Stránka 61 z 82

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2017 09:51
od fh
Peterman napísal:V com je este problem, ze Racianska ja kapacitne pomaly na hranici




Tá už je aj za hranicou :wink: ale tie tangenty môžu pomôcť dostať skôr autá preč z Račianskej ako ju celú prechádzať.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2017 10:39
od Peterman
fh : Veď to je práve problem dlhé radialy a taknmer žiadne priečne prepojenia ( jedine súvisle je Bajkalská s Jarošovou) ...
ak by boli priečne prepojenia tak sa netlačia všetky auta takmer do centra, tangenta Tomášikova s redlzenim, príp aj predĺženie Odborárskej a Galvaniho s Bojnickou by super pomohli

ináč to iste platí pre električkovú dopravu - všetky linky z východných radiál musia ísť do centra a potom zas v "ostrom" uhle
na druhu radialu tu je nevyhnutne postaviť priečne prepojenie, pretože na na jediných dvoch trasách cez mesto to bude o chvíľu kolóna posúvajúcich sa električkových súprav - nehovoriac o tom ked sa niečo stane ( ako napr. Vyradenie špitalskej na určitú dobu - ako je to aj teraz) a dokonči sa trasa v Petržalke do Janikovho dvora to potom počet súprav este viac skomplikuje.
Aj prepojenie od Safka cezEuroveu a Košickú pomôže centru a rozšíri dostupnosť nábrežia elektrickou s možnosťou ďalšej radialy na Biskupice / neriešim teraz Developerov, lebo ked sa všetky projekty v tejto lokalite dostávajú J&T, Penta, HB Reavis / tak aj ta elektrická bude pre tie tisíce ľudí aj malo. Aj tento okruh vytvorí alternatívu pre súpravy električiek a sucasne obslúži ďalšiu časť centra

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2017 10:52
od fh
Peterman, ten názor zdieľam takisto, len akoby nebola chuť kompetentných toto riešiť, lebo je to zdĺhavé a prácne, tak politické body radšej zbierajú inde. Druhá vec je podfinancovanie Bratislavy a kraja. Môžeme sa sto krát baviť o tom že v meste je denne 750-800 000 ľudí a teda dochádzajúcich za prácou čo používajú mestské komunikácie je enormné množstvo, tak sa na rozvoj ciest a električkových tratí peniaze nedajú. Nebyť minuloročného presedníctva EU a zasadania v Bratislave, tak by neopravili ani to čo teraz niekto pomaly vydáva za svoj úspech. Takže teraz je mesto v situácii že aj developperi ktorí ho dosekali teraz vyzerajú ako filantropi keď ponúkajú postaviť nové trate či lanovku, aj to len preto lebo do svojich shopping a bussines centier proste potrebujú nejako dopraviť ľudí :mrgreen:

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 08:44
od pichalsi
aquila napísal:
pichalsi napísal:Kazdopadne o 2-3 roky bude na tom lafranconi rovnako ako teraz pristavny, ani nemusime cakat na D4 ktora to uz len dorazi


Tunel D4 je na dlho zbytocny. Sialene vela by pomohlo obom mostom skompletizovanie mestskeho okrehu t.j. severna tangenta (200+mio eur), skapacitnenie jarosovej, sancu na prebudovanie trnavskej/bajkalskej na mimourovnove krizovanie sa prepaslo pri reko stadiona...

A keby sa nebodaj este urobilo skapcitnenie bojnickej, tak kopu ludi nejde po dialnicnom prietahu..

Ja som skor myslel to, ze ani nemusime cakat na dokoncenie sucasneho PPP D4 a lafranconi uz bude upchaty. Niektori ludia aj vela mojich znamych co dochadzaju po obchvate cez petrzalku cakaju kedy sa dokonci D4, ale v skutocnosti sa potom bude na lafranconi stat tak isto ako teraz na pristavnom. A na pristavnom sa bude stat rovnako :) Ked niekto cestoval pred 2-3 rokmi z vychodnych "predmesti/dedin" do mlynskej v najhorsom pripade 50 minut, tak dnes je to 70 minut a o 2 roky bude 90 minut...

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 10:46
od Peterman
Cely diaľničný prietah od Lamaca, cez Einsteinovu po Zlate piesky mal byt projektovaný na 3+3, ak by to tak bolo, mohol sa dnes rozšíriť na 3+3 a to by vyrzne pomohlo, lebo tak ci tak dobudovanim D4/R7 (bez tunela Karpaty) v rámci terajšieho PPP Projektu sa časť dopravy odkloní, ale napr. Hlavný ťah na Záhorie ostane len jeden a ten bude uplne zahltený tak od Jaroviec, ako aj z Einsteinovej.
A navyše terajší diaľničná prietah ostane hlavno dopravnou tepnou naprieč BA, takze bude tam mestská aj prímestská doprava .. priečny profil min 3+3 je tu viac ako nutný

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 10:50
od aquila
pichalsi: jaj, to mas recht, ono sa to dost zlomilo aj od zapadu, este pred 2-3 rokmi to bolo zo zapadnej strane pohoda. ale to sa rapidne zmenilo jak bol boom v marianke, stupave, a bude to este horsie.

vid ako pred par rokmi boli bory temer prazdne, ale taraz do borov uz chodia ludia nielne z lamacu, ale aj kramare, dubravky a div nie karlovky, lebo je to rychlejsie ako sa dostat ci uz do auparku, alebo o takom avione nehovoriac..

