Stránka 2 z 15

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2006 18:18
od mgx
ahoj,

snazil som sa len zrealnit tvoj prispevok. Nemyslim, ze netreba byt vizionar, ale tiez si nemyslim, ze ma zmysel stavat si tu vzdusne zamky pisanim investicii, ktore su v casovom horizonte viac ako 20 rokov neuskutocnitelne. To, ze vyssi uzemny celok (PRESOV) nema ani tucha, co dany region potrebuje, je dalsia vec, ale to tu hodnotit nebudem :)

v pripade vyvolanych investicii by som skor doporucil nasledujuce investicne akcie:

Cestna siet:

1. dialnicny privadzac PP-KK s prestavbou na cestu kategorie R (2030-2050)
2. intenzifikacia vyuzitia HP Mnisek nad Popradom (nutna prestavba cesty z Polska, hlavne rekonstrukcia poskodenych mostov)
3. rekonstrukcia ciest II a III triedy, obchvaty obci na cestach I triedy

Zeleznicna siet:

1. intenzifikacia vyuzitia trati TEZ, PP-Plavec (optimalizacia, zvysenie rychlosti, dispecerske riadenie), elektrifikacia PP-Plavec vidim pri sucasnom vytazeni ako neekonomicku
2. optimalizacia koridoru Va
3. vyhladovo predlzit TEZ z T.L do Zdiaru s event. prepojenim na Zakopane alebo C.Klastor (typ modernej horskej zeleznice ala Zermatt), resp. S.Pleso-Lipt.Hradok.

Ine:

1. dobudovanie infrastruktury (cisticky, kanalizacie), chodniky, cyklocesty

Ad cesta PP-SMOKOVCE:

cesta bola vybudovana podla mojich info nejakym SM (Statnym Majetkom) v akorde, a odvodnovacie trubky ktore su pod nou si priliz plytko, co sposobuje pravidelne vymrzanie a poskodzovanie vrchnej krycej asf. vrstvy. To sa deje pravidelne po kazdo 2-3 rocnej oprave a je to problem, ktory dana cesta ma uz tak 15 rokov.

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2006 10:48
od Dialniciar
mgx,

ďakujeme za informácie. :wink:

... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2006 12:38
od Dialniciar
Na cestu PP-St. Smokovec sa bude v r. 2007 robiť štúdia pre zámer vybudovania/zabudovania rozmŕzacieho systému vozovky: ten pracuje na princípe ako načasovaný postrekovač trávnika, len v tomto prípade by sa rozprašovala špeciálna rozmrazovacia kvapalina. Cieľom je v r. 2007 len otestovať krátky niekoľko 100m cestný úsek a podľa účinkov následne opraviť vozovku a uložiť v nej súvisle tento systém, čo bude oveľa lacnejšie riešenie ako opraviť nákladne celú cestu, čo naviac ani nemá význam, keďže to už nie je tranzitná cesta pre kamióny a je to aj efektívnejšie pre správu a údržbu danej cesty počas zimného obdobia. Prvotné investície sa vrátia do 2 rokov (potrebné sú aj senzory a technologické zariadenie, ktoré vyhodnotí, kedy sa má systém spustiť podľa počasia) vzhľadom na to, že ide o problematický cestný úsek - zamŕzanie vody, záveje, horské podmienky.

V SR to funguje na viacerých diaľničných mostoch ako aj v niektorých mestách. Rozšírenejšie to je v ČR a štandardné to je v Rakúsku, Švajčiarsku, Kanade atď.

Re: ... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2006 14:22
od Nevedko
Dialniciar napísal:V SR to funguje na viacerých diaľničných mostoch ako aj v niektorých mestách. Rozšírenejšie to je v ČR a štandardné to je v Rakúsku, Švajčiarsku, Kanade atď.


Toto som nevedel, celkom ma to zaujalo. Vedel by si uviest priklad dialnicneho mosta v SR, na ktorom je takyto system v prevadzke?

Re: ... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 10:38
od Dialniciar
Nevedko napísal:
Dialniciar napísal:V SR to funguje na viacerých diaľničných mostoch ako aj v niektorých mestách. Rozšírenejšie to je v ČR a štandardné to je v Rakúsku, Švajčiarsku, Kanade atď.


Toto som nevedel, celkom ma to zaujalo. Vedel by si uviest priklad dialnicneho mosta v SR, na ktorom je takyto system v prevadzke?


Môžem sa pozrieť presne, ale je to na D1 v okolí TN a pod Tatrami, aj tam tieto úseky keď padá sneh, tak sú max. mokré.

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2007 13:05
od kstano
Bol som chvilu doma a som si vsimol, ze sa vyrazne zhorsil stav cesty LE-SNV v useku cca 1 km pred Harichovcami. V smere z LE sa prepadava vozovka v pravom pruhu, je tam pekne vidiet ako sa zosuva dole, na niekolkych miestach je az 30 cm hlboka niekolko metrov dlha priehlbina. Chcel som to odfotit, ale vzdy som tade siel v noci. Je otazkou casu, kedy sa to bude musiet opravovat - od leta sa to VYRAZNE zhorsilo.

