Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod i15 » 29. Nov 2007 19:33

idealne by bolo najprv postavit Nabreznu, potom D1, potom R4 a potom nejaky juhovychodny obchvat... ale R4 je drahy, to je problem, tak mozno sa prijmu nejake docasne riesenia
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 29. Nov 2007 20:21

i15 napísal:idealne by bolo najprv postavit Nabreznu, potom D1, potom R4 a potom nejaky juhovychodny obchvat... ale R4 je drahy, to je problem, tak mozno sa prijmu nejake docasne riesenia


Aj s týmto sa dá len a len súhlasiť. Všetko je o prioritách a danom čase. Ak sa splnia aspoň niektoré z dnešných plánov, v r. 2015 bude Slovensko stáť pred ďalšími otázkami:

1. Dostavba nultého obchvatu - 100 mld. SKK
2. Výstavba D1 od KE na MI
3. Dostavba D3
4. Pokračovanie dostavby R2
5. Na R3 ďalšie bodové závady
6. Dostavba R4
7. Riešenie R7

Bod 1. možno cez PPP. Bod 2., 3., 5. zo štátneho rozpočtu, eurofondov.

Voči dostavbe R4 budú stáť iné úseky a oblasti. Bude sa oponovať tým, že žiadne krajské mesto nemá 2 obchvaty na diaľničný typ, čo aj bude pravda. A zrejme aj sa bude presadzovať súvislý ťah od Svidníka po Prešov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 30. Nov 2007 11:15

Dialniciar napísal:
i15 napísal:idealne by bolo najprv postavit Nabreznu, potom D1, potom R4 a potom nejaky juhovychodny obchvat... ale R4 je drahy, to je problem, tak mozno sa prijmu nejake docasne riesenia


Aj s týmto sa dá len a len súhlasiť. Všetko je o prioritách a danom čase. Ak sa splnia aspoň niektoré z dnešných plánov, v r. 2015 bude Slovensko stáť pred ďalšími otázkami:

1. Dostavba nultého obchvatu - 100 mld. SKK
2. Výstavba D1 od KE na MI
3. Dostavba D3
4. Pokračovanie dostavby R2
5. Na R3 ďalšie bodové závady
6. Dostavba R4
7. Riešenie R7

Bod 1. možno cez PPP. Bod 2., 3., 5. zo štátneho rozpočtu, eurofondov.

Voči dostavbe R4 budú stáť iné úseky a oblasti. Bude sa oponovať tým, že žiadne krajské mesto nemá 2 obchvaty na diaľničný typ, čo aj bude pravda. A zrejme aj sa bude presadzovať súvislý ťah od Svidníka po Prešov.

V ziadnom krajsom meste sa v centre nekrizuju taketo dva tahy.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod aquila » 30. Nov 2007 11:18

tomas, myslis dve vyznamne cesty prvej triedy ?

mno dost odvazne tvrdenie ;)

co taka nitra ? trnava ? trencin ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Tomas PO » 30. Nov 2007 11:48

aquila napísal:tomas, myslis dve vyznamne cesty prvej triedy ?

mno dost odvazne tvrdenie ;)

co taka nitra ? trnava ? trencin ?

Trnava aj Trencin ma v blizkosti dialnicu a v Trnave sa obchvat riesi, takze to nespada pod Dialnicarovu kategorizaciu.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 30. Nov 2007 19:25

Tomas PO,

aquila má pravdu. Ty si si nepozorne prečítal môj príspevok, ktorý hovorí o prioritách. Len preto, že niekto dnes nakreslil, že D1+R4 budú prechádzať Prešovom, tak to ešte neznamená, že mesto Prešov v r. 2015 bude nutne potrebovať stavať R4 na svojom území. :idea:

Priamym súperom bude napr. Trenčín, kde je D1 a R2 a to si myslím, že sú významné ťahy. A tiež bude zrejme faktom, že ani PO ani TN budú mať postavené len D1 a nie R2+R4 úseky ako obchvaty. Teda konkurent tu je. :wink:

Trnava má významné cestné ťahy, ja len pripomínam, že sa tadiaľ plánovala aj federálna diaľnica. A väčšia časť cesty I/51 bola postavená ako 1/2 profil RC. Trnava je významná cestná križovatka. Ide do nej a nej oveľa viac ciest, než je to v Prešove. Ale nebude tam mať záujem o výstavbu NDS, to je fakt. Len porovnávate neporovnateľné.

Priame križovanie hlavných cestných ťahov v samotnom centre je však okrem Prešova, hlavne v Trnave a Nitre. :idea: To je nesporný fakt.

