Moderátor: Moderátori
Zostava skonstatovat, ze v Pezinku bol napokon v termine do konca prazdnin vybudovany kruhovy objazd na krizovatke ulic Holubyho – Kupeckého – Polkorábova – Mladoboleslavská. Samotny kruhovy objazd neriesi nic na hlavnom tahu Pezinkom a teda si o auta prechadzajuce Pezinkom zrejme nevsimnu ale z pohladu obyvatelov to bola asi najnebezpecnejsia krizovatka vnutri v meste. Je preto super, ze sa to urobilo a dokonca nacas. Uzavierka tej krizovatky, ktora trvala cely august dost ochromila mesto. Viac informacii aj foto zo stavby na http://pezincan.pezinok.sk/ROK2006/cisl ... /index.htm
Pohlad z google maps
http://tinyurl.com/gw6y4
Dy napísal:Vnútorná doprava sa zlepšuje. Na druhú stranu fakt, že hlavný prieťah mestom má stále väčšie problémy (viac áut), tak to sa premietne do vnútornej dopravy mesta nasledovne:
Viac problematických dopravných bodov v meste a na to už nebudú stačiť financie z mesta.
Andrej napísal:Presne tak, navyse ked sa vo vnutornej doprave zlepsi situacia, zacne viac vodicov vyuzivat centrum na prejazd mesta. Po otvoreni objazdu sidlisk bude centrum este plnsie. A obchvat stale v nedohladne
Dy napísal:Okrem toho má PK ďalší veľký problém, neprechádza cez neho cesta I. triedy, aj keď by mala ňou byť vzhľadom na vyťaženosť.
Andrej napísal:Dy napísal:Okrem toho má PK ďalší veľký problém, neprechádza cez neho cesta I. triedy, aj keď by mala ňou byť vzhľadom na vyťaženosť.
A ktora cesta II. triedy by sa podla teba mala zmenit na cestu I. triedy? Cesta 503 SC-PK-MA, alebo 502 BA-PK-Modra-Trstin?
Dy napísal:Môj názor je známy, ja som za premeny prakticky všetkých ciest II. triedy na cesty III. triedy v celom BA VÚC, teda: 502, 503, 504, časť 572, ale reálne by sa mala zmeniť cesta 502 na cestu I. triedy. To je hlavná cesta, ktorá sa potom ďalej delí na 504 a 502.
Okrem toho, z praktického významu, stačí fakt, že cez dané mesto prechádza cesta I. triedy (v tomto prípade by to bola dokonca viacprúdová cesta od PK po BA) a obchvat sa môže spraviť celkový s napojením na iné kategórie ciest.
Cesta PK-SC by sa mohla rozšíriť a potom ide o VÚC, či chce takúto cestu udržiavať, teda, či na to má dosť financií, nemusia byť všade cesty I. triedy.
Nemá význam celú cestu 503 meniť na cestu I. triedy, lebo v tomto koridore sa bude stavať diaľnica D4 s pokračovaním cez Malé Karpaty.
Jednoznačne teda cesta 502. Ty si akého názoru
Andrej napísal:Moj nazor je rovnaky co sa tyka cesty 502, ale v pripade cesty 503 je trochu iny - ked sa bude v jej koridore stavat dialnica D4, prave preto by mala mat paralelnu cestu I. triedy, cize cestu 503. Inak, ked sme pri tom jej rozsireni, ty myslis rozsirenie na 2+2 pruhy, alebo len rozsirenie vozovky? V obidvoch pripadoch by tu bol problem v obci Vinicne.
Andrej napísal:Myslis, ze ak by cesta 502 presla pod SSC, teda stala by sa cestou I. triedy, bol by obchvat PK a Modry realnejsi?
Andrej napísal:504 by mohla stacit rekonstrukcia - novy povrch, oprava rozpadnutych okrajov vozovky, lepsie klopenie zakrut. Tato cesta je uz velmi stara.
Tiesto napísal:Obchvat Pezinka je v nedohľadne a je vysoko neistý:
1. BA VÚC má finančné problémy. Nedokáže dať ani plánované financie na opravy ciest II. a III. triedy.
2. Mesto Bratislava nedokáže financovať "okolie", naopak chce sa osamostatniť.
3. SSC nemá dôvod stavať obchvat PK, nakoľko sa tu neplánuje žiadna významná investícia (rozumej nad 500 mil. eur).
4. Mesto Pezinok nenájde viac ako 1 mld. SKK na obchvat v horizonte 5 rokov.
5. Okresy Malacky, Pezinok a Senec možno ani nebudú v BA VÚC.
Zostáva vylepšiť prípravné práce - usmerniť povolenia, vylepšiť trasovanie, pripraviť pozemky a čakať na financie. To všetko v jednej časti dopravnej politiky mesta a druhej časti treba riešiť vnútornú dopravu mesta z mestských financií.
Nádeje:
1. BA VÚC zostane celistvý.
2. Finančne prispeje SSC alebo NDS, a.s. (bolo by tu mýto), VÚC si vezme úver atď.
3. Vláda Smer-SD+SNS+ĽS-HZDS sa vyjadrila cez ministra dopravy, že by chcela pomôcť samosprávnym krajom, VÚC, s opravami na cestách II. a III. triedy. Problémom pre PK môže byť fakt, že o výstavbe obchvatu musí rozhodnúť BA VÚC a nie mesto PK, respektíve financie by museli byť presne určené od štátu pre mesto PK, ale tak to nebude spravené.
Andrej napísal:Dopravoprojekt vyhral výberové konanie na projektovanie obchvatu PK
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=27202#27202
Zeby sa konecne pohli veci dopredu?
Dy napísal:Andrej napísal:Dopravoprojekt vyhral výberové konanie na projektovanie obchvatu PK
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=27202#27202
Zeby sa konecne pohli veci dopredu?
Ak sa to bude robiť podľa tej trasy, čo akože obchvat končí ešte v meste, tak to bude len čiastočné riešenie. Ale čo už, aj za to bude PK rád. Nakoniec takéto čiastočné obchvaty boli spravené aj napríklad v Topoľčanoch či na Myjave (atď.) a v oboch mestách sa dnes v nejakej fáze pokračuje.
aquila napísal:inak otazka znie ci by po zvoleni stredneho variantu D4 by pezinok aj este obchvat potreboval.
Dy napísal:To mi poslal Andrej v IS a takisto doplnil, že v meste sa preinvestovala do dopravných stavieb suma 30 mil. SKK.
aquila napísal:trosku OT, vidis danny, aj na podstatne mensom priestore je mozne mat pohodovy obchvat
aquila napísal:to je sice pravda, ale zatezenie nie je o moc nizsie.
romanca napísal:je to NAJRUSNEJSIA vnutromestska krizovatka. najma ak cez nu stale viac a viac vodicov obchadza rannu a vecernu spicku (napriklad aj ja). jej vyznam porastie s dobudovanim toho "vnutromestskeho" obchvatu po okruznej ulici okolo nakupneho centra molo a po ulici tusim 29. augusta. pre kruhovym objazdom sa tam niekedy cakalo aj 5-10 minut a bolo to tam dost nebezpecne, lebo sa nikomu nechcelo tak dlho cakat .
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.