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 21:32
od Dialniciar
kstano napísal:Bol som chvilu doma a som si vsimol, ze sa vyrazne zhorsil stav cesty LE-SNV v useku cca 1 km pred Harichovcami. V smere z LE sa prepadava vozovka v pravom pruhu, je tam pekne vidiet ako sa zosuva dole, na niekolkych miestach je az 30 cm hlboka niekolko metrov dlha priehlbina. Chcel som to odfotit, ale vzdy som tade siel v noci. Je otazkou casu, kedy sa to bude musiet opravovat - od leta sa to VYRAZNE zhorsilo.


Možné pokračovanie:

1. Okamžitá oprava na jar.
2. Rozsiahlejšia oprava, čo si však v praxi vyžiada len označenie úseku, obmedzenie prejazdu na min. 1/2 rok.

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 12:42
od dm
Križovatka smrti vo Svite je už osvetlená

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6205

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 13:59
od eucitizen
dm napísal:Križovatka smrti vo Svite je už osvetlená

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6205


A to presne ktora krizovatka? Mam tam dom po starich rodicov tak ma to zaujma. Ako slabo osvetlenu a oznacenu vnimam krizovatku kde je autobusova zastavka na konci Svitu smer PP.

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2007 23:23
od Dialniciar
Na túto oblasť veľmi pozitívne vplýva, že sa tu zakázal prejazd kamiónom medzi SR a Poľskom (cez Tatry) a to tak z hľadiska ochrany ŽP ako aj z hľadiska nižších vplyvov na miestnu cestnú sieť, ktorá nikdy na takúto záťaž nebola stavaná.

Mesto Poprad sa v poslednej dobe začalo intenzívnejšie rozvíjať a zrejme je to len veľký začiatok zmien, pretože už sa tu začalo pozitívne prejavovať, že mesto bude kryté súvislým diaľničným napojením na priemyselnú oblasť mesta Ružomberok a zároveň sa Poprad stáva významnou dopravnou križovatkou, tak cestnou ako aj leteckou.

... správy spod Tatier ...

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2007 17:05
od Dialniciar
Cestári pod Tatrami obnovili zimnú službu :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6551

Poprad -Pustatina za stanicou dostane novú tvár :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6555

Letecká linka Poprad - Praha :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6556

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2007 19:24
od Dialniciar
Výdatný dážď a silný nárazový vietor sa podpísali v noci na dnešok pod prerušenie dopravy na hlavnej ceste I/18 medzi Svitom a Tatranskou Štrbou, kde postupne popadalo jedenásť stromov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6645

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2007 20:20
od Dialniciar
Parkovanie v úzkom centre mesta Poprad zdražie o 100 % :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6701

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2007 15:49
od Dialniciar
SSC plánuje prvú etapu obnovy cesty Poprad - Kežmarok :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6878

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2007 23:39
od aquila
I/68 Plavnica preložka cesty v rokoch 2010 az 2012 za 1,03 miliardy skk

I/68 Mníšek n/Popradom - štátna hranica SR/PR v rokoch 2010 az 2012 za 439 mil skk

Preložka cesty III/54340-St. Ľubovňa, II. stavba v rokoch 2009 az 2011 za 45 mil skk

I/77 Spišská Belá - Bušovce v rokoch 2010 az 2012 za 360 mil skk

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 09:49
od kvalitná dialnica
aquila : to ako odkiaľ budú tie peniaze EU?, lebo sú to nemalé čiastky.....


I/68 Mníšek n/Popradom - štátna hranica SR/PR v rokoch 2010 az 2012 za 439 mil skk - tiež neviem čo sa tam dá robiť za 440 mil....a tiež tá cesta nevyzerá zle....

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 10:03
od aquila
nieco mozno z EU, ale hlavne statny rozpocet

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2007 18:21
od mgx
tiez nechapem prelozku PLAVNICA za 1mld SKK :)

Oprava MNISEK-ST.HRANICA sa asi bude tykat hranicneho mosta, ktory neviem v akom je stave. Cesta cez Vabec (tzn. Mnisek - Hniezdne) sa mi zdala OK, ale isiel som tade asi pred 3ma rokmi...

Pravdepodobne chcu opravit cestu cez hr.prechod Mnisek pre kamiony namiesto zrusenej Lysej Polany.

