Cestná sieť všeobecne

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod i15 » 02. Mar 2009 19:30

to su vsetko intravilany - a co mimo obci?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod i15 » 02. Mar 2009 19:31

Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 03. Mar 2009 21:34

i15 napísal:to su vsetko intravilany - a co mimo obci?


nepredpokladám, že je vhodné, aby sa niekde dvíhala na pár sto metrov MPR na 100 km/h pri stave ciest, aké na Slovensku sú ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 03. Mar 2009 22:00

je plno ciest, kde sa pod 100kmh ani nejazdi, takze az take zle to s nasimi cestami nie je :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod stanog » 04. Mar 2009 08:59

i15 napísal:to su vsetko intravilany - a co mimo obci?


Ono aj na tie intravilany sa policajti v NR a v BB a čiastočne v BA (Rožňavská) doslova "vybodli" hoci na prieťahoch týchto miest na miestach kde nie sú priechody pre chodcov by kludne mohla byť 60-ka resp. 70-ka. Ale problem je že 60-kou sa dopravaci vobec nezaoberaju, ak tak len zvýšením rovno na 70.

Pritom rozdiel medzi 50 a 60 vodič dosť silno cíti, predsa len je to 20%. A potom sa hrnú do pokutovanie niekoho kto namiesto 50 ide po takejto bezpečnej ceste 57.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 04. Mar 2009 17:02

i15 napísal:je plno ciest, kde sa pod 100kmh ani nejazdi, takze az take zle to s nasimi cestami nie je :)


však tiež je plno miest s množstvom krížom na nich a nemuselo by to byť vzhľadom na dobré parametre ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 04. Mar 2009 18:00

dovolim si povedat, ze tie krize tam nie su kvoli takym, ktori sli namiesto 90kmh 100kou...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 04. Mar 2009 18:03

i15 napísal:dovolim si povedat, ze tie krize tam nie su kvoli takym, ktori sli namiesto 90kmh 100kou...


Ja si dovolím tvrdiť, že sa nedá ísť stabilne 100 km/h a dávať tie značky na 2-3 km je nezmysel ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 04. Mar 2009 18:10

ved ono casova uspora nebude skoro ziadna, ani keby sa dalo ist stabilne 100kmh na dlhsom useku... skor ide o ten pocit, ze _mozem_ ist rychlejsie... ze policia ma nebude buzerovat, za to, ze sa nevleciem 90tkou na uplne rovnej a prehladnej ceste
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 04. Mar 2009 18:15

i15 napísal:ved ono casova uspora nebude skoro ziadna, ani keby sa dalo ist stabilne 100kmh na dlhsom useku... skor ide o ten pocit, ze _mozem_ ist rychlejsie... ze policia ma nebude buzerovat, za to, ze sa nevleciem 90tkou na uplne rovnej a prehladnej ceste


polícia ale mimo obce nebude pokutovať do 99 km/h vrátane :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Milos » 05. Mar 2009 00:46

Dialniciar napísal:polícia ale mimo obce nebude pokutovať do 99 km/h vrátane :wink:


Je to overené?
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Dialniciar » 05. Mar 2009 17:12

Milos napísal:
Dialniciar napísal:polícia ale mimo obce nebude pokutovať do 99 km/h vrátane :wink:


Je to overené?


Do 10 km/h pokuta neexistuje. Platí to pre obec. A mňa keď naposledy zastavili policajti a dali mi pokutu, tak mi to povedali jasne: do 100 km/h by mi to predbiehanie tolerovali, nad 100 km/h už nie a samozrejme, že prekročenie sa neráta od 90 km/h, ale od 100 km/h a podľa toho je potom aj sadzobník.

Oficiálne overené to nemám, ale "dopadli" takto už aj priatelia v trnavskom okrese.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Mar 2009 17:12

Dialniciar napísal:Platí to pre obec.


Samozrejme, má tam byť: NEPLATÍ.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod wizard112 » 08. Mar 2009 22:25

