Bardejov a doprava v tejto oblasti

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod Eross » 20. Nov 2012 00:09

Keď som si pozrel Bardejov cez Street wiew prvý raz, vybral som si práve tie časti, ktoré nafotili v noci, tak som už ďalej ani nepozeral.
Včera som si však pre srandu skúsil ešte raz, a predsa sa im podarilo pár ulíc nafotiť aj vo dne :lol:
Obrázok používateľa
Eross
diskutujúci
 
Príspevky: 118
Obrázky: 419
Založený: 05. Mar 2011 13:08
Bydlisko: PO

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod sven » 20. Nov 2012 01:27

Vazny o tomto obchvate hovoril uz v roku 2008, ze sa zacne stavat v roku 2009, takze aj teraz som trochu skepticky. Z mojich sviatocnych navstev Bardejova tiez neviem realne posudit dopravnu situaciu v centre mesta, faktom je, ze je poriesena 2+2 a silne pochybujem, ze tranzit SL-PO je tam nejaky vynimocny. Ale v zapadnej casti mesta je firma spracujuca drevo a novopostavena elektraren na biomasu, takze ktovie...Obchvat nevyluci kamionovu dopravu v smere SK-PO, ta pojde aj nadalej hned vedla pamiatkovej rezervacie Unesco, aj ked po stvorprudovke tiez. Obchvat 1+1 uplne postacuje. Ja by som sa ale tiez skor prihovaral za vyriesenie bodovych zavad na ceste BJ-PO, ako spominal Tomas.

Prietah popri rieke Topla urcite nie, to je sportovo-rekreacna oblast, perspektivne do buducna, aj ked tam uz par viliek vyrastlo. Bola by velka skoda znicit tuto cast cestou. V uzemnom plane sa rata so severnym obchvatom smerom na sidlisko Vinbarg od zapadu, z vychodnej casti cesta na sidlisko Vinbarg je dostatocne siroka a kludne by sa podla mna mohla premalovat na 2+2, i ked teraz by to bolo zbytocne.
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod aquila » 20. Nov 2012 10:30

vazny za prvej ficovej vlady slubil asi v 48 obchvatov a prietahov .. takze keby to bola pravda, tak mame vsetky obcvhaty poriesene :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod Henry46 » 01. Sep 2013 18:03

Henry46
návštevník
 
Príspevky: 16
Obrázky: 0
Založený: 18. Máj 2013 17:45

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod i15 » 11. Jan 2014 11:52

predbežné oznámenie:

http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/229335
I/77 Bardejov, juhozápadný obchvat

Predmetom zákazky je realizácia juhozápadného obchvatu, ktorý je navrhnutý v šírkovom usporiadaní kategórie C 11,5/80 s jazdnými pruhmi šírky 2x3,5 m a spevnenou krajnicou šírky 2x1,5 m, celková dĺžka úpravy cesty I/77 je 5 310 m.

Napojenie na jestvujúci komunikačný systém:
-v km 1,280 úrovňovou stykovou križovatkou Pod Dúbravou napojenie západnej časti mesta Bardejov
-v km 3,060 mimoúrovňovou križovatkou Družba napojenie rekreačnej oblasti Nad Papierňou a sídliska Družba a príľahlých častí
-v km 4,210 odsadenou križovatkou Mihaľov napojenie rekreačnej oblasti Breziny a sídliska Obrancov mieru a príľahlých častí
-v km 5,215 okružnou križovatkou Harčarovka napojenie južnej časti mesta Bardejov

Predmet zákazky bude spolufinancovaný z rozpočtu Európskej únie - z Európskeho fondu regionálneho rozvoja, Operačný program doprava, Prioritná os 5 a zo štátneho rozpočtu.

