Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod DrX » 01. Apr 2017 02:31

Paradne fotky, dik. Uz sa tesim na hladky prejazd Kosice-Tatry/Krakow. Koncecne sa to s vnutromestskymi tahmi v PO posunie do 21. storocia.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 07. Apr 2017 14:17

Na NK sa pracuje na všetkých úsekoch. Na kritických stavbách sa pracuje aj cez víkendy. A to na mostoch cez Torysu kde rozbehli montáž ríms
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36449
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36450
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36451
zatiaľ na moste v smere PP-KE.
Pri križovatke na Wilec Hôrku už pracujú na chodníkoch
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36453
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36452.
A smerom k mostom cez Torysu sa už pustili aj do svahovania a terénnych úprav
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36455
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36454
čím už celá stavba začína dostávať svoj tvar.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 372
Obrázky: 2719
Založený: 04. Máj 2006 14:42

D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 18. Apr 2017 23:32

StVO napísal:2. Prešovu ako mestu to pomôže asi ako veveričke luskáčik. Tranzit je v meste v hlbokej menšine a do týždňa od otvorenia D1 ho ochotne nahradí miestna, zdrojová a cieľová doprava. To sú tie "neuskutočnené cesty", keď je dopyt vyšší ako ponuka a teda vyšší ako súčasné intenzity. Táto téza by platila ešte aj v prípade, keby bol tranzit 50% (nie je ani zďaleka).


vsetci cakame na realne cisla scitania. kazdym dnom sa v praxi ukazuje, ze presov zahlcuje tranzit. najma v smere PL-KE je narast za posledne roky enormny. nepochybne, riesenie vnutromestskej dopravy je takisto klucova vec, ale zaujat stanovisko vevricka-luskacik je prilis radikalne. nie je mozne, aby krajske mesto, tretie najvacsie na SK, stale stalo na "docasnej prelozke" I/68 od roku 1990, ktora isla durch hlavnou ulicou, potom o ulicu dalej a teraz durch sidliskom.

StVO napísal:3. Severný obchvat nebude. Aspoň nie v dohľadnej dobe a nie v tej podobe, ako bol naprojektovaný. Ja som si ho už pred pár rokmi interne zaradil do jedného šuflíka s R6, R8, R9 a úsekom R7 Nové Zámky - Lučenec. To, že sa projekt vôbec vytiahol na svetlo Božie, je podľa mňa asi len preto, aby križovatka Prešov-Západ mohla byť megalomanskejšia a drahšia ako bez - hoci aj neexistujúcej - R4 (a že je to teda suverénne najstrašnejšia obluda v SK). Alebo sa tam niekto chcel dať šikovne vyvlastniť.


Jedno stastie, ze nikoho tvoj interny suflik nemusi trapit :). Porovnas lokalne mestecka s krajskym mestom, co silne evokuje pohlad na "daleky vychod" ;)

StVO napísal:4. Ak chcete lepšiu dopravu v Prešove, zabudnite na to, že vám diaľnice významne pomôžu. Trochu áno, ale to si hneď vykompenzujete (viď bod 2 vyššie). Vy potrebujete vyriešiť hlavné mestské ťahy - a pointa je v tom, že mesto na to samozrejme peniaze nikdy mať nebude, takže ich potrebujete vytĺcť od štátu, nech vám postaví jedničky (precedensov na to máme dosť). Takže v dobrom - nemrhajte energiou na boj za stavby, ktoré vám aj tak nepomôžu a pritlačte na štát, nech vám postaví - 10x lacnejšie - cesty v meste. Toľko sa vytĺcť dá. Mimochodom, Prešovu by veľmi pomohlo, keby sa tam vyriešili svetlá, tie sú fakt katastrofálne (začalo sa to riešiť v 2009, ale nakoniec z toho nič nebolo, lebo sa zmenila vláda a tá nová prachy premrhala kdesi na zvodidlá a nový asfalt na rozpadnutom cestnom telese - pozdravujem odborníkov z nemenovanej partaje). A potom ešte železnica, hlavne cez Levočkú, to je peklo a v Žiline by to mali ukazovať študákom ako odstrašujúci príklad.