stanog napísal:Zo všetkých možných analýz či už ide o BA, plán dopravnej obslužnosti BB, Trnavu ale aj iné mestá vyplýva, že minimálne našich 10 najväčších miest má dopravné problémy vďaka vnútromestskej doprave, pričom vo všetkých uvedených mestách čistý tranzit nepredstavuje s rezervou ani 20% viozidiel. Mestá však tlačia štát do budovania dialnic a RC ako aj obchvatov hoci riešenia zlej situácie majú hlavne vo svojich rukách. Nemajú však rozpočty a tu sa natíska otázka načo je dobré keď peniazmi disponuje štát a mestá sa musia za každú dopravnú stavbu doprosovať štátu alebo VÚCkam. Jedna vec je potreba budovania siete diaľnic a RC tam kde to má ekonomický význam, druhá vec je násilné rozširovanie tejto siete aj tam, kde by stačilo poriešiť dopravu samotného mesta ktoré je neuralgickým bodom. Potom pár rokov po dokončení obchvatu mesta zistíme že za veľa peňazí málo muziky. Príkladom je diaľničný obchvat PP od ktorého si viacerí sľubovali vyčistenie mesta od aut ale nestalo sa. Preto myslím že treba rozlišovať dve diametrálne odlišné témy:
1. Prepojenie štátu D a RC v rámci diaľkovej, tranzitnej a medzinárodnej dopravy
2. Riešenie dopravných problémov miest ako takých kde sa podľa mňa budovanie obchvatov prostredníctvom NDS a SSC preceňuje.

Týmto hlavne smerujem k príprave D4 - nemajme veľké oči a začnime už konečne riešiť dopravu mesta Bratislavy ako takého. Zaplatiť 50 mld SK resp. 1,8mld€ pre 10% vozidiel je dosť veľký luxus. Bez prebudovania, skapacitnenia a poprepájania príjazdových trás od centra k D4 budeme mať D4 skoro prázdnu a mesto skolabované.


Sčasti máš pravdu, ale je to aj otázka priorít daných miest. Napr. samotná BB za posledné roky nedala peniaze na vybudovanie žiadnej križovatky, len sa spolieha na to, že v tesnej blízkosti vyrastie nejaký obchod, ktorý to zaplatí. A nechce sa mi veriť, že pri rozpočte cez 1 mld. Sk by sa nenašlo pár miliónov (resp. desiatok miliónov). Však nemáme problém dať 14 mil. Sk na rekonštrukciu fontány. :roll: Na MHD šli donedávne mizerné dotácie, oproti porovnateľnému PO alebo ZA niekoľkrát menšie, takže výdavky na dopravu boli veľmi slabé, čo sa aj prejavuje. Čiže pri riešení bodových závad vo vnútromestskej sieti je to aj otázka priorít konkrétneho mesta, no pri väčších projektoch je to už aj o peniazoch.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod Dialniciar » 10. Mar 2009 21:59

Nekritizoval by som ani BB. Tá mala vyše 1 mld. SKK dlh a ten musela riešiť. Minulý rok to tuším kleslo na 0,65 mld. SKK, to už je lepšie, ale stále je to na také mesto dosť veľa. Navyše, kým štát nedostavia R1 a SO k tomu, tak BB zbytočne bude investovať ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 11. Mar 2009 09:19

Dialniciar napísal: Navyše, kým štát nedostavia R1 a SO k tomu, tak BB zbytočne bude investovať ...


S týmto názorom úplne nesúhlasím, presne takto sa totiž správajú prakticky všetky naše mestá - nerobia pre zlepšenie dopravy takmer nič a vykrikujú že štát musí postaviť taký alebo hentaký obchvat, privádzač, most či niečo iné. Keby začali od seba nemusela by byť situásia taká kritická ako je. Príkladom je Nitra, kde roky vykrikovali že bez JV obchvatu sa s dopravou v meste nedá nič robiť. Potom zrazu za pár korún prerobili kruháč pod Zoborom a namiesto 20 minút čakania čo bolo posledné 3 roky pravidlom je doprava zrazu plynulá. A bola by ešte lepšia keby križovatku na Levica a ZM prerobili na dynamicky riadenú. To tiež nie je vysoká investícia.
Ale naďalej platí že financovanie nie je dobre rozdelené a väčšie investície mestá nemajú šancu vykryť bez žobronenia.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 12. Mar 2009 18:36

stanog napísal:
Dialniciar napísal: Navyše, kým štát nedostavia R1 a SO k tomu, tak BB zbytočne bude investovať ...


S týmto názorom úplne nesúhlasím, presne takto sa totiž správajú prakticky všetky naše mestá - nerobia pre zlepšenie dopravy takmer nič a vykrikujú že štát musí postaviť taký alebo hentaký obchvat, privádzač, most či niečo iné. Keby začali od seba nemusela by byť situásia taká kritická ako je. Príkladom je Nitra, kde roky vykrikovali že bez JV obchvatu sa s dopravou v meste nedá nič robiť. Potom zrazu za pár korún prerobili kruháč pod Zoborom a namiesto 20 minút čakania čo bolo posledné 3 roky pravidlom je doprava zrazu plynulá. A bola by ešte lepšia keby križovatku na Levica a ZM prerobili na dynamicky riadenú. To tiež nie je vysoká investícia.
Ale naďalej platí že financovanie nie je dobre rozdelené a väčšie investície mestá nemajú šancu vykryť bez žobronenia.


