Vďaka obchvatu klesla intenzita dopravy v Galante o tretinu

Moderátor: Moderátori

Vďaka obchvatu klesla intenzita dopravy v Galante o tretinu

Odoslaťod mirec » 10. Dec 2016 09:36

Vďaka obchvatu klesla intenzita dopravy v Galante o tretinu
Zákaz vjazdu pre nákladnú dopravu porušujú najmä vodiči z Poľska.

8. dec 2016 o 12:00 LADISLAV ODRÁŠKA


Obchvat Galanty je otvorený od júna 2015, výstavba trvala osem rokov.

GALANTA. Od otvorenia obchvatu Galanty prešiel takmer rok a pol. Podľa predstaviteľov mesta sa za ten čas výrazne zvýšil komfort bývania v meste a intenzita dopravy klesla o viac ako tretinu.

Výstavba stála 42 miliónov
Výstavba obchvatu mala tri etapy, realizovala ich Slovenská správa ciest. S prvou sa začalo už v novembri 2007, s ďalšou o štyri roky. Posledná etapa, ktorá bola najnáročnejšia, sa začala realizovať v roku 2013. Dodávateľom prvej etapy bol Váhostav, zvyšných dvoch spoločnosť Strabag.

Výstavba takmer 10,5 kilometra dlhého obchvatu stála 42 miliónov eur, až 85 percent oprávnených nákladov bolo hradených z fondov Európskej únie. Finančne najnáročnejší bol posledný, viac ako štvorkilometrový úsek, náklady na jeho výstavbu boli takmer 23 miliónov eur.

Stavbári si museli poradiť s dvomi mostami, dvomi okružnými križovatkami a množstvom prekládok inžinierskych sietí. Pri otvorení kompletného obchvatu 17. júna bola zatvorená jedna časť úseku, dôvodom bolo nízko položené vedenie, ktoré muselo byť preložené. Išlo o úsek medzi kruhovým objazdom v smere Dunajská Streda a železničným nadjazdom zo Sládkovičova.

Nákladná doprava má do mesta zákaz vjazdu.
Nákladná doprava má do mesta zákaz vjazdu.
Pokles o tretinu
V celej dĺžke bol obchvat pre motoristov otvorený v polovici septembra. Vedenie radnice si od spustenia sľubovalo odbremenenie centra mesta od áut. Pred jeho spustením prešlo mestom približne 16 tisíc vozidiel denne.

Výstavba trvala takmer osem rokov

2007 – v novembri začala SSC s výstavbou prvej etapy

10,5 km – taká je dĺžka celého obchvatu

42 miliónov eur – cena kompletného obchvatu

22,89 milióna eur – toľko stála posledná, tretia etapa

2013 – v apríli sa začalo so stavbou poslednej časti

85% – oprávnených nákladov bola hradených z fondov EÚ

16 000 – vozidiel prechádzalo centrom Galanty pred spustením

2015 – 21. septembra bol obchvat otvorený pre motoristov v plnej dĺžke

Po viac ako 17-tich mesiacoch to vyzerá, že očakávania boli splnené. „Poklesla výrazne doprava v meste, zmenšili sa zápchy. Obchvat bol požehnaním pre mesto,“ povedal primátor Galanty Peter Paška.

Presné čísla mesto k dispozícii nemá, odhaduje sa však pokles áut v centre o tretinu. „Problém nastal, keď si vodiči využívajúci starú Seneckú cestu uvedomili, že cez mesto je to asi o dva kilometre kratšie a začali sa opäť vracať do mesta,“ priblížil Paška. Vodičov však odradilo zavedenie parkovacích miest a cyklotrás na Hlavnej ulici, ktoré spôsobili spomalenie dopravy v Galante a šoféri sa opäť vrátili na obchvat.

Nákladná doprava má do mesta zákaz
Dôležitým faktom je vytlačenie nákladnej dopravy z mesta. Vstup majú povolený iba autá s cieľovou stanicou v meste. Ostatné majú zákaz vjazdu do mesta, definovaný zákazovými značkami pri vstupe do Galanty.

Zákaz však podľa informácií z mesta viacerí vodiči najmä z Poľska ignorujú. „Nákladná doprava v meste klesla, pár jedincov sa však nájde. Zaoberajú sa nimi policajné orgány,“ pokračuje primátor Galanty.

Podľa jeho slov umožnilo spustenie obchvatu napríklad zavedenie spomínaných parkovacích miest a cyklopruhov na Hlavnej a Bratislavskej ulici. „Výrazným spôsobom sa zvýšil komfort bývania v meste a vďaka parkovaciemu systému sa vracia do mesta život,“ dodal Paška.




Čítajte viac: http://nasanitra.sme.sk/c/20402491/vdak ... z4SQ0DSu5U
mirec
diskutujúci
 
Príspevky: 125
Obrázky: 18
Založený: 25. Jan 2011 15:38

Naspäť na 2016

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.