Takto hovori Kovalcik. Akokeby sam panboh prisiel nam "glupym" povedat, co maju robit. Mesto Presov ma snad naj MHD v celom SK. Svojho casu aj v CSSR, myslim po Hradci Kralove. Takisto mesto vyrazne investovalo do infrastruktury, postavilo Okruznu, co je jedinecny pocin v ramci investicnych akcii z mestskeho rozpoctu na celom SK, postavilo zopar krizovatiek, najma k priem. centram, zobralo 10mio uver na reko ciest - suvisle vymeny povrchov a aktivno-pravno-financne pomohlo SSC a PSK vyriesit neriseitelne majetkove spory (NK a Kuzmanka) a to nielen papierovo, ale aj majetkovo. Cyklocesty sa stavaju uz roky, tento rok dojde na dalsie stavby, ktore defacto prepoja cele mesto. Je aj mnozstvo pripravenych projektov, NSDI malo riesi zelenu vlnu (ved v PB inteligentnu krizovatku za 150mio korun pred postavenim D tiez riesila SSC a nie mesto).
Co ale z toho, ked na rannu spicku ZSSK posle 50 rocny vagon??? Lebo nove masiny su v zapadnych okresoch? Ako na to tlacit? Ako dosiahnut, aby ZSR pokosila travu v okoli trate, ktore deli mesto na dve polky? Nijak. A Kovalcik nam ide hovorit, aby ZSR zmodernizovala trat, ked ZSR este aj bielu blikacku odstrani, lebo nemaju na vymenu ziarovky...
Problem Presova je iny. NK mala stat uz v roku 2004, kedy bol naplanovany koniec stavby. Okolo 2010 mala byt dokoncena D1ka a teraz dostavovat R4, kludne aj v polprofile, ak to FS tak urcila. A SSC mohla od 2004 kludne za tych 13 rokov zacat realizovat MK-3 a MK-5.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 877
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 18. Apr 2017 23:42

DrX napísal:
i15 napísal:A aký odkaz máš pre mňa a ostatných tranzitujúcich? 30 rokov spájame BA a KE, ale keď sme sa konečne dostali ku Prešovu, tak zrazu je dôležité riešiť premávku v meste :roll:


Odkaz 1:
Na spajanie BA a KE mas R2+R1, ked uz musis ist autom, a aspon Slovensko zasmradis svojimi vyfukmi o 60km menej kazdym smerom.
Odkaz 2:
Cez PO bude paradny tranzit Z-J po Nabreznej uz o par mesiacov. (Ked sa Nabrezna pretazi, potom treba D1 PO JV) Teraz treba riesit V-J, a na to by mal byt VO ako polprofilova jednotka.

Ako tu uz bolo DrX spomenute, NK sa zial naprojektovala strasne skromne, co je dalsi problem meskajuceho projektu z 80tych rokov.
Vyustenie na Obrancovku je zle, kedze ide stredom obytnej zony. Lave odbocenia bez odb. pruhov, ziadna MUK, same CSS, podjazd pod zel a nasledne stupanie na most, absencia vetvy KE-NK - cely tranzit musi zist do jedneho puhu a otocit sa o 270 stupnov na KO atd atd.
Ak by aspon krizovatka pri ZVL bola MUK (ved sa to samo pyta), aspon v smere od KE si nadbehnut doprava a nasledne vystupat dolava ponad most smerujuci do centra a logicky uz aj prekonat zel. trat. Ale nie, lebo by bolo treba asanonovat dva sklady a urobit dalsi most a to je predsa na Presov velka investicia ze... Ach jaj.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 877
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod topfield » 19. Apr 2017 08:44

na odpocivadle v useku Presov Juh - Budimir je zhromazdena pekna kopa jersey profilov, predpokladam ze budu sluzit na obmedzenia v suvislosti s vystavbou tohto useku...
topfield
diskutujúci
 
Príspevky: 139
Obrázky: 2
Založený: 28. Aug 2014 08:56

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod jarino » 19. Apr 2017 12:17