Trvanie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 17

Hodnota 31 430 000,0000 EUR
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod Andrej » 11. Jan 2014 13:40

Takze lobing bol silny, bude sa budovat menej potrebny obchvat, ktory doprave pomoze len minimalne. Zrejme cielom nebolo poriesit dopravu, ale niekoho vrecka.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod i15 » 11. Jan 2014 14:06

Odľahčí sa prejazd cez historické centrum, takto sa v minulosti vyriešilo veľa mestečiek a nikto nepindal. Nespokojní môžu byť v Sabinove, ale možno rozhodli nižšie náklady, alebo sa v dohľadnej dobe začne aj obchvat SB
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod Slavomir » 11. Jan 2014 23:27

Nespokojni mozno v Sabinove, ale najviac pin.a Andrej, ten vie najlepsie co treba pre Bardejov.
Slavomir
Slavomir
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 18. Nov 2009 22:33
Bydlisko: Kosice

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod Andrej » 12. Jan 2014 00:38

Slavomir, dakujeme ti za odborny nazor, ktory vyvratil vsetky moje argumenty :)

Ze obchvat v tomto smere neporiesi absolutne nic, mi potvrdili znami priamo z Bardejova. Dokonca sami by boli radsej, keby sa staval obchvat Sabinova :)

Este agentura JPP: Obchvat sa bude stavat aj preto, ze tam ma niekto dolezity pozemky.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod aquila » 13. Jan 2014 15:37

ta cena je relativne vysoka, skoro 6 mio euro za polprofil, ale ak si pamatam, mala by tam byt jednak MUK ...

viewtopic.php?f=35&t=18847

kazdopadne, preco sa stavia juhovychodom, to je tak vytazena cesta 545 ? lebo tento obchvat az tak moc nepomoze, co i len prepojenie ulice pod vinbargom s cestou I/77 by podstatne viac odlahcilo centrum, alebo aj prestavba kutuzovovej na patricne paramatre
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod i15 » 13. Jan 2014 16:19

Bardejov je mimo hlavných ťahov, tranzit cez mesto asi nie je veľký a tento obchvat mi pripadá z kategórie "rozvojových", tj. vďaka nemu sa bude môcť mesto rozvíjať smerom na juhovýchod.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod bodrik » 18. Jan 2014 22:57

Andrej napísal:Slavomir, dakujeme ti za odborny nazor, ktory vyvratil vsetky moje argumenty :)

Ze obchvat v tomto smere neporiesi absolutne nic, mi potvrdili znami priamo z Bardejova. Dokonca sami by boli radsej, keby sa staval obchvat Sabinova :)

Este agentura JPP: Obchvat sa bude stavat aj preto, ze tam ma niekto dolezity pozemky.


Dlho som nepísal, ale zareaguje
Andrej, skús dať nejaké konkrétne fakty v prospech stavby obchvatu Sabinova. Napr. porovnaj parametre súčasnej cesty (v celom úseku, nielen 800m úseku stvorprudovky priamo v centre BJ), dlzka v zastavanom území, frekvencia dopravy, pocet obyvateľov zasiahnutych súčasným stavom a pod.. Lebo tu nejde len o centrum BJ a centrum SB.
Neviem o akých ľudí z BJ ide a nakoľko sa rozumejú doprave, resp. dopravnému a územnému planovaniu, ale tvrdiť ze tento obchvat nič dopravne absolútne nič nevyrieši je dosť silné kafe a riadne z cesty..
K JPP: ak jpp povedala A, tak nech povie aj B.. teda o koho ide a kde má tie pozemky, resp. ako mu to má pomôcť? ..pozemok tam mám aj ja a neviem o tom ze by tam mal "niekto dôležitý" vo veľkom rozsahu pozemky. Ale ako poznám ľudí v BJ, bajky v štýle "niekto dôležitý tam ma pozemky" vznikajú v tomto meste veľmi rýchlo a rýchlo sa aj ustním šíria.. navyše všetky pozemky k tomuto obchvatu sú uz vyše roka štátom odkupene, takže neviem o čom.. ak by sme to posudzovali týmto štýlom, tak v podstate všade na Slovensku ma niekto dôležitý pozemky..
Ale mozno sa mýlim a rád sa nechám poučiť.
L.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod bodrik » 18. Jan 2014 22:59

Sorry za gramatiku, píšem z mobilu, takže je to komplikované.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod bodrik » 18. Jan 2014 23:18

aquila napísal:ta cena je relativne vysoka, skoro 6 mio euro za polprofil, ale ak si pamatam, mala by tam byt jednak MUK ...