Ale nejde o križovanie ťahov, ide o priority a podmienky výstavby v r. 2015 a nie sme veštcami nikto, aby sme predpovedali, čo bude/nebude. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 01. Dec 2007 11:37

Dialniciar napísal:Tomas PO,

aquila má pravdu. Ty si si nepozorne prečítal môj príspevok, ktorý hovorí o prioritách. Len preto, že niekto dnes nakreslil, že D1+R4 budú prechádzať Prešovom, tak to ešte neznamená, že mesto Prešov v r. 2015 bude nutne potrebovať stavať R4 na svojom území. :idea:

Priamym súperom bude napr. Trenčín, kde je D1 a R2 a to si myslím, že sú významné ťahy. A tiež bude zrejme faktom, že ani PO ani TN budú mať postavené len D1 a nie R2+R4 úseky ako obchvaty. Teda konkurent tu je. :wink:

Trnava má významné cestné ťahy, ja len pripomínam, že sa tadiaľ plánovala aj federálna diaľnica. A väčšia časť cesty I/51 bola postavená ako 1/2 profil RC. Trnava je významná cestná križovatka. Ide do nej a nej oveľa viac ciest, než je to v Prešove. Ale nebude tam mať záujem o výstavbu NDS, to je fakt. Len porovnávate neporovnateľné.

Priame križovanie hlavných cestných ťahov v samotnom centre je však okrem Prešova, hlavne v Trnave a Nitre. :idea: To je nesporný fakt.

Ale nejde o križovanie ťahov, ide o priority a podmienky výstavby v r. 2015 a nie sme veštcami nikto, aby sme predpovedali, čo bude/nebude. :wink:

Ano, to sme uz rozoberali, ze "vyhodou" Presova je jeho slabsia hospodarska vyspelost a teda aj nizsie naroky na cestnu siet. To sa ale moze behom velmi kratkeho casu (dva-tri roky) draamticky zmenit. Uz teraz prebieha masivna vystavba nakupnych centier co je jeden z indikatorov hospodarskeho rastu. V roku 2010 moze byt Presov na tom velmi zle a este stale minimalne 5 rokov bude cakat.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod i15 » 01. Dec 2007 11:59

Ale myslim, ze neexistuje velke mesto na Slovensku, kde by sa v centre stretavali medzinarodne tahy urovnovym krizovanim.

Trnava ma dialnicny obchvat a buduje sa cestny. Trencin ma tiez dialnicny, I/50 prechadza mimo mesta. V Nitre sa chysta juzny obchvat, severny staci dobudovat. Kosice maju o rok dobudovany prietah mestom, ktory ma takmer dialnicne parametre.

Ale Presov nema nic, lebo sa tu nic neinvestovalo :idea: Takze logicky sa musi v najblizsich rokoch investovat viac
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 01. Dec 2007 13:38

Tomas PO napísal:Ano, to sme uz rozoberali, ze "vyhodou" Presova je jeho slabsia hospodarska vyspelost a teda aj nizsie naroky na cestnu siet. To sa ale moze behom velmi kratkeho casu (dva-tri roky) draamticky zmenit. Uz teraz prebieha masivna vystavba nakupnych centier co je jeden z indikatorov hospodarskeho rastu. V roku 2010 moze byt Presov na tom velmi zle a este stale minimalne 5 rokov bude cakat.


Lenže takto sa nerozvíja dopravná infraštruktúra nikde na svete, že čo môže byť. Stavia sa, až keď je dôvod stavať. Žiadny štát na svete nemá financie na to, aby staval vopred - a čo ak to nevyjde :?: :roll:

Ty vidíš svoje mesto na tom moc čierno. Vieš, máš pravdu, možno v r. 2010 bude v Prešove problém. Lenže dnes je problém v Bratislave, Trnave, Trenčíne, Nitre, Žiline, Banskej Bystrici a neriešia sa tieto mestá dostatočne ani dnes a niektoré sa neriešia vôbec, tak nečakaj, že Prešov bude výnimka a bude sa niečo stavať skôr. :wink:

i15: V Trenčíne sa nestavia nič a Trenčín má horšiu dopravnú situáciu, než Prešov a to je na tom lepšie z hľadiska cestných ťahov. Toto nevysvetlíš. Zbytočne sa tu dohadujete, čo všetko môže v Prešove byť. Nebude nič do r. 2015. Investovať sa viac bude, ale max. 2 mld. SKK ročne a neverím tomu, že to bude trvať 10 rokov. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kvalitná dialnica » 01. Dec 2007 14:37

