Parkovanie na chodníkoch je dosť veľkým problémom na celom svete, kde existuje v nejakej forme povolené. Treba sa zamyslieť na tým, že prečo sa vlastne na chodníku parkuje ? Je to z dôvodu, že nepostačujú parkoviská v danej zóne. Tak sa pristúpi k povoleniu parkovania na chodníku a následne k rôznym formám zaparkovania. Vždy však platí pravidlo, že nesmie byť ohrozený chodec, nič sa nehovorí o tom, že musí byť prehľadná križovatka či samotná cesta. Prvé riziko teda je, že sa zhorší výhľad na križovatke a je problematické plynule a bezpečne cez ňu prejsť. Druhým rizikom je, že pri takto stojacich autách nie je dostatočne bezpečná samotná cesta, pretože nielenže sa horšie jazdí (hlavne v jednosmernej ulici, kde po oboch stranách stoja autá), ale hrozí napríklad aj "vbehnutie detí na cestu", kde potom je nebezpečné ísť aj 30 km/h.
V ZA je nedostatok parkovacích miest, tak ako aj v iných mestách na Slovensku. Dá sa zaviesť parkovný systém, parkovacie miesta, ale to stále nebude riešiť stav, že parkovacích miest je málo. Pristúpi sa teda k rôznym povoleniam, kde sa stáť môže a kde nie, vyhradia sa miesta pre zdravotne postihnutých atď. ... doprava je potom problematická, lebo sa stojí "prakticky, kde sa dá" a to potom sťažuje dopravnú situáciu.
Potom je zbytočné sa zamýšľať nad tým, že prečo je to tak - že prečo musela byť postavená hlavná cesta cez stred mesta a veľa ďalších ulíc je úzkych na to, aby boli obojsmerné, že je tu veľa obchodov a úradov atď. ... potom treba situáciu riešiť. Možno aj tým zrkadlom, ale nie je to tak, že by boli zrkadlá všade - za prvé by zrkadlá sťažili priepustnosť už aj tak plných chodníkov (úzke s autami) a ešte by aj čiastočne bránili vo výhľade z iných smerov a za druhé nie je to systematické riešenie - vodič musí ísť tak, aby neohrozil ďalších účastníkov cestnej premávky a život vo veľkom meste nie je o tom, aby sa cestovalo rýchlo a bezpečne - to sa jednoducho nedá. Preto je to veľké mesto. A preto musia existovať obmedzenia, ktoré by mali zabezpečiť, aby sa cestovalo hlavne bezpečne, t.j. v praxi pomaly.
Základná chyba minulosti bola, že cesty a mestá sa postavili tak, že sa neplánovala veľká motorizácia. A to spôsobuje obrovské problémy dnes - chýbajúce obchvaty, parkoviská, hluk, prašnosť.