Osobne by som skor dal prednost nasl. opravam:

novy asf. kryt + oprava podlozia -
I/67 Tatr.Kotlina - Sarpanec - Bela (Rybnik)
oprava cesty Toporec-Pustovec-Velka Lesna aspon na cestu III triedy
dostavba ciest Sulin-Medzibrodie-Kace a Sulin-Hranicne

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2007 14:37
od bodrik
mgx napísal:tiez nechapem prelozku PLAVNICA za 1mld SKK :)
Preložka I/68=I/77 v oblasti Plavnice sa bude robiť hlavne kvôli nevyhovujúcim parametrom cesty. Odstráni sa 12% stúpanie a tiež cesta obíde obec, ktorou v súčasnosti prechádza priamo jej stredom po úzkej ceste, v dĺžke vyše 2km. Plavnica je krásna dedina s mnohými zachovanými drevenicami priamo pre súčasenj ceste. Do takéhoto priestoru cesta I. triedy rozhodne nepatrí.
K cene snáď len toľko, že pôjde o dosť dlhý úsek v náročnom teréne (úzka dolina rieky Poprad. Budú tu zrejme 2, možno 3 mosty (napojenie obce Hajtovka) cez rieku Poprad a zrejme aj nejaké mosty ponad železničnú trať 185. Presný projekt dopodrobna nepoznám, usudzujem najmä podľa znalosti územia.

Prelozka Plavnica

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2007 08:10
od mgx
hm... uz sa mi podarilo ziskat viac info o prelozke:

zdroj: SSC KE

Účelom navrhovanej stavby je odstránenie nevyhovujúcich parametrov súčasnej cesty I/68 v úseku Chmeľnica - Plavnica a jej vybudovanie na úroveň, ktorú vyžaduje prevádzka tejto tranzitne významnej komunikácie.

Vylúčenie tranzitnej dopravy z intravilánu obce Plavnica zníži súčasné imisné a hlukové zaťaženie a zvýši bezpečnosť pre automobilovú dopravu.
Navrhovaná činnosť je plne v súlade s regulatívami VÚC Prešovského kraja.

Obec Plavnica má Štúdiu územného plánu z r. 1976 a jej prehodnotenie z roku 1992. Novšiu územnoplánovaciu dokumentáciu obec nemá. Obec Chmeľnica má ÚPD z r. 1997. Preložka cesty I/68 nie je predmetom ÚPD obce Chmeľnica, nakoľko už súčasná cesta I/68 vedie mimo intravilán obce.

Stavba o celkovej dĺžke cca 5753 m (variant 1), príp. 5879 m (variant 2), sa nachádza v k.ú. obcí Plavnica a Chmeľnica.

Navrhovaná činnosť bola riešená v troch variantoch. Prvé dva varianty majú spoločný začiatok v bode napojenia na ceste I/68 približne 750 m pred križovatkou ciest I/68 a Hl/54338. Koniec je pri severnom obchvate Plavnice, kde sa napája opäť na cestu 1/68. Tretí variant je modifikáciou prvého a druhého variantu od km 0,0 po km 2,5. Rozdiely v prvých dvoch variantoch sú vo vedení trasy.

Prvý variant ide údolím rieky Poprad, ktorú prekonáva mostným objektom sprava doľava v km 0,5 a v 1,6 naspäť a pokračuje v súbehu so železničnou traťou, pričom zasahuje do ochranného pásma železnice. Potom je trasa vedená severným obchvatom Plavnice.

Druhý variant je vedený len po pravej strane rieky Poprad, čo v počiatočnom úseku predpokladá úpravu pravého brehu rieky a náročné technické riešenie vzhľadom k náchylnosť svahov na zosúvanie. Potom ide trasa severozápadným svahom okolitej pahorkatiny a pokračuje severným obchvatom Plavnice.

Tretí variant je smerovo vedený v priestore medzi 1. a 2. variantom. Premosťuje rieku Poprad v km 1,3 až 1,9. Modifikáciou trasy došlo ku skráteniu prvého mostného objektu cez rieku Poprad. Výškové riešenie je rozdielne až po km 2,5. V ďalšom úseku je trasa totožná s trasou variantu 1.

Dlzkou skoro 6 km a investicnou narocnostou (bud 2 mosty, alebo prekladka rieky + zabezpecenie svahov) je jasne, preco je tam cena 1mld. SK.

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2007 08:24
od i15
tieto okresy sa v dobrom slova zmysle mozu tesit - coskoro dialnica cez cely okres Poprad s privadzacom na Kezmarok, neskor takato dlhsia prelozka cesty prvej triedy...

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2007 08:47
od Andrej
teoretik napísal:tieto okresy sa v dobrom slova zmysle mozu tesit - coskoro dialnica cez cely okres Poprad s privadzacom na Kezmarok, neskor takato dlhsia prelozka cesty prvej triedy...

No len aby sa ten privadzac KK vobec realizoval. Mam pocit, ze nie je vôla ho stavat :(

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2007 09:32
od aquila
vola by aj bola, ale nie su $$$ ;)

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2007 09:39
od i15
Andrej napísal:
teoretik napísal:tieto okresy sa v dobrom slova zmysle mozu tesit - coskoro dialnica cez cely okres Poprad s privadzacom na Kezmarok, neskor takato dlhsia prelozka cesty prvej triedy...

No len aby sa ten privadzac KK vobec realizoval. Mam pocit, ze nie je vôla ho stavat :(


nestavia sa ani 1.etapa v Poprade?

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2007 09:44
od aquila
zatial nie, ale mala by sa ...