Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 15. Sep 2017 08:37

no o 10:51, keď pribudol tvoj príspevok je to úplne o niečom inom ako o 7:48, keď to pridal i15. Momentálne 0 12:24 ukazuje 5 min.


co je jasny dokaz ze ide o lokalku a ze D1to vyriesi len ciastocne a docasne lebo ako vieme auta co ubudnu budu rychlo nahradene dalsou lokalkou. ked sa inac neda tak treba prestavat krizovatku pri lidli, vo ZV sa podobny problem vyriesil jednoduchou MUK na mieste o ktorom niektori znalci tvrdili ze sa tam nezmesti a ze sa to proste neda.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 15. Sep 2017 12:44

D1to vyriesi len ciastocne a docasne lebo ako vieme auta co ubudnu budu rychlo nahradene dalsou lokalkou.


to je pravda, ale ide tu hlavne o odklonenie tranzitu, ktorý teraz trpí spolu s lokálkou.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 18. Sep 2017 19:27

Takže minulý štvrtok na ulici OM nebolo vybočenie z priemeru, ale asi na najbližšie 4 roky bežná vec.

Dnes som o cca 16:40 išiel z centra - Požiarnická - most cez Torysu a OM a kolóny boli síce menšie ako deň pred víkendom, no dlhšie ako deň pred víkendom počas minulého školského roka (ešte nebola otvorená NK).

Skúsil som malý trik a síce z OM som odbočil na Fučíkovú - Odborársku - Marka čulena (kde som si ešte pred 3 mesiacmi vedel pomôcť), no dnes tam bola situácia analogická, ak nie horšia ako na OM.

Rýchlosť na OM sa pohybovala cca 100m/min aj z dôvodu, že Clementisova bola komplet zablokovaná a tým pádom cesta z OM na sídl.3 hotová katastrofa.

Radosť z aktuálneho stavu isto nebudú mať majitelia Kauflandu a Lidl-u, keďže daný stav sa už bytostne dotýka ich klientov (ak nemôžete vísť z parkoviska, tak tam predtým radšej ani neidete), naopak radosť bude mať prevádzkovateľ Tesca, keďže jeho prevádzky ako na sidl.3 tak aj pri stanici momentálne takéto problémy nemajú.

Dnes bol určite aj problém s tým, že križovatky neobsluhovali policajti, ale asi nie je možné ich tam mať každý deň.

Kolegyňa ktorá dochádza z BJ mi okrem iného povedala, že dnes ráno (už okolo 7:00) boli kolóny až za hranicu mesta pri vstupe od Kapušian. Osobne tento smer veľmi nepoznám (jazdím tým smerom len vynímočne).

Vyzerá to, že problém od ZVL sa len presunul do iných častí mesta, ako som dávnejšie predpovedal.

Povedzte aj Devilovi a DrX, ktorí si zrejme mysleli, že NK spasí Prešov.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Dendik » 19. Sep 2017 12:03

:D
No to si asi precita aj sam, a veru, nebude sa mu to pacit :D

Snad sa D1 postavi nacas, a R4 sa rozostavia aspon po Dubravu.
Skoda len ze na D1tke medzi bodmi Presov Juh - Presov Zapad, nie je ziadna moznost napojit sa... :?
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 19. Sep 2017 12:28

a na obed to preco nie nikdy zahltene, resp. co si myslite ze ktora cast premavky je rovnomernejsia v case, lokalka alebo tranzit ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 19. Sep 2017 14:25

svaco napísal:Povedzte aj Devilovi a DrX, ktorí si zrejme mysleli, že NK spasí Prešov.


nejde o to, ze by NK spasila presov.
vsetky tieto investicie mali byt hotove uz pred 10-15 rokmi, aj so vsetkymi zmenami na kosickej, kuzmanke, rusinskej a podobne
a teraz mal presov ist dalej a riesit urovnove krizovanie zeleznice a najma trolejbusy/MHD.

tu ide skor o to, ze sa ukazuje aka silna je lokalna a tranzit je ozaj mensi. a ked sa postavi D1 zapad - juh, tak to pomoze urite tranzitu, ale v presove sa absolutne nic nezmeni a to ani ked sa postavi prva etapa R4 severneho obchvatu
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 20. Sep 2017 20:17

No zasa sa tu niekto realizuje...

minuly stvrtok, cca 12.20, na OM sa v lavom pruhu (odbocenie na D1) stoji uz pred odbockou na Fucikovu. Pravy pruh (mimochodom spolocny pre SIII aj pre odbocenie po I/18 smer centrum / BJ / VT) poloprazny. Aj tie zatial nejpesimistickejsie udaje hovorili o tranzite cca 10.000 A/den, co je cca 1/3 intenzit v najdotknutejsej lokalite. Ak po odlahceni 1/3 (pripominam najpesimistickejsi variant aj to bez zaratania moznosti ze z 20 tis. sidliska sa budu dochadzajuci do KE terigat radsej cez mesto ako pouziju exit co maju pod nosom) sa situacia nezlepsi tak uz nwm kedy.

