I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 05. Jan 2008 13:53

mirkobb napísal:
i15: a nezavadzas aj ty, ked si tento obrazok oznacil ako varianty R3?


Oznacil som ich tak preto, pretoze ja osobne som presvedceny, ze R3 pôjde od BB popod Hiadelske sedlo na RK a nie cez Turiec! :wink: Ale o tom sa tu uz vela popisalo na inych miestach, vsakze..?


mirkobb: ale potom nekritizuj johhana, lebo aj on má právo byť o niečom presvedčený, podobne ako ty. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 05. Jan 2008 14:02

2 mirkobb: tym tvojim tvrdenim by som si nebol tak isty ;)

johannovi zatial jeho prispevky plus minus vychadzaju.. vid napriklad aj obchvat BB ;)

a ked trosku podrypnem, tak by som tipoval, ze tiez co to posunul dopredu ohladne BB ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 07. Jan 2008 11:01

mirkobb napísal:Johhan, môzes nam tu poskytnut zdroj odkial mas tie informacie, ze sa bude stavat zrovna C11,5/70, dalej, ze uz bol vybrany prave fialovy variant, ze naklady budu take ako uvadzas a zaciatok vystavby planovany na 4Q/2009,atd..?! Ak čerpas informacie iba odtialto http://eia.enviroportal.sk/detail.php?a ... nica-kraja , tak musim konstatovat, ze znovu tu vsetkych zavadzas ako uz mnohokrat predtym so svojimi prehnanymi a vylucne jedinymi a "zarucenymi" variantami trasovania s nehorazne vysokym poctom tunelov. :wink:


Mirko tieto veci som dostal mailom teda copy/paste ( keďže by boli radi kebyže zalobujem za to ) ... ale dík aspon som si nejaké veci prečítal na enviroportáli - a aj dosť vecí je potvrdených - teda parameter C11,5/70 - náklady cca rovnaké
.
aké zavádzanie keďže to je dokonca na enviroportáli ako C11,5/70 a nie ako R11,50/100 niečo dokazuje a to že sa nepočíta s RC - neexistuje žiadne posudzovanie na RC alebo D
.
už 40 rokov sa znaží KNV Stredoslovenského kraja Banská Bystrica presmerovať dialnicu cez BB ( do roku 1992 - D65, pro roku 92 - R1 ) a vždy im to bolo odmietnuté či už KSČ alebo vládou alebo ministerstvami dopravy slovenským federálnym - bolo vypracovaných niekoľko štúdií ako dostať dialnicu a vždy to skončilo na tom že to je blbosť a vždy zostala D65 v trase TT - NR - ZH - MT naposledy ju robili dokonca češi IKP a.s. Praha - lebo BB operovala že slovenské projekčné firmy sú proti BB zaujaté - a zase to len skončilo tak že odporučili stavať R3 cez Turiec a prechod cez BB a ZV
.
BB už 20 rokov bojkotuje výstavbu preložky cez Donovaly v nádeji že sa im nakoniec podarí pretlačiť dialnicu - RC - reálne preložka mohla stáť už 5 rokov
.
ale zaujímavé bolo čo som sa dočítal v tom enviroportáli a to že v roku 2030 bude intenzita na preložke až 10 000 voz/24hod a bude nutné stavať druhý dvojpruh - záhada je že pri Strečne je až intenzita 20 000 voz/24hod nutná k postaveniu dalšieho pruhu ( alebo dialnice ) pričom nová preložka bude mať 6,5 km 2 pruhových stúpaní a aj paralelnú trasu :wink:
.
no a rád by som vedel kde a ako som zavázal - píš - rád sa ti ospravedlním ( aj keď som mnohokrát písal že informácie hodené do placu sú platné v čase v ktorom sú písané nakoľko niekedy sa menia pod tlakom politiky )
.
dalej ma fascinuje že niekto vie porovnať parameter D22,5/100,120 s parametrom C 11,5/70 a obviniť niekoho "nehorázne vysokým počtom tunelov" - ale možete byť spokojným nakoniec možno bude mať BB RC do Ružomberka - keďže sa idú znížiť normy a parametre ciest bude možné vybudovanú preložku v parametri C11,5/70 vyhlásiť za RC v parametri R11,5/70 - polprofil, samozrejme zo spoplatnením :lol: - alebo si BB vyplače bezplatnú RC
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod devil » 07. Jan 2008 11:55

