Pezinok a doprava v tejto oblasti

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Jarda » 01. Aug 2007 22:33

Nejsem proti rozšíření D1 na 3+3, ale bez možnosti obkjezdových tras to bude stejné jako na české D1 u Prahy, kde jakákoli drobná dopravní nehoda nebo oprava vozovky znamená ztrát času v několikakilometrové pomalu popojíždějící koloně, a to neuvažiuji o situacích, kdy se např převrátí kamion napříč vozovky.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 01. Aug 2007 22:41

Jarda napísal:Nejsem proti rozšíření D1 na 3+3, ale bez možnosti obkjezdových tras to bude stejné jako na české D1 u Prahy, kde jakákoli drobná dopravní nehoda nebo oprava vozovky znamená ztrát času v několikakilometrové pomalu popojíždějící koloně, a to neuvažiuji o situacích, kdy se např převrátí kamion napříč vozovky.


No, ale o tom je doprava v regióne post-komunistických krajín.

Samozrejme, že by to chcelo aj cestu I. triedy okolo PK, okolo SC, medzi PK a SC, ideálne 4+4 pruhy na D1 BA-TT, ideálne novú cestu I. triedy BA-SC, k tomu celú D4 na 3+3 pruhy, ... 2+2 cestu I. triedy BA-Sereď. A bude cestná doprava v BA kraji poriešená (ešte obchvat Malaciek). Ibaže to, čo som tu vymenoval, to stojí 200 mld. SKK. Teda 10x rozpočet na výstavbu diaľničnej siete. :shock: :o

V Amerických mestách, v miliónových mestách sveta kolabuje doprava tiež. Takmer všade. A sú tam 2-3 diaľnice vedľa seba o sile pruhov 8+8, 7+7 atď. a nestačí to.

Než ale stavať nesystémovo, tak predsa vieme (dopravní inžinieri, projektanti, územné plánovanie), že najviac pomôže D1 3+3 pruhy, nová cesta I. triedy BA-Senec, oprava cesty BA-Sereď, obchvat PK na cestu II. triedy.

Ale je jasné, že D1 BA-TT na 3+3 pruhy stačiť dlho nebude. Že nebude stačiť severný obchvat Trnavy na 1+1 pruh, lebo sa tam hneď presunie 15 tis. áut. A na vstupe do TT bude ďalších 10 tis. Už dnes tam je 19.000 áut. Pred 4 rokami tam bolo len 16.000 a žiadny PSA PC.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 02. Aug 2007 09:11

Najlepsie by bolo vypracovat kompletny a podrobny dopravny generel okolia BA s dalekym vyhladom a podrobnym planom vystavby. Jasne stanovit, co je najprioritnejsie, vymedzit useky, ktore kolabuju popripade kde je velky potencial na rast intenzit. Vsak uz troska myslime aj do buducnosti :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 02. Aug 2007 20:26

Andrej napísal:Najlepsie by bolo vypracovat kompletny a podrobny dopravny generel okolia BA s dalekym vyhladom a podrobnym planom vystavby. Jasne stanovit, co je najprioritnejsie, vymedzit useky, ktore kolabuju popripade kde je velky potencial na rast intenzit. Vsak uz troska myslime aj do buducnosti :)


Nie, nemáš pravdu. Pezinok je samostatné mesto a malo by mať vlastný plán rozvoja. Hospodársko-sociálnu stratégiu, ktorá možno stojí 1 mil. SKK, ale stojí to za to. Skalica, Holíč, Senica, Malacky to majú. Má to aj PK ? :?: Z toho sa potom odvíja všetko. PK ešte nemá jasno ani v plánovanom trasovaní obchvatu a to je chyba mesta PK, nie BA, ani BA kraja.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Aug 2007 20:28

Okolie BA bude riešiť D4. :wink:

A okolie to nie je len PK, ale aj SC a veľa ďalšieho. A tu netreba žiadne DG, ale zodpovednosť miestnej samosprávy. A navyše, už vidím problémy:

- kto by to vypracoval a pre koho presne ?
- príklad: vypracuje to SC a PK sa to nebude páčiť, vypracuje to BA a nebude sa to páčiť nikomu
...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 03. Aug 2007 08:41

Dialniciar napísal:Nie, nemáš pravdu. Pezinok je samostatné mesto a malo by mať vlastný plán rozvoja. Hospodársko-sociálnu stratégiu, ktorá možno stojí 1 mil. SKK, ale stojí to za to. Skalica, Holíč, Senica, Malacky to majú. Má to aj PK ? :?: Z toho sa potom odvíja všetko. PK ešte nemá jasno ani v plánovanom trasovaní obchvatu a to je chyba mesta PK, nie BA, ani BA kraja.

