NDS začala súťaž pre druhú polovicu obchvatu Svidníka na R4

Moderátor: Moderátori

NDS začala súťaž pre druhú polovicu obchvatu Svidníka na R4

Odoslaťod badger-FB » 03. Okt 2023 20:16

Diaľničiari začali súťažiť o dokumentáciu pre druhú polovicu obchvatu Svidníka na R4, odhadované náklady presahujú milión eur

https://sita.sk/nasadoprava/dialniciari ... ilion-eur/
02. 10. 2023
Martin Benko

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začala obstarávať vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru a na územné rozhodnutie pre druhu polovicu obchvatu Svidníka na rýchlostnej ceste R4.

Náklady na dokumentáciu
Súčasťou týchto služieb v rámci prípravy dostavby úseku Svidník, sever – Svidník, juh v dĺžke takmer 4,6 kilometra je oznámenie o zmene navrhovanej činnosti po vypracovaní dokumentácie na územné rozhodnutie. Odhadované náklady na dokumentáciu presahujú 1 milión eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Podľa informácií o vyhlásení tendra vo Vestníku verejného obstarávania dodať ju treba do 12 mesiacov od zadania zákazky. Diaľničiari chcú dokumentáciu pre časť R4 pri Svidníku financovať z prostriedkov Európskej únie v rámci Nástroja na prepájanie Európy (CEF), lehotu na predkladanie ponúk určili na 26. októbra.

Predpoklady pre ekonomický rozvoj
„Cesta zabezpečí vylúčenie ťažkej nákladnej dopravy a ostatnej tranzitnej dopravy z priľahlého mesta Svidník. Vytvorí predpoklady pre intenzívny ekonomický rozvoj územia a prijateľné životné prostredie pre obyvateľov dotknutých obcí,“ uviedla v oznámení o začatí súťaže NDS.

Pravá polovica svidníckeho rýchlostného obchvatu je v prevádzke od konca roku 2010, výstavba trvala tri roky. Tento úsek odklonil dopravu z intravilánu mesta pod Duklou a odľahčil cestu prvej triedy na trase Lipníky – Svidník – Vyšný Komárnik – hranica s Poľskom. Na obchvate je úrovňová križovatka Svidník, sever a mimoúrovňová križovatka Svidník, juh.

Súťaže na dokumentácie
NDS v rámci prípravy na výstavbu trasy R4 od Kapušian pri Prešove k hraniciam s Poľskom už skôr začala viaceré súťaže na dokumentácie. A to pre kilometrový úsek od hranice po mimoúrovňovú križovatku Vyšný Komárnik za predbežnú cenu 370-tisíc eur bez DPH, ako aj pre úseky Svidník – Rakovčík (6 km) za takmer 2 milióny eur, Radoma – Giraltovce (7,5 km) za 2,6 milióna eur, či Rakovčík – Radoma (7 km) za viac ako 1,1 milióna eur, Vyšný Komárnik – Hunkovce (takmer 7 km) za vyše 3 milióny eur a Kuková – Lipníky (8 km) za 2,8 milióna eur bez dane.

Diaľničiari už v júli uzavreli zmluvu na vypracovanie aktualizácie štúdie realizovateľnosti pre trasu R4 od Kapušian po hranicu s Poľskom so Združením Kapušany. Tvoria ho spoločnosti HBH Projekt a Dopravoprojekt, aktualizovanú štúdiu majú dodať do roka za takmer 337-tisíc eur bez DPH.

Štúdia za takmer 337-tisíc
V rámci štúdie zabezpečia dopravno-inžinierske prieskumy, návrhy dopravného modelu, investičných nákladov všetkých variantov R4 aj analýzy nákladov a výnosov. Medzi Kapušanmi a hranicou s Poľskom je v pláne výstavba deviatich úsekov R4 v dĺžke takmer 60 km, na tejto trase je v prevádzke zatiaľ polovičný obchvat Svidníka v dĺžke takmer 5 km.

Okrem spomínaných sú na trase R4 po Kapušany ešte úseky Hunkovce – Ladomirová (vyše 8 km), Giraltovce – Kuková (6,5 km) a Lipníky – Kapušany (4 km). R4 bude súčasťou transeurópskej siete TEN-T a medzinárodného koridoru Via Carpatia, ktorý prepojí Baltské, Čierne a Egejské more pozdĺž východnej hranice Európskej únie cez východ Slovenska od hranice s Poľskom k hranici s Maďarskom.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Naspäť na 2023

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.