ale zaujímavé bolo čo som sa dočítal v tom enviroportáli a to že v roku 2030 bude intenzita na preložke až 10 000 voz/24hod a bude nutné stavať druhý dvojpruh - záhada je že pri Strečne je až intenzita 20 000 voz/24hod nutná k postaveniu dalšieho pruhu ( alebo dialnice ) pričom nová preložka bude mať 6,5 km 2 pruhových stúpaní a aj paralelnú trasu


ono je asi tazke pochopit rozdiel kapacity C11,5 mimo obci a bez stupani vs. kapacitu C9,5 mimo obci v niekolkokilometrovom stupani kde knv ani niektore pseudoknv po 1990 nedokazali pridat ani treti pruh v style dargov ze by dnes a este 10-15 rokov nesuril nikto ziadnu RC v ziadnom variante.

strecno pri 20.000 intenzite funguje aj ked nie idealne ale funguje (cez rok min. tak ako donovaly v zime ovela lepsie) a bude fungovat aj nadalej.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 07. Jan 2008 11:59

aj keď som mnohokrát písal že informácie hodené do placu sú platné v čase v ktorom sú písané nakoľko niekedy sa menia pod tlakom politiky


presne tak preto mnoho informacii z fora ma presne taku hodnotu ako vyroky politikov. osobne uz doverujem len ked sa zacina verejne obstaravanie.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod johhan » 07. Jan 2008 12:34

devil napísal:
ale zaujímavé bolo čo som sa dočítal v tom enviroportáli a to že v roku 2030 bude intenzita na preložke až 10 000 voz/24hod a bude nutné stavať druhý dvojpruh - záhada je že pri Strečne je až intenzita 20 000 voz/24hod nutná k postaveniu dalšieho pruhu ( alebo dialnice ) pričom nová preložka bude mať 6,5 km 2 pruhových stúpaní a aj paralelnú trasu


ono je asi tazke pochopit rozdiel kapacity C11,5 mimo obci a bez stupani vs. kapacitu C9,5 mimo obci v niekolkokilometrovom stupani kde knv ani niektore pseudoknv po 1990 nedokazali pridat ani treti pruh v style dargov ze by dnes a este 10-15 rokov nesuril nikto ziadnu RC v ziadnom variante.

strecno pri 20.000 intenzite funguje aj ked nie idealne ale funguje (cez rok min. tak ako donovaly v zime ovela lepsie) a bude fungovat aj nadalej.


tu sme sa zrejme asi nepochopili - zarazilo ma že nová cesta C11,5/70 zo stúpaním v 2 pruhoch má kritickú intenzitu 10 000 vozidiel ... však to je hovadina ako trám - taká má minimálne 15 000 viď česká E50 pri Buchlove - to je len o tom že zase sa niečo prispôsobuje aby to vyzeralo lepšie - tak isto ako Strečno funguje pri 20 000 tak preložka musí fungovať pri 15 000 a nie pri 10 000 žiadať 2 pruh :-) prípadne ho žiadať už teraz keď tam má byť intenzita pri dostavaní 5 000
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod devil » 07. Jan 2008 13:05

nová cesta C11,5/70 zo stúpaním v 2 pruhoch má kritickú intenzitu 10 000 vozidiel ... však to je hovadina ako trám


s pridavným pruhom je kriticka intenzita naozaj 15.000 mozno aj viac. len nechapem naco je k tomu uplne nova cesta ked staci rozsirit terajsiu. ci to rozsirenie blokovala tiez knv BB :?: :)

preco sa mi zda ze je to taky "kompromis" kde bude aj mastna zakazka bez budovania cesty dialnicneho typu (?) samozrejme aj na ukor oprav a modernizacie inych ciest I. triedy.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 07. Jan 2008 13:09

devil napísal:preco sa mi zda ze je to taky "kompromis" kde bude aj mastna zakazka bez budovania cesty dialnicneho typu (?) samozrejme aj na ukor oprav a modernizacie inych ciest I. triedy.


