Stránka 131 z 168

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 13:21
od caki
minister dopravy mal prave tlacovku na TA3, zachytil som len koniec, ale ak som dobre pochopil tak sa priklonil na stranu Presovcanov. Snad o chvilu pribudnu nejake clanky.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 14:04
od Tomas PO
ja som to tiez nestihol, ale naopak, zachytil som v komentaroch, citujem: "min. do juna sa nebude staviat dialnica ZAPAD-JUH.. Severny obchvat je pripraveny nato aby sa mohol na KONCI roka iba vysutazit.."

tu je dnesny clanok z korzara, spolocne vyhlasenie zupana (slhodobo smer) a primatorky (silno opozicne kdh), v podstate proti kazimirovi, co je z politickeho hladiska znacne netradicne: viewtopic.php?f=35&t=22213

zajtra je verejna beseda s dudasom (investicny riad NDS, kovalcikom (ineko) a kuzmom (sdku - viceprimator Presova, povereny riesenim dopravy). v piatok jedno OZko (s mierne politickymi ambiciami) nabudilo uz velke mnozstvo presovcanov a planuje druhu, tentokrat vyraznejsiu blokadu Levocskej ulici. V praxi prechzadzaju ludia non-stop prechodom pre chodcov, a za 5 minut sposobia defacto staticku situaciu v celom PO (hned vedla je obrancovka, ktora sa upcha, detto hlavna krizovatka, cize obidva hlavne uzly).

no zacina to tu vriet, citit dost nervozitu, prerastajucu do agresivnejsich vystupov a to najma v spojeni s tym, ze sa tu okrem zle naprojektovanej rusinskej za 25 rokov nepostavila ani jedna dopravna stavba. to uz 3 najvacsie mesto nezvlada.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 14:35
od jarino
Minulý týždeň Érsek dostal štúdiu od znalcov. Tento týždeň si majú sadnúť spolu so znalcami a zhotoviteľom. Znalci vidia možnosť usporiť 6%.
Podľa ministra stavať D1 obchvat v polprofile nie je dobrý nápad, nevidí tam úsporu ak po čase bude nutné dostavať úsek na plný profil.
Východný obchvat nie je v ÚP mesta Prešov, to znamená, že východný obchvat ak by sa teraz začal kresliť, tak chytro nebude, najskôr za 8-9 rokov.
EIA sa ma stihnúť do júna tohto roka, ak sa vyjedná cena. Do prípravy sa investovalo 50 miliónov euro(?).
Robia sa právne analýzy, čo robiť, keď NDS počas riadenia Auxta cenovú ponuku akceptovala.
Minister nesúhlasí s betónovým povrchom. V projekte môžu byť objekty, ktoré môžu byť škrtnuté, napr. budova údržby, ale časom ich bude nutné postaviť.
SO PO môže byť vypísaná súťaž koncom roka.
Minister nepovažuje za dobré analyzovať projekty a viesť debaty o ich alternatívnom trasovaní už na konci ich prípravy. Podľa neho sa mal Kovalčík ozvať proti SO PO, keď na ministerstve robil a tento projekt sa tvoril.

Mimo témy. Nové projekty nad 40 miliónov budú hodnotené cez Hodnotu za peniaze.

Zdroj: http://tv.hnonline.sk/ekonomika/910251- ... e-zistenia

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 17:38
od granite01
No len nalejme si čistého vína.
NDS-ka bola schopná presvedčiť VÚC BA nastaviť územný plán ohľadom stavby D1 BA - Trnava nejakým spôsobom. A teraz to vyslovene znásilnili a idú proti územnému plánu, ktorý sami oni požadovali !
Takže nehovorte, že príprava východného obchvatu by trvalo 8-9 rokov!
Ak by chceli, tak to zvládnu určite za také 3 roky. Ale to by museli chcieť.
No a mimochodom, tieto rečičky o SO R4 sú nanič, pokiaľ nebudú mať zabezpečené financovanie. A teda dúfam (aj keď som skeptik), že sa tejto vláde nepodarí prelomiť len tak dlhovú brzdu.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 17:39
od granite01
Tomas PO napísal:ja som to tiez nestihol, ale naopak, zachytil som v komentaroch, citujem: "min. do juna sa nebude staviat dialnica ZAPAD-JUH.. Severny obchvat je pripraveny nato aby sa mohol na KONCI roka iba vysutazit.."

