Moderátor: Moderátori
i15 napísal:idealne by bolo najprv postavit Nabreznu, potom D1, potom R4 a potom nejaky juhovychodny obchvat... ale R4 je drahy, to je problem, tak mozno sa prijmu nejake docasne riesenia
Dialniciar napísal:i15 napísal:idealne by bolo najprv postavit Nabreznu, potom D1, potom R4 a potom nejaky juhovychodny obchvat... ale R4 je drahy, to je problem, tak mozno sa prijmu nejake docasne riesenia
Aj s týmto sa dá len a len súhlasiť. Všetko je o prioritách a danom čase. Ak sa splnia aspoň niektoré z dnešných plánov, v r. 2015 bude Slovensko stáť pred ďalšími otázkami:
1. Dostavba nultého obchvatu - 100 mld. SKK
2. Výstavba D1 od KE na MI
3. Dostavba D3
4. Pokračovanie dostavby R2
5. Na R3 ďalšie bodové závady
6. Dostavba R4
7. Riešenie R7
Bod 1. možno cez PPP. Bod 2., 3., 5. zo štátneho rozpočtu, eurofondov.
Voči dostavbe R4 budú stáť iné úseky a oblasti. Bude sa oponovať tým, že žiadne krajské mesto nemá 2 obchvaty na diaľničný typ, čo aj bude pravda. A zrejme aj sa bude presadzovať súvislý ťah od Svidníka po Prešov.
aquila napísal:tomas, myslis dve vyznamne cesty prvej triedy ?
mno dost odvazne tvrdenie
co taka nitra ? trnava ? trencin ?
Dialniciar napísal:Tomas PO,
aquila má pravdu. Ty si si nepozorne prečítal môj príspevok, ktorý hovorí o prioritách. Len preto, že niekto dnes nakreslil, že D1+R4 budú prechádzať Prešovom, tak to ešte neznamená, že mesto Prešov v r. 2015 bude nutne potrebovať stavať R4 na svojom území.
Priamym súperom bude napr. Trenčín, kde je D1 a R2 a to si myslím, že sú významné ťahy. A tiež bude zrejme faktom, že ani PO ani TN budú mať postavené len D1 a nie R2+R4 úseky ako obchvaty. Teda konkurent tu je.
Trnava má významné cestné ťahy, ja len pripomínam, že sa tadiaľ plánovala aj federálna diaľnica. A väčšia časť cesty I/51 bola postavená ako 1/2 profil RC. Trnava je významná cestná križovatka. Ide do nej a nej oveľa viac ciest, než je to v Prešove. Ale nebude tam mať záujem o výstavbu NDS, to je fakt. Len porovnávate neporovnateľné.
Priame križovanie hlavných cestných ťahov v samotnom centre je však okrem Prešova, hlavne v Trnave a Nitre. To je nesporný fakt.
Ale nejde o križovanie ťahov, ide o priority a podmienky výstavby v r. 2015 a nie sme veštcami nikto, aby sme predpovedali, čo bude/nebude.
Tomas PO napísal:Ano, to sme uz rozoberali, ze "vyhodou" Presova je jeho slabsia hospodarska vyspelost a teda aj nizsie naroky na cestnu siet. To sa ale moze behom velmi kratkeho casu (dva-tri roky) draamticky zmenit. Uz teraz prebieha masivna vystavba nakupnych centier co je jeden z indikatorov hospodarskeho rastu. V roku 2010 moze byt Presov na tom velmi zle a este stale minimalne 5 rokov bude cakat.
Lenže takto sa nerozvíja dopravná infraštruktúra nikde na svete, že čo môže byť. Stavia sa, až keď je dôvod stavať. Žiadny štát na svete nemá financie na to, aby staval vopred - a čo ak to nevyjde
Ty vidíš svoje mesto na tom moc čierno. Vieš, máš pravdu, možno v r. 2010 bude v Prešove problém. Lenže dnes je problém v Bratislave, Trnave, Trenčíne, Nitre, Žiline, Banskej Bystrici a neriešia sa tieto mestá dostatočne ani dnes a niektoré sa neriešia vôbec, tak nečakaj, že Prešov bude výnimka a bude sa niečo stavať skôr.
i15: V Trenčíne sa nestavia nič a Trenčín má horšiu dopravnú situáciu, než Prešov a to je na tom lepšie z hľadiska cestných ťahov. Toto nevysvetlíš. Zbytočne sa tu dohadujete, čo všetko môže v Prešove byť. Nebude nič do r. 2015. Investovať sa viac bude, ale max. 2 mld. SKK ročne a neverím tomu, že to bude trvať 10 rokov.
kvalitná dialnica napísal:Všetko quitujem ale predsa netreba zabúdať nato že Prešov je tretie najväčšie mesto na Slovensku .
Dialniciar napísal:kvalitná dialnica napísal:Všetko quitujem ale predsa netreba zabúdať nato že Prešov je tretie najväčšie mesto na Slovensku .
