Stránka 2 z 18

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 21:26
od Andrej
Dy napísal:Niekde som naposledy čítal, že obchvat Podbrezovej sa nedá postaviť, ak tak len náročným cestným tunelom.

Takže aby bolo jasné, postaviť sa dá všetko, len treba zvážiť, či je to ekonomicky výhodné. Stavať tunel nie je výhodné nikdy, napriek tomu kvôli ochrane životného prostredia a trvalo udržateľného rastu je stavba tunela cez obývané oblasti ideálna, ak samozrejme nie je časový tlak. V tomto prípade nie je žiadny tlak. Potreba stavať obchvat je tu od miestnych firiem a samotnej samosprávy.

Pre rozvoj mesta je teda obchvat potrebný. Rozvojom sa myslí samozrejme aj životná úroveň daného mesta. Nikde nie je napísané, že sa tu hneď zajtra má začať stavať obchvat.


Podla mna obchvat Podbrezovej nie je az taky nutny ako obchvat Brezna. Predsa v Podbrezovej ta cesta nejde ani moc cez obyvane oblasti, skor cez celu fabriku, navyse, naozaj by ten obchvat bol zrejme velmi nakladny.
Brezno je podstatne väcsie sidlo a cesta ide cez centrum, v ktorom je krizovatka. Nehovorim, ze obchvat BR by taky nakladny nebol, aj tu by bol potrebny kratky tunel, ale podla mna by viac vyriesil.

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 21:29
od Dialniciar
Andrej napísal:
Dy napísal:Niekde som naposledy čítal, že obchvat Podbrezovej sa nedá postaviť, ak tak len náročným cestným tunelom.

Takže aby bolo jasné, postaviť sa dá všetko, len treba zvážiť, či je to ekonomicky výhodné. Stavať tunel nie je výhodné nikdy, napriek tomu kvôli ochrane životného prostredia a trvalo udržateľného rastu je stavba tunela cez obývané oblasti ideálna, ak samozrejme nie je časový tlak. V tomto prípade nie je žiadny tlak. Potreba stavať obchvat je tu od miestnych firiem a samotnej samosprávy.

Pre rozvoj mesta je teda obchvat potrebný. Rozvojom sa myslí samozrejme aj životná úroveň daného mesta. Nikde nie je napísané, že sa tu hneď zajtra má začať stavať obchvat.


Podla mna obchvat Podbrezovej nie je az taky nutny ako obchvat Brezna. Predsa v Podbrezovej ta cesta nejde ani moc cez obyvane oblasti, skor cez celu fabriku, navyse, naozaj by ten obchvat bol zrejme velmi nakladny.
Brezno je podstatne väcsie sidlo a cesta ide cez centrum, v ktorom je krizovatka. Nehovorim, ze obchvat BR by taky nakladny nebol, aj tu by bol potrebny kratky tunel, ale podla mna by viac vyriesil.


Máš samozrejme pravdu :wink: , ja som však nepísal v tomto prípade nič o meste Brezno. Zdôraznil som len, že postaviť sa dá všetko a že aj obchvat (a ďalšiu dopravnú infraštruktúru) si tu želajú investori a samospráva.

... reakcia na napísané na inom fóre ...

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2006 12:07
od Dialniciar
Len dopĺňam fakt, že to, že tu sú komplexné informácie, tak to ešte neznamená, že sa musí hneď všetko do 5 rokov postaviť. Každý región by ale mal mať svoju víziu na svoj rozvoj a rast. Potom môžeme diskutovať k tomu, čo je reálne možné do 5 rokov, čo do 10 rokov a čo je zatiaľ nereálne. Netvrdím, že napr. obchvat Podbrezovej bude ľahko realizovateľný. Nebude. Ale to predsa neznamená, že nie je potrebný. Ak chce Podbrezová rásť, tak obchvat potrebuje a nielen obchvat. Ja neriešim to, či sa dá niečo ľahko postaviť alebo nie. A ani to, či sa to má stavať do 10 rokov alebo nie. Obchvat Podbrezovej má čas, to uznávam, ale teda nie som spokojný so stavom cestnej siete v regióne. Myslím technický stav cestnej siete.

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 22:19
od Dialniciar
Mesto Brezno podľa návrhu rozpočtu na rok 2007 vyčlenilo takmer 20,5 mil. SKK na správu a údržbu ciest, pričom kapitálové výdavky tvoria 4 mil. SKK.

