Stránka 6 z 82

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2006 20:00
od Dialniciar
Po Miletičovej sa už jazdí, je tam neporiadok. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4877

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 20:11
od Dialniciar
Piatok bude v Bratislave dňom bez áut (text aj video). :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4943

Je to pekné, ale keby si chceli všetci presadnúť do MHD, tak sa tam jednoducho nezmestia a už viackrát na MHD nepôjde nikto z tých, čo majú autá. :idea:

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 20:28
od romanca
Bratislavsky samospravny kraj odmietol spolufinancovat rozsirenie Racianskej ulice.

http://bratislava.sme.sk/c/2906017/clanok.html

Viete niekto viac o tom, ako to teda je s tym rozsirenim? Je totiz faktom, ze Racianska je rozsirena na dva pruhy. Nikde sa vsak o tom moc nepisalo. Myslim, ze sa este planovala prebudovat krizovatka pri Zvaracskom ustave a dorobit odbocovaci pruh na Pioniersku.

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 23:11
od wazari
romanca napísal:Je totiz faktom, ze Racianska je rozsirena na dva pruhy. Nikde sa vsak o tom moc nepisalo. Myslim, ze sa este planovala prebudovat krizovatka pri Zvaracskom ustave a dorobit odbocovaci pruh na Pioniersku.


takto som to pochopil aj ja
Racianska sa obcas spominala v clankoch, ze co sa po lete v Ba urobilo, napr. tu

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4832

tam je na zaver spomenuta aj ta krizovatka pri Zvaracaku a cital som nejaky clanok, kde bolo povedane, ze VUC presne na toto neodsuhlasil tie peniaze

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 23:13
od Dialniciar
wazari napísal:
romanca napísal:Je totiz faktom, ze Racianska je rozsirena na dva pruhy. Nikde sa vsak o tom moc nepisalo. Myslim, ze sa este planovala prebudovat krizovatka pri Zvaracskom ustave a dorobit odbocovaci pruh na Pioniersku.


takto som to pochopil aj ja
Racianska sa obcas spominala v clankoch, ze co sa po lete v Ba urobilo, napr. tu

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4832

tam je na zaver spomenuta aj ta krizovatka pri Zvaracaku a cital som nejaky clanok, kde bolo povedane, ze VUC presne na toto neodsuhlasil tie peniaze


Poznámka: Ak sa vám zdá (komukoľvek), že BA VÚC BA ukrátil o financie, tak navštívte túto tému: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4483 . :idea:

Bratislava - mestská časť Petržalka

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2006 13:18
od Dialniciar
Táto téma sa bude venovať rozvoju (dopravná situácia, bytová výstavba, modernizácie bytových blokov, zeleň, ...) v najväčšom sídlisku strednej Európy. Dotýka sa cca. 100 tis. obyvateľov.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2006 14:39
od Dialniciar
Výšková bytovka v Petržalke. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5005

Stavba za takmer 0,5 mld. SKK.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2006 23:48
od Dialniciar
Ja sa na tú Obchodnú ulicu asi zájdem pozrieť, tie atrakcie môžu byž zaujímavé. Ale keby som vedel, koľko problémov tu bude pri tejto výstavbe, už tu je jedna extra téma dávno vytvorená. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5016

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 06:51
od tr3mp
Správa o plnení jednotlivých úloh vyplývajúcich z Programu a priorít rozvoja hlavného mesta SR Bratislavy na roky 2004 – 2006 predkladaná na zasadnutie Mestského zastupiteľstva hlavného mesta SR Bratislavy 28. septembra 2006.
http://www.bratislava.sk/MsZ/Aktualne/M ... 06/Bod_08/
Je tam čerpanie prostriedkov aj popis.

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 08:39
od Nevedko
Dy napísal:Výšková bytovka v Petržalke. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5005

Stavba za takmer 0,5 mld. SKK.


Aj tato stavba poukazauje na zasadnu ignoranciu statickej dopravy pri novostavbach - vid 185 bytov verzus 143 garazi. Spominane parkovacie miesta vonku nebudu stacit, ved budu volne pristupne, takze ich obsadia z velkej casti sucasni obyvatelia okolitych domov. Kto bol v Petrzalke, vie dobre, aky akutny nedostatok parkovacich miest tam je. Parkuje sa vsade - nielen na chodnikoch, ale aj na trave.

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 10:26
od Dialniciar
Nevedko napísal:
Dy napísal:Výšková bytovka v Petržalke. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5005

Stavba za takmer 0,5 mld. SKK.