tu je dnesny clanok z korzara, spolocne vyhlasenie zupana (slhodobo smer) a primatorky (silno opozicne kdh), v podstate proti kazimirovi, co je z politickeho hladiska znacne netradicne: http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22213

zajtra je verejna beseda s dudasom (investicny riad NDS, kovalcikom (ineko) a kuzmom (sdku - viceprimator Presova, povereny riesenim dopravy). v piatok jedno OZko (s mierne politickymi ambiciami) nabudilo uz velke mnozstvo presovcanov a planuje druhu, tentokrat vyraznejsiu blokadu Levocskej ulici. V praxi prechzadzaju ludia non-stop prechodom pre chodcov, a za 5 minut sposobia defacto staticku situaciu v celom PO (hned vedla je obrancovka, ktora sa upcha, detto hlavna krizovatka, cize obidva hlavne uzly).

no zacina to tu vriet, citit dost nervozitu, prerastajucu do agresivnejsich vystupov a to najma v spojeni s tym, ze sa tu okrem zle naprojektovanej rusinskej za 25 rokov nepostavila ani jedna dopravna stavba. to uz 3 najvacsie mesto nezvlada.


Nervozita sa aspoň trochu ukludní, ked začne fungovať nábrežná...treba vydržať ešte zopár mesiacov....

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 18:20
od jarino
To všetko hovoril Érsek, je to z jeho tlačovky a nemusí sa to zhodovať s mojimi názormi (mal som to tam napísať).
Kľudne mi tykaj.
S tým, že keď sa chce, tak to ide, súhlasím. Pri Prešove sa doteraz nechcelo a tak to vyzerá, aj keď PO nie je zďaleka jediný. Pri dobe prípravy ja som skôr pesimista, stačí mi otvoriť stránku NDS a pozrieť prípravy iných projektov, nemyslím si, že v prípade východného obchvatu by to bolo inak.
Dávnejšie som písal, že spomíname iba imaginárne peniaze na SO PO. Aj keď ak by to dali nejako cez EFSI, neviem ako...
Mňa by potešilo, keby sa analytici s tým trochu pohrali a popustili fantáziu. Kľudne mohli navrhnúť aj nejaké bližšie opatrenia na železnici prípadne MHD, aj keď MHD je v kompetencii mesta. Taký dokument by potom nemal tri strany. Chcelo by to nejaký komplexnejší materiál s riešením dopravy v PO s porovnaniami, dosť rád by som si to pozrel. Postupne aj ostatné veľké a väčšie mestá a možno by z toho vznikla aj nejaká koncepcia.
Toto od analytikov bola tak správa do diskusie, či JZO v plnom alebo polprofile a či realizovať SO PO. Potom aj minister na tlačovke sa bavil iba na tému D1 a R4, lebo iba to riešime...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 19:43
od granite01
Je jasné, že úlohou analytikov nie je navrhnúť detailné riešenia.
To čo som videl, bol ich pohľad na variantné riešenia situácie v Prešove. T.z. nielen R4+D1 ale aj D1 + iné kombinácie.
Samozrejme Ersék, nebudem sa vyjadrovať o jeho erudícii, to zabil tým, ako keby to bolo tak, že analytici nechcú D1. Je to totiž pre neho ľahšie, a to myslím na tú celú suitu na ministerstvách, vybrať si na kritiku niečo z celej analýzy a na tom postaviť celú obhajobu.
Ak by boli novinári k čomu, tak by ho zniesli pod čiernu zem, lebo by sa ho pýtali:
1.Prečo v takom veľkom meste už dávno SSC (ktorá je pod ministerstvom) nevypracovala projekty pre MK3 a MK5?
2. Prečo sa zavrhol východný obchvat? aké relevantné porovnanie bolo vykonané ? (podľa mňa nebolo. odbilo sa to tým, že je tam chránené nálezisko solivar)
3. Prečo štát netlačil už dávno na Prešov, aby mal spracovaný generel? a mohli by sme pokračovať
Proste stále tejto suite na ministerstve stačí poslať marketingový message....a karavána ide ďalej...Samozrejme primátorka a VÚc, mestský poslanci budú za SO R4. Veď priamo z vrecák Prešovčanov to nebude (teda ak to bude), a je to podobné ako pri zdravotníctve....ak to neplatím, vždy sa nájde nekonečne elastický dopyt po drahých cestách, tuneloch atď....Ak by sme boli na západe od nás, niekde v Nemecku a pod., častokrát vyvolané investície dialnic platia VÚC (krajinské vlády)...teda musia to spolufinancovať...to znamená vyššia pravdepodobnosť rozumnejších riešení.