viewtopic.php?f=35&t=18847

kazdopadne, preco sa stavia juhovychodom, to je tak vytazena cesta 545 ? lebo tento obchvat az tak moc nepomoze, co i len prepojenie ulice pod vinbargom s cestou I/77 by podstatne viac odlahcilo centrum, alebo aj prestavba kutuzovovej na patricne paramatre


Aquila, stavia sa juhozapadom, nie juhovychodom, ale to je detail.
Áno, cesta 545 je v meste vyťažená minimálne rovnako ako 77, ak nie viac. Osobne sa čudujem, preco ešte nebola preklasifikovana (s postupnými úpravami parametrov) na cestu 1.triedy. Frekvencia dopravy medzi BJ a PO je podstatne silnejšia ako na 77 medzi BJ a SL, či BJ a SK.
Toto trasovanie juhovýchodom je absolútne v poriadku, variant cez ulicu Pod Vinbargom a Kutuzovovú, teda brehom rieky Topľa je absolútne neprípustný, keďže ide o mestskú rekreačno-športovú zónu s ukludnenym dopravným režimom. a zástavbou rodinných domov. Tu je masívny dopravný rozvoj vyslovene nežiaduci. Navyše by to nemalo žiaden vyšší zmysel, lebo by sa dopravný ťah presunul len cca o 400m z centra mesta do širšieho centra. Takto je to vedené poza intravilán, mimo zastavane územie.
Napojenie na 545 je vyriešené v priestore súčasného ukoncenia stvorprudoveho usporiadania ulice Krátky rad, čiže peaz 77 a 545 by v centre išla po tejto stvorprudovke, čo je v poriadku. Taktiež sa dopravne ukľudni hlavný mestotvorny bulvár - ulica Dlhý rad, čo je dobre, lebo tranzitna doprava na takúto ulicu nepatrí.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod bodrik » 18. Jan 2014 23:28

i15 napísal:Bardejov je mimo hlavných ťahov, tranzit cez mesto asi nie je veľký a tento obchvat mi pripadá z kategórie "rozvojových", tj. vďaka nemu sa bude môcť mesto rozvíjať smerom na juhovýchod.

i15, ťažko povedať aký podiel ma v meste tranzitna doprava vo vzťahu k miestnej, ale na stvorprudovke na Duklianskej ulici, ktora tvorí peaz 77 a 545 je v najvytazenejsom úseku frekvencia dopravy cca 18tis. áut/deň mozno aj viac (v 2010 podľa sčítania cca 15tis), čo nie je málo. Ale pravdepodobne tam gro frekvencie vytvára vnutromestska doprava.
Čo sa týka rozvoja mesta na juhovýchod, územný plan v ktorom je aj tento obchvat s tým nepocita. Zastávať sa majú len malé územia medzi existujucou zástavbou a obchvatom. Územia za obchvatom majú ostať mimo intravilán, teda nezastavane. Cesta by tak mala tvoriť v takmer celej svojej dĺžke určitú hranicu mesta.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod bodrik » 18. Jan 2014 23:30

Opravujem sa, nie juhovýchod, ale juhozápad, keďže ide o juhozapadny obchvat mesta.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod Andrej » 19. Jan 2014 12:16

bodrik napísal:Dlho som nepísal, ale zareaguje
Andrej, skús dať nejaké konkrétne fakty v prospech stavby obchvatu Sabinova. Napr. porovnaj parametre súčasnej cesty (v celom úseku, nielen 800m úseku stvorprudovky priamo v centre BJ), dlzka v zastavanom území, frekvencia dopravy, pocet obyvateľov zasiahnutych súčasným stavom a pod.. Lebo tu nejde len o centrum BJ a centrum SB.
Neviem o akých ľudí z BJ ide a nakoľko sa rozumejú doprave, resp. dopravnému a územnému planovaniu, ale tvrdiť ze tento obchvat nič dopravne absolútne nič nevyrieši je dosť silné kafe a riadne z cesty..
K JPP: ak jpp povedala A, tak nech povie aj B.. teda o koho ide a kde má tie pozemky, resp. ako mu to má pomôcť? ..pozemok tam mám aj ja a neviem o tom ze by tam mal "niekto dôležitý" vo veľkom rozsahu pozemky. Ale ako poznám ľudí v BJ, bajky v štýle "niekto dôležitý tam ma pozemky" vznikajú v tomto meste veľmi rýchlo a rýchlo sa aj ustním šíria.. navyše všetky pozemky k tomuto obchvatu sú uz vyše roka štátom odkupene, takže neviem o čom.. ak by sme to posudzovali týmto štýlom, tak v podstate všade na Slovensku ma niekto dôležitý pozemky..
Ale mozno sa mýlim a rád sa nechám poučiť.
L.