Ale veď, čo je na tom, že je najväčšie
To potom Bratislava je niekoľkonásobne väčšia, tak teda poďme a investujme tam toľký násobok, o koľko je Prešov menší. Ba čo viac - BA VÚC vyprodukuje väčšie HDP ako PO VÚC a máme to tu. Kto koho dotuje Prečo by mali stále tie mestá, ktoré sa dynamicky rozvíjajú dotovať mestá, ktoré majú poslabší rast a priestor na rast aj v doprave
i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.
Dialniciar napísal:To potom Bratislava je niekoľkonásobne väčšia, tak teda poďme a investujme tam toľký násobok, o koľko je Prešov menší.
Dialniciar napísal:Prečo by mali stále tie mestá, ktoré sa dynamicky rozvíjajú dotovať mestá, ktoré majú poslabší rast.
Tomas PO napísal:Dialniciar napísal:Prečo by mali stále tie mestá, ktoré sa dynamicky rozvíjajú dotovať mestá, ktoré majú poslabší rast.
Jezis, tak toto som si ani nemal precitat. Klesol si u mna na uroven krcmoveho gadza. Preco dotovat invalidov, ked maju mensiu produktivitu prace a ani ju nikdy vyssiu mat nebudu? Fuj.
Tomas PO napísal:Dialniciar napísal:To potom Bratislava je niekoľkonásobne väčšia, tak teda poďme a investujme tam toľký násobok, o koľko je Prešov menší.
Tak toto keby sa zrealizovala, Bratislava by mala asi 100 krat mensie investicii ako v sucasnosti.
Dialniciar napísal:i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.
Ale snáď si nemyslíš, že tie nové stavby, čo sa v BA a okolí dejú, že sú podporované vládou To si ma fakt rozosmial ... to tam ide zo zotrvačnosti.
i15 napísal:Dialniciar napísal:i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.
Ale snáď si nemyslíš, že tie nové stavby, čo sa v BA a okolí dejú, že sú podporované vládou To si ma fakt rozosmial ... to tam ide zo zotrvačnosti.
dialnice a cesty stavia stat
Dialniciar napísal:i15 napísal:Dialniciar napísal:i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.
Ale snáď si nemyslíš, že tie nové stavby, čo sa v BA a okolí dejú, že sú podporované vládou To si ma fakt rozosmial ... to tam ide zo zotrvačnosti.
dialnice a cesty stavia stat
Správne. A chcete mi tvrdiť, že v BA kraji sa ich realizuje viac ako v PO kraji
Dialniciar napísal:i15 napísal:Dialniciar napísal:i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.
Ale snáď si nemyslíš, že tie nové stavby, čo sa v BA a okolí dejú, že sú podporované vládou To si ma fakt rozosmial ... to tam ide zo zotrvačnosti.
dialnice a cesty stavia stat
Správne. A chcete mi tvrdiť, že v BA kraji sa ich realizuje viac ako v PO kraji
Tomas napísal:Hovorime o meste Presov, nie o PO kraji. To je velmi zasadny rozdiel.
i15 napísal:v presovskom kraji sa len dobieha zameskane
btw kolko by v dnesnych cenach stala D1+D2 v meste BA spolu s planovanou D4. To bude urcite niekolkonasobne viac, ako 20mld, ktore by stal obchvat Presova
Dialniciar napísal:Tomas napísal:Hovorime o meste Presov, nie o PO kraji. To je velmi zasadny rozdiel.
A preto Ťa žiadam, aby si jasne odpovedal na otázku, čo všetko štát financuje v meste Bratislava v rámci dopravnej infraštruktúry. A čo všetko v Prešove. A ďalej zohľadni prosím HDP na obyvateľa a počet obyvateľov. Tu nie je o čom diskutovať.
Pričom ja nehovorím, že PO treba ubrať alebo nestavať tam nič. Len hovorím, treba pridať a keď sme pri mestách BA a PO, tak obidvom.
A zbiehať k invektívam je trápne, ozaj trápne. Čo ti argumenty prišli
i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.
Ludo napísal:i15 napísal:Ak chceme vyrovnavat regionalne rozdiely, musime niekde ubrat a spomalit dynamiku rastu.
Nie ďakujem, to je komunistická ideológia, skúšalo sa to tu 40 rokov a kam to dospelo sme všetci videli. Fabriky nastavané v hladových dolinách len preto, aby tam boli, schopní ľudia "zotnutí" dole, slabí vytiahnutí hore - výsledok šedivý podpriemer a nič. Vždy budú slabší a silnejší, vyspelejší a zaostalejší. Slabším a zaostalejším treba pomôcť, ale nie na úkor silnejších a schopnejších. Vyrovnávanie regionálnych rozdielov môže a bude prebiehať, ale vyrovnaný stav nikdy nedosiahneme, to je utópia a nezmysel. Tak ako Prešov nebude na úrovni Bratislavy ani za 100 rokov (t.j. relatívne nikdy), tak Bratislava nebude (nikdy) na úrovni napr. Paríža. A môžu sa miestni patrioti (a ich vnuci ) hoci aj postaviť na hlavu.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 54 hostí.