Tomas PO napísal:Takto hovori Kovalcik. Akokeby sam panboh prisiel nam "glupym" povedat, co maju robit. Mesto Presov ma snad naj MHD v celom SK. Svojho casu aj v CSSR, myslim po Hradci Kralove. Takisto mesto vyrazne investovalo do infrastruktury, postavilo Okruznu, co je jedinecny pocin v ramci investicnych akcii z mestskeho rozpoctu na celom SK, postavilo zopar krizovatiek, najma k priem. centram, zobralo 10mio uver na reko ciest - suvisle vymeny povrchov a aktivno-pravno-financne pomohlo SSC a PSK vyriesit neriseitelne majetkove spory (NK a Kuzmanka) a to nielen papierovo, ale aj majetkovo. Cyklocesty sa stavaju uz roky, tento rok dojde na dalsie stavby, ktore defacto prepoja cele mesto. Je aj mnozstvo pripravenych projektov, NSDI malo riesi zelenu vlnu (ved v PB inteligentnu krizovatku za 150mio korun pred postavenim D tiez riesila SSC a nie mesto).
Co ale z toho, ked na rannu spicku ZSSK posle 50 rocny vagon??? Lebo nove masiny su v zapadnych okresoch? Ako na to tlacit? Ako dosiahnut, aby ZSR pokosila travu v okoli trate, ktore deli mesto na dve polky? Nijak. A Kovalcik nam ide hovorit, aby ZSR zmodernizovala trat, ked ZSR este aj bielu blikacku odstrani, lebo nemaju na vymenu ziarovky...
Problem Presova je iny. NK mala stat uz v roku 2004, kedy bol naplanovany koniec stavby. Okolo 2010 mala byt dokoncena D1ka a teraz dostavovat R4, kludne aj v polprofile, ak to FS tak urcila. A SSC mohla od 2004 kludne za tych 13 rokov zacat realizovat MK-3 a MK-5.


Pre Trenčín, žilinu a Košice sa z OPD kúpilo 10 poschodových jednotiek. Okrem toho ešte 10 push-pull jednotiek do okolia BA, ktoré sú prispôsobené pre tamojšie pomery a 12 DMJ. S 10 kusmi zázraky sa robiť nedajú. Aj v okolí ZA chodí veľa starých vozňov, to je investičný dlh, ktorý sa rýchlo nedobehne.
Teraz ŽSSK vyhlásila nový tender na nákup 10 ks EJ za 160 miliónov eur s opciou na ďalších 15 kusov. O mesiac sa majú predkladať ponuky.

ŽSR by trať zmodernizovať mohli, ale ako ich k tomu pritlačiť. Za milióny sa urobil terminál v Moldave, idú to tam zelektrizovať, TIOP Trebišov má stáť 16 miliónov. Minister sníva o zdvojkoľajnení a elektrifikácii trate do Komárna (zmysel nespochybňujem), tak prečo by ŽSR si nemohli dať spraviť aspoň CBA na modernizáciu (Košice) - Kysak - Prešov - hranica SR/PL. S Obišovcami sa sotva niečo spraví, ale Prešov - Drienovská Nová Ves nemôže byť drahá záležistosť. Len to už mesto nemá moc ako ovplyvniť. To platí aj pri SSC, ktorá mohla na MK-3 a MK-5 už dávno pracovať, presne ako píšeš.
Myslím, že aktivity mesta v činnostiach ktoré môže priamo ovplyvniť nikto nespochybňuje, t.j. MHD, cyklocesty atď.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 19. Apr 2017 15:27

kazdym dnom sa v praxi ukazuje, ze presov zahlcuje tranzit. najma v smere PL-KE je narast za posledne roky enormny.


JPP (jeden presovcan povedal), cez barwinek jazdi 2.737 aut z toho asi jedentisic nakladnych. aj keby vsetci isli PL-KE tak nezahltia nic.

Jedno stastie, ze nikoho tvoj interny suflik nemusi trapit :). Porovnas lokalne mestecka s krajskym mestom, co silne evokuje pohlad na "daleky vychod" ;)


kazde mesto na Sk okrem BA a KE je lokalne, zato ze niektore dostali od sudruhov nejake to sidlisko navyse a potom od meciara titul krajske este neznamena ze neostali lokalne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod dragon » 19. Apr 2017 17:07