Lenže takto sa nerozvíja dopravná infraštruktúra nikde na svete, že čo môže byť. Stavia sa, až keď je dôvod stavať. Žiadny štát na svete nemá financie na to, aby staval vopred - a čo ak to nevyjde :?: :roll:

Ty vidíš svoje mesto na tom moc čierno. Vieš, máš pravdu, možno v r. 2010 bude v Prešove problém. Lenže dnes je problém v Bratislave, Trnave, Trenčíne, Nitre, Žiline, Banskej Bystrici a neriešia sa tieto mestá dostatočne ani dnes a niektoré sa neriešia vôbec, tak nečakaj, že Prešov bude výnimka a bude sa niečo stavať skôr. :wink:

i15: V Trenčíne sa nestavia nič a Trenčín má horšiu dopravnú situáciu, než Prešov a to je na tom lepšie z hľadiska cestných ťahov. Toto nevysvetlíš. Zbytočne sa tu dohadujete, čo všetko môže v Prešove byť. Nebude nič do r. 2015. Investovať sa viac bude, ale max. 2 mld. SKK ročne a neverím tomu, že to bude trvať 10 rokov. :wink:


Všetko quitujem ale predsa netreba zabúdať nato že Prešov je tretie najväčšie mesto na Slovensku :!: .
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod Dialniciar » 01. Dec 2007 17:06

kvalitná dialnica napísal:Všetko quitujem ale predsa netreba zabúdať nato že Prešov je tretie najväčšie mesto na Slovensku :!: .


Ale veď, čo je na tom, že je najväčšie :?:

To potom Bratislava je niekoľkonásobne väčšia, tak teda poďme a investujme tam toľký násobok, o koľko je Prešov menší. Ba čo viac - BA VÚC vyprodukuje väčšie HDP ako PO VÚC a máme to tu. Kto koho dotuje :?: Prečo by mali stále tie mestá, ktoré sa dynamicky rozvíjajú dotovať mestá, ktoré majú poslabší rast a priestor na rast aj v doprave :?:

A hlavne, neviem, o čom je stále reč, veď D1 sa pripravuje a v r. 2010 sa aj začne stavať ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 02. Dec 2007 10:56

Dialniciar napísal:
kvalitná dialnica napísal:Všetko quitujem ale predsa netreba zabúdať nato že Prešov je tretie najväčšie mesto na Slovensku :!: .


Ale veď, čo je na tom, že je najväčšie :?:

To potom Bratislava je niekoľkonásobne väčšia, tak teda poďme a investujme tam toľký násobok, o koľko je Prešov menší. Ba čo viac - BA VÚC vyprodukuje väčšie HDP ako PO VÚC a máme to tu. Kto koho dotuje :?: Prečo by mali stále tie mestá, ktoré sa dynamicky rozvíjajú dotovať mestá, ktoré majú poslabší rast a priestor na rast aj v doprave :?:


Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 02. Dec 2007 12:27

i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.


Ale snáď si nemyslíš, že tie nové stavby, čo sa v BA a okolí dejú, že sú podporované vládou :?: To si ma fakt rozosmial ... to tam ide zo zotrvačnosti. :wink:

A PO VÚC má dnes najviac rozostavaných D/RC. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 02. Dec 2007 12:55

Dialniciar napísal:To potom Bratislava je niekoľkonásobne väčšia, tak teda poďme a investujme tam toľký násobok, o koľko je Prešov menší.

Tak toto keby sa zrealizovala, Bratislava by mala asi 100 krat mensie investicii ako v sucasnosti.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Tomas PO » 02. Dec 2007 12:59

Dialniciar napísal:Prečo by mali stále tie mestá, ktoré sa dynamicky rozvíjajú dotovať mestá, ktoré majú poslabší rast.

Jezis, tak toto som si ani nemal precitat. Klesol si u mna na uroven krcmoveho gadza. Preco dotovat invalidov, ked maju mensiu produktivitu prace a ani ju nikdy vyssiu mat nebudu? Fuj.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 02. Dec 2007 13:11

Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Prečo by mali stále tie mestá, ktoré sa dynamicky rozvíjajú dotovať mestá, ktoré majú poslabší rast.

Jezis, tak toto som si ani nemal precitat. Klesol si u mna na uroven krcmoveho gadza. Preco dotovat invalidov, ked maju mensiu produktivitu prace a ani ju nikdy vyssiu mat nebudu? Fuj.


