Rýchlosť to je moja téma.
Čavo napísal:Hmm. Čiastočne máš pravdu. Nesmel by som jazdiť napríklad po D1 medzi TT - BA a po I/65 medzi NR - ZM, prípadne I/61 v úseku SC - BA, aby som ti bezvýhradne uveril.
Dojdi do Blavy, tu sú denne nehody na hlavných ťahoch aj na vedlajších. Nedodržanie odstupu. A často sú tu pokuty lebo ludia idú tam kde sa má ísť 60, idú 80 a tam kde sa može ísť 80, tak oni idú 100 km/h.
Poznám situáciu na D1 BA-TT. Čo robí dopravná/dialničná polícia
Tu je extrémne vela áut, extrémne vela ľudí, každý sa správa ináč a na dohliadanie zákona tu má byť dopravná polícia nonstop podla mňa nasadená. Okrem toho sa tu často jazdí takých 120 km/h a dialnica je fest plná. Nehody sa stanú na tomto úseku tak na 1/3 kvoli velkej rýchlosti a 2/3 je niečo iné, .. ale na všetko chýba autorita a to je polícia.
Čavo napísal:Naozaj nesledujem správy, ale realitu jazdenia.
Tak toto robíš chybu. V tých správach totiž presne popíšu realitu a neni dňa, kedy neukážu nejakú nehodu a hlavne na joj už ukazujú až 2 nehody a neni dňa že by niekdo nezomrel. Odporúčam tak 10 dní správy a pochopíš. Realita jazdenia neni len na tých cestách, čo si spomenul. Na Slovensku máme cestu smrti na cestách III. triedy, kde ani správy nejdú ani nič podobné a zomrelo tu už vela ľudí lebo je tam fest nepríjemná zákruta bez žiadnej značky. Kdo pozná Bukovú vie čo píšem. Táto téma sa má venovať cestám smrti a nie len všeobecne známym širokým cestám I. triedy, kde sa rýchlo jazdí a preto je to cesta smrti. Možno som mladý, ale na rýchlosť mám svoj názor a ani zďaleka to neni vždy hlavná príčina dopravnej nehody. Zrovna na D1 BA-TT je nedodržanie odstupu a na NR-ZM je to nesprávne prechádzanie.
Čavo napísal:To čo sa dostane do správ v TV, musí byť pre TV naozaj dostatočne zaujímavé, aby to zverejnila. Je to len špička ľadovca, ktorá má len pritiahnuť ľudí ku reklamám, a nie informovať. Na naozajstné informovanie naše TV nemajú, lebo je nás na Slovensku primálo a neuživili by sa.
A jako to vieš, keď si sa sám pred chvíľou priznal, že správy nepozeráš
Čavo napísal:Ohľadom smrti na cestách. Budem za veľkého cynika, ale smrť je to asi nejmenšie zlo. Podstatne horšie sú ťažké zranenia, z ktorých sa človek neskutočne dlho lieči a prípadne aj potom zostane napríklad na vozíku, či bude zmračený iným spôsobom. To je bolesť pre neho i príbuzných podstatne väčšia ako smrť.
Súhlas. Ale cesta smrti je ideálna aj pre počet ťažko ranených.
Čavo napísal:Zareagujem ešte k poslednému odstavcu. Hlavne tí, čo majú silnejšie autá, si veľmi často až príliš dôverujú. Často to vidno hlavne pri predbiehaní do horizontu a do zákruty. Akoby si neuvedomili, že to čo predbiehajú nie je konský povoz a tiež sa to hýbe. Že za tie styri sekundy (čo je nezmyselne prehnaté - málokedy sa podarí dokončiť predbiehanie s vyradením, predbehnutím a zaradením pred vozidlo skôr ako za osem až desať sekúnd, ale nech) sa to auto posunie a dosť často až na hranicu, za ktorú nie je vidno. A to ešte k tomu treba prirátať to, že oproti môže ísť tiež vozidlo a tiež to na našich cestách nebýva konský povoz, čiže má svoju rýchlosť.
Niekdo si viac doveruje, niekdo sa nevie ani na parkovisku ani na 20x otociť, pričom má kameru na zadku auta. Ľudia sú všelijakými. Pri predbiehaní ja myslím čas kedy auto reálne vyhne do druhého pruhu. Lebo ja nehovorím o tých, čo sú nalepený na druhom aute. Týchto je pár a týchto je lepšie nechať nech si idú. Ja hovorím o tých, čo si nechajú odstup 100 metrov, držia sa vpravo a keď vidia, že nič nejde (ináč často riskujú tým že sa pozrú aj za horizont zákruty cez kríky a stromy a keď nevidia auto tak naberú odvahu ale neni to len pre tento príklad) tak pridajú a až keď sú si fakt istý že im to výde, tak sa dajú do ľavého pruhu a okamih predbehnutia netrvá viac jako 5 sekúnd a znovu ja nepovažujem za tento čas aj úplne prejdenie do pravého pruhu a dokončenie blikania vpravo. Ja sa často vozím v týchto autách a mával som šoky z toho, že niekdo takto jazdí a som brzdil očami ale toto predbiehanie je bezpečné. Pričom je tu fest respect .. blinkér o predbiehaní dá takýto šofér (a nie jeden) už 30 sekúnd pred začatím predbiehania (poistka pre toho ďalšieho za ním že aj keď ide viac vpravo a drží si odstup tak predbiehať bude) a keď ma voľno tak predbieha.
A k tomu konskému povozu .. budem drsný ale najnebezpečnejšie sú cesty III. triedy, kadial ide človek prvý krát niekde v Tatrách, na kopaniciach na Myjave alebo na lazoch stredného Slovenska a v tej najostrejšej zákrute kde si ani neni kde vyhnúť ide konský povoz .. toto som zažil viackrát a to sú fest tesnotky a na vine by bol samozrejme šofér.
Čavo napísal:Nie som starý páprda, ale na našich cestách za tých skoro 15 rokov jazdenia som dačo videl a dačo aj najazdil.
Respect.