Suhlasim, okrem DG BA kraja by mal byt spraveny aj plan rozvoja mesta PK. Ale ten pomoze iba samotnemu PK. Preto som pisal o celom BA okoli :)

Dialniciar napísal:Okolie BA bude riešiť D4. :wink:

Samotna D4 by bola skvela, ale na kompletne riesenie problemov su potrebne aj obchvaty miest, sirsie a kvalitnejsie cesty, nove prepojenia a pod. DG by nemalo riesit mesto, mal by to riesit kraj spolu so statom (prave kvoli D4)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2007 17:24

DG okolia BA sa robiť neplánuje. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Aug 2007 17:01

A je to tu. :o :arrow: BA VÚC podľa mojich informácií pripravuje štúdiu na výstavbu cestného obchvatu mesta Pezinok, financie budú pochádzať od súkromného investora, teda niečo ako úver, ktorý sa ale zmaže po dostavbe obchvatu. Cesta bude v správe BA VÚC, ale ten ju spoplatní mýtom (na čo má právo), teda skrytá forma PPP. Približné podmienky: náklady na výstavbu obchvatu sú 1,35 mld. SKK, časť dá nenávratne do projektu BA VÚC (vznikne tým o.i. súkromná firma spoločná firma, kde BA VÚC bude mať 20% podiel), odhaduje sa suma cca. 100 mil. SKK, k tomu vysporiadané pozemky atď., čo je hodnota nepriama ďalších cca. 100 mil. SKK. Cesta bude spoplatnená normálnym mýtnym poplatkom za prejazd, s 2 mýtnicami, na začiatku, mýto sa bude vyberať 12 rokov. :idea:

Obchvat by sa mal začať stavať v r. 2009, jeho výstavba bude ukončená v r. 2012, bude v majetku BA VÚC.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kvalitná dialnica » 04. Aug 2007 17:17

a medzi BA a Pezinkom je cesta 2+2?
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod Dialniciar » 04. Aug 2007 17:18

kvalitná dialnica napísal:a medzi BA a Pezinkom je cesta 2+2?


Ano. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 04. Aug 2007 22:15

Dialniciar napísal:Obchvat by sa mal začať stavať v r. 2009, jeho výstavba bude ukončená v r. 2012, bude v majetku BA VÚC.

:o hmm, a nakoľko to vidíš reálne, že sa to skutočne postaví? 1,35 mld. Sk, to by sa dalo potiahnuť aj s obchvatom Modry, nie?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 05. Aug 2007 00:28

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:Obchvat by sa mal začať stavať v r. 2009, jeho výstavba bude ukončená v r. 2012, bude v majetku BA VÚC.

:o hmm, a nakoľko to vidíš reálne, že sa to skutočne postaví? 1,35 mld. Sk, to by sa dalo potiahnuť aj s obchvatom Modry, nie?


Nie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod romanca » 05. Aug 2007 21:30

hm, podla mojich predpokladov. 2009 je zhodou okolnosti rok volieb do VUC, takze zacat treba, nahodou si ludia v regione budu pamatat predvolebne sluby. to som zvedavy, ci im v predvolebnej kampani aj zdoraznia, ze pojde o cestu spoplatnenu mytom. uz vidim, ako tych 10000 pezincanov pojde po obchvate, ktory bude o 5km dlhsi a budu platit 500 sk mesacne ako myto plus 500 sk navyse co prejazdia na benzine (5*20*2=200 km mesacne navyse, teda zhruba 15litrov ateda 500 sk)
romanca
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Založený: 03. Feb 2005 21:54

