I/18 - úsek Žilina-Dubná skala

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Miro » 01. Feb 2008 15:25

Netreba zabúdať ešte na jeden štupeľ, a to je trochu sprasená estakáda v Žiline s jednopruhovými nájazdmi v hlavnom smere BA - KE. Akú intenzitu znesú tieto?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod sergej » 01. Feb 2008 16:05

devil napísal:najhorsi je usek cez BA senecka-mierova-pristavny most, intenzita dopravy sa pohybuje od 50.000 po 100.000 aut a je tam 80 km/h. nefiguruje v ziadnom baliku PPP. vzera to tak ze aj najvyzdvihovanejsie kriterium ako je intenzita vyhovuje len kym ide o ZA-RK.

Ty velmi dobre vies o com hovorim. Ak nie, je to tvoj problem a za to ja nemozem. Ja sa tu s tebou hadat nejdem, lebo to nema zmysel. Len nedokazem pochopit, ako v dnesnej dobe moze niekto neustale spochybnovat ZA-RK.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod fh » 01. Feb 2008 17:12

Dať si kritérium bratislavské intenzity je smiešne. Jedna vec sú mestské intenzity a druhá vec medzi mestami. Devil ty si tu kedysi dal kritérium pre mesto 100 000 obyvateľov, aby si vzlúčil všetko okrem BA a KE, teraz dáš kritérium Mierovej-Seneckej. To je manipulácia.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 01. Feb 2008 17:13

Takže opravujem svoj údaj o tom, že štát tu nič nestaval. Štát tu investoval cca. 900 mil. SKK na prieskumnú štôlňu D1 tunela Višňové a od r. 1993 asi 850 mil. SKK na opravu vozovky, spevnenie krajní, obnovu ZDZ a VDZ a spevňovanie svahov. :idea:

Ad devil: Kým ale Mierová-Senecká stojí a je to úsek priamo v meste, tak medzi ZA a RK diaľnica nestojí a tým, že je mimo mesta, nikdy tu ani také intenzity nebudú. :idea: Znovu krásne zavádzaš a Sergej ťa odhalil hneď. :idea:

Ad Miro: prestavať jednu estakádu je podľa okruhu známych priateľov klubu "feroslav" oveľa lacnejšie, než D1 ZA-RK, ... samozrejme som ironický.

mirkobb: Višňové sa ako posledné na D1 začne a posledné sa otvorí, max. tak ešte je otázny obchvat Prešova. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Feb 2008 17:17

Ideálny scenár pre túto oblasť z hľadiska dopravného (a vzhľadom na Donovaly a ich intenzity aj vzhľadom k ekonomickému). :arrow:

Plnohodnotná D1 ZA-RK, 60 mld. SKK.

Cesta I/18 na 2+1 (so stavebnými úpravami, aby svahy neohrozovali jazdné pruhy) a na 2+2, kde to bude cenovo únosné (do 200 mil. SKK na 1 km), istotne tu nestavať estakády na zárezoch a tunely. Náklady do 2,5 mld. SKK.

Postupne prestavať cestu cez Terchovú na cestu I. triedy s obchvatmi.

Realizovať kľudne do r. 2020. :idea:

Inak po dostavbe D1, bude rozšírenie docela problém kvôli železnici a príp. investíciám na Váhu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 01. Feb 2008 18:18

Pořád mi není jasné na co je dobré 2+2 ZA - MT. pokud se postaví dálnice. Většina dopravy je tranzit, ktrerý přejde na dálnici. A to i v případě, že se Višňové začne stavět jako poslední z D1 BA - KE
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 01. Feb 2008 18:29

Thomas napísal:Pořád mi není jasné na co je dobré 2+2 ZA - MT. pokud se postaví dálnice. Většina dopravy je tranzit, ktrerý přejde na dálnici. A to i v případě, že se Višňové začne stavět jako poslední z D1 BA - KE


Práve snaha bola, že D1 by sa realizovala po r. 2015, dovtedy sa mala cesta rozšíriť na 2+2 jazdné pruhy za primeranú cenu. :idea:

Toto padlo a ide sa stavať cez PPP, ale na fóre zostáva "nálada" ako keby sa tu už stavala aj diaľnica, aj 2+2 cesta I. triedy. :?