Nezdá sa ti, je to kompromis. :wink: Pretože Slovensko nemá aj na 1/2 profil RC cez Turiec aj cez Donovaly. A potom do dostavávať. Preto som sem túto tému dal, pretože sa pripravuje úplne nová cesta, i keď nazvaná, že preložka cesty ... :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 07. Jan 2008 13:20

ak som to spravne pochopil, tak KNV a pseudoKNV blokovali aj to rozsirenie, lebo dufali stale na dialnicu RC ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 07. Jan 2008 14:07

devil napísal: s pridavným pruhom je kriticka intenzita naozaj 15.000 mozno aj viac. len nechapem naco je k tomu uplne nova cesta ked staci rozsirit terajsiu. ci to rozsirenie blokovala tiez knv BB :?: :)

preco sa mi zda ze je to taky "kompromis" kde bude aj mastna zakazka bez budovania cesty dialnicneho typu (?) samozrejme aj na ukor oprav a modernizacie inych ciest I. triedy.


No vidíš kritická je 15 000 ale v dokumentoch sa uvádza 10 000 - žeby dvojaký meter ?

akože čo je na tom mastné ? je to profil C11,5/70 má to 6,5 km stúpania 2+1, má to 3,5 km estakád, má to 4,5 km tunela, má to 4,5 km dalšieho tunela - únikoveho, má to predprípravu a rezervu na rozšírenie na C22,5/70 a to pri náklade 790 mil/km

ak som to spravne pochopil, tak KNV a pseudoKNV blokovali aj to rozsirenie, lebo dufali stale na dialnicu RC

ano vcelku celkom úspešne sa im to darilo - a ono to funguje dodnes
.
čudoval som sa prečo že je možné a ako že Donovaly majú viac kalamitných situácií ako také Tatry a ono má správa ciest v BB už dlhoročnú tradíciu v tom že úmyselne bojkotujú počasie a na Donovaly chodia zásadne neskoro až keď je cesta neprejazdná - a stále sa vyhovázajú že cesta je zlá atď ( týmto spôsobom tlačia - úmyselne na šoférov aby tlačili na výstavbu novej cesty ) - ale je zaujímavé že vedlajšia správa ciest v TR ktorá obsluhuje 3 horské priechody ( Šturec, Kremnica, Vyšehradné ) to v pohode stíha zo slabším vybavením menším stavom a má menej kalamitných situácií
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod devil » 07. Jan 2008 14:30

akože čo je na tom mastné ? je to profil C11,5/70 má to 6,5 km stúpania 2+1, má to 3,5 km estakád, má to 4,5 km tunela, má to 4,5 km dalšieho tunela - únikoveho, má to predprípravu a rezervu na rozšírenie na C22,5/70 a to pri náklade 790 mil/km


mas pravdu na tom nie je nic mastne :lol:

stat plni svoje plany na cestach I. triedy este horsie ako dialnicne. horko-tazko sa stavaju aj take elementarne veci ako kratke obchvaty TT, GA ci mestske useky/privadzace do ZA, pri KE. aj to hlavne preto lebo tamojsi investori posurili, ine useky sa odsuvaju, neopravuju sa useky ako senec-sladkovicovo atd., a ty mi napises ze co je na tejto ceste s tunelmi a estakadami mastne :?: :roll: odkial by na nu stat vzal :?: ved to je dalsie sci-fi.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 07. Jan 2008 14:57

devil, ale ty tu pletieš dve významovo úplne iné veci. Jedna vec je, že niečo je drahé a pritom nie je vzhľadom na podmienky, čo si sám uznal a druhá vec zase je, že to je drahé pri predstave, že by to mal realizovať štát. :idea:

Lenže to sa potom nemusíme baviť o ničom ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sven » 07. Jan 2008 15:15

Nie je pod Donovalmi zdroj pitnej vody? Mozno preto maju take tazkosti s udrziavanim zjazdnosti Donoval, kedze chemicky posyp je tam problematicky..
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod devil » 07. Jan 2008 15:55

Lenže to sa potom nemusíme baviť o ničom ...


staci ked sa budeme bavit so zmyslom pre realitu. netvarme sa keby BB netlacila na RC cez donovaly tak by stat prelozku v dohladnom case postavil.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 07. Jan 2008 15:56

ja som nic neuznal, to bola len ironia. (vid smajlik za vetou)
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 07. Jan 2008 17:54

devil napísal:
Lenže to sa potom nemusíme baviť o ničom ...


staci ked sa budeme bavit so zmyslom pre realitu. netvarme sa keby BB netlacila na RC cez donovaly tak by stat prelozku v dohladnom case postavil.