Môj názor

Odoslaťod Dialniciar » 05. Aug 2007 23:52

romanca napísal:hm, podla mojich predpokladov. 2009 je zhodou okolnosti rok volieb do VUC, takze zacat treba, nahodou si ludia v regione budu pamatat predvolebne sluby. to som zvedavy, ci im v predvolebnej kampani aj zdoraznia, ze pojde o cestu spoplatnenu mytom. uz vidim, ako tych 10000 pezincanov pojde po obchvate, ktory bude o 5km dlhsi a budu platit 500 sk mesacne ako myto plus 500 sk navyse co prejazdia na benzine (5*20*2=200 km mesacne navyse, teda zhruba 15litrov ateda 500 sk)


Uvidíme, ale návratnosť tam je obrovská, pretože tam nebudú cestovať len PK a okrem toho - neveril by si, ako okolie BA sú hlavne samotní BA a tí si radi priplatia, keďže nemajú problém dať 10-50 tis. SKK ročne za parkovanie. A nemusia platiť všetci, obchvat je nvarhnutý na intenzitu min. 9.500 áut a tie budú. A kapacita bude bez problémov 17.000 áut. A okrem toho - kamióny zaplatia viac a budú mať zákaz prejazdu cez mesto, ale to predbieham. Obchvat sa začne stavať skôr ako v r. 2009 - oficiálne stavenisko sa už vyberá dokonca aj plocha.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 06. Aug 2007 08:47

romanca napísal:hm, podla mojich predpokladov. 2009 je zhodou okolnosti rok volieb do VUC, takze zacat treba, nahodou si ludia v regione budu pamatat predvolebne sluby. to som zvedavy, ci im v predvolebnej kampani aj zdoraznia, ze pojde o cestu spoplatnenu mytom. uz vidim, ako tych 10000 pezincanov pojde po obchvate, ktory bude o 5km dlhsi a budu platit 500 sk mesacne ako myto plus 500 sk navyse co prejazdia na benzine (5*20*2=200 km mesacne navyse, teda zhruba 15litrov ateda 500 sk)

No, neprehanaj :wink: . Obchvat nebude dlhsi ani o 2 km, navyse benzin na nom usetris, a to dost, kedze nebudes hodinu stat so zapnutym motorom v zapche :wink: . Navyse obchvat bude samotnym pezincanom sluzit iba v odlahceni mesta, podstatne väcsi podiel bude mat tranzitna doprava.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Môj názor

Odoslaťod Andrej » 06. Aug 2007 08:53

Dialniciar napísal:Uvidíme, ale návratnosť tam je obrovská, pretože tam nebudú cestovať len PK a okrem toho - neveril by si, ako okolie BA sú hlavne samotní BA a tí si radi priplatia, keďže nemajú problém dať 10-50 tis. SKK ročne za parkovanie. A nemusia platiť všetci, obchvat je nvarhnutý na intenzitu min. 9.500 áut a tie budú. A kapacita bude bez problémov 17.000 áut. A okrem toho - kamióny zaplatia viac a budú mať zákaz prejazdu cez mesto, ale to predbieham. Obchvat sa začne stavať skôr ako v r. 2009 - oficiálne stavenisko sa už vyberá dokonca aj plocha.

Ten sukromny investor je uz znamy? Akym sposobom by sa platilo myto, snad nie klasicke mytnice?
No... som fakt zvedavy... :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 06. Aug 2007 09:21

osobne to za moc realne nepovazjem .. skor v sfere chbb .. chcelo by byt .. ale rad by som sa mylil ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 06. Aug 2007 09:50

aquila napísal:osobne to za moc realne nepovazjem .. skor v sfere chbb .. chcelo by byt .. ale rad by som sa mylil ...

Tiez mam ten nazor :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Môj názor

Odoslaťod Dialniciar » 06. Aug 2007 12:46

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:Uvidíme, ale návratnosť tam je obrovská, pretože tam nebudú cestovať len PK a okrem toho - neveril by si, ako okolie BA sú hlavne samotní BA a tí si radi priplatia, keďže nemajú problém dať 10-50 tis. SKK ročne za parkovanie. A nemusia platiť všetci, obchvat je nvarhnutý na intenzitu min. 9.500 áut a tie budú. A kapacita bude bez problémov 17.000 áut. A okrem toho - kamióny zaplatia viac a budú mať zákaz prejazdu cez mesto, ale to predbieham. Obchvat sa začne stavať skôr ako v r. 2009 - oficiálne stavenisko sa už vyberá dokonca aj plocha.