No a ja by som sa Erséka pýtal aj na to, aký krízový manažment majú pri tuneli Čebraď? A trval by som na tom, aby nekecal marketingové blbiny. A ak by neodpovedal, najbližšie by všetci novinári solidárne nemali prísť na tlačovku takého ministra, ktorý len hrá hry. Ale to sme v našej gubernii...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 21:13
od eric987
heh vidim ze som prisiel o vela. Nie projektovane obchvaty ale kapacitny prietah + VO. Len cosi tu nesedi. Prietah by riesil hlavne S-J, teda SB<=>KE, scasti VT/SK/BJ<=>KE. VO by poriesil dokonale to druhe menovane. Akurat ze je v tom "maly hacik" - najsilnejsi smer je posledny rok PP<=>KE, ktory darmozraci od zeleneho stola uple odignorovali... . To hovori za vsetko.

Minulý týždeň Érsek dostal štúdiu od znalcov. Tento týždeň si majú sadnúť spolu so znalcami a zhotoviteľom. Znalci vidia možnosť usporiť 6%.
Podľa ministra stavať D1 obchvat v polprofile nie je dobrý nápad, nevidí tam úsporu ak po čase bude nutné dostavať úsek na plný profil.
Východný obchvat nie je v ÚP mesta Prešov, to znamená, že východný obchvat ak by sa teraz začal kresliť, tak chytro nebude, najskôr za 8-9 rokov.
EIA sa ma stihnúť do júna tohto roka, ak sa vyjedná cena. Do prípravy sa investovalo 50 miliónov euro(?).
Robia sa právne analýzy, čo robiť, keď NDS počas riadenia Auxta cenovú ponuku akceptovala.

Usetrit by sa dalo trochu viac, kebyze vitazne konzorcium sa zriekne nadstandarnej marze. Co sa tyka skrtania, CB kryt bol navrhnuty hlavne preto, ze od MUK PO-Zapad po Z portal (cca 4,5) km je suvisly stupak, aby tam po 10 rokov neboli vyjazdene kolaje. Ak sa vie, ze na SO nebudu peniaze, radsej nech sa nepostavia vetvy na R4, to vyjde viac nez na 6%. Tiez by sa mohol preprojektovat most cez Terchovsku ulicu, co je asi jediny diletansky naprojektovany objekt. Stavat JZO na 1/2 profil by bol nezmysel storocia; jednak jeho dostavba by bola mimoriadne narocna a jednak by to bol asi najvytazenejsi 1/2 profil v SR.

Takže nehovorte, že príprava východného obchvatu by trvalo 8-9 rokov!

Uz som to tu raz pisal, VO je "nepriechodny" hlavne z tohto dovodu, ze lokalni papalasi a ich "sponzori" si popostaviali domi v Zaborskom, prip. v Teriakovciach ci Dulovej, co su obce na V od PO. Ti za uplynule roky uspesne zablokovali nove investicie v o cosi vzdialenejsom IPZ, takze VO bude pre nich stavba non grata.

Nervozita sa aspoň trochu ukludní, ked začne fungovať nábrežná...treba vydržať ešte zopár mesiacov....

Nervozita sa sotva ukludni, kedze NK je sposobila sposobit viac problemov ako priniest rieseni. Sam som zvedavy napr. na koniec stvorpruhu od KE, kde rychly pruh bude odbocka na Jilemnickeho a par m predtym sa pripoji vetva od KO, samozrejme bez pripajaku. To nehovoriac o vyusteni NK na KO.

Veď priamo z vrecák Prešovčanov to nebude (teda ak to bude), a je to podobné ako pri zdravotníctve

a toto ma byt co??? akoze presovcania su oslobodeni od dani? Je tu nejaka zvlastna colna zona, kde zdanitelne obchody nepodliehaju DPH ani spotrebnym daniam ??? Ked sa stavalo inde (a naozaj neefektivne, nie ako sa to planuje tu) tak vsetko bolo OK a islo to zo spolocnych penazi, do ktorych svojou mierou prispeli aj Presovcania, hoci v PO sa zo statnych za posledne roky nestavialo takmer nic. Takze klud.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2017 07:27
od matiqos
Na KO, cast Petrovianska, sa zacala stavat oporny mur najazdu z prefabrikatov.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2017 14:11
od devil
Stavat JZO na 1/2 profil by bol nezmysel storocia; jednak jeho dostavba by bola mimoriadne narocna a jednak by to bol asi najvytazenejsi 1/2 profil v SR.