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2007 17:13
od Dialniciar
Brezno pripravuje investície do ciest za stovky mil. SKK :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6924

.. eurofondy 2007-2013, 1 mld. a 80 mil. SKK ...

Brezniansky primátor má vymeniť cestu za mestský majetok :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6925

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2007 13:48
od mgx
Stavebné práce na ceste
od: 15. 05. 2007
do: N/A

miesto: Podbrezova (m.cast Piesok) - Bystra
smer oba

Cesta I/72 medzi obcami Podbrezova - Piesok a Bystra v okrese Banská Bystrica je z dôvodu stavebných prác čiastočne uzavretá. Doprava je dopravným značením presmerovaná do voľného jezdného pruhu. Prednosť vozidiel je zabezpečená svetelnou signalizáciou.

Stavebne prace spočivajú v komplexnej rekonstrukcii časti cesty I/72 medzi obcami Podbrezova Piesok a Bystra v úseku, kde profil cesty I/72 nevyhovuje parametrom cesty I triedy /ostré zákruty/. V danom úseku /cca 400m/ budú upravené smerové a výškové parametre cesty vybudovaním oporných múrov, zárubných múrov a položením novej alfalt-cementovej živice.

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2007 21:22
od Andrej
mgx napísal:Stavebne prace spočivajú v komplexnej rekonstrukcii časti cesty I/72 medzi obcami Podbrezova Piesok a Bystra v úseku, kde profil cesty I/72 nevyhovuje parametrom cesty I triedy /ostré zákruty/. V danom úseku /cca 400m/ budú upravené smerové a výškové parametre cesty vybudovaním oporných múrov, zárubných múrov a položením novej alfalt-cementovej živice.

Super, tato cesta to potrebovala ako sol. Bude sa to rekonstruovat aj v obci Bystra, alebo len pred nou?

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2007 09:16
od mirkobb
Slovenská správa ciest (SSC) zadala vypracovanie štúdie, a je predpoklad, že táto bude spracovaná dodávateľom do augusta tohto roku. Potom, keď bude rozhodnuté o tom, ktorý z navrhnutých variantov sa bude realizovať, začne SSC s prípravou projektovej dokumentácie. Obchvat by mal riešit obchvat Brezna súvisle az po obec Polomka. Začínať by mal pred Breznom v lokalite Banisko, Brezno obchádzať južným obchvatom, križovať komunikáciu 529 na Čierny Balog, ďalej 530 na Tisovec a v Halnách sa vracať zase do blízkosti terajšej I/66, ale v novom trasovaní obchádzať obce až po Polomku.

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2007 09:19
od mirkobb
Mne osobne sa ale zda, ze obchvat Podbrezovej pojde skor, vedenie Svermovych zeleziarní lobuje za urychlenu realizaciu na odstraneni tohto problemu.

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2007 13:12
od Milos
mirkobb napísal:Mne osobne sa ale zda, ze obchvat Podbrezovej pojde skor, vedenie Svermovych zeleziarní lobuje za urychlenu realizaciu na odstraneni tohto problemu.



Otazka do pléna: Kadiaľ by ste navrhovali trasovanie obchvatu Podbrezovej? Ja severným obchvatom poza kopec Brezová (to je ten strmý kopec nad mestom zo S, v podstate priamo nad autobusovou a železničnou stanicou, pod vrcholom je halda, ktoru vidno už z diaľky, keď sa blížite k Podbrezovej v smere od BB), ďalej by obchvat pretínal cestu do Hornej Lehoty, odtiaľ tunelom do časti za strojárňami Piesok a poza nový areál ŽP a sídlisko vo Valaskej až na rovinku cesty 1/66 pri Valaskej. Chcelo by to ale niekoľko kratších tunelov, určite aj dosť estakád, a aj zabratie areálu píly (aspoň tuším, že je to píla) asi 50 - 100 m na J od 1/66 v časti Lopej, tam by musela ísť cesta kvôli obídeniu Lopeja aj kvôli smerovému oblúku, pretože v tých miestach by sa odkláňala od terajšej 1/66 smerom za vrch Brezová.
Možno sa to zdá megalomanské, ale v prípade Podbrezovej skutočne nieje kadiaľ, ak by ste hľadali málo náročný terén. Navyše by to elegantne vyriešilo napojenie na Čertovicu aj oblasť Tále a Chopok - juh. A je mi jasné, že to s najväčšou pravdepodobnosťou nebude hudba blízkej budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2007 10:17
od mirkobb
Milos: Otazka do pléna: Kadiaľ by ste navrhovali trasovanie obchvatu Podbrezovej? Ja severným obchvatom poza kopec Brezová (to je ten strmý kopec nad mestom zo S, v podstate priamo nad autobusovou a železničnou stanicou, pod vrcholom je halda, ktoru vidno už z diaľky, keď sa blížite k Podbrezovej v smere od BB), ďalej by obchvat pretínal cestu do Hornej Lehoty, odtiaľ tunelom do časti za strojárňami Piesok a poza nový areál ŽP a sídlisko vo Valaskej až na rovinku cesty 1/66 pri Valaskej. Chcelo by to ale niekoľko kratších tunelov, určite aj dosť estakád, a aj zabratie areálu píly (aspoň tuším, že je to píla) asi 50 - 100 m na J od 1/66 v časti Lopej, tam by musela ísť cesta kvôli obídeniu Lopeja aj kvôli smerovému oblúku, pretože v tých miestach by sa odkláňala od terajšej 1/66 smerom za vrch Brezová.
Možno sa to zdá megalomanské, ale v prípade Podbrezovej skutočne nieje kadiaľ, ak by ste hľadali málo náročný terén. Navyše by to elegantne vyriešilo napojenie na Čertovicu aj oblasť Tále a Chopok - juh. A je mi jasné, že to s najväčšou pravdepodobnosťou nebude hudba blízkej budúcnosti