Aj tato stavba poukazauje na zasadnu ignoranciu statickej dopravy pri novostavbach - vid 185 bytov verzus 143 garazi. Spominane parkovacie miesta vonku nebudu stacit, ved budu volne pristupne, takze ich obsadia z velkej casti sucasni obyvatelia okolitych domov. Kto bol v Petrzalke, vie dobre, aky akutny nedostatok parkovacich miest tam je. Parkuje sa vsade - nielen na chodnikoch, ale aj na trave.


185:143, to sú pokryté 3/4, podľa mňa to bude stačiť.

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 10:52
od aquila
to je stale malo, najma ak uz teraz maju ludia 1-2 auta. a to hlavne v BA. aj ked je fakt ze podla ficovej vlady zije v petrzalke az 65% ludi pod hranicou chudoby :D

btw. petrzalka ma jedno obrovske stastie, ze v dobe jej budovania boli komunikacie budovane silne predimenzovane a mimo par usekov, kde sa pocitalo s metrom, kde to neni dobudovane su temer vsade 2+2 cesty a tak je to jedna z mala mestskych casti, kde nie su zacpy na dennom poriadku.

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 10:55
od Dialniciar
aquila napísal:to je stale malo, najma ak uz teraz maju ludia 1-2 auta. a to hlavne v BA. aj ked je fakt ze podla ficovej vlady zije v petrzalke az 65% ludi pod hranicou chudoby :D

btw. petrzalka ma jedno obrovske stastie, ze v dobe jej budovania boli komunikacie budovane silne predimenzovane a mimo par usekov, kde sa pocitalo s metrom, kde to neni dobudovane su temer vsade 2+2 cesty a tak je to jedna z mala mestskych casti, kde nie su zacpy na dennom poriadku.


Niektoré štvrte nemajú ani na Luník IX. podľa toho, čo som počul a čiastočne videl.

Ja chválim, že tam pribudne zeleň.

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 11:07
od aquila
sranda je, ze petrzalku celu dobu povazovali za betonovu dzunglu, ale osobne si dovolim tvrdit, ze teraz je paradoxne tou najzelensou v bratislave.

vsetky ostatne (najma karlovka/DD, dubravka, ruzinov) boli pri brutalnom zahustovani dost odzelenene.

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 19:47
od Dialniciar
Bratislavu čaká do roku 2015 väčší rozvoj ako Prahu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5025

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 20:22
od wazari
aquila napísal:sranda je, ze petrzalku celu dobu povazovali za betonovu dzunglu, ale osobne si dovolim tvrdit, ze teraz je paradoxne tou najzelensou v bratislave.

vsetky ostatne (najma karlovka/DD, dubravka, ruzinov) boli pri brutalnom zahustovani dost odzelenene.


no, Petrzalku to este caka - pozdlz dialnice, Panonskej, medzi mostami, Namestie hraniciarov, ihriska na Matadorke
a pocitam, ze ked sa postavi elektricka, tak okolo sa to mierne :roll: zastavia

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 20:23
od Dialniciar
wazari napísal:
aquila napísal:sranda je, ze petrzalku celu dobu povazovali za betonovu dzunglu, ale osobne si dovolim tvrdit, ze teraz je paradoxne tou najzelensou v bratislave.

vsetky ostatne (najma karlovka/DD, dubravka, ruzinov) boli pri brutalnom zahustovani dost odzelenene.


no, Petrzalku to este caka - pozdlz dialnice, Panonskej, medzi mostami, Namestie hraniciarov, ihriska na Matadorke
a pocitam, ze ked sa postavi elektricka, tak okolo sa to mierne :roll: zastavia


Petržalka ale je betónová džungľa. :idea:

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 20:29
od Dialniciar
Petržalka bola dosť zle naprojektovaná:

1. Postavená bola akoby "na ostrove". A nebolo doriešené prepojenie s mestom na tú dobu ani čo sa týka MHD.
2. Dnes sú problémy tak s MHD ako aj s autami.

No a potom tu sú extra problémy:

1. Vznikajúce zóny, kde je bezpečnostná situácia na bode mrazu.
2. Problém s rekultiváciou tak veľkého množstva bytových jednotiek.
3. Nedostatok detských ihrísk, bezpečných detských ihrísk. Len pomaly sa na Slovensko dostávajú tzv. oplotené uzamykateľné na noc detské ihriská, kde je možnosť hrať basketbal, futbal, tenis, pieskovisko, preliezky atď.

Niečo k faktom, čo je Petržalka dnes ?