* devil by sa mal ist niekedy pozriet na SPZ a krajinu povodu vozidiel co stoja v takej dennej beznej zapche v PO na ulici Kosickej, Solivarskej, Masarykovej, Skultetyho, Armadneho generala Svobodu atd. (severnu cast mesta ani nespominam, lebo tadial CHVALABOHU nechodim - vid tam je to tiez katastrofa Duklianska, Levocska, Sabinovska atd....).Pokial ide o slovenske okresy su to: KE, BA, SL, VT, BJ, a mnohe dalsie, A CUDUJ SA SVETE V MENSINE SU TIE Z PO. Dalej, krajiny: pokial je to kamion tak na 80% PL, potom BG, HU, RO, BY (ano bezne sa najde aj Bieorus, ci dokonca KZ!!!!!!!), prakticky cele pobaltie: LT,LV, EST) a AZ potom vsetko ostatne, ISTE VSETKY SMERUJU NA VYKLADKU/NAKLADKU DO PO, PRE TEN MONSTRUOZNY PRESOVSKY PRIEMYSEL S MILIONMI PRACOVNYCH MIEST. A zahranicne turisticke autobusy, ktorych prejde pomaly kazdych 10 minut jeden po AGS uz ani nespominam. Preto hovorim, este raz sa najde nejaky psychopat co povie, ze tranzit v po je zanedbatelny, nevyrazny, a ze problem je zdrojova doprava, rad ho hodim pod nejaky ten neexistujuci tranzitujuci kaminon, lenze to by sa samozrejme musel na tej presovskej ceste viac hybat nez stat....

edit admin: Odstranene nevhodne oslovenie
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 421
Založený: 29. Jan 2007 14:49

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 19. Apr 2017 23:13

devil napísal:JPP (jeden presovcan povedal), cez barwinek jazdi 2.737 aut z toho asi jedentisic nakladnych. aj keby vsetci isli PL-KE tak nezahltia nic.


presne takymi prispevkami sa degradujes. aspon v mojich ociach. ak by sa mi chcelo, postoval by som tu fotky z tranzitu, aby si ma nenazyval JPP. slusne ale dodavam, ze cakame na aktualizaciu intenzit. naopak, ty na zaklade coho sudis, ze to je JPP? ved si sam potvrdil, ze si tu nebol dlhu dobu. a realne cisla k intezitam nemame. cisty flame. ze vobec reagujem. tak ale jedna tranzitna za vsetko: https://scontent.fbts1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5989CB60

kazde mesto na Sk okrem BA a KE je lokalne, zato ze niektore dostali od sudruhov nejake to sidlisko navyse a potom od meciara titul krajske este neznamena ze neostali lokalne.


ano, v porovnani s londynom je lokalne. aj v porrovnani s brnom, ci prahou. ale v porovnani s inymi mestami na SK (PP, TT, TN, HE, VT) je radovo vacsie.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 877
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod dragon » 20. Apr 2017 08:39

Devil sa tymto totalne sdiskreditoval a potvrdil ze jeho prispevky su zamerne provokacne tendencene, ROZUMEJME, JE TO TROL. Inde by bol za taketo spravanie zabanovany, no postaci ked si vsetci uvedomime, ze ho netreba krmit. Ignorance a hotovo. Hned bude aj v presovskych vlaknach "cistejsie" a prehladnejsie...
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 421
Založený: 29. Jan 2007 14:49

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod milosD » 20. Apr 2017 09:54

... bohuzial sa neda dat na ignore list :(
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 14:15

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 20. Apr 2017 11:04

tak ale jedna tranzitna za vsetko: https://scontent.fbts1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5989CB60


ty sa degradujes takto. co ta fotka dokazuje ? uz len to ze sa ide aktualizovat smerovy prieskum s tym ze zvysenie ocakavanych intenzit na JZO ma priniest lokalka najma zo SZ PO jazdiaca smerom na KE dokazuje ze ziadny velky tranzit tam nie je. vy mozete spochybnovat co len chcete kym nie su udaje aj klamat a prekrucat udaje ktore sa vam nehodia napr. tych 17% co ma byt podiel tranzitu.

ano, v porovnani s londynom je lokalne. aj v porrovnani s brnom, ci prahou. ale v porovnani s inymi mestami na SK (PP, TT, TN, HE, VT) je radovo vacsie.


je vyssie o 30-50.000 obyvatelov. mozno na Sk to nieco znamena ale to je asi tak vsetko. v cesku/madarsku by malo tretie najvacsie mesto problem byt v TOP 10 v polsku mozno TOP 50. co mate v PO okrem krajskych uradov co nemaju v okresnych mestach ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Dendik » 20. Apr 2017 14:26

To devil:
Diabliku, ty musíš byť riadne frustrovaný z toho ze sa tu konečne ide stavať :D