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 11:39
od fh
Bory sú záhorácky shopping center, tak aj boli plánované spolu s ďalšími Hornbachmi a Metrom. Boom v Marianke a Záhorskej Bystrici bol 4 -5 rokov dozadu, v Stupave najmenej 10 rokov dozadu. Len si tam ľudia zvykli chodiť. Plus sa tam stavia nové Penta sídlisko. A pred 3 rokmi už ráno bola D2 dobre zapchatá ráno do BA. Cesta od DNV napríklad po Račko autom hodinu. Či cez mosty, čo bolo ešte horšie, aleo kratši cesta cez Pražskú a Šancovú. Osobná opakovaná skúsenosť. Jednoznačne by cestný tunel veľmi pomohol, ale o tom sa nikto ani nebaví ani sa seriózne nikde nespomína.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 11:42
od Peterman
Tunel Patrónka - Jarošova sa plánoval este za sociku ako súčasť stredného okruhu, potom sa to menilo na tangentu súbeh so železnicou k hlavnej stanici s napojením na Pražskú/Brnensku
Tento Tunel by v rámci mesta neskutočne pomohol

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 11:45
od Hank
Peterman napísal:Cely diaľničný prietah od Lamaca, cez Einsteinovu po Zlate piesky mal byt projektovaný na 3+3, ak by to tak bolo, mohol sa dnes rozšíriť na 3+3 a to by vyrzne pomohlo, lebo tak ci tak dobudovanim D4/R7 (bez tunela Karpaty) v rámci terajšieho PPP Projektu sa časť dopravy odkloní, ale napr. Hlavný ťah na Záhorie ostane len jeden a ten bude uplne zahltený tak od Jaroviec, ako aj z Einsteinovej.
A navyše terajší diaľničná prietah ostane hlavno dopravnou tepnou naprieč BA, takze bude tam mestská aj prímestská doprava .. priečny profil min 3+3 je tu viac ako nutný


Myslim, ze D1 na Einsteinovej tak postavena aj je (min. tak vyzera, ze by sa tam tretie pruhy zmestili). Aj ked to je najmenej problematicky usek, problemom su mosty pred nim aj za nim.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 12:18
od Peterman
Zial to je ta typická slovenská nekoncepčnosť, väčšina problémov sa hasí a rieši ad hoc a nie systémovo s pohľadom na 20-30 rokov dopredu

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 12:38
od Vlados
Keď sa chces zapáčiť voličom, nerieš že vieš, že to z dlhodobého hľadiska nebude vhodné... vtedy už najskôr nebudeš vo vláde.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 13:28
od aquila
bohuzial to je pravda, vid aj mierova - senecka, kde tusim uz bola aj TS na 3+3, ale miki to potreboval do 2002, tak sa zobral stary projekt ..

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 19:17
od Majkl
Na vstupe do BA by stacilo zatial D2 rozsirit na 3 pruhy smerom od MUK Lamac k cerpacke OMV lebo od DNV, Lamaca a Dubravky ide rano velke mnozstvo aut a preto sa to tu casto ucpava kvoli pripajaniu. Opacny smer je zatial v "pohode".

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 19:42
od expwy
Podľa mňa tam treba postaviť kolektory, veď je to v územnom pláne... :mrgreen:

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 20:36
od Majkl
Uplne by stacilo premalovanie ala Most Lafranconi, ved je to vcelku kratky usek. Potom kludne budovat aj kolektory a protihlukove steny.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2017 22:23
od Vlados
Majkl, expwy žartoval :D

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2017 07:31
od aquila
Majkl napísal:Na vstupe do BA by stacilo zatial D2 rozsirit na 3 pruhy smerom od MUK Lamac k cerpacke OMV lebo od DNV, Lamaca a Dubravky ide rano velke mnozstvo aut a preto sa to tu casto ucpava kvoli pripajaniu. Opacny smer je zatial v "pohode".


tam je problem s napajanim od janka alexyho .. a od janka alexyho to uz premalovali, ze sa vozidla nemusia smerom k cerpacke odpajat.

aj ked priestorovo by sa tam dalo rozsirit o jeden pruh, ale zase na dalsie pokracovanie je umyvacka cerpacky na hrane.

takze tam by musel byt serioznejsi projekt a do takych sa moc nechce ..