stale si nenapisal kto vymyslel (ine slovo na to nie je vhodne) tych 19.000 aut na JZO pri intenzite 12.000 vozidiel na useku svinia-PO, zapad. inac povedane preco sa bavime o fesibility študy ktora je ucelova. hodnota za peniaze hovori o intenzite 11.000 co je cislo ktore uplne zapada do realne nameranych intenzit v 2015.

a toto ma byt co??? akoze presovcania su oslobodeni od dani? Je tu nejaka zvlastna colna zona, kde zdanitelne obchody nepodliehaju DPH ani spotrebnym daniam ??? Ked sa stavalo inde (a naozaj neefektivne, nie ako sa to planuje tu) tak vsetko bolo OK a islo to zo spolocnych penazi, do ktorych svojou mierou prispeli aj Presovcania, hoci v PO sa zo statnych za posledne roky nestavialo takmer nic. Takze klud.


toto ta este naozaj bavi ?...PO kraj ma suvislu dialnicu od hranice kraja pri strbe az na PO, staru dialnicu do KE. to vsetko si postavil PO asi svojpomocne...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2017 16:45
od granite01
eric987 napísal:
Veď priamo z vrecák Prešovčanov to nebude (teda ak to bude), a je to podobné ako pri zdravotníctve

a toto ma byt co??? akoze presovcania su oslobodeni od dani? Je tu nejaka zvlastna colna zona, kde zdanitelne obchody nepodliehaju DPH ani spotrebnym daniam ??? Ked sa stavalo inde (a naozaj neefektivne, nie ako sa to planuje tu) tak vsetko bolo OK a islo to zo spolocnych penazi, do ktorych svojou mierou prispeli aj Presovcania, hoci v PO sa zo statnych za posledne roky nestavialo takmer nic. Takze klud.


Ja som teda kľudný. Nič nemám proti prešovčanom. Tento koment sa týka nielen Prešova, ake každej samosprávy a každého vyššieho územného celku. Opakujem, keďže to nejde z ich vrecák, budú požadovať nemožné pretože oni na to nedajú ani halier. Tak to bolo v Považskej Bystrici, Žiline, Sverepec a pod....A štát by mal byť na to, aby to celé usmernil a nie že nejaká lobby si to použije na svoje ciele...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2017 17:44
od ANDi
Video z tlacovky na stranke hnojline.sk je o 10 minut kratsie ako vcera... Pozeral som to vcera cele, pekne sa to pocuvalo, ale odbornost vsetkych pritomnych zas... Novinarske otazky o nicom. A ak som to zle neprepocul, tak vravel, ze D4 povedie k Polskym hraniciam, nie R4 :D

A vraj vychodny obchvat nie je v UP mesta? Toto je potom co?
http://www.uzemneplany.sk/upn/presov/uz ... -vybavenia

Pravdu ma v tom, ze ho posadili pred hotovu vec, tieto projekty a premrstene ceny poslednych tendrov su dielom predchadzjucich pajacov, teraz je uz trochu neskoro...

Ale naozaj je divne, ze pri ostatnych tendroch je ticho, kde su ti analytici pri predrazenej D3, absurdnej D1 a 4+4 plus krizovatkach porusujucich normy, tam netreba setrit? Niekomu ten Presov asi velmi vadi.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2017 21:25
od eric987
devil napísal:stale si nenapisal kto vymyslel (ine slovo na to nie je vhodne) tych 19.000 aut na JZO pri intenzite 12.000 vozidiel na useku svinia-PO, zapad. inac povedane preco sa bavime o fesibility študy ktora je ucelova. hodnota za peniaze hovori o intenzite 11.000 co je cislo ktore uplne zapada do realne nameranych intenzit v 2015.

Napisal som to minimalne raz, ale pre istotu ti to zopakujem: nik si nic nevymyslel, 19.000 je intenzita po dostavbe SO, 11.000 je intenzita bez SO. Navyse, pri oboch sa nezaratavali ti, co sa v MUK PO-zapad pripoja v smere na KE namiesto PO-juh. BTW, MUK PO-zapad je v okoli SII, SIII a Vydumanca, co je dokopy nejakych 30 tis. ludi. Takze povodna FS moze byt ucelova ale isto NIE V PROSPECH PO. Ucelove je vsak urcite to, co sa robi teraz, lebo asi niekto "tam hore" ma zaujem vyuzit alebo skor zneuzit posledne €€€ v OPII na TEN-T podla seba. Holt, PO financne skupiny nedevelopuju, takze tu nic netreba.

toto ta este naozaj bavi ?...PO kraj ma suvislu dialnicu od hranice kraja pri strbe az na PO, staru dialnicu do KE. to vsetko si postavil PO asi svojpomocne...