To ALL:
Prosim ako bolo povedane nenakŕmme ho dalsou potravou na ktoru moze tendenčne reagovat, please :P
Dendik
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 16. Feb 2017 11:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod granite01 » 21. Apr 2017 19:01

jarino napísal:Pre Trenčín, žilinu a Košice sa z OPD kúpilo 10 poschodových jednotiek. Okrem toho ešte 10 push-pull jednotiek do okolia BA, ktoré sú prispôsobené pre tamojšie pomery a 12 DMJ. S 10 kusmi zázraky sa robiť nedajú. Aj v okolí ZA chodí veľa starých vozňov, to je investičný dlh, ktorý sa rýchlo nedobehne.
Teraz ŽSSK vyhlásila nový tender na nákup 10 ks EJ za 160 miliónov eur s opciou na ďalších 15 kusov. O mesiac sa majú predkladať ponuky.

ŽSR by trať zmodernizovať mohli, ale ako ich k tomu pritlačiť. Za milióny sa urobil terminál v Moldave, idú to tam zelektrizovať, TIOP Trebišov má stáť 16 miliónov. Minister sníva o zdvojkoľajnení a elektrifikácii trate do Komárna (zmysel nespochybňujem), tak prečo by ŽSR si nemohli dať spraviť aspoň CBA na modernizáciu (Košice) - Kysak - Prešov - hranica SR/PL. S Obišovcami sa sotva niečo spraví, ale Prešov - Drienovská Nová Ves nemôže byť drahá záležistosť. Len to už mesto nemá moc ako ovplyvniť. To platí aj pri SSC, ktorá mohla na MK-3 a MK-5 už dávno pracovať, presne ako píšeš.
Myslím, že aktivity mesta v činnostiach ktoré môže priamo ovplyvniť nikto nespochybňuje, t.j. MHD, cyklocesty atď.


Už to je tu. Vyjadrenia sú jasné (viď.odpoveď ŽSR na stránke železníc).....rozdžubkali už takmer všetky peniaze na železnicu z EU fondov - z toho postavia vlastne len megadrahé Púchov- Považská Teplá, nie je už ani na modernizáciu Palúdzka - LM - Lipt.Hrádok. Vlastne nevedia, či vôbec na niečo majú peniaze.
Snívať o modernizácii železníc môžeme, ale nie s touto "elitou" v politike a na ministerstvách. Lebo to by vedeli, že štát by mal každý rok vyčleniť omnoho väčší balík na modernizáciu a optimalizáciu železníc a to nielen pre hlavnú trať BA - ZL- KE ale aj do vhodne vybraných regionálnych tratí. Odhadujem, že cca 250-300 mil.eur ročne by pomohlo. Ale tu ide len o to, robiť zdanie činnosti. :(
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 02. Dec 2010 17:18
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod granite01 » 21. Apr 2017 19:05

dragon napísal:* devil by sa mal ist niekedy pozriet na SPZ a krajinu povodu vozidiel co stoja v takej dennej beznej zapche v PO na ulici Kosickej, Solivarskej, Masarykovej, Skultetyho, Armadneho generala Svobodu atd. (severnu cast mesta ani nespominam, lebo tadial CHVALABOHU nechodim - vid tam je to tiez katastrofa Duklianska, Levocska, Sabinovska atd....).Pokial ide o slovenske okresy su to: KE, BA, SL, VT, BJ, a mnohe dalsie, A CUDUJ SA SVETE V MENSINE SU TIE Z PO. Dalej, krajiny: pokial je to kamion tak na 80% PL, potom BG, HU, RO, BY (ano bezne sa najde aj Bieorus, ci dokonca KZ!!!!!!!), prakticky cele pobaltie: LT,LV, EST) a AZ potom vsetko ostatne, ISTE VSETKY SMERUJU NA VYKLADKU/NAKLADKU DO PO, PRE TEN MONSTRUOZNY PRESOVSKY PRIEMYSEL S MILIONMI PRACOVNYCH MIEST. A zahranicne turisticke autobusy, ktorych prejde pomaly kazdych 10 minut jeden po AGS uz ani nespominam. Preto hovorim, este raz sa najde nejaky psychopat co povie, ze tranzit v po je zanedbatelny, nevyrazny, a ze problem je zdrojova doprava, rad ho hodim pod nejaky ten neexistujuci tranzitujuci kaminon, lenze to by sa samozrejme musel na tej presovskej ceste viac hybat nez stat....

