Moderátor: Moderátori
i15 napísal:to su vsetko intravilany - a co mimo obci?
i15 napísal:to su vsetko intravilany - a co mimo obci?
i15 napísal:je plno ciest, kde sa pod 100kmh ani nejazdi, takze az take zle to s nasimi cestami nie je
i15 napísal:dovolim si povedat, ze tie krize tam nie su kvoli takym, ktori sli namiesto 90kmh 100kou...
i15 napísal:ved ono casova uspora nebude skoro ziadna, ani keby sa dalo ist stabilne 100kmh na dlhsom useku... skor ide o ten pocit, ze _mozem_ ist rychlejsie... ze policia ma nebude buzerovat, za to, ze sa nevleciem 90tkou na uplne rovnej a prehladnej ceste
Milos napísal:Dialniciar napísal:polícia ale mimo obce nebude pokutovať do 99 km/h vrátane
Je to overené?
stanog napísal:Zo všetkých možných analýz či už ide o BA, plán dopravnej obslužnosti BB, Trnavu ale aj iné mestá vyplýva, že minimálne našich 10 najväčších miest má dopravné problémy vďaka vnútromestskej doprave, pričom vo všetkých uvedených mestách čistý tranzit nepredstavuje s rezervou ani 20% viozidiel. Mestá však tlačia štát do budovania dialnic a RC ako aj obchvatov hoci riešenia zlej situácie majú hlavne vo svojich rukách. Nemajú však rozpočty a tu sa natíska otázka načo je dobré keď peniazmi disponuje štát a mestá sa musia za každú dopravnú stavbu doprosovať štátu alebo VÚCkam. Jedna vec je potreba budovania siete diaľnic a RC tam kde to má ekonomický význam, druhá vec je násilné rozširovanie tejto siete aj tam, kde by stačilo poriešiť dopravu samotného mesta ktoré je neuralgickým bodom. Potom pár rokov po dokončení obchvatu mesta zistíme že za veľa peňazí málo muziky. Príkladom je diaľničný obchvat PP od ktorého si viacerí sľubovali vyčistenie mesta od aut ale nestalo sa. Preto myslím že treba rozlišovať dve diametrálne odlišné témy:
1. Prepojenie štátu D a RC v rámci diaľkovej, tranzitnej a medzinárodnej dopravy
2. Riešenie dopravných problémov miest ako takých kde sa podľa mňa budovanie obchvatov prostredníctvom NDS a SSC preceňuje.
Týmto hlavne smerujem k príprave D4 - nemajme veľké oči a začnime už konečne riešiť dopravu mesta Bratislavy ako takého. Zaplatiť 50 mld SK resp. 1,8mld€ pre 10% vozidiel je dosť veľký luxus. Bez prebudovania, skapacitnenia a poprepájania príjazdových trás od centra k D4 budeme mať D4 skoro prázdnu a mesto skolabované.
Dialniciar napísal: Navyše, kým štát nedostavia R1 a SO k tomu, tak BB zbytočne bude investovať ...
stanog napísal:Dialniciar napísal: Navyše, kým štát nedostavia R1 a SO k tomu, tak BB zbytočne bude investovať ...
S týmto názorom úplne nesúhlasím, presne takto sa totiž správajú prakticky všetky naše mestá - nerobia pre zlepšenie dopravy takmer nič a vykrikujú že štát musí postaviť taký alebo hentaký obchvat, privádzač, most či niečo iné. Keby začali od seba nemusela by byť situásia taká kritická ako je. Príkladom je Nitra, kde roky vykrikovali že bez JV obchvatu sa s dopravou v meste nedá nič robiť. Potom zrazu za pár korún prerobili kruháč pod Zoborom a namiesto 20 minút čakania čo bolo posledné 3 roky pravidlom je doprava zrazu plynulá. A bola by ešte lepšia keby križovatku na Levica a ZM prerobili na dynamicky riadenú. To tiež nie je vysoká investícia.
Ale naďalej platí že financovanie nie je dobre rozdelené a väčšie investície mestá nemajú šancu vykryť bez žobronenia.
stanog napísal:A práve preto treba s rozdelením financií niečo robiť. Samosprávy by mali mať aj zodpovednosť aj prostriedky. Teraz aj keď nič nerobia alebo len fantazírujú pred voličmi sa neustále vyhovárajú na štát ktorý nedal peniaze, nepostavil...
stanog napísal:
stanog napísal:
stanog napísal:
stanog napísal:
Dialniciar napísal: Kto snahu má - treba podporiť, kto snahu nemá, netreba ľutovať.
stanog napísal:Oceňujem aj napr. samosprávu TN ktorá sa postila sama do príprav nového mosta cez Váh.
i15 napísal:Mesta sa staraju o svoju cestnu siet, ale nemaju peniaze, tak sa spoliehaju na to, ze dopravna situiacia sa vyriesi cez obchvaty. VUC sa staraju o cesty II. triedy, ale nemaju dost penazi na nakladnejsie rekonstrukcie, tak sa tie ucelovo preklasifikuvavaju na cesty I. triedy. SSC spravuje cesty 1.triedy, ale nema peniaze na nakladnejsie investicie, tak sa obycajne prelozky ciest prvej triedy stavaju ako rychlostne cesty pod spravou NDS.
Sudruhovia z NDR niekde spravili chybu...
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 46 hostí.