Otazka znie ci to este bavi teba. Za prve, suvisia D to nieje, lebo usti do 1-ruroveho Braniska a D je ex lege stvorpruhova komunikacia. Ak aj pripustime, ze je suvisly tah (hoc s polprofilovym usekom v dlzke cez 7 km) tak usti akurat do preplneneho RK. Bez nadvaznosti na inu D/RC. A toto je uz aka vyhoda? ze kvoli "suvislej D" (co ani suvisla je tak mozno podla dennika N) je teraz mesto upchate ? Ako osoh to prinieslo PO ? Ako z toho profitovali ludia z okresu PO ? Odpoved je jedina - ziaden a nijako. A mimochodom, jedinym ako-tak priepustnym tahom S-J tahom v PO je nenapadna Okruzna a tu si PO vybudoval fakt svojpomocne.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2017 22:40
od svaco
Len podotykam pre Devila, že nedokončená 1+1(žiadne 2+2) OKRUŽNÁ ešte aspoň 2-3 roky minimálne, možno ak sa začne a aj dostavia OC FORUM, kt. už malo byť myslím najmenej 5 rokov, ale končiť bude aj tak v krajine nikoho bez ďalšieho zmysluplného pokračovania, ale možno sa už na to medzitým niečo vymyslelo.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2017 23:34
od i15
D1 v poloprofile je somarina. To radšej nestavať vôbec

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 13:46
od devil
Otazka znie ci to este bavi teba. Za prve, suvisia D to nieje, lebo usti do 1-ruroveho Braniska a D je ex lege stvorpruhova komunikacia. Ak aj pripustime, ze je suvisly tah (hoc s polprofilovym usekom v dlzke cez 7 km) tak usti akurat do preplneneho RK. Bez nadvaznosti na inu D/RC. A toto je uz aka vyhoda? ze kvoli "suvislej D" (co ani suvisla je tak mozno podla dennika N) je teraz mesto upchate ? Ako osoh to prinieslo PO ? Ako z toho profitovali ludia z okresu PO ? Odpoved je jedina - ziaden a nijako. A mimochodom, jedinym ako-tak priepustnym tahom S-J tahom v PO je nenapadna Okruzna a tu si PO vybudoval fakt svojpomocne.


zase tato pesnicka dookola, zapieras, zvelicujes a s*** si do vlastnej huby...typicky stavarsky text. OK, beriem - ex-lege dialnica je len plny profil. npr. D26,5 hoci aj pre 11.000 aut - to si dajte niekde patentovat. ten suvisly tah je skoro 100 km a RK uz nie na uzemi PO kraja, ze tvoji rodaci sa tu chvalia ze ako sa chodi cez donovaly/certovicu nejak nespominas, ze do BA trva cesta do 4 hod. tiez nespominas, cize hej naozaj nikto z PO z dialnice neprofituje, to len zapadniari chodia na vikendy...

Napisal som to minimalne raz, ale pre istotu ti to zopakujem: nik si nic nevymyslel, 19.000 je intenzita po dostavbe SO, 11.000 je intenzita bez SO. Navyse, pri oboch sa nezaratavali ti, co sa v MUK PO-zapad pripoja v smere na KE namiesto PO-juh. BTW, MUK PO-zapad je v okoli SII, SIII a Vydumanca, co je dokopy nejakych 30 tis. ludi. Takze povodna FS moze byt ucelova ale isto NIE V PROSPECH PO. Ucelove je vsak urcite to, co sa robi teraz, lebo asi niekto "tam hore" ma zaujem vyuzit alebo skor zneuzit posledne €€€ v OPII na TEN-T podla seba. Holt, PO financne skupiny nedevelopuju, takze tu nic netreba.


a ja som uz tiez min. raz napisal ze 19.000 je namerana intenzita ktora je na juznom okraji mesta a k tomu stara cesta KE-PO 3-5.000. v tom su vsetci, aj sidliska, aj dochadzajuci aj tranzit cize tvorcovia fesibility študy bez mihnutia oka naprognozovali taku intenzitu porovnatelnu s mestskou premavkou ktora nie je realna ani v najoptimistickejsom sne. nech JZO vychadza co najrealizovatelnejsie. takze mi sem nemiesaj SO PO lebo na obchvate by sa auta nemali len tak stracat. o SO by sa tiez dalo bavit lebo tam je prognoza tusim okolo 13.000 aut co zrejme zase bez zapocitania vplyvu JZO :lol: to je ako ked tu bol kritizovany kovalcik ze prisiel si pozriet dopravu cez den a nie je rannej spicke. lebo vsak podla zvratenej slovenskej koncepcie so obchvaty od toho aby riesili rannu spicku.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 17:12
od topfield
Kovalcik vol kritizovany za to ze bol v Po v den statneho sviatku. Nezavadzaj a neprekrucaj...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 17:47
od aquila
ja som to pisal uz do vlakna o severnom obchvate R4, nie je to take tragicke ako to na zakalde zopar tlacoviek vyzera. stale si myslim, ze to je skor take divadielko.