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 20:34
od Dialniciar
Petržalka (maď. Ligetfalu, nem. Engerau) je mestská časť Bratislavy s najväčším počtom obyvateľov a jedna z najhustejšie obývaných oblastí na Slovensku i v strednej Európe.

Pôvodne to bola malá vidiecka obec pri Bratislave s názvom Engerau (z nem. „úzka niva“). Nachádza sa na pravom brehu rieky Dunaj a v súčasnosti má okolo 115 000 obyvateľov. S ľavým brehom Dunaja ju spája 5 mostov — Starý most, Nový most, Prístavný most, Most Lafranconi a najnovší Most Apollo, ktorý bol uvedený do prevádzky v septembri 2005.

Podstatná časť územia Petržalky je zastavaná betónovými panelovými obytnými domami, ktoré vytvorili najväčšie sídlisko v strednej Európe. Nachádzajú sa tu aj dve umelo vytvorené jazerá, Veľký Draždiak a Malý Draždiak. Taktiež sa tu nachádza obchodné a zábavné centrum Aupark. Nachádza sa tu dostihová dráha, ktorá slúži primárne na dostihy, ale tiež sa využíva na sobotnú „burzu“.

Mnoho obyvateľov Bratislavy považuje Petržalku za betónovú džungľu, pričom najčastejším argumentom je nedostatok zelene. V skutočnosti je Petržalka bohatá na zeleň ako máloktorá bratislavská mestská časť a je to zrejmé aj z jej erbu. Nachádza sa tu aj nastarší verejný park v strednej Európe, Sad Janka Kráľa, ako aj množstvo malých lužných lesíkov, Chorvátske rameno i dve jazerá. V Petržalke ako jednej z mála bratislavských mestských častí sa nachádza aj chránená krajinná oblasť, lužný les Starý háje.

Jednou z najznámejších atrakcíí Petržalky je reštaurácia UFO na Novom moste vo výške 85 metrov a vyhliadková plošina vo výške 95 metrov, ktorá je známa aj ako symbol modernej Petržalky a Bratislavy.

V nákupnom stredisku Aupark v blízkosti Nového mosta sa zase nachádza prvý aquapark v Bratislave s názvom Aulandia.

Petržalka je rozdelená na viaceré menšie sídliská alebo miestne časti:

Dvory
Lúky
Háje
Ovsište - severovýchodná časť
Janíkov dvor - v tejto miestnej časti sa bude nachádzať konečná stanica rýchlodrážnej električky, ktorá bude spájať Petržalku so Starým Mestom, v budúcnosti by tu malo stáť nové sídlisko, v ktorom by o niekoľko rokov mohli byť tisíce bytov, obchody, služby i dopravné stavby. Navrhuje to urbanisticko-architektonická štúdia s názvom Petržalka-Juh, Južná rozvojová os, ktorú spracoval architekt Jaroslav Meheš. Územie je vymedzené zo severu sčasti Panónskou cestou a Vyšehradskou ulicou, z východu areálom čistiarne odpadových vôd a ochrannou hrádzou Dunaja, z juhu hranicou katastrov Petržalky a Jaroviec, zo západu železničnou traťou.
Kopčany - okolie Kopčianskej ulice, nachádza sa tu dopravný inšpektorát
Zrkadlový háj
Starý háj - táto časť sa nazýva podľa zvyšku lužného lesíka, ktorý je chránenou krajinnou oblasťou
Kapitulský dvor

Najdôležitejšou vzdelávaciou inštitúciou v Petržalke je Ekonomická univerzita v Bratislave. Nachádza sa tu aj Fakulta manažmentu City University.

Medzi najdôležitejšie inštitúcie v Petržalke patrí výstavisko Incheba Expo, čo je najväčšie výstavisko na Slovensku, v ktorom sa každý rok koná najväčšia výstava výpočtovej a kancelárskej techniky na Slovensku, Cofax.

Hlavnými cestnými ťahmi v Petržalke sú cesty Panónska a Dolnozemská. Najmä okolo Panónskej prebieha rozsiahla výstavba nových moderných budov. Cez Petržalku uprostred Einsteinovej ulice prechádza diaľnica D1, spájajúca hraničný prechod s Rakúskom s diaľnicou smerom na Žilinu. Diaľnica prechádza cez Prístavný most a napája sa aj na Most Lafranconi.

Na Kopčianskej ulici pri začiatku Petržalského korza je nová moderná železničná stanica, ktorá je využívaná obyvateľmi predovšetkým na cesty do Rakúska.

