Odoslané: 13. Nov 2006 18:18
ahoj,
snazil som sa len zrealnit tvoj prispevok. Nemyslim, ze netreba byt vizionar, ale tiez si nemyslim, ze ma zmysel stavat si tu vzdusne zamky pisanim investicii, ktore su v casovom horizonte viac ako 20 rokov neuskutocnitelne. To, ze vyssi uzemny celok (PRESOV) nema ani tucha, co dany region potrebuje, je dalsia vec, ale to tu hodnotit nebudem
v pripade vyvolanych investicii by som skor doporucil nasledujuce investicne akcie:
Cestna siet:
1. dialnicny privadzac PP-KK s prestavbou na cestu kategorie R (2030-2050)
2. intenzifikacia vyuzitia HP Mnisek nad Popradom (nutna prestavba cesty z Polska, hlavne rekonstrukcia poskodenych mostov)
3. rekonstrukcia ciest II a III triedy, obchvaty obci na cestach I triedy
Zeleznicna siet:
1. intenzifikacia vyuzitia trati TEZ, PP-Plavec (optimalizacia, zvysenie rychlosti, dispecerske riadenie), elektrifikacia PP-Plavec vidim pri sucasnom vytazeni ako neekonomicku
2. optimalizacia koridoru Va
3. vyhladovo predlzit TEZ z T.L do Zdiaru s event. prepojenim na Zakopane alebo C.Klastor (typ modernej horskej zeleznice ala Zermatt), resp. S.Pleso-Lipt.Hradok.
Ine:
1. dobudovanie infrastruktury (cisticky, kanalizacie), chodniky, cyklocesty
Ad cesta PP-SMOKOVCE:
cesta bola vybudovana podla mojich info nejakym SM (Statnym Majetkom) v akorde, a odvodnovacie trubky ktore su pod nou si priliz plytko, co sposobuje pravidelne vymrzanie a poskodzovanie vrchnej krycej asf. vrstvy. To sa deje pravidelne po kazdo 2-3 rocnej oprave a je to problem, ktory dana cesta ma uz tak 15 rokov.
snazil som sa len zrealnit tvoj prispevok. Nemyslim, ze netreba byt vizionar, ale tiez si nemyslim, ze ma zmysel stavat si tu vzdusne zamky pisanim investicii, ktore su v casovom horizonte viac ako 20 rokov neuskutocnitelne. To, ze vyssi uzemny celok (PRESOV) nema ani tucha, co dany region potrebuje, je dalsia vec, ale to tu hodnotit nebudem
v pripade vyvolanych investicii by som skor doporucil nasledujuce investicne akcie:
Cestna siet:
1. dialnicny privadzac PP-KK s prestavbou na cestu kategorie R (2030-2050)
2. intenzifikacia vyuzitia HP Mnisek nad Popradom (nutna prestavba cesty z Polska, hlavne rekonstrukcia poskodenych mostov)
3. rekonstrukcia ciest II a III triedy, obchvaty obci na cestach I triedy
Zeleznicna siet:
1. intenzifikacia vyuzitia trati TEZ, PP-Plavec (optimalizacia, zvysenie rychlosti, dispecerske riadenie), elektrifikacia PP-Plavec vidim pri sucasnom vytazeni ako neekonomicku
2. optimalizacia koridoru Va
3. vyhladovo predlzit TEZ z T.L do Zdiaru s event. prepojenim na Zakopane alebo C.Klastor (typ modernej horskej zeleznice ala Zermatt), resp. S.Pleso-Lipt.Hradok.
Ine:
1. dobudovanie infrastruktury (cisticky, kanalizacie), chodniky, cyklocesty
Ad cesta PP-SMOKOVCE:
cesta bola vybudovana podla mojich info nejakym SM (Statnym Majetkom) v akorde, a odvodnovacie trubky ktore su pod nou si priliz plytko, co sposobuje pravidelne vymrzanie a poskodzovanie vrchnej krycej asf. vrstvy. To sa deje pravidelne po kazdo 2-3 rocnej oprave a je to problem, ktory dana cesta ma uz tak 15 rokov.