Samospráva SR je chudobná na to, aby mohla sama budovať nejaké cesty/prepojky a opravovať staré povrchy. Nitra krachuje, to riešenie u Zobora je riešením na 2 roky.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 13. Mar 2009 08:58

A práve preto treba s rozdelením financií niečo robiť. Samosprávy by mali mať aj zodpovednosť aj prostriedky. Teraz aj keď nič nerobia alebo len fantazírujú pred voličmi sa neustále vyhovárajú na štát ktorý nedal peniaze, nepostavil...

Čo sa tej NR týka mohli ten kruháč prerobiť už pred troma rokmi a bolo by to riešenie na 5 rokov a nie na 2. Vodiči boli v tomto prípade rukojemníkmi v boji mesta s NDS o JV obchvat. Teraz sa niečo podobné deje v BA. Všetci hľadia na D4 ako na spasenie ktoré má v rukách štát a NDS. A samospráva nie je schopná doraziť ani 10 rokov omeškané projekty ako prepojenie Vlárskej alebo predĺženie Tomášikovej. A vážne pochybujem že upchatú Bajkalskú vyrieši D4.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2009 16:46

Čo sa tej NR týka mohli ten kruháč prerobiť už pred troma rokmi a bolo by to riešenie na 5 rokov a nie na 2. Vodiči boli v tomto prípade rukojemníkmi v boji mesta s NDS o JV obchvat. Teraz sa niečo podobné deje v BA. Všetci hľadia na D4 ako na spasenie ktoré má v rukách štát a NDS. A samospráva nie je schopná doraziť ani 10 rokov omeškané projekty ako prepojenie Vlárskej alebo predĺženie Tomášikovej. A vážne pochybujem že upchatú Bajkalskú vyrieši D4.[/quote]

stanog,

stanog napísal:A práve preto treba s rozdelením financií niečo robiť. Samosprávy by mali mať aj zodpovednosť aj prostriedky. Teraz aj keď nič nerobia alebo len fantazírujú pred voličmi sa neustále vyhovárajú na štát ktorý nedal peniaze, nepostavil...


Súhlasím. Ale nie každá samospráva sa tak chová. Ja to vidím na Záhorí. Skalica intenzívne ročne od r. 2004 investuje po 60-80 mil. SKK do opráv ciest, obrubníkov, chodníkov, elektrinu kopeme do zeme. Je to samozrejme suma spolu s eurofondami, ale tie úspešné napredujú. Senica, oveľa bohatšie mesto (čo sa týka ročne predávaného majetku) opraví súvisle max. 1-2 km ciest, ostatné zapláta, opraví 1 km chodníkov, ale smolou a nie novými dlaždicami. Mesto Gbely tiež po minulé 2 roky opravilo 1/3 miestnych komunikácií a teraz v tomto roku pripravili opravu ďalších 40%. Ide len o to, kto ako vládne, zadlžuje a kam tie peniaze dáva.

Trnavský kraj od r. 2006 ročne investuje na kapitálové výdavky 1-1,2 mld. SKK. Z toho cesty II. a III. triedy a Regionálna správa a údržba ciest zhltne pravidelne 30-40%. Lebo vie, že o 5-6 rokov budú cesty OK, ušetrí sa aj na údržbe a bude možné investovať do novej výstavby. Tak ako to robia samosprávne celky aj v krajinách EÚ.

Ale faktom je, že veľké dopravné stavby ako obchvaty samospráva samotná v zmysle miest stavať väčšinou nedokáže. Pozitívny príklad by bol: Obchvat Skalice by si dokázalo postaviť aj samotné mesto. Dnes by stál 450 mil. SKK, mesto ročne vytvorí kapitálové výdavky v sume 80-90 mil. SKK a tvorí prebytok ďalších 15-25. Takže o 5-6 rokov by si mesto obchvat postavilo. Samozrejme na úkor obnovy centra za 250 mil. SKK, ZŠ za 60 mil. SKK, ... ale dokázalo by si mesto reálne postaviť. Lenže to je 15.000 mesto s firmami INA (cez 2.000 zamestnancov), Grafobal (cez 1.000 zamestnancov), Protherm (cez 400 zamestnancov), sídlia tu už 2 VŠ, existuje tu 3* aj 4* hotel, podniká sa tu vo vinohradníctve, je tu nemocnica, kompletná obchodná sieť (Max, Nay, Tesco, Lidl, Euronics, Billa, ...), aktuálne sa tu buduje 480 rodiných domov na kľúč a golfové ihrisko a pripravuje sa aquapark. Jednoducho mesto Skalica patrí v príjmoch a počte obyvateľov na prvé miesto ako mesto v TT VÚC, čo sa týka ekonomiky. Ostatné mestá ako Senica, Trnava či Piešťany si jednoducho obchvaty za miliardové náklady postaviť nedokážu. A preto to treba rozlíšiť. Kto snahu má - treba podporiť, kto snahu nemá, netreba ľutovať.