Ten sukromny investor je uz znamy? Akym sposobom by sa platilo myto, snad nie klasicke mytnice?
No... som fakt zvedavy... :roll:


Jedna z desiatich najväčších stavebných spoločností v Európe + 2 jeho partnerské banky. Záruky budú zo strany VÚC vo forme niektorých majetkov.

Pôjde o klasické mýtnice - 4 vstupy, 4 výstupy non-stop cez prac. týždeň, 1-2 funkčné cez víkendy. Neskôr bude možné zakúpiť si špec. kartu, z ktorej sa stiahnu financie a bude stačiť len spomaliť na 20 km/h a ísť ďalej.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 06. Aug 2007 13:26

OT: ako pozeram sci-fi literatura je zase docela popularna ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 06. Aug 2007 13:42

aquila napísal:OT: ako pozeram sci-fi literatura je zase docela popularna ;)


Ja osobne tomu verím. :idea:

Napr.: Jedna jazda bude stáť 10 SKK, mesačný lístok bude stáť 200 SKK.

aquila, ty sa tváriš, ako keby to nikde nefungovalo na svete. :idea:

A tu sú ideálne podmienky: cesta 2+2 z jednej strany, blízko hl. mesta, kde bude silno rásť motorizácia, obrovský rozvoj realít, nízka nezamestnanosť, preťažené mesto a obrovská neochota riešiť to zo strany štátu, lebo je to cesta II. triedy a štát chce riešiť len D4. A je to cesta II. triedy, kde už boli o 25% presiahnuté horné limity cesty. Je to premávka cez mesto, kde sa zhoršuje dopr. situácia napriek snahám mesta to riešiť.

O toto je záujem, lebo dobre rátaj:

5.000 * 200 * 8 = 8 mil. SKK - min. variant min. kategórie
10.000 * 250 * 9 = 22,5 mil. SKK
12.000 * 300 * 10 = 36 mil. SKK
14.000 * 300 * 11 = 46,2 mil. SKK
15.500 * 280 * 12 = 52,8 mil. SKK

Prejde 5 rokov, a len min. výťažok z os. áut do 3,5t bude spolu cca. 165 mil. SKK. Spolu s kamiónmi, sezónnymi jazdcami, tými, čo budú šetriť na "permanentke" atď. je reálne naplánovaný na sumu 235 mil. SKK. Samospráva vloží nenávratný príspevok (pri dobe 12 r., návratný pri dobe 18 r.) 100 mil. SKK. A za ďalších 7 rokov získať cca. 0,8 mld. SKK nebude vôbec ťažké a keby prišlo EURO, bude to ešte rýchlejšie. Nehovoriac o tom, že investor bude mať prednostné právo stavať ďalšie obchvaty na tejto trase. :idea:

A to som bol skromný pri výpočtoch. Celkovo totiž stačí, ak investor získa min. 10% pre seba. A to získa bez problémov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod romanca » 06. Aug 2007 15:38

ja tomu verim, ked si to takto napisal. je to sukromne a to zvycajne ma sancu na uspech. este uvidime ako to bude s vykupom pozemkov. preco nechcu pridaj aj obchvat jura?
romanca
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Založený: 03. Feb 2005 21:54

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 15:00

romanca napísal:ja tomu verim, ked si to takto napisal. je to sukromne a to zvycajne ma sancu na uspech. este uvidime ako to bude s vykupom pozemkov. preco nechcu pridaj aj obchvat jura?


Kvôli cene na 100% - vysoké vstupné náklady a im sa viac hodí ešte počkať a tvoriť okrajové a vnútorné lieviky a tlaky miestnych ľudí, lebo predsa tam je 2+2 cesta.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod Dialniciar » 31. Okt 2007 12:32

Obchvat Pezinka sa cez PPP do r. 2010 realizovať nebude. :?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 31. Okt 2007 17:13

Dialniciar napísal:Obchvat Pezinka sa cez PPP do r. 2010 realizovať nebude. :?

Do r. 2010 je to nerealne kvoli pozemkom. Mesto PK akoby ani nemalo zaujem spolupodielat sa na ich vykupe :?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 27 hostí.

cron