Suhlasim s tym obidenim Podbrezovej, tak ako si popisal, len s malou zmenou, obchvat Lopeja riesit severne od neho. Uz medzi Predajnou a Lopejom to postupne "dvihat" a v priestore medzi Lopejom a Dolnou Lehotou pretat miestnu komunikaciu a dalej obist vrch Brezovu, tak by to vydalo mozno aj bez tunelov. Ak by si to chcel "dvihat" az za Lopejom, tam by uz bol problem kvoli znacnemu vyskovemu rozdielu! Problem este moze byt v casti Valaskej(obchvat okolo rodinnej vystavby) na severe. Napojenie na cestu I/72 ale s vylucenim tranzitnej nakladnej dopravy, tu planuju pustit az cez cestu 529 medzi Zadnymi Halnami a obcou Myto p/Dumbierom.

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2007 00:31
od Milos
mirkobb napísal: (...)Napojenie na cestu I/72 ale s vylucenim tranzitnej nakladnej dopravy, tu planuju pustit az cez cestu 529 medzi Zadnymi Halnami a obcou Myto p/Dumbierom.


Veď presne tak je to aj dnes - cez Piesok, Bystrú a Mýto pod Ďumbierom je tranzitná nákl. doprava vylúčená, musí ísť cez Brezno - Zadné Halny na napojenie na 1/72 za Mýtom pod Ďumbierom

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2007 22:41
od aquila
I/66 Banská Bystrica - Brezno, križovatka v rokoch 2009 az 2012 za 270 mil skk
I/66 Brezno - Polomka v rokoch 2009 az 2011 za 1,5 miliardy korun
I/66 Polomka - bodová závada 2008 az 2010 za 175 mil skk
I/66 Polomka - hranica kraja v rokoch 2010 az 2012 za 460 mil skk

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2007 21:43
od ELZ
Andrej napísal:
mgx napísal:Stavebne prace spočivajú v komplexnej rekonstrukcii časti cesty I/72 medzi obcami Podbrezova Piesok a Bystra v úseku, kde profil cesty I/72 nevyhovuje parametrom cesty I triedy /ostré zákruty/. V danom úseku /cca 400m/ budú upravené smerové a výškové parametre cesty vybudovaním oporných múrov, zárubných múrov a položením novej alfalt-cementovej živice.

Super, tato cesta to potrebovala ako sol. Bude sa to rekonstruovat aj v obci Bystra, alebo len pred nou?


Dnes som tade siel , takze sa rekonstruuje na konci Valaska-Piesok a kus dalej ... cca 1-2 km, ale nie az po Bystru. Ide im to celkom dobre :-) Vyzera to tak, ze odhryzli kus kopca a cestu posunu o jeden pruh dolava (myslene v smere na Bystru)

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2007 22:02
od Andrej
ELZ napísal:Dnes som tade siel , takze sa rekonstruuje na konci Valaska-Piesok a kus dalej ... cca 1-2 km, ale nie az po Bystru. Ide im to celkom dobre :-) Vyzera to tak, ze odhryzli kus kopca a cestu posunu o jeden pruh dolava (myslene v smere na Bystru)

Tiez som tade nedavno siel, az ma prekvapila ta prudka zmena sirky cesty z cca 5 m na nejakych 11 :) . Len je velka skoda, ze sa to nerobi az po Myto pod Dumbierom, aj ked je pravda, ze v Bystrej medzi domami sa to len tak jednoducho rozsirit neda :?