na D1 sa nebude menit nic, ako bolo spomenute do leta aj tak bude stat, lebo neni EIA a bez EIA su neni eurofondy. len sa zrejme zmeni severny obchvat R4 na povodnu prelozku I/18. prva cast po I/68 sa moc menit nebude, lebo ta bola zosekana uz aj oproti povodnym planom.

kedy motyka vystreli, tak sa sice nebude realizovat R4 od I68 dalej, ale cast prelozky I/68 po I/18. to je maximum co teoreticky moze presov podla mna dostat do 2030 ..

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 21:43
od eric987
devil napísal:zase tato pesnicka dookola, zapieras, zvelicujes a s*** si do vlastnej huby...typicky stavarsky text. OK, beriem - ex-lege dialnica je len plny profil. npr. D26,5 hoci aj pre 11.000 aut - to si dajte niekde patentovat. ten suvisly tah je skoro 100 km a RK uz nie na uzemi PO kraja, ze tvoji rodaci sa tu chvalia ze ako sa chodi cez donovaly/certovicu nejak nespominas, ze do BA trva cesta do 4 hod. tiez nespominas, cize hej naozaj nikto z PO z dialnice neprofituje, to len zapadniari chodia na vikendy...

Zase len odpoved na ocividne vybijanie si komplexov, nic viac, nic menej. Ja konstatujem to, co som k danej problematike zistil, prip. co sa ku mne dostalo a hodnotim situaciu taka aka je. Ak neveris, tak prid hociktory pracovny den, prip. v nedelu vecer a si ju over. Posledne slova prvej vety hovoria vela... Len maloktory z grazlov co ich dennodenne zasivam sa na podobne vyrazy znizia tak sa podla toho ohodnot sam. Co sa tyka pojmu dialnica - dva fyzicky oddelene jazdne pasy a mimourovnove krizovatky su takymi pojmovymi znakmi ako je dvojstopovost a motor pojmovym znakom auta, ako je vzpriamenost a intelektulane schopnosti pojmovym znakom cloveka. Tak, ako nemoze byt jednostopove, resp. nemotorove vozidlo autom, ako nemoze byt tvor bez vzpriamenej postavy clovekom, tak nemoze byt ani polprofil dialnicou. Je to tak tazke pochopit ??? A tvrdenie o tom ze RK nie je na uzemi PO kraja ani netusim k comu ma smerovat. Zato k tej poznamke - aky vyznam ma taketo ukoncenie ? Na aku inu kapacitnu komunikaciu sa pripaja ten uzasny presovsky tah ??? A co sa tyka udajneho profitu - povedz mi jeden jediny prinos tohto tahu pre Mesto Presov a jeho obcanov. Kolko investicii od vtedy do mesta prislo ? Ako to pomohlo doprave v meste ? Ako na to zareagovali ceny nehnutelnosti v meste ? Odpoved je jasna - investor neprisiel ziaden, doprava sa zhorsila este viac a ceny nehnutelnosti poklesli. Takze tieto useky pomohli obciam, ktore obisli, resp. Levoci, no Presovu len a len pritazili. BTW, ak Presovcania niekam chodia, tak akurat do prace. A co sa pracuje mimo, tak hlavne v KE. Cize vyuziva sa hlavne trochu ina D, ako ta ktorou sa tak vehementne ohanas, a aj ta sa v poslednej dobe az tak nevyuziva, lebo uz aj terigat sa 45 min. v preplnenom vlaku vytiahnutom asi zo srotoviska (ano, vacsinou take posiela statny dopravca na trasu medzi 2. a 3. najvacsim mestom, ked sa v suvislosti kadejakou perifernou tratou chvali modernymi supravami) je podstatne rychlejsie ako prepchat sa cez presovske cesty.