Obchvat Sabinova bol skor priklad v zmysle, ze akekolvek zlepsenie na vypadovkach I. resp. II. triedy z Presova by prinieslo viac uzitku, ci uz je to obchvat Sabinova, prelozka na I/18, obchvaty na I/77 zapadne od Bardejova ci II/545 medzi BD a PO. Ale kludne mozeme porovnat samotny obchvat SB - ked nechceme porovnavat sucasne prejazdy centrom (ktore vychadza jednoznacne horsie pre SB), mozeme porovnat mnozstvo aut, ktore sa odklonia na novu cestu, pripadne kolko ich ostane na starej, teda zlepsenie dopravnej situacie a zivota v centre.

V pripade SB je velky predpoklad, odklonenia znacnej casti premavky, kedze I/68 sa v znacnej miere vyuziva na tranzit, t.j. velky prinos pre dopravu aj pre obyv. Odklon aut z centra na obchvat v pripade BD je vsak pre mna velmi otazny - a to nielen kvoli trasovaniu (predlzenie trasy o vyse 50%, prevysenie cca 40 m - t.j. ziadna uspora casu ani PHM pre väcsinu aut), ale aj smerovaniu intenzit - prospesnejsi by mi prisiel SZ alebo V obchvat, aj ked uznavam, ze vzhladom na teren ovela zlozitejsi.

Ohladom pozemkov som to skor pochopil ako pripad podobny spekulativnym nakupom typu Jarkovsky - nakup mnozstva pozemkov za smiesnu cenu a nasledny tucny zisk na predaji investorovi - SSC. Ale opakujem, je to len agentura JPP a kludne to mozeme povazovat za miestne bajky :-)

Kazdopadne vdaka za argumenty bez utokov. Rad sa necham presvedcit, ze je to prospesna investicia a nestavia sa to prevazne kvoli naplneniu vreciek urcitych ludi :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod Kanky » 19. Jan 2014 13:32

Co znamena to prevysenie 40 m v BJ pri novom obchvate? teraz je to kolko? ale musis brat, ze je to skratenie pre juh - zapad, aj ked to nie je uplne najpodstatnejsie, ale je a posluzi...

V SB je jasne, ze obchvatom by sa vyhnalo dvojnasobne a asi aj viac nakladnych aut z mesta, ako to bude v pripade BJ...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod bodrik » 20. Jan 2014 13:31

Andrej, ďakujem za odpoveď, som rád že tu môžem komunikovať vecne, bez emócií.

Ono moja reakcia bola hlavne preto, aby to nevyznievalo tak, že obchvat BJ (BD je Budapešť, alebo niečo iné mimo SVK ale to bol zrejme preklep) sa stavia na úkor obchvatu SB, resp. že obchvat SB sa nestavia (zatiaľ) len kvôli tomu že sa stavia obchvat BJ, alebo tak nejak podobne.

Obchvat SB je veľmi potrebný, na východe na cestách 1. triedy jeden z najpotrebnejších a ja dúfam že sa čoskoro začne stavať, keďže nepočul som nič o tom že jeho príprava by mala byť pozastavená a pred cca rokom sa začal výkop pozemkov. Čím skôr bude postavený, tým lepšie, SB sa veľmi uľaví.
Nevidím však dôvod ak je na výstavbu obchvatu BJ už všetko pripravené, prečo ho nezačať stavať,aj keď to bude začaté a pravdepodobne aj dokončené zrejme skôr ako možno potrebnejší obchvat SB, ktorý je však cca o 4km dlhší a jeho príprava teda asi trvá dlhšie.