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2017 08:32
od Majkl
Aquila, jediny problem je len toto zuzenie kvoli ZDZ pri OMV. Ak by ten pravy stlp posunuli, tak ten treti pruh sa tam zmesti a moze plynule pokracovat od napajania Alexyho a auta smerujuce na Patronku nemusia zbytocne prechadzat z pruhu do pruhu, ale ako pises, to by niekto musel chciet.
https://www.google.sk/maps/@48.1812533, ... 6656?hl=sk

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2017 08:39
od aquila
to si myslim, ze by sa tiez dalo, tam by bolo treba urobit vyradovaci pruh pre cerpacku, ale bude to hned za vyjazdom alexyho, cize tam by bol mensi problem.

ale skor ten samotny vyjazd alexyho je problem, lebo si to porovnaj aj na D1, kde presne kvoli tomu istemu su na estakade v priestor MUK gagarinova tiez len 2 pruhy, aby sa nekrizoval vyjazd.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2017 08:52
od Majkl
Ano, v pripade ak by boli tri pruhy od MUK Lamac, tak to by bol problem, ale inak tuto by to mohli upravit najskor a vcelku lacno. Ten vyradovaci pruh pre cerpacku by nemusel byt, podobne ako nie je na MUK Gagarinova :arrow: https://www.google.sk/maps/@48.1472004, ... 6656?hl=sk

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2017 10:21
od Sentilj
O tom zavadzajucom ZDZ kvoli ktoremu je zuzenie som pisal uz davnejsie, a niekto tu reagoval ze problemom je majetok OMV - totem ktory stoji tesne za zvodidlami. Mozno sa nieco pohlo, na OMV som min.vikend videl drobne zemne prace - liniovy vykop sirky cca 0,5m tak mozno sa chystaju prelozit ten totem, umyvacku asi tazko prelozia.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2017 10:10
od rybana1
Už 44 dní po rekonštrukcii Most SNP znovu opravovali. Kompetentní mlčia
http://finweb.hnonline.sk/ekonomika/1045479-rekonstrukcia-mosta-snp-si-vyziadala-opravy

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2017 10:31
od fh
aquila napísal:a co sa tyka bratislavy, aj to malo penazi je ukradol miklos a dal ich dedinam aj na kysuciach.
fico okradol bratislavu aj o eurofondy. takze tuto temu radsej nezacinaj.

brno ako o polovicku mensie mesto, ktore nie je hlavne ma o polovicku vacsi rozpocet ako bratislava


To nie je pravda, maj úctu k faktom.

Brno má momentálne cca 380 000 obyvateľov
https://www.czso.cz/csu/xb/okres_brno_mesto

Bratislava cca 420 000
https://sk.wikipedia.org/wiki/Bratislava

ale aj tak je nepomer vo financovaní, Brno naozaj dostane 2 krát toľko peňazí.

Do oboch miest docháza denne cez 150 000 ľudí plus tam žije množstvo nerihlásených, tu je to myslím viac v Bratislave.
Je to na inú tému ale Bratislava je skutočne podfinancovaná. Na druhej strane je aj rozkradnutá a najlukratívnejšie pozemky za babku v rukách deloperov. A obávam sa že ako by sa hospodárilo v tak skorumpovaných pomeroch s dvojnásobne vyšším rozpočtom. Veď aj súťaže na vozidlá pre MHD zadával riaditeľ, človek spojený s JT tak že podmienky boli šité na mieru pre závod vo vlastníctve tejto skupiny. A príkladov je dosť, napríklad podivní kandidáti do mestských častí ktorí boli z prostredia firiem ktoré ovládajú developeri zrazu rýchlo nasťahovaní do jednotlivých mestských častí a chvastali sa akí sú oni manažéri a ako budú dobre poslancovať :mrgreen: hnus, pamätám si jednu takú rýchlokvasku.

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2017 21:31
od Vlados
Dnes asfaltovali na konci Dúbravky, celý deň pršalo a pomedzi vločky a vôbec im to neprekážalo. Presne ako tento týždeň na Kysuciach. Tie peniaze mohli radšej dať na charitu... Nesrovnal to nesrovnal...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 15:56
od PK
Inac pozrel som na mapu a hadam viac ako Stara Senecka by odlahceniu D1 pomohlo kompletne rozsirenie Bajkalskej, Slovnaftskej, Kazanskej s pokracovanim ako 2+2 R1 na Vahovce.
Tato cesto ako Kazanska a Bajkalska je uz z asi 30% 2+2 a konci v poli pred Mostom pri BA.
Toto by malo potencial prebrat 50% premavky do BA z vychodu.
Ak by bola tato cesta, tak by z obchvatu a D1 ubudlo asi 20.000 aut denne co smeruje na R1