Na rozdiel od mestských častí na ľavom brehu Dunaja, mestská hromadná doprava v Petržalke je v súčasnosti zabezpečovaná výlučne autobusmi. Toto sa zmení po dokončení nosného systému mestskej hromadnej dopravy založenom na rýchlodrážnej električke, ktorá sa začne stavať v roku 2007. Táto trať spojí Petržalku s ľavobrežným centrom Bratislavy a bude viesť od Janíkovho dvora po Šafárikovo námestie cez Starý most. Uvažuje sa o troch riešeniach vedenia trate, a to povrchový, polozapustený a estakádny, pričom pravdepodobne sa bude realizovať povrchový, ktorý je finančne najmenej náročný. Nový nosný dopravný systém má všaj aj odporcov, je ich však výrazne menej ako priaznivcov. Po dokončení trate bude mať táto trať výrazný mestotvorný charakter.

Ešte na prelome 19. a 20. storočia cez Starý most premávala električka, ktorá spájala Petržalku so Starým Mestom.

Napriek tomu, že je Petržalka ako jediná významná mestská časť lokalizovaná na pravom brehu Dunaja, spojenie s ostatnými mestskými časťami je veľmi kvalitné a rýchle. Do Starého Mesta je z Petržalky veľmi rýchly prístup prostredníctvom autobusov, ktoré premávajú cez všetkých 5 mostov. Na prístup do užšieho centra sa používajú hlavne 3 mestské mosty, teda Starý most, Nový most a Most Apollo, na tranzitnú dopravu zase 2 diaľničné mosty, Most Lafranconi a Prístavný most.

Historické záznamy o Petržalke existujú od roku 1225. V roku 1866 mala Petržalka 594 obyvateľov a 103 domov.

Petržalka bola prvýkrát permanentne pripojená k Bratislave v roku 1891, keď bol postavený prvý železničný most. Predtým existovali iba drevené mosty, ktoré boli často poškodzované povodňami a mrazom.

V roku 1938 bola pripojená k fašistickému Nemecku na základe Mníchovskej dohody, po druhej svetovej vojne bola však vrátená Česko-Slovensku. V roku 1946 sa oficiálne stala súčasťou Bratislavy.

Zdroj: http://sk.wikipedia.org/wiki/Petr%C5%BEalka

Petržalka v číslach

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 20:42
od Dialniciar
Rozloha: 28,68 km²
Počet obyvateľov: 115 000
Hustota obyvateľstva: 4087 obyvateľ(ov)/km2

Takže, Petržalka tvorí cca. 2% obyvateľov SR, ale zaberá len 0,06% rozlohy SR. :idea:

Nehovoriac o tom, že Petržalka tvorí 27% obyvateľov Bratislavy a aj najnovší predseda BA VÚC je pokiaľ viem bývalý viacnásobný starosta MČ Petržalka, Vladimír Bajan a to je o dôvod viac, že by mala byť BA ako hlavné mesto súčasťou BA VÚC, kam patria aj okresy PK, SC a MA.

Pre toto všetko ako aj pre fakt, že Petržalka sa neustále mení som založil túto extra tému. Ostatné MČ Bratislavy v sekcii Cestná sieť neplánujem mať ako extra témy. :lol:

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2006 09:36
od expwy
Aj za komunizmu sa vedelo plánovať a urbanizovať. Videl som projekty ako mala Petržalka vyzerať pred tým ako bola zastavaná panelákmi. Malo to byť krásne moderné mesto na vode, samé kanály s mostami, radové zástavby, samostojace rodinné domy a moderné bytovky, vybavenosť. Plány boli stavané na tom, že sa vybuduje plne funkčné nové mesto, ktoré so svojou vybavenosťou mohlo byť nezávislé od Bratislavy.
.....lenže sa povedalo, že na sklade máme x kusov panelákov a ďalšie sú vo výrobe a je to lacné, tak sa začali stavať paneláky a pôvodný projekt sa zavrhol.

Podobne dopadlo aj sídlisko Dlhé diely. Kedysi tam bola dolina, ktorá mala byť riešená výstavbou rodinných domov a menších obytných domov......údolie sa zaviezlo megatonami bordelu = odpadu a začalo sa s výstavbou panelákov....

je to na zaplakanie....