edit admin: Odstranene nevhodne oslovenie

Je potrebné vyčkať do 6-7/2017. Uvidíme po otvorení novej cesty, ako sa to zmení.
Mimochodom, takéto a poriadne zápchy sme mali v KE pred stavbou mestkého obchvatu v rokoch 2002-2007 (aj keď nemusíte veriť, že?). Dobre sa pamätám na niekoľkokilometrové zápchy.
Netreba to tak prežívať...vydržte. To najhoršie zažívate teraz.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 02. Dec 2010 17:18
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod tomino1971 » 21. Apr 2017 22:47

Ako to vyzerá pri ZVL a NABREŽNEJ ????? Nejaké nové info a aj foto by potešilo.
tomino1971
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 28. Dec 2013 00:04

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 27. Apr 2017 12:38

To tomino1971: pridal som nové obrázky do galérie http://www.dialnice.info/gallery/album.php?album_id=235 a skúsim trochu popísať súčasný stav ako je ho vidieť pri prechádzke.
Zatiaľ fotím hlavne kritické úseky na ktorých bude závisieť sprevádzkovanie, dokončené fotím minimálne. Úsek od mestskej haly po mosty cez Torysu si vyžaduje odstránenie nejakých nedorobkov. Oba mosty cez Torysu sú zabetónované, osadené mostné uzávery, most v smere PP-KE má rímsy a na druhom moste ich montujú. Na líniovej časti po most cez Sekčov robia chodníky a prakticky končia terénne úpravy a svahovanie http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36602
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36601
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36600.
Most cez Sekčov je prakticky hotový a kritické miesto je podchod pod ŽSR kde smerom od mosta betónujú oporné múry ale už im veľa nechýba http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36597. Z druhej strany smerom ku KO pracujú už na chodníkoch http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36596 a začali pracovať už na pripojení na KO http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36595.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 372
Obrázky: 2719
Založený: 04. Máj 2006 14:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 27. Apr 2017 13:06

Ďalším kritickým miestom je nadjazd nad KO. Nadjazd je už zabetónovaný, uvoľňujú si priestor pod ním aby mohli dokončiť KO http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36603. Nájazdová rampa zo strany od Prešova vyzerá dobre, už sú dokončené rímsy a namontovaný mostný uzáver http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36603. Na moste robia vysprávky, vŕtajú otvory http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36605
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36606 a robia ďalšie práce. Na druhej strane, kde nájazdovú rampu začali robiť len túto jar je to zložitejšie. Násyp je urobený a montujú a betónujú rímsy http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36609
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36608
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36607.
Začali montovať aj mostný uzáver. Pustili sa už aj do chodníkov okolo KO a montujú portály na dopravné značenie http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36598.
Zdola nevidím ako pokračujú práce hore na mostoch a nadjazde ale na kritických miestach ako sú mosty, podchod a nadjazd robia každú nedeľu. Ešte stále si myslím, že do konca júna by to mohli sprejazdniť(+ - pár dní).
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 372
Obrázky: 2719
Založený: 04. Máj 2006 14:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod tomino1971 » 27. Apr 2017 22:32

Zdravím Jaro. Ďakujeme za super foto a detailný popis situácie. Verme, že to do toho júla nejako zmáknu a aj nejako spustia... Foto veľmi potešilo..
A verme tiež, že sa konečne začnú práce aj na D1 PO ZÁPAD - PO JUH. Vďaka
tomino1971
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 28. Dec 2013 00:04

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod StVO » 01. Máj 2017 04:10

Tomas PO napísal:
StVO napísal:2. Prešovu ako mestu to pomôže asi ako veveričke luskáčik. Tranzit je v meste v hlbokej menšine a do týždňa od otvorenia D1 ho ochotne nahradí miestna, zdrojová a cieľová doprava. To sú tie "neuskutočnené cesty", keď je dopyt vyšší ako ponuka a teda vyšší ako súčasné intenzity. Táto téza by platila ešte aj v prípade, keby bol tranzit 50% (nie je ani zďaleka).

vsetci cakame na realne cisla scitania. kazdym dnom sa v praxi ukazuje, ze presov zahlcuje tranzit. najma v smere PL-KE je narast za posledne roky enormny. nepochybne, riesenie vnutromestskej dopravy je takisto klucova vec, ale zaujat stanovisko vevricka-luskacik je prilis radikalne. nie je mozne, aby krajske mesto, tretie najvacsie na SK, stale stalo na "docasnej prelozke" I/68 od roku 1990, ktora isla durch hlavnou ulicou, potom o ulicu dalej a teraz durch sidliskom.