Je pravda že súčasné trasovanie cez centrum je v podstate na rovine a teda prevýšenie je viac-menej 0m. Obchvat bude mať prevýšenie cca 40 metrov, tak ako píšeš, ale bude plynulé, žiadna veľká záťaž na motor.

SV obchvat (V si viem len ťažko predstaviť kadiaľ) je nereálny. Poznajúc históriu územného plánovania v BJ, ti môžem napísať, že NIKDY sa neplánovalo viesť obchvat BJ severom, teda cez sídlisko Vinbarg, alebo poza neho, cez lúky vyššie nad ním. Diskutovať sa o tom diskutovalo, ale v plánoch to nikdy nebolo. Naproti tomu, už od 2.sv. vojny sa vzdy pri otázke obchvatu BJ rátalo s JZ polohou, teda takou, ktorá sa ide realizovať. Možno niekoho mýlia šírkové parametre ulice Pod Vinbargom, ktorá je (zatiaľ) jedinou spojnicou sídliska Vinbarg s centrom, a vytvára dojem ako keby tadiaľ významná trasa mala viesť, ale treba si uvedomiť že táto ulica bola vždy plánovana len ako hlavná spojnica sídliska s mestom. Nikdy sa na nej nerátalo s tranzitnou premávkou. Jej šírka je preto taká, že podľa územného plánu, ktorý platil v 80-tych rokoch, kedy sa toto sídlisko začalo stavať, malo byť omnoho väčšie - pre vyše 17tis. obyvateľov. Preto sa postavila komunikácia v takých šírkových parametroch. V územnom pláne z roku 1990 sa tieto plány zredukovali a bolo postavené sídlisko pre necelých 8tis. obyvateľov, teda kapacitne ani nie polovica.

Ak by sa tadiaľ viedol tranzit, zaťaží to jednak toto sídlisko, prevýšenie by bolo väčšie (cca 60m, možno aj 80, podľa polohy) a zo západnej strany oveľa strmšie.
Navyše, výstavbe v lokalite Vinbarg nie je koniec a majú sa tam ešte stavať aj bytové (aj severne od ulice Pod Papierňou), ale už najmä rodinné domy (najmä západne od existujúcej zástavby) a tak by sa tento variant obchvatu ocitol uprostred obytnej zóny, čo určite nie je žiadúce.

Navyše napojenie cesty 545 smerom PO-Krynica (Poľsko) je jednoznačne lepšie v tomto variante. Význam 545 pre BJ je už teraz veľký a dovolím si tvrdiť že vyšší ako 77 a ešte len porastie po dobudovaní našej D1 a R4. Zároveň poliaci majú na trase Nowy Sacz - Krynica - št. hranica (prechod Muszynka - Kurov) - s pokračovaním na BJ - PO veľké plány a podľa najnovších informácií Malopoľské Vojvodstvo so Sídlom v Krakove (obdoba naších VÚC, ale oveľa väčšie a s vyššími kompetenciami) plánuje budovať tzv. "Drógu ekspresowu", čo je obdoba naších R-iek ako odbočku z A4 v trase Brzesko - Novy Sacz - Krynica - št. hranica na našom území zakreslenú v pokračovaní BJ - PO/Kapušany (R4). Krynica je najvýznamnejšie kúpeľné mesto celého Poľska a poliaci tam sústreďujú veľa aktivít a prejavujú snahu výraznejšieho dopravného prepojenia s našim významným kúpelným centrom Bardejovom/B.Kúpeľami. Netvrdím že na našom území tadiaľ povedie nejaká RK, tá bude možno len na poľskej strane po Krynicu, príp. len po Nowy Sacz (v plánoch sa píše až po št. hranicu), ale význam tohto prepojenia cez túto poľskú "ekspresowku" určite porastie, ak by sa v budúcnosti zrealizovala. Preto sa divím že 545 je stále len cestou 2.tiedy a nebadám snahy ju postupne systematicky prebudovávať na parametre 1.triedy. Predsa len pôjde o cestu ktorá napája na diaľničnú sieť nielen BJ (cca 34tis. obyv.), ale aj celú BJ oblasť (vyše 70tis.).