Ten, kto najviac pretláča preložku cesty I. triedy je minister dopravy, ktorý má s BB veľa spoločného. Aj s celým BB krajom, kde sa plánujú skutočne rozsiahle investície v rámci ciest I. triedy.

A kým má SSC rozpočet 4 mld. SKK, nereálnych je priveľa vecí. Aj to, že by sa darilo udržať kvalitu vozoviek ... a preto hovorím, nebavme sa tu radšej o ničom, lebo nereálne je v takej chvíli všetko. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Jan 2008 18:06

k johhanovi a svenovi ohľadom zimnej údržby na horskom priechode Donovaly. :arrow:

Je pravda, že horské priechody Šturec, Strečno, Vernár alebo aj Čertovica sú oveľa menej často uzatvorené pre kamióny, než Donovaly. Na Vernári sú vodné zdroje, takže to nie je o tomto.

Faktom však je, že Donovaly sú po Strečne najvyťaženejšie a zároveň oproti Strečnu sú Donovaly oveľa zložitejší cestný úsek na údržbu. To sú základné predpoklady ku kvalite údržby.

Nezjazdnosť Donovál je spôsobená hlavne:

- neusposlúchnutie zo strany vodičov kamiónov k použitiu reťazí a nečinnosť polície
- horský priechod sa nachádza v celej dĺžke medzi dvomi krajmi a nie je v dosahu 10 min. z každej strany stredisko údržby schopné poskytnúť okamžitý zásah (pmoc skríženému kamiónu)
- stará technika (technika zložená zo sypačov je staršia v regióne BB správy, než v susedných správach) a vzhľadom na úsek je techniky aj málo

SSC v minulosti navrhovala výstavbu nového strediska SSC na Donovaloch, Šturci, Vernári a na Bielej Hore, s celkovými nákladmi na r. 2005 vo výške 1,4 mld. SKK aj s potrebnou technikou v cene. Nerealizované to zostalo len kvôli cene.

Situácia na Bielej Hore a Vernári sa zlepšila len a len vďaka samosprávnym krajom, ktoré tu kúpili novú techniku určenú hlavne pre tieto priechody a na zásah ako pomoc skríženým kamiónom. Problémy sú teraz už len v tom, že nie je na dosah miesto na posypový materiál.

Ja si rozhodne nemyslím, že by prichádzalo k akémukoľvek zámernému odkladaniu údržby Donovál, nakoľko johhan - kalamitná situácia privádza každý kraj na oveľa vyššie výdavky ako na štandardnú údržbu, takže by sa len a len sami okrádali o financie. To je jednoducho lož a zavádzanie z tvojej strany a na tom trvám. Možno sa to tak robilo, ale odkedy je decentralizácia verejnej správy, určite sa to nerobí. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sven » 08. Jan 2008 09:56

Dialniciar, dik. Prejazd cez Donovaly v zime mi vzdy prisiel narocnejsi v porovnani s mnou oblubenou Certovicou, co sa tyka kvality vozovky nehladiac na kamiony.
A dost ma udivila informacia, ze by sa udrzba zjazdnosti Donoval mohla umyselne sabotovat. Kto by sa o to pokusal, patri podla mna pred sud...
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod devil » 08. Jan 2008 10:24

mne je podozriva aj vec tej prelozky resp. rozsirenia. to rozsirenie sa v bohuzial malom rozsahu realizuje cize BB to nema preco sabotovat (na rozdiel od prelozky) aj kvoli tomu ze to nie je alternativa ku RC, "len" zlepsenie prejazdnosti. pravez keby bola cesta rozsirena by uz prelozka stratila zmysel...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 08. Jan 2008 11:29

devil napísal:mne je podozriva aj vec tej prelozky resp. rozsirenia. to rozsirenie sa v bohuzial malom rozsahu realizuje cize BB to nema preco sabotovat (na rozdiel od prelozky) aj kvoli tomu ze to nie je alternativa ku RC, "len" zlepsenie prejazdnosti. pravez keby bola cesta rozsirena by uz prelozka stratila zmysel...