Ohladom 1. etapy R4 asi tolko, ze vstup od SB je po otvoreni MUK ZVL suverenne najproblemovejsi. Ti, co pokracuju do KE, budu mat k dispozicii o 12 km viac D a teda jednoznacny dovod kupit DZ a vyhnut sa PO (povedzme na rovinu gro aut na I/20 mimo leta ma ECV SB), ti co pokracuju do PO budu mat na zvazenie ci si kupia DZ kvoli 4 km (podla mna nezmysel, da sa to obist cez Maly Saris a do PO vojdu rovnako cez Levocsku), ci to obidu alebo budu stat na I/68. Tych zopar co ide od I/68 na D1 smer PP nebude musiet hladat obchadzky cez Maly Saris / Jarovnice a pre nich samozrejme DZ vyznam ma.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 21. Sep 2017 08:20

Dnes v PO total masaker, 1,5km mi trvalo 30min.
viewtopic.php?f=35&t=22810

Podľa toho čo som dnes videl by mi prišlo pre PO lepšie ako druhá časť severného obchvatu urobiť MK-5 od Sidl.3 smerom na Dukliansku ulicu. Ak sa totiž stene nejaký problém ako dnes, sidl.3 je v kolapse a cely sever mesta je kopletne paralizovany. Ideálne by bolo urobiť aj MK-5 aj SO 2.časť, ale to asi nie je reálne.

Problém sidl.3 je ten, že nie sú 2 paralelné cesty naprieč, ale všetko sa napája na jednu tepnu. Paralelku by to čiastočne mohla tvoriť aj Sabinovska(aj to len pre severny koniec sidliska), ale tá je z prakticky kompletne zapchatá každý deň autami zo SB, takže ak sa tepna upchá, zo sídliska sa nie je ako dostať von(viď dnešný stav umocnený aj tým, že Sabinovská bola vyradená úplne).
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod granite01 » 21. Sep 2017 18:37

Presne tak. MK-5 je dobrý nápad, žiaľ ku kompetentným ešte nedorazil. V podstate aj MK - 3 by bol super. Žiaľ sme na Slovensku. Skôr ako za 10 rokov to nebudú schopní urobiť, bolo by potrebné urobiť projekt a ten nie je vôbec.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod expwy » 21. Sep 2017 19:54

Další dôkaz neschopnej samosprávy. Miesto toho aby tlačili na zaradenie a výstavbu týchto ciest do siete ciest I. triedy a vyriešili si svoje problémy, tak 20 rokov pretláčajú svoju modlu diaľnicu D1 a R4, ktoré vyriešia akurát tranzit.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod devil » 21. Sep 2017 20:58

Aj tie zatial nejpesimistickejsie udaje hovorili o tranzite cca 10.000 A/den, co je cca 1/3 intenzit v najdotknutejsej lokalite.


tranzit je pocas dna rozlozeny daleko rovnomernejsie ako lokalka - rano/poobede je pomer lokalky k tranzitu nasobne vacsi ako cez den. cize obchvatom najviac ziska tranzit v spicke, potom tranzit mimo spicky, a najmenej ziska lokalka v spicke.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod jarino » 21. Sep 2017 23:52

Veď SSC mala záujem prerobiť tú križovatku OM - Levočská. A kto bol proti? Keby neboli proti, možno by už bola prerobená. Aj keď ak si dobre pamätám, tie nadchody tam naozaj nemuseli kresliť.