stanog napísal:




stanog napísal:




stanog napísal:




stanog napísal:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2009 16:59

Pardon, nejako sa mi to skôr odoslalo.

Čo sa týka Nitry, tak tam ja vidím nedostatky už dlho. A aj to vlákne k mestu Nitra je (moje názory). :wink: Nitra mohla dávno obnovovať cesty rýchlejšie, než to robila. Takisto položiť asfalt na zablatené-štrkové úseky na Zobore namiesto snov o novej ceste na Zobor. Takisto mohla Nitra obnovovať bus park inak ako ročnou kúpou 1x Mercedes a podobne ... mesto Nitra plytvá, však postavila halu, ktorú až tak ako novú nepotrebovala a stála o 100% viac, ako mala. Chodníky v dezolátnom stave. Také mesto ako Nitra netreba ľutovať, ale na druhú stranu ani by som netvrdil, že štát nemá postaviť obchvat v tvare 2+2 okolo Nitry a neskôr aj v S-J smere. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 13. Mar 2009 17:49

Dialniciar napísal: Kto snahu má - treba podporiť, kto snahu nemá, netreba ľutovať.


S tým súhlasím. Akurát treba nájsť kľúč ako to spraviť aby to nebolo len na politických linkách. Napríklad že by mestá pripravovali projekty a na základe ich posúdenia by na ne dostávali peniaze z určitého balíka.

Možno by potom neboli také tlaky na NDS alebo SSC aj ked na druhej strane aj tieto organizácie bojujú za čo najviac investícii pre seba. Každý sa nerád delí.

Oceňujem aj napr. samosprávu TN ktorá sa postila sama do príprav nového mosta cez Váh.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2009 18:04

stanog napísal:Oceňujem aj napr. samosprávu TN ktorá sa postila sama do príprav nového mosta cez Váh.


Akurát TN VÚC nerieši havarijné stavy, ktoré má po celom regióne, či už most v PB, na Považí ohrozujúce skalné bralo jedinú prístupovú cestu do obce alebo v havarijnom stave cesty na Myjave.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 15. Mar 2009 09:06

Mesta sa staraju o svoju cestnu siet, ale nemaju peniaze, tak sa spoliehaju na to, ze dopravna situiacia sa vyriesi cez obchvaty. VUC sa staraju o cesty II. triedy, ale nemaju dost penazi na nakladnejsie rekonstrukcie, tak sa tie ucelovo preklasifikuvavaju na cesty I. triedy. SSC spravuje cesty 1.triedy, ale nema peniaze na nakladnejsie investicie, tak sa obycajne prelozky ciest prvej triedy stavaju ako rychlostne cesty pod spravou NDS.

Sudruhovia z NDR niekde spravili chybu...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod stanog » 15. Mar 2009 10:37

i15 napísal:Mesta sa staraju o svoju cestnu siet, ale nemaju peniaze, tak sa spoliehaju na to, ze dopravna situiacia sa vyriesi cez obchvaty. VUC sa staraju o cesty II. triedy, ale nemaju dost penazi na nakladnejsie rekonstrukcie, tak sa tie ucelovo preklasifikuvavaju na cesty I. triedy. SSC spravuje cesty 1.triedy, ale nema peniaze na nakladnejsie investicie, tak sa obycajne prelozky ciest prvej triedy stavaju ako rychlostne cesty pod spravou NDS.

Sudruhovia z NDR niekde spravili chybu...


.... tak vymysleli niečo čo nazvali PPP hoci to v pravom zmysle slova ani PPP nie je a zrazu ani na to PPP nie sú peniaze .......... no zamotané je to čím ďalej tým viac...
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod FANUSIK » 16. Mar 2009 17:43

Aka ja maximalna kapacita hlavnej cesty a ake ma rozmery .napriklad cesta 1/64......??
bude dlho trvat kym sa odveziete u nas po kvalitnej ceste 1 triedy aspon 100km...
Obrázok používateľa
FANUSIK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 297
Založený: 09. Apr 2007 18:32
Bydlisko: PRIEVIDZA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 46 hostí.