Nuž takto - čím väčšie mesto, tým nižší podiel tranzitu, ledaže by to mesto ležalo na nejakej obzvlášť významnej diaľkovej trase. Prešov je, ako správne pripomínaš, 3. najväčšie mesto na Slovensku (vrátane Ľubotíc 95 tisíc duší) a žiadna naozaj významná medzinárodná trasa cezeň neprechádza - napokon na Slovensku je taká len jedna (E65). Čo sa týka smeru KE-PL, tak na Vyšnom Komárníku máš do max. 2700 vozidiel denne z toho 1000 osobákov a to sa tam stretávajú aj náklaďáky z I/15 od Trebišova (z Maďarska), ktorých je z toho dobrá tretina, takže týmto máš dané limity pre maximálnu možnú tranzitnú dopravu na nejakých max max max 1500 vehiklov denne. Takže aj keď máš dojem, že je toho tranzitu veľa, tak nie je, iba si ho viac všímaš. V medicíne sa tomu inak vraví anekdotické dôkazy (bez urážky, naozaj sa to tak volá).

Avšak v skutočnosti je úplne jedno, koľko tranzitu tam máte, lebo väčší problém, ktorý som spomínal, je to, že Prešov má veľký neuskutočnený dopyt. Takže keď aj všetok tranzit z mesta zmizne, rýchlo a ochotne ju nahradia samotní Prešovčania a situácia bude rovnaká ako dnes. Preto platí veverička-luskáčik.

Tomas PO napísal:
StVO napísal:3. Severný obchvat nebude. Aspoň nie v dohľadnej dobe a nie v tej podobe, ako bol naprojektovaný. Ja som si ho už pred pár rokmi interne zaradil do jedného šuflíka s R6, R8, R9 a úsekom R7 Nové Zámky - Lučenec.

Jedno stastie, ze nikoho tvoj interny suflik nemusi trapit :). Porovnas lokalne mestecka s krajskym mestom, co silne evokuje pohlad na "daleky vychod" ;)

Trápiť Ťa síce nemusí, ale ak by si mu venoval pozornosť, ušetríl by si si sklamanie :wink: Ten šuflík nie je páči/nepáči chcem/nechcem, ale - reálne/nereálne.

Okrem toho neporovnávam mestečká ani mestá, ale trasy a je mi šumafuk, čo na nich leží. Celkom mimochodom, taká R6 je preložkou E50 a súčasťou trasy Praha - Žilina - Košice, čiže žiadne "lokálne mestečká". Napriek tomu ju dávam na kôpku nereálne. Lebo objektívne príčiny. Čo sa týka "pohľadu na ďaleký východ", tak s tým na mňa nechoď, mne sú tieto žabomyšie vojny na malom slovenskom piesočku ukradnuté. Si predstav, že v takom Nemecku existuje "mestečko" s 240 tisíc obyvateľmi (=Košice) a pritom je to "diera", kde napríklad IC nieže nezastavujú, ale tade ani vôbec nejazdia (ak Ťa to zaujíma, Krefeld sa to mesto volá). To len tak na okraj, aby sme mali kontext, kým sa začneme baviť o tom, čo je mestečko, čo mesto a ktorá diera je na Slovensku najväčšia (Karpina tvrdí, že Prievidza :D ).

Tomas PO napísal:
StVO napísal:A potom ešte železnica, hlavne cez Levočkú, to je peklo a v Žiline by to mali ukazovať študákom ako odstrašujúci príklad.

Takto hovori Kovalcik. Akokeby sam panboh prisiel nam "glupym" povedat, co maju robit.

Čítaj ešte raz a lepšie. Hovoril som o prúsere s idiotským vedením železnice cez mesto, ktoré zabíja cestnú dopravu a nie o tom, že máš naskočiť na vrbostojku do Lipian. Najmä priecestie na Levočskej je hrôza, čo sa musí odstrániť, lebo s ním to nikdy fungovať nebude. A železnice s ním samozrejme nepohnú ani o milimeter, takže sa musí zdvihnúť cesta. Ale aspoň by sa zároveň nahradil ten nešťastný 3-pruh cez Torysu a križovatka s Obrancov mieru by potom z princípu musela byť MÚK...