No tak to je tvoj názor. Ja len obhajujem celý vyspelý západ. Lebo to nie je o tom, že niekde treba ubrať, ale o tom, že na dopravu treba konečne pridať. A kde som klesol ťa nemusí zaujímať, ale takéto invektívy si vyprosím, lebo pôjdu do koša. :!: (a čo si ty Róm, že mňa za gadža označuješ, čo si čierny rasista :?: :roll: )

A invalida dotovať, ale normálneho nie, že :?: Rovnaký meter máš, fakt. Fuj. :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Dec 2007 13:13

Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:To potom Bratislava je niekoľkonásobne väčšia, tak teda poďme a investujme tam toľký násobok, o koľko je Prešov menší.

Tak toto keby sa zrealizovala, Bratislava by mala asi 100 krat mensie investicii ako v sucasnosti.


Áno :?: A čo tam štát podľa Teba dáva :?: Kamarát, to si prepískol. :!:

V Bratislave súkromní developeri v súčasnosti stavajú stavby bez pomoci štátu v hodnote cez 60 mld. SKK. 8)

Štát nestavia ani D1, ani ju nerozširuje. Ani nedotuje MHD v meste. Jedna Sitina sa dostavala. Kúsok D2 vozovky sa opravilo. A SSC tam žiadne zásadné investície nerealizovala. Modernizuje sa akurát železnica.

Keby sme to začali brať podľa HDP, tak Bratislava by musela dostať 10x toľko, čo má dnes. :!: Ale bola ochotná to posunúť na ZA a PO VÚC. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 02. Dec 2007 13:34

Dialniciar napísal:
i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.


Ale snáď si nemyslíš, že tie nové stavby, čo sa v BA a okolí dejú, že sú podporované vládou :?: To si ma fakt rozosmial ... to tam ide zo zotrvačnosti. :wink:


dialnice a cesty stavia stat :idea:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 02. Dec 2007 13:37

i15 napísal:
Dialniciar napísal:
i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.


Ale snáď si nemyslíš, že tie nové stavby, čo sa v BA a okolí dejú, že sú podporované vládou :?: To si ma fakt rozosmial ... to tam ide zo zotrvačnosti. :wink:


dialnice a cesty stavia stat :idea:


Správne. A chcete mi tvrdiť, že v BA kraji sa ich realizuje viac ako v PO kraji :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 02. Dec 2007 13:47

Dialniciar napísal:
i15 napísal:
Dialniciar napísal:
i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.


Ale snáď si nemyslíš, že tie nové stavby, čo sa v BA a okolí dejú, že sú podporované vládou :?: To si ma fakt rozosmial ... to tam ide zo zotrvačnosti. :wink:


dialnice a cesty stavia stat :idea:


Správne. A chcete mi tvrdiť, že v BA kraji sa ich realizuje viac ako v PO kraji :?:


v presovskom kraji sa len dobieha zameskane :)

btw kolko by v dnesnych cenach stala D1+D2 v meste BA spolu s planovanou D4? To bude urcite niekolkonasobne viac, ako 20mld, ktore by stal obchvat Presova
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Tomas PO » 02. Dec 2007 13:55

Dialniciar napísal:
i15 napísal:
Dialniciar napísal:
i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.


Ale snáď si nemyslíš, že tie nové stavby, čo sa v BA a okolí dejú, že sú podporované vládou :?: To si ma fakt rozosmial ... to tam ide zo zotrvačnosti. :wink:


dialnice a cesty stavia stat :idea:


Správne. A chcete mi tvrdiť, že v BA kraji sa ich realizuje viac ako v PO kraji :?:

Hovorime o meste Presov, nie o PO kraji. To je velmi zasadny rozdiel.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 02. Dec 2007 14:18

Tomas napísal:Hovorime o meste Presov, nie o PO kraji. To je velmi zasadny rozdiel.


A preto Ťa žiadam, aby si jasne odpovedal na otázku, čo všetko štát financuje v meste Bratislava v rámci dopravnej infraštruktúry. A čo všetko v Prešove. A ďalej zohľadni prosím HDP na obyvateľa a počet obyvateľov. Tu nie je o čom diskutovať.

