Bager3 napísal:Byvam v Petržalke a pred tym som byval v Modre a pochvalujem si v Petržalke je naozaj všetko od zelene cez možnosť sportovania zabavi, proste plnohodnotna mestka štvrť.
Uznávam veľkym problemom BA je parkovanie!!!. A čo sa tyka kriminality hmm tu by som podotkol že nie každa časť petržalky je na tom s kriminalitou až tak zle. Jedine čo tu mi vadi že neviem ani kto byva v byte naproti čo v malom meste nehrozilo.
Parkovanie sa myslim da riešiť dobudovanim parkovacich miest a trošku rozhybat zadkami paštikárov a vysvetliť im že nemusi parkovat dva kroky od svojho vchodu potom by bolo parkovacích miest aj dosť pretože je veľa parkovacich miest voľnych ale tie su vzdialene aj 100 metrov od vchoou do panelakov a to niektor ludia pokladaju za moc moc vzdialene.
A čo sa týka dopravy zaujimalo by ma ako ma byt a respektive ako mala byt riešena doprava cez Stary most za komačov pretože na Petržalskej strane je od TPD je ceta 4 pruhova kde konči uprostred mosta a pokračuje obyčajna. Ako to bolo planované a prečo sa to zmenilo a nedostavalo ?
Čo je to TPD
A ešte tu mám jednu IS od užívateľa Tiesto:
Kriminalita je len následný jav po chudobe, respektíve problémoch napríklad drogovej problematiky. Petržalka je svojim spôsobom "ostrov", v žiadnom prípade však odrezanou časťou od mesta BA, pretože spojenie sa neustále zlepšuje a dôkazom toho je prechod takmer 200 tis. áut denne tam a späť. Problémy však sú v niektorých lokalitách Petržalky, čo je normálne a sú to predovšetkým problémy s drogami. To sa následne odrazí napríklad na mestskom majetku (problémy so sprejermi, nepoužiteľnosť detských ihrísk pre použité striekačky atď.), avšak už zďaleka neplatí, že Petržalka je centrom drog ako to bolo v minulosti. Centrum heroínu sa presunulo do Piešťan. Samozrejme, že problémy zostávajú aj v Petržalke, ale situácia sa už oveľa zlepšila, čo je ale zase dopad posilnenia rôznych občianskych združení, mestskej polície a kamerového systému. Ľudia majú vžitú Petržalku ako drogový raj, no už to nie je pravda. Petržalka sa po tejto stránke zlepšila a ostatné regióny SR zase zhoršili. Ako dôkaz je napríklad trnavské sídlisko juh, kde sa situácia v oblasti kriminality a drog zhoršila takmer o 100% oproti stavu pred 10 rokami.
Petržalka bola stavaná na min. 100 000 ľudí s tým, že ďalších 20 000 ľudí je tu rezerva vo forme zamestnancov zdravotníctva, školstva, kultúry atď. K dispozícii je dostatok zelene a sú návrhy na investície do kvalitných veľkých chránených detských ihrísk. Pojem betónová džungľa zostane, to je nesporné a aj bývanie je tu lacnejšie než v ostatných častiach mesta, ale aj to je normálne.
Problémom je dopravné prepojenie s inými časťami mesta. A toto sa stále stupňuje, pretože problémy hlási Prístavný most, most Apollo bude po r. 2012 preťažený tiež, čo spôsobia nové veľké projekty na nábreží. Problémom je cestná doprava: autá do 3,5t a MHD, kde sú kapacity už dávno vyčerpané.
Kriminalita, osamelosť hlavne starých ľudí, náročnejšia výchova mládeže atď. je tu problémom, ale presne takým istým ako aj na ktoromkoľvek inom sídlisku kdekoľvek v SR a nielen v nej. To už je potom problém rodinnej politiky, sociálneho zázemia atď.
Najväčšie problémy pri bývaní budú spočívať v obnovách panelových domov: schodiská, výťahy, balkóny ako konštrukčné chyby, ďalej podľa roku výstavby sú to aj rôzne rozvody a vzhľadom na ďalšie súčasti je nevyhnuté riešiť zateplenie a strechy. Dnes v SR rezonuje suma 400 mld. Sk pre celé Slovensko, tak doplním, že pre Petržalku sa predpokladá suma 20 mld. Sk. Preinvestované boli cca. 2 mld. Sk, samozrejme z fondov opráv, len minimum hradil štát. Ako je známe Bratislava nebude mať nárok na podporu z EÚ a v Petržalke sú vypuklejšie sociálne problémy (jednoducho niektorým ľuďom nevysvetlíte nič), takže štát by mal pomôcť v tejto oblasti viac ako iným častiam SR.
Ak teda zhrniem problémy celkovo, tak z hľadiska tohto fóra to je:
1. Zlepšenie prepojenia MČ Petržalka s ostatným mestom BA. Chýba min. ešte jeden cestný most. Okrem toho treba postaviť buď metro alebo rýchloelektričku, aby sa zväčšili prepravné kapacity MHD. O modernizácii autobusov atď. je zbytočné písať.
2. Renovácia a predĺženie životnosti panelových domov, štát by mal prispievať väčším % než iným regiónom.
Z hľadiska života v Petržalke je potrebné ďalej zlepšovať:
1. Doplnenie chránených detských ihrísk (oplotené areály) pre menšie deti v podobe pieskoviska a preliezok a pre mládež v podobe priestoru na hranie futbalu, basketbalu či tenisu a ideálne stavať aj takéto multifunkčné chránené detské ihriská. Pre vašu predstavu, jedno také kompletné stojí cca. 50 mil. Sk.
2. Ďalej posilniť boj proti šíreniu drog.
Petržalka nemá problémy so zeleňou, nákupnými strediskami či oddychovými zónami narozdiel od iných oblastí SR.
Týmto ďakujem užívateľovi Tiesto za doplnenie informácií k tejto MČ v BA. Dy