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2006 10:00
od aquila
MH, tu povodnu studiu som videl aj ja. malo to byt na styl ala zlin, t.j. tehlove domy. ale problem bol s tym, ze na taku obrovsku vystavbu jednak neboli vyrobne kapacity tehlarov a ani hospodarstvo na to nemalo.

v tej dobe zaroven zazival boom beton a tak sa rozhodlo tak ako sa rozhodlo.

ale aj tak si stale dovolim tvrdit, ze je petrzalka v tej mizerii co zostalo po povodnej studii co sa infrastruktury dobre navrhnuta.

temer vsetky ulice su 2+2 a pocitalo sa s metrom. aj rychloelektricka, ak bude mimourovnova pomoze.

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2006 19:55
od Dialniciar
Z Miletičovej je veľké parkovisko. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5047

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 19:10
od Dialniciar
MH napísal:Aj za komunizmu sa vedelo plánovať a urbanizovať. Videl som projekty ako mala Petržalka vyzerať pred tým ako bola zastavaná panelákmi. Malo to byť krásne moderné mesto na vode, samé kanály s mostami, radové zástavby, samostojace rodinné domy a moderné bytovky, vybavenosť. Plány boli stavané na tom, že sa vybuduje plne funkčné nové mesto, ktoré so svojou vybavenosťou mohlo byť nezávislé od Bratislavy.
.....lenže sa povedalo, že na sklade máme x kusov panelákov a ďalšie sú vo výrobe a je to lacné, tak sa začali stavať paneláky a pôvodný projekt sa zavrhol.

Podobne dopadlo aj sídlisko Dlhé diely. Kedysi tam bola dolina, ktorá mala byť riešená výstavbou rodinných domov a menších obytných domov......údolie sa zaviezlo megatonami bordelu = odpadu a začalo sa s výstavbou panelákov....

je to na zaplakanie....


Ja netvrdím, že sa nevedelo plánovať. Komunizmus je známy tým, že sa robia megalomanské stavby v pravom slova zmysle: "my na to máme svetu ukázať, že čo všetko vieme postaviť" a často bez ohľadu na to, aký to priamy efekt pre hospodárstvo. To je však riadené centrálne, takže sa to dá financovať. Viď Čína, dnes sa vážne spochybňujú tie veľké vodné priehrady s elektrárňami. Naopak, dopravné stavby v Bostone naozaj slúžia mestu (USA).

Petržalka sa ale nakoniec postavila tak ako sa postavila. Našťastie má kapacity pri cestnej doprave, ale nemá ich pri prepojení s mestom a to je základná chyba. Tu nie je problém, že mesto nie je spojené s Petržalkou, tu je opačný problém.

Hovorím našťastie Petržalka má kapacity, lebo napríklad Dlhé Diely kapacity nemali a nemajú a nemajú plánovaných 12 tis. ale až 30 tis. obyvateľov a stavajú sa domy pre ďalších 2 tis. :shock:

Petržalka je pravý úkaz toho, čo je to boom v panelovej výstavbe. Ono vtedy to bol naozaj boom, bývanie tu našli desiatky tis. ľudí, aj keď tie stavby neboli dokonalé, dnes sa to ukazuje, ale ľudia mali kde bývať. Ja to plne chápem.

Dnes toto všetko Petržalka ťahá pred sebou. A teda aj SR.

V Petržalke sa veľa vecí mení, ale stále sú tu veľké problémy, ktoré na iných sídliskách také vypuklé nie sú: kriminalita, nesystematické opravovanie domov (v jednom bloku nájdeme aj 3 druhy farieb).

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2006 18:36
od Bager3
Byvam v Petržalke a pred tym som byval v Modre a pochvalujem si v Petržalke je naozaj všetko od zelene cez možnosť sportovania zabavi, proste plnohodnotna mestka štvrť.

Uznávam veľkym problemom BA je parkovanie!!!. A čo sa tyka kriminality hmm tu by som podotkol že nie každa časť petržalky je na tom s kriminalitou až tak zle. Jedine čo tu mi vadi že neviem ani kto byva v byte naproti čo v malom meste nehrozilo.

Parkovanie sa myslim da riešiť dobudovanim parkovacich miest a trošku rozhybat zadkami paštikárov a vysvetliť im že nemusi parkovat dva kroky od svojho vchodu potom by bolo parkovacích miest aj dosť pretože je veľa parkovacich miest voľnych ale tie su vzdialene aj 100 metrov od vchoou do panelakov a to niektor ludia pokladaju za moc moc vzdialene.

A čo sa týka dopravy zaujimalo by ma ako ma byt a respektive ako mala byt riešena doprava cez Stary most za komačov pretože na Petržalskej strane je od TPD je ceta 4 pruhova kde konči uprostred mosta a pokračuje obyčajna. Ako to bolo planované a prečo sa to zmenilo a nedostavalo ?