Stránka 6 z 8

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2010 12:51
od aquila
ako citas, tak v lete mozno ;)

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2010 16:17
od i15
expwy napísal:Samozrejme, že je to normálne. Všade vo svete je to normálne, že za veľmi nepriaznivého počasia sa cesta uzatvára, len u nás si každý myslí (neviem stále prečo), že vozovka musí byť čierna. Cestári tu nie sú na to, aby bojovali s počasím. Cestári len zmierňujú následky počasia. Toto by mali média vtĺkať do hláv ľuďom.


ale preco sa stale zatvaraju len Donovaly a Certovica, Vernar atd su prejazdne... ved je tam horsia cesta a vyssia nadmorska vyska...

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2010 19:00
od devil
no dnes spominali npr. aj puste pole a zbojsku ako zatvorene.

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2012 08:00
od Dialniciar
Ministerstvo dopravy uvoľnilo peniaze z eurofondov na cestu do Dolného Kubína


01.03.2012


Bratislava (1. marec 2012) – Výstavba pruhu pre pomalé vozidlá na ceste medzi Ružomberkom a Dolným Kubínom má už zabezpečené financovanie. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ rozhodol o poskytnutí nenávratného finančného príspevku z eurofondov na tento národný projekt, čím sa uvoľnilo čerpanie takmer 10 miliónov eur z Operačného programu Doprava. Eurofondy sú najvýhodnejším zdrojom financovania výstavby diaľnic a ciest. Únia nám pri dopravných projektoch prepláca spravidla až 85 percent oprávnených nákladov.

„Táto investícia je krokom k vhej bezpečnosti a plynulosti na dôležitej ceste cez región a prinesie prácu pre zamestnancov stavebných firiem“, uviedol minister J. Figeľ.

Výstavba pruhu pre pomalé vozidlá na ceste I/59, ktorá je zároveň medzinárodným ťahom E77, sa začala v novembri minulého roku. Po plánovanom dokončení vo februári 2015 pomôže druhý pruh v smere na Dolný Kubín zvýšiť plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky.

Potrebu modernizácie tohto úseku, ktorý je dôležitý aj z hľadiska cestovného ruchu, vyvolali nedostatočná kvalita cesty. Súčasná cesta nespĺňa základné požiadavky na plynulú, bezpečnú a rýchlu premávku. Má neprehľadné úseky bez možnosti predbiehania a dochádza k stretu kamiónovej a cieľovej dopravy. Jej technické parametre nevhodne ovplyvňuje úsek s ťažkou zákrutou, kde je z dôvodu bezpečnosti znížená rýchlosť. Negatívnym faktorom je aj výškový priebeh trasy a jej šírkové parametre. Intenzita dopravy v tomu úseku každým rokom rastie. Kým v roku 2006 cestou prešlo 6500 vozidiel za 24 hodín, v roku 2011 to bolo už takmer 8 000 vozidiel denne.

Cestu stavia Združenie „Dolný Kubín – pruh pre pomalé vozidlá“, ktoré vytvorili firmy Doprastav a.s., Bratislava a STRABAG s.r.o Bratislava za vysúťaženú cenu 9 839 469,30 eur, pričom predpokladaná hodnota zákazky bola 20 511 744 eur. Cesta I /59 v úseku, kde je navrhnutý pruh pre pomalé vozidlá, sa nachádza na hranici okresov Ružomberok a Dolný Kubín.

Navrhovaná úprava je vedená mimo zastavaných území, prevažne v existujúcej trase cesty I/59. Rieši vybudovanie pruhu pre pomalé vozidlá, rekonštrukciu dvoch mostných objektov, výstavbu jedného nového mostného objektu, ktorý nahradí točku na existujúcej ceste I/59 a prekládky inžinierskych sietí. Po vybudovaní pruhu sa zvýši plynulosť a bezpečnosť prechádzajúcich vozidiel. Znížením hluku a exhalátov z mimoriadne pomaly idúcich vozidiel v kolóne sa zmenší aj negatívny dopad dopravy na životné prostredie.

Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov, či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.

http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... rm2=120908


Nie je tu km rozsah, kto ho vie? :?:

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2012 08:43
od Andrej
Jedna sa o cca 4 km, mapka bud vo videu
http://www.youtube.com/watch?v=0yKTSDz_QaE
alebo http://www.dolnykubin.sk/uploads/tx_msp ... 202_01.jpg

Trasa je az na najväcsiu zakrutu prakticky totozna s dnesnou I/59. Zaujimalo by ma, ci uz vidno nejake stavebne prace ?

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2012 14:36
od makotg
Ešte sa tam nič nezačalo...stále je to pod snehom.

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2012 19:50
od rado
Teraz som si všimol, že sa trojpruh rozoberá aj v tejto téme. Dnes som tadiaľ šiel, ale stále bez známky prác, ani žiadne mechanizmy nikde na okolo. Cesta v ešte horšom stave ako na jeseň. V hornej časti je ešte trochu snehu v tieni lesa.

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2012 20:45
od null
Usek, kde bude trojpruh je nanovo vykolikovany, nastriekane znacky na ceste a zacal sa vyrub stromov pod zakrutou.

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2012 11:48
od st09
Mozem potvrdit, odlesnuje sa usek buduceho mosta vyrovnavajuci zakrutu. Smerove to bude podstatne lepšie, ale na moste bude riadne stupanie, vypada to vacsie ako v sucasnosti. Snimka je vo fotogalerii.

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2012 10:11
od eucitizen
Chcem sa opytat, nebude sa stavat aj 3. pruh pri Donovaloch smer z Ruzomberka. Prave posledne 2 km pred Donovalmi z tej strany su strasne ak tam su kamiony, idu strasne pomali a neda sa tam predbiehat.

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2012 12:49
od Tomas PO
Hned za koncom prveho dvojpruhu pri stupani na donovaly smer RK, sa kompletne obnovuje povrch v dlzke 2 km. tam, kde sa asfaltuje, je semafor.

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2012 07:50
od devil
zrejme ide o ten projekt eliminacia bezp. rizik v BB kraji.

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2012 19:14
od i15
tak to sa do toho pustili expresne, ved len pred par dnami bol vysledok tendra

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2012 17:14
od Kanky
akurat ukazovali na markize reportaz o ruzomberskej strane I/59 (Donly) - cesta ako emental, bude o tom aj vo vecernych TN

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2013 02:10
od ANDi
Ktory inteligent osadzoval dopravne znacky vstupani od BB ?

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2013 11:24
od ANDi

zdroj: YouTube.com

Moja teoria; Kombinacia netrpezliveho kamionistu a zbytocnej (mozno aj zavadzajucej; zalezi od podmienok) dopravnej znacky.

Ako je mozne vidiet v tomto videu; http://youtu.be/OMSij37wYOc Najskor je tam kratke parkovacie miesto so spravne umiestnenou znackou. Potom je tam DZ ktora informuje o pridavnom pruhu, ale az po 100 metroch! Ale myslim, ze hlavny problem je, ze dalsie kratke parkovacie miesto zacina hned za touto znackou, co moze vyzerat akoze ten dalsi pruh zacina hned tam.

Myslim, ze ten druhy kamionista sa drzal blizko za prvym, tak nemohol vidiet, ze je tam len dalsie kratke parkovacie miesto a nejak prehliadol text "100m" (mozno bol zahadzany snehom alebo nejaky blbly svetelny odraz, neviem). Takze netrpezlivy kamionista zacal predbiehat, pretoze si myslel, ze pridavny pruh tam uz je a ten prvy kamion sa hned zaradi doprava. Co sa nestalo, takze nanho zacal blikat svetlami aby sa mu odstupil, co samozrejme nebolo mozne... Nastastie to blikanie bolo aj varovanim pre mna, ale keby namiesto mna isiel kamion alebo autobus, tak tam nie je dost miesta na vyhnutie.

Ale predpokladam, ze nic z tohto by sa nestalo, keby tam proste ta znacka informujuca o pridavnom pruhu po 100 metroch nebola.

