Stránka 54 z 82

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2016 21:47
od Vlados
Mohli si odpustiť preložku Chorvátskeho ramena a realizovať prepojenie Pajštúnskej a Kutlíkovej ul. v profile 2+2 so stredovým zeleným pásom.
Združená zastávka vyzerá zaujímamovo.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2016 08:11
od bodrik
"d) zabezpečovať údržbu, zjazdnosť a schodnosť miestnych komunikácií 1. a 2. triedy a verejných priestranstiev nezverených do správy mestskej časti"

Toto môže byť po právnej stránke dosť sporné.
Myslím že komunikácie cestnej siete 1. až 3. triedy niesú to isté ako miestne komunikácie 1. až 4. triedy. Aspoň teda zákony sú v tomto nejednoznačné. Nechce sa mi teraz citovať všetko zo zákonov a vyhlášok, ale je to v nich riadne nejednoznačné.
Chápajúc to však tak, ako to asi chcelo byť myslené, je to fest poriadne diskriminačné. Podobne v prípade KE sa spomínajú miestne komunikácie 2.triedy (bez 1. triedy), ktoré by malo spravovať mesto.
Ak už takto, tak potom nech všetky obce spravujú tieto cesty. BA ani KE predsa na to nedostávajú žiadne peniaze. Tie má štát a VÚC.
Ja som za to, aby cesty 1. a 2. triedy spravoval štát a cesty 3. triedy a miestne komunikácie VÚC, príp. miestne komunikácie napr. obce. Ale časť peňazí by mali mať obce na to elokované štátom, aj VÚC.
Takto ako je to teraz to nieje správne.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2016 11:47
od Peterman
K projektu predĺženia elektricky do Janikovho dvora
Myslím, ze druhý variant je lepší - je tam využitie zárezu aj mimoúrovňové križovanie Pajštunskej - Kutlikovej s trasou električky. Nie som nejaký megaloman, ale veľmi by pomohlo aj mimoúrovňové križovanie elektricky s Rusovskou cestou - Nám. Hraničiarov. Takto by cela trať mala v rámci obytnej časti Petržalky 3 mimoúrovňové kríženia ( nerátam nadjazd nad Einsteinovou - ten je mimo hlavnej obytnej zóny) a to na začiatku (Rusovská cesta-Nám. Hraničiarov), v strede (Pajštúnska-Kutliková) a na konci (už existujúci nadjazd Panonskej cesty) a výrazne by sa znížili kolízne body - úrovňové križovania. Tieto tri mimoúrovňové križovania su 3 hlavne priečne prepojenia v Petržalke ( Einsteinova je uz tranzitná spojnica pre tranzitnú dopravu a dopravu medzi mestskými časťami )

Umiestnenie zastávok sa mi tiež zdá celkom OK. Este si to musím pozriet detailnejšie.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2016 12:04
od Bager3
Tomu aj ja nerozumiem preco nieje sucastou prepoj Kutlikovej a Pastunskej ved je to len jeden most cez Chorvatske rameno. Pri takej investici mala polozka.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2016 15:31
od mjk
Tiež nechápen, kúsok Pajštúnskej narovnajú a pridajú pruhy ale prechod cez rameno ostane pôvodný. Ostane cca 50 m retardér.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2016 22:02
od Vlados
Celá trať mala byť vedená mimoúrovňovo. Keď sme vedeli postaviť estakádu pre súkromného developera tak prečo nie pre obyvateľov pretržalky. Celá trasa vedie popri domoch s terasami. Ideálne by sa napájala na koridory kadiaľ chodia ľudia + by sa zatraktívnil priestor pre prevázdky v okolitých domoch. Žiaľ politikom sú obyvatelia ukradnutý...

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2016 13:24
od aquila
toto je presne ten problem, tam bol obrovsky potencial a oni dokonca tam nechaju aj tu docasnu prelozku pri kutlikovej, sak ot je uplne chore. ..

o tom, ze nebudu ani len suvisle rekonstruovat chodniky je skoda reci .. ale tak je este sanca na pripomienkovanie, dufam, ze trosku zlepsia ten druhy variant... fakt by si to pytalo aspon mimourovnove krizovanie rusovskej, ked uz robia aj prekladku chorvatskeho ramena ..

dalej by sa mali popresuvat zastavky, lebo su najma v prcej casti velmi husto a zle rozlozene

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2016 15:40
od jozin z bazin
Ja by som este doplnil odignorovanu Jantarovu cestu, minimalne v useku Kutlikova - Sintavska.
Kedze sa s jej rekonstrukciou nepocita ani teraz, tak zrejme ostane ako docasna provizorna komunikacia uz naveky.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2016 19:33
od peterle
Pokračovanie petržalskej električky: menej asfaltu a viac zelene

https://imhd.sk/ba/doc/sk/15238/Pokraco ... iac-zelene

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2016 23:41
od Tomas PO
takze druha etapa vyzera byt lepsia, ci?

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2016 09:02
od aquila
ani nie, je to podobny paskvil ako prva etapa a miestami este horsie ... vyslovene pod taktovkou developerov ...

cele zle .. aj ked asi lepsie ako v kosiciach, ale na to, ze tam bol rezervovany koridor, porobene uz prelozky ciest, tak je to premarnena sanca

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2016 12:13
od Tomas PO
tak v KE sa nerobili ziadne prekladky ci nove trate...len sa zmodernizovali existujuce.
tam je smutne, ze pri reko stanicnej budovi a reko el. trati, ktore prebiehali sucasne, nedoslo k prestreseniu, v idealnom pripade aj s autobusovym nastupistom...
k BA - na dialku sa to pekne cita - velka okruzna krizovatka, prestupne terminaly, vozovna, vyhlad do buducna...