Rozširovanie súčasnej cesty je nevyhnutnosťou, pretože nová preložka do 5 rokov stáť istotne nebude. Ona sa začne stavať najskôr o 2 roky a stavala by sa istotne 5-6 rokov. Preto sa nejaké opatrenia musia udiať na súčasnej ceste a ide sa cestou prídavných pruhov a minimalizovania rizík padania skál na nespevnených zárezoch. To si myslím, že je v maximálnom poriadku. Je ale nezmyslom, aby sa do rozšírenia súčasnej cesty dalo niekoľko mld. SKK ... to radšej rovno 10 mld. SKK na úplne novú cestu s tunelmi, mostami, prídavnými jazdnými pruhmi a hlavne mimo zastavaných oblastí.

A istotne je to dosiahnuteľnejšie, než výstavba RC. :idea:

Nakoniec, o kvalitnej novej ceste I. triedy cez Donovaly ja už roky hovorím a toto je len a len normálny vývoj udalostí.

Aj rozširovanie cesty na Donovaloch bolo dlho nemysliteľné, lebo to bolo finančné sci-fi ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod JJ » 14. Jan 2008 20:29

johhan napísal:ano vcelku celkom úspešne sa im to darilo - a ono to funguje dodnes
.
čudoval som sa prečo že je možné a ako že Donovaly majú viac kalamitných situácií ako také Tatry a ono má správa ciest v BB už dlhoročnú tradíciu v tom že úmyselne bojkotujú počasie a na Donovaly chodia zásadne neskoro až keď je cesta neprejazdná - a stále sa vyhovázajú že cesta je zlá atď ( týmto spôsobom tlačia - úmyselne na šoférov aby tlačili na výstavbu novej cesty ) - ale je zaujímavé že vedlajšia správa ciest v TR ktorá obsluhuje 3 horské priechody ( Šturec, Kremnica, Vyšehradné ) to v pohode stíha zo slabším vybavením menším stavom a má menej kalamitných situácií


hehe - tak toto je fakt dobre :-D Tak tu prelozku nam nakoniec vyboxovali cestari - vdaka ;-) hehe :-D Buduci rok zrusime cestarov a uz bude v BB hadam aj 8-pruh :-D Fakt, takto som sa uz davno nepobavil :-D
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Odoslaťod tob.tob » 15. Jan 2008 13:56

JJ napísal:
johhan napísal:ano vcelku celkom úspešne sa im to darilo - a ono to funguje dodnes
.
čudoval som sa prečo že je možné a ako že Donovaly majú viac kalamitných situácií ako také Tatry a ono má správa ciest v BB už dlhoročnú tradíciu v tom že úmyselne bojkotujú počasie a na Donovaly chodia zásadne neskoro až keď je cesta neprejazdná - a stále sa vyhovázajú že cesta je zlá atď ( týmto spôsobom tlačia - úmyselne na šoférov aby tlačili na výstavbu novej cesty ) - ale je zaujímavé že vedlajšia správa ciest v TR ktorá obsluhuje 3 horské priechody ( Šturec, Kremnica, Vyšehradné ) to v pohode stíha zo slabším vybavením menším stavom a má menej kalamitných situácií


hehe - tak toto je fakt dobre :-D Tak tu prelozku nam nakoniec vyboxovali cestari - vdaka ;-) hehe :-D Buduci rok zrusime cestarov a uz bude v BB hadam aj 8-pruh :-D Fakt, takto som sa uz davno nepobavil :-D


Za tu preložku sa môžeš poďakovať hlavne autorovi na ktorom sa tak dobre bavíš. To je tretí krát čo loboval za ňu a vďaky sa mu nedostalo, ale prisahám že naposledy nabudúce dostane po ušoch keď bude mať chuť lobovať za BB
tob.tob
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 1
Založený: 05. Okt 2005 20:37

Odoslaťod Dialniciar » 30. Jan 2008 11:46

Inak kľudne by sa mohla preložka I/59 postaviť ako 1/2 profil RC. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 30. Jan 2008 19:18

Dialniciar napísal:Inak kľudne by sa mohla preložka I/59 postaviť ako 1/2 profil RC. :idea:


nech sa aj stavia ako R3... vysledny efekt bude rovnaky, ale zopar ludi bude lepsie spavat :roll:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Andrej » 30. Jan 2008 19:41

Dialniciar napísal:Inak kľudne by sa mohla preložka I/59 postaviť ako 1/2 profil RC. :idea:

Vsak pri planovanych zmenach parametrov to ako RC kludne mozu oznacit :lol: :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 39 hostí.