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2007 08:47
od sezbrzni
bystra aj myto by jednoducho povedane potrebovali obchvat. nie je tam kde rozsirovat a okrem toho su to prudko turisticke obce a hlavny tah im neprospieva..

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2007 17:11
od Andrej
sezbrzni napísal:bystra aj myto by jednoducho povedane potrebovali obchvat. nie je tam kde rozsirovat a okrem toho su to prudko turisticke obce a hlavny tah im neprospieva..

Plny suhlas. S obchvatom vsak tiez bude urcite problem, kedze hned nad obcou je zname lyziarske stredisko a pochybujem, zeby sa na ceste I. triedy budoval tunel v dohladnej dobe :roll:

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2007 17:30
od Dialniciar
Tu sú pozitívne zmeny ako to tak čítam. Tak rozšírenie cesty na spomínanom úseku, to je fajn. A konečne sa začína niečo robiť aj v plánovaní obchvatov Brezna a Podbrezovej. (hlavne, že istý pán menom feroslav ma tu kritizoval, ako je nemožné to tam postaviť ...), ... všetko je možné, len sa musí chcieť. Ja si však tiež nemyslím, že to bude hudba skorej budúcnosti, museli by to viac pretláčať samotné železiarne. A obchvaty s tunelami na ďalších cestách I. triedy cez spomínané obce v posledných príspevkoch ... to tiež tak skoro nebude.

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2007 09:04
od Smolinko
Nevie niekto ako je to s rekonstrukciou mosta v Brezne na zeleznicnej stanici?

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2007 20:05
od Dialniciar
Smolinko napísal:Nevie niekto ako je to s rekonstrukciou mosta v Brezne na zeleznicnej stanici?


Myslíš tento most (článok) :?:

Vydrží most ešte rok?

http://www.plus1den.sk/2007/02/26/slove ... e-rok.html

BREZNO – Most v Brezne, po ktorom denne prejdú desiatky autobusov a nákladných áut na autobusovú a železničnú stanicu, je vo veľmi zlom stave. Jeho správca tvrdí, že je bezpečný, aj keď sa na ňom naraz nemôžu stretnúť pre záťaž dva autobusy!

Brezňania sú znepokojení. Obavy majú aj niektorí dopravcovia. Podľa našich informácií má most klasifikačný havarijný stupeň šesť. Sedmičkou sa označujú mosty doslova na spadnutie. Podľa správcu – Banskobystrickej regionálnej správy ciest – však nie je dôvod na paniku. „Podľa statika je most schopný prevádzky za určitých predpokladov. Jeho stav je do rekonštrukcie únosný,“ povedal generálny riaditeľ správy ciest Ivan Očenáš. „Upravili sme dopravné značenie, na moste môže byť naraz len jeden autobus, ktorý váži asi 29 ton.“

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2007 07:36
od Smolinko
Ano ten most vie sa uz nieco o jeho reknstrukcii alebo dodavatelovi prac?....

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2007 17:48
od Dialniciar
Smolinko napísal:Ano ten most vie sa uz nieco o jeho reknstrukcii alebo dodavatelovi prac?....


Nezistil som nič. :roll:

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2008 13:14
od Dialniciar
Štát zlepší cesty v okrese Brezno :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9306

*I/66 na trase BB-BR bude mať v budúcnosti 2+2 jazdné pruhy
*Brezno žiada vybudovať obchvat Podbrezovej

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2008 01:31
od Erik
Keďže obchvat Podbrezovej začína byť docela reálny, neviete náhodou niekto kadiaľ presne by mal viesť? Počul som že nejaké projekty vznikli už v 80- tych rokoch ale nič bližsie som k tomu nenašiel...

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2008 11:03
od B;
Ja by som ocenil aspon ten obchvat Podbrezovej, viac tam topanka az tak silno netlaci.
Nevyrozumel som do kedy chce vlada zabezpecit 4-prudovku?
Do roku 2120?
Hned ako sa dobuduju surnejsie useky.
Super by bolo, keby tam na rovnych usekoch zvysili MPR na 110, administrativne
(ciastocne) legalizovat sucasny stav.