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2016 22:42
od Vlados
Zopár pripomienok:
- škoda nerozšírenia Jantarovej po Rusovskú cestu na 2+2, mohli by tam byť BUS pruhy
- škoda nenavrhnutia trate v záreze aj pod Šintavkou
- v záreze by mohla byť odstavná kolaj, odstavná kolaj by mohla slúžiť na "otáčanie" obojsmerných vozidiel a v špičke by mohol byť iný takt pre severnú a južnú čast sídliska
- škoda nerozšírenia Šintavkej na 2+2, mohli by tam byť BUS pruhy
- veľká okružná križovatka mohla mať popri trati BUS pruhy, tento úsek je peaž dvoch trás
- na konci trate mohli namiesto zastavky pod Panonskou cestou byť dve - pred Jasovkou a druhá uprostred Južného mesta, prestupný terminál bude mať menšie využitie ako zastavka pri panelákoch

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2016 07:27
od Bager3
Este otazocka k elektricke je planovana ako 2 rozchodna alebo ? nikde som sa nedocital (alebo len prehliadol)?

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2016 07:38
od Laky
Ahojte, Pri Ivanke pri Dunaji sa uz stava to zachytne parkovisko? Nastvalo ma, ze na tej výpadovke na staru Senecku nerozirili tu cestu, a len buduju pripajaci pruh. Zas premarnena sanca. Kazde pooobedie na semaforoch zapchy pomaly az na dialnici a oni si tam len buduju pripajaci pruh. Skoda ze neviem najst vizualizaciu ako to tam bude vyzerat.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2016 08:56
od pichalsi
Bager3 napísal:Este otazocka k elektricke je planovana ako 2 rozchodna alebo ? nikde som sa nedocital (alebo len prehliadol)?

novy usek bude "iba" jednorozchodny

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2016 18:33
od devil
Ešte by som pridal akútne aj Tomášikovu najmä medzi Trnavskou a Vajnorskou a medzi Ružinovskou a Gagarinovou (i keď tu nejakých pár metrov pred semaformi vyrovnali). Obe tieto ulice tak Bajkalská ako aj Tomášikova sú priečnym prepojením medzi vstupnými radiálami a ich zaťaženosť je veľmi vysoká a stále rastie.


gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=32584

spojenie 3 radial a predlzovanie trati by mala byt priorita. toto mal byt predbezny navrh elektrickovych projektov spred 4 rokov (ciastocne ako alternativa k filialke). neviem ci priprava aj zacala, pochybujem. skoda lebo toto ma hlavu aj patu.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2016 22:53
od bodrik
Devil, je to z nejakej štúdie, alebo nejakého iného dokumentu? Niečo podobné bolo spracované v rámci nového Generelu dopravy. Neviem či si ho už videl. Otázne je do akej miery sa tým vedenie mesta bude riadiť, resp. na aké priority sa vyčlenia peniaze. Nové električkové trate treba. Hnevá ma ale, že sa upustilo od myšlienky duálneho rozchodu. Podľa mňa by každá nová trať mala byť stavaná v duálnom rozchode, detto aj modernizované trate. Ak nie priamo, tak aspoň urobiť projekt a stavať to tak, aby bolo možné rozchod 1435mm kedykoľvek doplniť, bez nutnosti nejakých veľkých prerábok a bez výrazného prerušenia premávky. Myslienku tram-train netreba opúšťať, aj keď má k realizácii zdanlivo ešte ďaleko.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2016 23:20
od Vlados
Upustenie od duálneho rozchodu je škoda. V Petržalke sa mohlo využiť prepojenie na železničnú trať a tú využiť pre spojenie so Slnecnice, rozrastajúcim Jarovcami, Rusovcami. Detto v Dúbravke smerom na Záhorie. Aj Račianska, Ružinovská a Vajnorská radiála by mala zmyselné napojenie trate a okolité obce.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 29. Feb 2016 08:14
od devil
tu je zdroj:

http://www.bratislava.sk/MsZ/Archiv/MsZ ... rava_4.pdf

dualna trat nie je zla myslienka - podla toho kde sa maju trate prepojit, pre okrajove stvtrte je lepsie postavit zastavky na tratiach ZSR tak ako sa planuju uz roky. npr. z vajnor je lepsie ist vlakom na hl. stanicu ako tram-trainom. dualna trat je zaujimava pre sirsie centrum.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 29. Feb 2016 11:49
od aquila
to je uz bohuzial neaktulane, treba pozriet ten zmrveny dopravny generel bratislavy ..

nieco sa zachovalo, ale kopu veci sa riesi uplne zle..

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 29. Feb 2016 16:28
od devil
to su len papiere, radsej polovicaty zrealizovany projekt ako super plany ktore nie su a nebudu. BA potrebuje prilakat ludi na kolajovu dopravu pritom za 25 neurobila nic a spolieha sa na dialnice.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 29. Feb 2016 16:52
od aquila
to je mozne, ale problem je, ze nielenze sa nebuduje, ale aj ten plan je zly :) ci skor :(

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2016 06:26
od bodrik
Sen našej Vlády o Hyperloope:

viewtopic.php?f=35&t=21246

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2016 08:58
od Majkl
Ved uz je po volbach a neviem o tom, ze by som pouzil nejaky stroj casu a vratil sa do minulosti :lol: Idem radsej dalej snivat aj s nasou vladou o spojeni BA-KE za 25 minut.