Namiesto SO PO II. etapa kľudne MK-3 a MK-5. Prvá etapa skôr či neskôr bude, keď sa robí vo Vydumanci križovatka so všetkými vetvami. Ale MK-3 a MK-5 so správne navrhnutými križovatkami by mohla byť tepna mesta slúžiaca pre Prešovčanov aj tranzit SB - KE prípadne by sa tam mohol odkloniť tranzit zo Sekčova. Intenzity aj na úrovni 20 000 zo Štúdie realizovateľnosti by mohli byť kľudne reálne.

expwy napísal:Další dôkaz neschopnej samosprávy. Miesto toho aby tlačili na zaradenie a výstavbu týchto ciest do siete ciest I. triedy a vyriešili si svoje problémy, tak 20 rokov pretláčajú svoju modlu diaľnicu D1 a R4, ktoré vyriešia akurát tranzit.

To je pravda. Tak isto aj tí čo blokujú cesty by mali v prvom rade žiadať preložku I/68, ale ilúzie si nerobím.
Len štát disponuje Štúdiou realizovateľnosti a síce v závere sa píše presne čo chcú, teda odporúčanie stavať D1 a R4 severný obchvat, ale citujem zo strany 49:
"Pri uvažovaní výstavby diaľnice D1 a R4 Severný obchvat bez preložky cesty I/68 dôjde k odľahčeniu komunikačného systému mesta o cca 17,6 %, pri východnom variante je toto odľahčenie nižšie o 6 % na úrovni 11,5 %. Preložka cesty I/68 na okraji centrálnej mestskej zóny sa veľmi priaznivo prejaví na vyššom podiele prerozdelenia vnútromestskej dopravy na preložku cesty I/68. Pri variante 1B, 1D toto zníženie predstavuje 27 % a pri východnom variante R4 2B je vplyv na zníženie dopravného zaťaženia komunikačného systému nižšie o 3,4 % na úrovni 23,7 %.
Z uvedeného odporúčame v meste Prešov realizáciu variantu 1D t.j. Diaľnica D1, rýchlostná cesta R4 Prešov severný ochvat modifikovaný (bez tunela Okrúhliak) s preložkou cesty I/68."
Taktiež sa tam spomína, že stav na Sabinovskej sa nedá riešiť inak ako preložkou I/68. Tá preložka by bola veľmi slušne vyťažená a mala by byť potiahnutá nielen po Rusínsku ako rátala CBA, ale až po križovatku ZVL alebo niekde tam
Neviem či kompetentní tie materiály nečítajú, ale už dávno aj na základe tohto materiálu mala začať príprava preložky.
Na druhej strane táto preložka by zhoršila už celkom chabé čísla na D1 a R4, čo tiež spomína táto štúdia.
Pri tých celkových nákladoch SO PO cca 535 miliónov eur vs. preložka I/68 od Dúbravy po Rusínsku za 138 miliónov eur + pokračovanie ďalej nie je o čom. Za menej peňazí oveľa viac muziky.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod JaNY » 22. Sep 2017 02:19

Kym sa rozkyvu k takym krokom, mohli by skusit zjednosmernit nejake ulice v meste. Napr. Vajanskeho zjednosmernit dole mestom, Holeho opacne a pod. Skusit ci by to bolo ok Sabinovsku rano povedzme od 6.30 do 8.30 nechat jednosmerku do mesta. Proste nieco vymysliet kym sa splni presovcanom jeden obrovsky sen SO PO. :)
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Vlados » 22. Sep 2017 07:27

"ano povedzme od 6.30 do 8.30 nechat jednosmerku do mesta" toto na Slovensku nemá šancu na úspech, už v BA by to bolo nemysliteľné.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod velvet » 23. Sep 2017 23:42

velvet
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 04. Júl 2016 17:18

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod palo152 » 24. Sep 2017 12:07

kto sa tej vystavy zucastni tak moze potom napisat co vsetko radnica planuje
palo152
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Založený: 14. Júl 2017 20:35

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod rexino » 26. Sep 2017 19:40

Na stránke SSC sa dnes objavili súťažné podklady na OM/Levočská (http://www.ssc.sk/sk/verejne-obstaravan ... dklady.ssc). Tak žeby sa niečo dialo?
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod caki » 26. Sep 2017 20:32

