzače tendrujú.

„Zvažovali sme všetky hľadiská – časové, technologické aj finančné. Do úvahy prichádzalo viacero riešení, z ktorých sme vybrali v danom čase jediné reálne pre splnenie cieľa. Prioritou je, aby privádzač mohol motoristom slúžiť v druhej polovici roka 2018 spoločne s otvorením úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka," vysvetľuje generálny riaditeľ NDS Juraj Valent.

Koncom roka 2018 by mala byť hotová aj stavba samotnej diaľnice.

"Niekoľkoročnou nečinnosťou vyrobili časovú tieseň a teraz možno narýchlo vyberú dodávateľa bez súťaže. Pardon, rokovacím konaním bez zverejnenia," píše v blogu INEKO.
bzzi
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 393
Obrázky: 23
Založený: 13. Máj 2010 17:35

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.