Ono si treba ale zodpovedne povedať, že ak sa má Višňové rozostavať po r. 2010, tak by sa malo čo najskôr začať s prestavbou cesty, pretože tento úsek totálne kolabuje a Višňové sa bude stavať 4 roky. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 01. Feb 2008 18:29

Thomas napísal:Pořád mi není jasné na co je dobré 2+2 ZA - MT. pokud se postaví dálnice. Většina dopravy je tranzit, ktrerý přejde na dálnici. A to i v případě, že se Višňové začne stavět jako poslední z D1 BA - KE


ja tym usekom jazdim asi tak casto ako ty, ale podla mna na starej ceste po postaveni dialnice zostane dost lokalnej dopravy ZA-MT
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod tybs » 02. Feb 2008 18:59

To je normálne, že na starej ceste zostáva značná časť lokálnej dopravy, aj keď je postavená paralelná diaľnica. Postavená diaľnica HP-DS by však túto cestu odľahčila natoľko, že jej rozširovanie by ešte bude môcť pekných pár rokov mohlo počkať.
tybs
diskutujúci
 
Príspevky: 86
Obrázky: 0
Založený: 05. Dec 2007 00:55

Odoslaťod tybs » 02. Feb 2008 19:00

...by ešte mohlo pekných pár rôčkov počkať. :oops:
tybs
diskutujúci
 
Príspevky: 86
Obrázky: 0
Založený: 05. Dec 2007 00:55

Odoslaťod Thomas » 02. Feb 2008 19:39

i15 napísal:
Thomas napísal:Pořád mi není jasné na co je dobré 2+2 ZA - MT. pokud se postaví dálnice. Většina dopravy je tranzit, ktrerý přejde na dálnici. A to i v případě, že se Višňové začne stavět jako poslední z D1 BA - KE


ja tym usekom jazdim asi tak casto ako ty, ale podla mna na starej ceste po postaveni dialnice zostane dost lokalnej dopravy ZA-MT


Ale jo, ale je tam menší podíl místní dopravy než jinde. provoz po postavení D1 bych tam čekal max. okolo 8 tis. (srov. úseky okolo D1 už postavené)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod johhan » 02. Feb 2008 20:27

i15 napísal:
Thomas napísal:Pořád mi není jasné na co je dobré 2+2 ZA - MT. pokud se postaví dálnice. Většina dopravy je tranzit, ktrerý přejde na dálnici. A to i v případě, že se Višňové začne stavět jako poslední z D1 BA - KE


ja tym usekom jazdim asi tak casto ako ty, ale podla mna na starej ceste po postaveni dialnice zostane dost lokalnej dopravy ZA-MT


Zostane ale myslím si že 2+2 by bol fakt luxus pre lokálnu dopravu - okrem toho lepším riešením a myslím že aj lacnejším by bol cestný tunel cez šiju ostrohy Domašínskeho meandra
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod i15 » 02. Feb 2008 20:40

johhan napísal:
i15 napísal:
Thomas napísal:Pořád mi není jasné na co je dobré 2+2 ZA - MT. pokud se postaví dálnice. Většina dopravy je tranzit, ktrerý přejde na dálnici. A to i v případě, že se Višňové začne stavět jako poslední z D1 BA - KE


ja tym usekom jazdim asi tak casto ako ty, ale podla mna na starej ceste po postaveni dialnice zostane dost lokalnej dopravy ZA-MT


Zostane ale myslím si že 2+2 by bol fakt luxus pre lokálnu dopravu - okrem toho lepším riešením a myslím že aj lacnejším by bol cestný tunel cez šiju ostrohy Domašínskeho meandra


ale v buducnosti by tu nebolo potrebne 2+2? Su tu dve pomerne velke mesta pri sebe, Visnove bude mat aj servisne odstavky atd...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod tybs » 02. Feb 2008 21:35

Postavením HP-DS sa ti najhoršie problémy odstránia. Ak bude Višňové dvojrúrové, tak aj odstávky sa budú dať robiť striedavo, takže diaľnica ako taká bude funkčná. Pre lokálnu dopravu bude treba 2+2 až vo veľmi vzdialenej budúcnosti, myslím, že najprv bude treba riešiť D1 na východe D3, D4, R2, R3, R4, R7..., potom by mohlo dôjsť aj na rozšírenie ZA-MT na 2+2.
tybs
diskutujúci
 
Príspevky: 86
Obrázky: 0
Založený: 05. Dec 2007 00:55

Odoslaťod devil » 03. Feb 2008 19:51

Dať si kritérium bratislavské intenzity je smiešne.


lebo su vyssie ako zilinske ?

