Vlados napísal:PK, Ty by si bol schopný do BA skokovo dotrepať všetkých satelitákov a potom by celá BA skolabovala. Takto tie úzke hrdlá reguľujú prísun áut do mesta.
Vlados:
Koncepcia mesta a predmesti je normalna a vsade to takto funguje.
Nemozes nikoho nutit sa stahovat z domova kvoli akemukolvek dovodu. Dochadzanie do prace je normalne, ci 5 min, alebo 50 minut.
Teraz si predstav tych 150.000 ludi co dochadzaju za pracou do BA, ze by sa pre nich museli vybudovat domy v BA rovnocenne s tymi v akych byvaju.
Nie je na to jednoducho priestor.
Tiez nejaky inteligent v meste ktore je zo severu blokovane horami, z juhu riekou, zo zapadu hranicou navrhol vybudovat na vychodnej strane letisko a rafineriu, ktorymi zablokoval moznosti rozsirenia a dopravy.
"Regulovanie" pristupu do mesta je jednoducho len prasproste obmedzovanie ludi. Spytaj sa qui bono? Napoviem ti realitne skupiny a developeri, ktorym blokovanie pristupu do mesta zabezpecuje trvalo vysoke ceny nehnutelnosti v BA.
Dufam, ze uz mas rodinu a deti a mas moznost si kupit dom priamo v Bratislave. Pre toto blokovanie dom v BA stoji 300.000+ namiesto co ja viem 200.000.
Ekonomicky priestor Bratislavy siaha jednoducho do 100km okolia. Je to normalne, treba sa s tym zmierit a vybudovat infrastrukturu.
Uz som tu spominal, ze kazde mesto generuje dopravu okolo 30% poctu jeho obyvatelstva. Bratislava s okolo 600.000 realnymi obyvatelmi potrebuje infrastrukturu na 200.000 aut denne do vsetkych smerov. Momentalne mame na asi 140.000.
Sprav infrastrukturu na tych 200.000 a nic ti kolabovat nebude. Viac netreba. Hore som napisal lacne riesenia ktore by to zabezpecili.
Pokial si si nevsimol, par prispevkov vyssie som rozpraval stale o smere von z mesta. Smerom do mesta mozes chabo argumentovat, ze sa zaplni
mesto nie je tam miesto, ale pre smer von z mesta neexistuje ospravedlnenie.
Smerom do mesta, ak mam rezervovane parkovacie miesto u zamestnavatela tak co ta to trapi. Nikomu nezavadziam, neobmedzujem, chcem len neblokovanu cestu z bodu A do bodu B. Je to len otazka ekonomiky, ak je na nejakom mieste praca, tak generuje financie na postavenie infrastruktury k nej.
Preplnene parkoviska a cesty okolo bytoviek si vyrabaju sami Bratislavcania ktori tym, ze ziju priamo v meste, maju MHD by nemali pouzivat auta a pouzivaju.
Takisto ako preplnenost mesta generuju sami Bratislavcania masovymi presunmi k obchodnym centram.
devil:
kolko mas deti, skusil si niekedy ist s rocnym az 8 rocnym dietatom ktore nemoze ist same MHD do skoly a potom este ty MHD do prace? Rovnako ako ho poobede vyberat? Toto je kategoria sci fi.