Pričom ja nehovorím, že PO treba ubrať alebo nestavať tam nič. Len hovorím, treba pridať a keď sme pri mestách BA a PO, tak obidvom. :wink:

A zbiehať k invektívam je trápne, ozaj trápne. Čo ti argumenty prišli :?:

i15 napísal:v presovskom kraji sa len dobieha zameskane :)

btw kolko by v dnesnych cenach stala D1+D2 v meste BA spolu s planovanou D4. To bude urcite niekolkonasobne viac, ako 20mld, ktore by stal obchvat Presova


Ale veď v poriadku. Prebieha tam zameškané. D4 sa nestavia, preto je nefér to porovnávať a navyše D4 bude slúžiť aj pre celé okolie Bratislavy ... Hodnota D1 a D2 môže byť zaujímavá. Ale potom porovnajme HDP na počet obyvateľov v oboch krajoch ... :idea:

Prečo sa vraciaš do minulosti :?: To potom poviem názor, čo počúvam po Bratislave (nesúhlasím s ním): odtrhnite sa na východe a prestaňte sa sťažovať, lebo BA samotná alebo aj s krajom sú na tom veľmi zle, čo sa dopravy týka.

Ja len chcem, aby ste si uvedomili, že je fajn, že PO je 3. najväčšie mesto, ale nemá na Slovensku ani len 3. najväčšie dopravné problémy. A aby ste si uvedomili, že ani najbohatšie štáty sveta nestavajú a nerozvíjajú dopravnú infraštruktúru dopredu, "že ak by náhodou".
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 02. Dec 2007 15:32

Dialniciar napísal:
Tomas napísal:Hovorime o meste Presov, nie o PO kraji. To je velmi zasadny rozdiel.


A preto Ťa žiadam, aby si jasne odpovedal na otázku, čo všetko štát financuje v meste Bratislava v rámci dopravnej infraštruktúry. A čo všetko v Prešove. A ďalej zohľadni prosím HDP na obyvateľa a počet obyvateľov. Tu nie je o čom diskutovať.

Pričom ja nehovorím, že PO treba ubrať alebo nestavať tam nič. Len hovorím, treba pridať a keď sme pri mestách BA a PO, tak obidvom. :wink:

A zbiehať k invektívam je trápne, ozaj trápne. Čo ti argumenty prišli :?:

Skus si odpovedat sam. Otazka znie: "Co vsetko postavil stat v meste Presov a co v meste Bratislava?" Mozme ist kludne az do roku 1992.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Ludo » 02. Dec 2007 19:53

i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.


Nie ďakujem, to je komunistická ideológia, skúšalo sa to tu 40 rokov a kam to dospelo sme všetci videli. Fabriky nastavané v hladových dolinách len preto, aby tam boli, schopní ľudia "zotnutí" dole, slabí vytiahnutí hore - výsledok šedivý podpriemer a nič. Vždy budú slabší a silnejší, vyspelejší a zaostalejší. Slabším a zaostalejším treba pomôcť, ale nie na úkor silnejších a schopnejších. Vyrovnávanie regionálnych rozdielov môže a bude prebiehať, ale vyrovnaný stav nikdy nedosiahneme, to je utópia a nezmysel. Tak ako Prešov nebude na úrovni Bratislavy ani za 100 rokov (t.j. relatívne nikdy), tak Bratislava nebude (nikdy) na úrovni napr. Paríža. A môžu sa miestni patrioti (a ich vnuci :wink: ) hoci aj postaviť na hlavu.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Odoslaťod Tomas PO » 02. Dec 2007 20:09

Ludo napísal:
i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.


Nie ďakujem, to je komunistická ideológia, skúšalo sa to tu 40 rokov a kam to dospelo sme všetci videli. Fabriky nastavané v hladových dolinách len preto, aby tam boli, schopní ľudia "zotnutí" dole, slabí vytiahnutí hore - výsledok šedivý podpriemer a nič. Vždy budú slabší a silnejší, vyspelejší a zaostalejší. Slabším a zaostalejším treba pomôcť, ale nie na úkor silnejších a schopnejších. Vyrovnávanie regionálnych rozdielov môže a bude prebiehať, ale vyrovnaný stav nikdy nedosiahneme, to je utópia a nezmysel. Tak ako Prešov nebude na úrovni Bratislavy ani za 100 rokov (t.j. relatívne nikdy), tak Bratislava nebude (nikdy) na úrovni napr. Paríža. A môžu sa miestni patrioti (a ich vnuci :wink: ) hoci aj postaviť na hlavu.

Pravda. A teraz sa skus na to pozriet z ineho uhla pohladu. Z pohladu ludi, ktori sa maju zmierit s tym, ze stale budu dierou na konci sveta. Nie dakujem, ja budem robit v Presove, nebudem sa trepat do Blavy. Aj tu sa da zarobit a dobre si odvazdat svoju pracu. A mam motivaciu ze aj vychod bude mat raz uspokojivu zivotnu uroven.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 54 hostí.