Jedna vec sú mestské intenzity a druhá vec medzi mestami.


tvrdis nieco co nemozes dokazat. odkial vies kolko % premavky mierova-senecka je len mestska intenzita a kolko zvysok :?: na dialnici pred BA mas 50.000 ak pocitam len tie uz to je 2x tolko ako cez ZA.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Jarda » 03. Feb 2008 20:09

Podle mého názoru měly být postaveny Ovčiarisko a Višňové na 1/2 profil a do zprovoznění druhých tubusů nezprovozňovat MÚK L. Lúčka. Tím by se oddělil tranzit od místní dopravy a problémy by nebyly. Ale "pozdě bycha honit".
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 03. Feb 2008 20:30

devil, ty tiež nemôžeš veľa vecí dokázať. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 04. Feb 2008 09:14

devil napísal:
Dať si kritérium bratislavské intenzity je smiešne.


lebo su vyssie ako zilinske ?


Lebo potom by sa nikde nemohlo stavať okrem BA :roll:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod rasto123 » 05. Feb 2008 20:25

Jarda napísal:Podle mého názoru měly být postaveny Ovčiarisko a Višňové na 1/2 profil a do zprovoznění druhých tubusů nezprovozňovat MÚK L. Lúčka. Tím by se oddělil tranzit od místní dopravy a problémy by nebyly. Ale "pozdě bycha honit".

1/2 profil by asi bola hovadina z hľadiska ceny. Počul som pekné vysvetlenie zo stavby tunela- najprv sa vŕta, mínuje a strieľa, potom sa suť odváža. Ak sa stavia 1 diera, najprv robia vŕtačky, strelci, nakladači oddychujú, potom si to vymenia. Ak sa robia 2 diery, pekne sa striedajú a čas výstavby je porovnateľný. Zachvíľu by sa aj tak robila 2. diera. Druhý dôvod- bezpečnosť.
rasto123
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 12. Jan 2008 17:15
Bydlisko: Martin- Vrútky

Odoslaťod Jarda » 05. Feb 2008 20:51

rasto123 napísal:
Jarda napísal:Podle mého názoru měly být postaveny Ovčiarisko a Višňové na 1/2 profil a do zprovoznění druhých tubusů nezprovozňovat MÚK L. Lúčka. Tím by se oddělil tranzit od místní dopravy a problémy by nebyly. Ale "pozdě bycha honit".

1/2 profil by asi bola hovadina z hľadiska ceny. Počul som pekné vysvetlenie zo stavby tunela- najprv sa vŕta, mínuje a strieľa, potom sa suť odváža. Ak sa stavia 1 diera, najprv robia vŕtačky, strelci, nakladači oddychujú, potom si to vymenia. Ak sa robia 2 diery, pekne sa striedajú a čas výstavby je porovnateľný. Zachvíľu by sa aj tak robila 2. diera. Druhý dôvod- bezpečnosť.


To platí u krátkých tunelů (u dlouhých jen na začátku výstavby), že stejná parta může pracovat v obou tubusech, jinak je stejně potřeba na 2 tubusy téměř 2x tolik techniky a lidí proti jednomu. Když už jsou tam průzkumné štoly, bylo by možno využít je po úpravě jako únikové. Ale teď už by to smysl nemělo, mělo to smysl tak před pěti lety, kdy se o výstavbě tunelů na 1 tubus uvažovalo, ale nakonec se to nerealizovalo.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod johhan » 06. Feb 2008 00:03

Jarda napísal:Podle mého názoru měly být postaveny Ovčiarisko a Višňové na 1/2 profil a do zprovoznění druhých tubusů nezprovozňovat MÚK L. Lúčka. Tím by se oddělil tranzit od místní dopravy a problémy by nebyly. Ale "pozdě bycha honit".


Ano, toto malo význam pred 10 rokmi realizovať - teraz to už nemá vôbec žiadny význam lebo nič by nevyriešilo
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 06. Feb 2008 17:44

Mňa by skôr zaujímali podrobnosti k prípadnému rozšíreniu tejto cesty na plnohodnotné 2+2 jazdné pruhy. Koľko estakád či tunelov by sa muselo postaviť, v akej dĺžke, približná cena :?:

Sú nejaké takéto informácie niekde zverejnené :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod lata » 07. Feb 2008 17:18

no tiez by ma to zaujimalo to rozsirenie kedy to vlastne maju robit :?: no ak sa nemylim cosi sa malo zacat tento rok alebo nie????
lata
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 18. Aug 2007 22:48

Odoslaťod Dialniciar » 07. Feb 2008 21:52

Medzi Žilinou a Martinom sa zrazilo auto s transportérom :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9276
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 23. Feb 2008 17:17

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=65529#65529

Plan zacatia stavby je na jesen tohto roku, ukoncenie o 18 mesiacov. Som vazne zvedavy na tie obmedzenia :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 27 hostí.