a ja som uz tiez min. raz napisal ze 19.000 je namerana intenzita ktora je na juznom okraji mesta a k tomu stara cesta KE-PO 3-5.000. v tom su vsetci, aj sidliska, aj dochadzajuci aj tranzit cize tvorcovia fesibility študy bez mihnutia oka naprognozovali taku intenzitu porovnatelnu s mestskou premavkou ktora nie je realna ani v najoptimistickejsom sne. nech JZO vychadza co najrealizovatelnejsie. takze mi sem nemiesaj SO PO lebo na obchvate by sa auta nemali len tak stracat. o SO by sa tiez dalo bavit lebo tam je prognoza tusim okolo 13.000 aut co zrejme zase bez zapocitania vplyvu JZO :lol: to je ako ked tu bol kritizovany kovalcik ze prisiel si pozriet dopravu cez den a nie je rannej spicke. lebo vsak podla zvratenej slovenskej koncepcie so obchvaty od toho aby riesili rannu spicku.

Nie nenapisal. A 19.000 na D1 KE-PO mohla byt intenzita akurat v case uzavretia Stiavnika, kedy bol tranzit presmerovany na VT a TV. Mimochodom, Petrovianska vedie akurat na D, tych ar aut co schadza na Petrovany je zanedbatelnych, max ak 2-3 denne. Cize na Petrovianskej takmer ziadna mestska doprava nie je, dochadzajucich je minimum (Petrovany, Drienov; od Zaborskeho a Dulovej nik normalny nepojde okolo ZVL ked Solivar od nich az po krizovatku s AGLS je v pohode). Takze opat strielas vedla.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2017 11:12
od Dendik
Ahojte som tu novy. Zaujimam sa uz dlhsie o stavby v okoli Presova hoci som neprispieval do tohoto fora, citavam ho uz roky.
Zda sa mi dost nespravodlive a cynicke po rokoch predrazenych tendrov na celom Slovensku setrit na Presove. Idu sa tendrovat Zeleznice, aj potom bude take kuvikanie?Uvidime.
A hlavne:
- Kto nazyva magelomanstvom postavenie styroch pruhov v okoli 3 najvacsieho SVK mesta, na krizovatke EU koridorov, mal by sa zamysliet a prejst sa SRBSKOU dialnicou.
- Kto chce stavat obchvaty v polprofile (napr D1) nech premysla dokedy kapacitne taka cesta vydrzi - mysliet aspon na dvadsat-tridsat rokov dopredu... hm?
- Kto vie hladiet do mapy a chapat ako zlozity je geologicky teren okolo Presova? A hlavne rozostavanost na vychodnej periferii - tu sa predsa malo stavat uz pred20.rokmi.
- Kto hovori ze R4 BUDE stat 535 milionov, ked este ziadna sutaz neprebehla?
- Kto zaruci, ze usetrene peniaze z (paskvilu) R4ky budu pouzite napr. na vystavbu MK-3 a MK-5 ked vieme v akom stave je SSC?
a posledne:
Prosim znalych veci, chcel by som namatkovo urobit take porovnania: mozte mi odhadom napisat niekto napisat kolko Eur sa vynalozilo na obchvaty:
1, Ziliny :) toto bude isto zaujimavy udaj... (tri full-profil tunely,estakada ponad hradzu,velkokapacitne mimourovnove krizenia)
2, Banskej bystrice (apropo ake su tam dnes denne intenzity nielen osobakov, ale kamionov-a porovna to so sidl. Sekcov, alebo Duklians.PO toto mi niekto prosim zistite)
hoci BB s PO tazko geograficky porovnavat kedze severny obchvat BB nesmeruje dopravu do ineho statu a asi nieje ani v koridore TENt,ale su podobne velke)
3, Nitry (ak sa to tam nejako da vycislit)

Ak dostanem odpovede na otazky v zarazkach a pri ocislovanych bodoch hadam sa nasa debata posunie spravnym SMEROM:)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2017 11:29
od Dendik
A este som nasiel tento zaujimavy obrazok:
https://www.po-kraj.sk/images/gallery/T ... ov_w03.jpg