Čo sa týka špekulácií s nákupmi pozemkov, neviem v BJ o niečom takom, ale samozrejme všade sa môžu nájsť špekulanti typu Jarkovský, ktorí za lacno skúpia pozemky (ak im ich "hlúpi" ľudia predajú) a potom sa pokúšajú vyjednávať so štátom. Pokiaľ mám však správne info (pred predajom pozemku som si to naštudoval), posledná novela je taká že štát ti ponúkne výkupnú cenu (v BJ to bolo na nezastavaných pozemkoch za existujúcou zástavbou podľa znalca ktorého objednala SSC cca 18,50€ na meter) a ty ju buď príjmeš, alebo ideš do vyvlastnenia, kde síce môžeš (ale možno ani nie) vysúdiť o niečo vyššiu cenu, ale zároveň sa týmto krokom, po odmietnutí výkupnej ceny na tvojich pozemkoch môže začať stavať. Čiže príliš sa tam v tejto fáze našpekulovať nedá. Špekulant môže oklamať najmä predchádzajúcich vlastníkov (ak sa takí nájdu), ktorí mu "hlúpo" lacno predajú pozemky v budúcej trase a štát ich potom odkúpi za výkupnú cenu vyššiu než ich kúpil on.

PS: aktuálne materiály ohľadom úvah a rokovaní nad výstavbou poľskej "R"-ky v trase Brzesko - Nowy Sacz - št. hranica môžem vyhľadať a poslať, ak by bol záujem.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod Andrej » 20. Jan 2014 19:13

Vdaka za vycerpavajucu odpoved. Z toho, co si napisal to vyznieva tak, ze obchvat je pripraveny, tak siel do vystavby. Ake dovody viedli SSC k prioritizacii investicnej pripravy tohto obchvatu (zrejme aj) na ukor inych stavieb na vychode (myslim pripravu, nie vystavbu), sa nedozvieme. Kazdopadne vzhladom na to, co si napisal o II/545 mi pride vychodny obchvat este dolezitejsi, skoda, ze nebol nikdy v planoch, hoci jeho vystavba by bola extremne draha (mozno s kratkym tunelom popod Kalvariu).

Z mojho pohladu je teda skoda, ze z obmedzeneho balika eurofondov sa nestavala ina, dolezitejsia stavba, akych je na vychode mnozstvo a dali sa pripravit na vystavbu davnejsie - obchvat Plavnice, PP-KK II. etapa, prelozky na I/18, I/74 a podobne.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod sven » 23. Jan 2014 00:09

S rychlostnou cestou Brzesko - Nowy Sacz a dalej na Krynicu to vyzera este na dlho, ale raz to bude idealne spojenie velkej casti vychodneho Slovenska s Krakowom.

http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/1 ... l?cookie=1

Podla mna obchvat BJ v sucasnosti velmi nepomoze, ale samozrejme v relativne blizkej buducnosti to opodstatnenie ma aj pre rozvoj BJ aj ako mozna tranzitna trasa.
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod tomy217 » 12. Feb 2014 10:38

Dnes vyhlásená užšia súťaž na stavebné práce JuhoZápadného obchvatu Bardejova.

http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/232968
tomy217
diskutujúci
 
Príspevky: 68
Obrázky: 6
Založený: 28. Apr 2012 21:38

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod i15 » 12. Feb 2014 12:52

Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 13.03.2014


po skúsenostiach z predchádzajúcich tendrov SSC bude lete nasledovať oznámenie o zrušení verejného obstarávania :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod Matt » 30. Máj 2014 08:19

"Podľa nového plánu by sa stavba mala začať v druhom polroku 2014, ak nedôjde k predĺženiu procesu obstarávania."
K comu asi aj dojde, kedze sa sutaze zucastnila aj "kartelova" firma...

http://bardejov.korzar.sme.sk/c/7215219 ... ender.html
Matt
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Založený: 01. Nov 2010 08:15
Bydlisko: Košice

Re: Bardejov a doprava v tejto oblasti

Odoslaťod robertko » 17. Dec 2014 13:50

robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 29 hostí.