Vyzera, ze chystaju sutaz na zhotovitela aj na tuto cast. A podla stavebnych objektov asi komplet prestavba krizovatky. Levocska / Obr. Mieru / Clementisova. Podla dokumentov sa ponuky budu predkladat do 7.11.2017 - doba pre vystavbu je 18 mesiacov.
Stavebne objekty:
100-00 Úprava cesty I/18 – ulica Levočská
101-00 Úprava miestnej komunikácie – ulica Vlada Clementisa
102-00 Úprava miestnej komunikácie – ulica Obrancov mieru
103-00 Úprava chodníkov
201-00 Most nad riekou Torysa
202-00 Rekonštrukcia jestvujúceho mosta nad riekou Torysa
320-00 Úprava potoka Vydumanec
401-00 Úprava cestnej svetelnej signalizácie
501-00 Úprava cestnej kanalizácie
502-00 Úprava jednotnej kanalizácie
503-00 Preložka vodovodu DN200
550-00 Úprava horúcovodu
601-00 Preložka VN-22kV vonkajšieho vedenia linky č.554 a vonkajšej VN-22kV prípojky
pre TS Miklanek
602-00 Preložka VN-22kV káblových liniek č.334, 552, 553, 554
603-00 Preložka VN-22kV káblových liniek č.291, 292, 555 (363n)
604-00 Preložka VN-22kV káblovej prípojky pre TS Jednota
550-00.1 Preložka optickej trasy Condornet CONDORNET, s. r. o.
610-00 Ochrana NN káblových vedení VSD z TS Miklánek na ul. Levočská
612-00 Ochrana NN káblových vedení Brahama na ul. Levočská
620-00 Preložka verejného osvetlenia na ul. Levočská, Vlada Clementisa, Obr.mieru
625-00 Úprava trolejového vedenia DPMP a.s.
626-00 Preložka spätných a napájacích káblov DPMP
650-00 Preložka miestnych telekomunikač. káblov ST na ul. Levočská
650-00.1 Preložka optickej trasy UPC a SANET
660-00 Preložka diaľkových telekomunikač.káblov ST na ul. Levočská
661-00 Preložka kábelovodu ST na ul. Levočská
665-00 Preložka optickej trasy Orange na ul. Vlada Clementisa
666-00 Preložka káblového vedenia MO na ul. Levočská
667-00 Preložka zariadenia EPD na ul. Levočská
670-00 Úpravy železničného priecestia v žkm 19,254
671-00 Úpravy podzemných káblových vedení
672-00 Úpravy trakčného vedenia ŽSR
701-00 Úprava VTL plynovodu
702-00 Úprava STL plynovodu
703-00 Úprava NTL plynovodu
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod rexino » 26. Sep 2017 20:40

Tie lávky pre chodcov sa nakoniec budú riešiť, alebo nie?
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod topfield » 27. Sep 2017 07:45

Ked Kaufland rozsiroval parkovisko, nechavalo sa tam miesto presne pre tie sialene lavky...
topfield
diskutujúci
 
Príspevky: 166
Obrázky: 2
Založený: 28. Aug 2014 07:56

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod caki » 27. Sep 2017 09:31

caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 27. Sep 2017 10:16

na strankach SSC je aj projektova dokumentacia a na nej som ziadne lavky nevidel.

kazdopadne aj tak nechapem preco ked uz robia novy most a ten druhy sa bude defacto kompletne sanovat, preco to nevystupali nad zaleznicu, vsak je tam len kaufland a na druhej strane torysy su nejake vyrobne haly a ano zopar domov a trosku dalej su aj panelaky... ale protihlukove steny by to poriesili ..

http://www.ssc.sk/sk/verejne-obstaravan ... a-most.ssc
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Peťo_PO » 27. Sep 2017 10:22

Tu je plán rekonštrukcie z výstavy, čo sa práve koná. Pri priblížení sa dá celkom dobre rozoznať, čo je celkom úspech vzhľadom na tamojšie svetelné podmienky...
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=37931
Obrázok používateľa
Peťo_PO
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Obrázky: 151
Založený: 10. Nov 2015 17:04
Bydlisko: Prešov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 27. Sep 2017 10:33

pridal som do galerie nacrt zo sutaznych podkladov (projektova cast ma 183 MB), je to tam lepsie vidiet.

37933

37932
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod rexino » 27. Sep 2017 11:26

aquila napísal:kazdopadne aj tak nechapem preco ked uz robia novy most a ten druhy sa bude defacto kompletne sanovat, preco to nevystupali nad zaleznicu, vsak je tam len kaufland a na druhej strane torysy su nejake vyrobne haly a ano zopar domov a trosku dalej su aj panelaky... ale protihlukove steny by to poriesili ..

pokiaľ viem zvažovalo sa to, ale museli by búrať tie paneláky.. nezmestilo by sa to
a na tie lávky sa pýtam práve preto, lebo v dokumente som ich nenašiel
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.