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2013 11:46
od Andrej
Nie som si isty, ci je to len DZ, nedavno som videl, ako kamion predo mnou zacal predbiehat dalsie 2 kamiony na plnej ciare tesne pod vrcholom Donoval smerom od BB (uz po skonceni 2+1). Islo samozrejme oproti auto, tak zastavil, zaradil sa a predbehol ich neskor na plnej ciare pri klesani z Donoval...

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2013 13:33
od Tomas PO
kamiony tam maju zakaz predbiehat nezavisle na 2+1

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2013 15:53
od ANDi
Vsak som pisal, ze je to len moja teoria, lebo sa mi nechce verit, zeby bol niekto tak ....., aby predbiehial kamionom kamion vpravo tocivej zakrute a dokopca.
Jedine logicke vysvetlenie je, ze ho pomylila ta prva znacka (Tomas; ano, ten zakaz tam je, ale az za tou prvou znackou, takze ho aj tak este nemohol vidiet a to aj tak nie je podstatne).

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2013 08:25
od Kanky
http://www.youtube.com/watch?v=jSwZPEX9k68
video je z useku od BB cez Donovaly cez RK po Ivachnovu, cize I/59 a I/18
00:09...MUK Kostiviarska a prakticky zaciatok I/59
04:10..posledne vytlky na BB strane (v lavom pruhu), co si este cestari nechali na dokoncenie :wink: , snad to aj s domalovanim ciar do zimy stihnu :)
na RK strane je este vela malych vytlkov, ale snad tam napravu nik nevytrhne :D

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2013 08:54
od i15
2:40 ... 90kmh v obci vdaka comu si sa skor mohol zaradit do pomalej kolony za autobusom, velmi rozumne :)
7:30... tych zopar aut pred tebou by ten traktor tiez predbehlo, nedalo sa pockat?

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2013 11:15
od Kanky
a tusim, ze pri tabuli, oznacujucej koniec obce, to bolo aj viac ako 90...ked budes mat nieco, ako zobrazovac polohy autobusov, resp. pomalych vozidiel na cestach, tak to sem kludne hod :)
urcite sa dalo pockat, aj to je jedna z moznosti...dalsia moznost je, ze pojdes za traktorom, kym neodboci...dalsia je napr., ze zatavis mimo cesty, napijes sa vody a mozno za ten cas traktor opusti cestu...alebo mozes cakat, kym teba vsetci nepredbehnu a potom vyrazit...tych moznosti je urcite viac, kazdy si vyberie svoju :)

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2013 12:45
od i15
ked vidim ze auta predo mnou maju zaujem predbiehat (co je v pripade traktora iduceho 30kmh jasne), tak je slusne pockat v rade

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2013 22:58
od Kanky
to je pekne :) mali moznost a mozno ju v tom rade aj vyuzili, ale to sa uz nedozvieme, mozno by to chcelo kameru aj dozadu, aby sme v videli, ze co robi rad :)

Re: I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2013 19:11
od okorec
veru, dakedy stupis na pedal a narazis za zakrutou na kolonu za traktorom a niekedy stupis na pedal a vdaka tomu sa zaradis pred ten traktor vychadzajuci z polnej cesty. to je kankyho slobodna vola, co spravi.

a co sa tyka predbiehania kolony. ja kankyho chapem. keby vsetci predomnou co idu za traktorom mali podradene a boli by pripraveni predbiehat pri najblizsej moznosti, tak sa netlacim dopredu. lenze zo skusenosti viem, ze ked stretnem na ceste 5 aut, tak z toho v jednom sedi pani alebo slecna s mobilom na uchu, v druhom dedo co ide s babkou na nakup do kauflandu a v tretom 5 robotnikov vo felicii, co su plateni od hodiny a nie od vykonu. a tu bola kolona mozno 8 aut. casto sa mi stava, ze dojdem za kamion ako druhy v poradi a dam moznost tomu predo mnou nech kamion predbehne. prva moznost - nic, druha moznost - nic, tretia moznost - auto sa bez smerovky pomaly zacne presuvat do laveho pruhu, potom sa 10 sekund snazi pridavat so zaradenou 5kou, a predtym ako sa konecne zaradi pred kamion este pre istotu spomali... a nie to spoliehat sa, ze vsak tych 8 aut predomnou traktor predbehne.