Tomas PO napísal:NSDI malo riesi zelenu vlnu (ved v PB inteligentnu krizovatku za 150mio korun pred postavenim D tiez riesila SSC a nie mesto).

Nuž, NSDI nemalo riešiť "zelenú vlnu", to skôr naopak. Malo riešiť dynamické riadenie CSS v meste, avšak nie jednotlivé križovatky, ale sieť ako celok, lebo to v centrálnych mestských oblastiach inak nejde a keď zoptimalizuješ jednu križovatku len na lokálnej úrovni, úplne tým zabiješ ďalšie tri. Čiže by tam bol centrálny systém RSD, uvažovalo sa o algoritmoch BALANCE, MOTION, OPAC. A pozor, takéto systému dokážu robiť aj také podrazy, že umelo znížia priepustnosť niektorej križovatky a vytvoria pred ňou kolóny, avšak výsledkom je, že napriek tomu prejdeš celú trasu rýchlejšie, ako keby si sa v tej jednej križovatke pár minút nezdržal (heslo "počkaj 2 minúty, ušetríš 20"). A takisto síce vedia držať líniovú koordináciu ("zelenú vlnu"), ale pri vysokej saturácii ju zámerne rozpustia, lebo je to plytvanie kapacity, ktoré sa aj tak pri nízkych rýchlostiach nevyužije.

A čo sa týka Považskej Bystrice, to je vtip. Tam žiadna "inteligentná križovatka" nikdy nebola, to bol len zastierací manéver. Z tých peňazí išlo obrazne povedané 149 miliónov na betón a 1 milión na PDZ pred mestom, na ktorej svietil symbol Kolóna :wink:
Obrázok používateľa
StVO
diskutujúci
 
Príspevky: 113
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2017 23:30
Bydlisko: Engerau

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 01. Máj 2017 09:45

nabrezna odbremeni mesto do istej miery a potom obchvat odbremeni nabreznu. cize ak sa po spusteni nabreznej mesto opat zahlti tak vam uz nic nepomoze a tazko vam niekto schvali dalsie investicie na MK.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod jarino » 02. Máj 2017 00:51

StVO napísal:Čítaj ešte raz a lepšie. Hovoril som o prúsere s idiotským vedením železnice cez mesto, ktoré zabíja cestnú dopravu a nie o tom, že máš naskočiť na vrbostojku do Lipian. Najmä priecestie na Levočskej je hrôza, čo sa musí odstrániť, lebo s ním to nikdy fungovať nebude. A železnice s ním samozrejme nepohnú ani o milimeter, takže sa musí zdvihnúť cesta. Ale aspoň by sa zároveň nahradil ten nešťastný 3-pruh cez Torysu a križovatka s Obrancov mieru by potom z princípu musela byť MÚK...

Most aj križovatka už majú stavebné povolenie necelé 3 mesiace. Majú prebehnúť nejaké úpravy priecestia, najskôr to bude rozšírenie, aby to mohlo byť prevádzkované 2+2. To priecestie bude strašiť ešte ďalšie generácie. Realizácia ešte tento rok, aj keď papier znesie...
Ďalší úsek s ktorým by mohli niečo spraviť je od stanice smer KE. Drobnosti za malý peniaz, ktoré pomôžu.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod matiqos » 04. Máj 2017 08:21

Podjazd popod kolajnice pri ZVL po nocnom dazdi ostal pekne zatopeny... som myslel, ze v tejto faze uz maju toto vyriesene...
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 157
Obrázky: 10
Založený: 07. Aug 2013 20:39

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 04. Máj 2017 22:33

Ešte nie sú hotové všetky vrstvy takže voda nemôže odtekať do kanalizácie http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36883. Uvidíme o dva - tri týždne keď zaprší či sa im to podarí.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 372
Obrázky: 2719
Založený: 04. Máj 2006 14:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 05. Máj 2017 12:19

Pridal som zopar fotiek z useku, ktory Jaro pridava menej, od mestskej haly po podjazd. Zacinaju tu, klikajte dolava: gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=36884
Na stavbe sa pracuje velmi intenzivnym tempom, ale pocasie je dazdive, a termin sa neuprosne blizi. Stale sa spomina otvorenie na 15.7.2017. Bude sa aj renovovat kruhac, co si vyziada jeho uplne uzavretie pocas vikendov.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 877
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.