Zaroven som kontaktoval urad PSK, pretoze posledne medializovane spravy hovoria o nejakej "dohode" (v zmysle upravy na ktorej tu uz niektori uvazujete)
tak uvidim co odpisu, lebo v poslednej vete tohoto clanku:
https://www.po-kraj.sk/sk/samosprava/me ... ancii.html
sa pise ze konplet R4 je mozne zachranit, vak ide iba este len o nevysutazenu cenu.
Tak ak to bude vediet niekto toto postavit za usporu napr. 25% oproti statnemu odhadu tak netreba robit paskvil, ale serioznu cestu na pomery 21 storocia. Ci?
Opravte ma ak zle (voci statu ai mestu) rozmyslam.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2017 19:49
od granite01
Dendik napísal:Ahojte som tu novy. Zaujimam sa uz dlhsie o stavby v okoli Presova hoci som neprispieval do tohoto fora, citavam ho uz roky.
Zda sa mi dost nespravodlive a cynicke po rokoch predrazenych tendrov na celom Slovensku setrit na Presove. Idu sa tendrovat Zeleznice, aj potom bude take kuvikanie?Uvidime.
A hlavne:
- Kto nazyva magelomanstvom postavenie styroch pruhov v okoli 3 najvacsieho SVK mesta, na krizovatke EU koridorov, mal by sa zamysliet a prejst sa SRBSKOU dialnicou.
- Kto chce stavat obchvaty v polprofile (napr D1) nech premysla dokedy kapacitne taka cesta vydrzi - mysliet aspon na dvadsat-tridsat rokov dopredu... hm?
- Kto vie hladiet do mapy a chapat ako zlozity je geologicky teren okolo Presova? A hlavne rozostavanost na vychodnej periferii - tu sa predsa malo stavat uz pred20.rokmi.
- Kto hovori ze R4 BUDE stat 535 milionov, ked este ziadna sutaz neprebehla?
- Kto zaruci, ze usetrene peniaze z (paskvilu) R4ky budu pouzite napr. na vystavbu MK-3 a MK-5 ked vieme v akom stave je SSC?
a posledne:
Prosim znalych veci, chcel by som namatkovo urobit take porovnania: mozte mi odhadom napisat niekto napisat kolko Eur sa vynalozilo na obchvaty:
1, Ziliny :) toto bude isto zaujimavy udaj... (tri full-profil tunely,estakada ponad hradzu,velkokapacitne mimourovnove krizenia)
2, Banskej bystrice (apropo ake su tam dnes denne intenzity nielen osobakov, ale kamionov-a porovna to so sidl. Sekcov, alebo Duklians.PO toto mi niekto prosim zistite)
hoci BB s PO tazko geograficky porovnavat kedze severny obchvat BB nesmeruje dopravu do ineho statu a asi nieje ani v koridore TENt,ale su podobne velke)
3, Nitry (ak sa to tam nejako da vycislit)

Ak dostanem odpovede na otazky v zarazkach a pri ocislovanych bodoch hadam sa nasa debata posunie spravnym SMEROM:)


Odpoviem len k R4 a suťaži. V podstate táto úspora je imaginárna vec, keďže štát vyčerpal na drahé projekty už v podstate celú alokáciu európskych fondov (2013
-2020) na dialnice a rýchlostné cesty. A keďže ministerstvo už nemá žiadne voľné prostriedky na výstavbu SO R4, snažia sa o to, aby prelomili ústavný zákon v parlamente o dlhovej brzde. Jedná sa o zákon, ktorý aspoň ako tak drží nerozumnú socialistickú vládu na uzde, aby neminula zbytočne ďalšie stámilióny eur. Bol myslím schválený niekedy v roku 2011 (493
/2011 Z.z.). Teda snahou nezodpovedných politikou bude zmeniť pravidiel tak, aby mohli nerušene míňať peniaze bez akejkoľvek kontroly a zhodnotenia, či sú minuté aspoň dobre.
Problémom v Prešove nie je to, že Min Financií nechce Prešovu pomôcť (toto sa Vám snažia nahovoriť kvázi politici na čele s ministrom dopravy), ale v tom, že na Slovensku neexistuje reálna diskusia a následne zdôvodnené rozhodnutia, aká kombinácia riešení je pre daný región/mesto to najlepšie. Proste u nás sa to robí tak, že sa výsledky prieskumov a analýz ohýbajú tak, aby to dobre vyšlo pred verejnosťou a Európskou komisiou. A toto je problém. Lebo Vám v Prešove viaceré z týchto projektov pomôžu, ale inou kombináciou ciest a opatrení je možné dosiahnuť omnoho lepší výsledok. Ale keď chcete mať riešenia, ktoré síce odklonia tranzit ale prímestskú dopravu neriešia, môže to tak byť. Ja ako nie Prešovčan sa len poteším. Pre mňa to bude dobre. Len druhý problém je v tom, že každé mesto na Slovensku má veľmi málo prostriedkov z daní vyberaných na Slovensku. teda nie je reálne, aby mesto Prešov postavil vnútromestský okruh. Aby ste mali predstavu ako sú poddimenzované rozpočty miest: Košice dávajú na dopravu (cesty, údržba, podpora MHD) 95 eur na jedného obyvateľa ročne (r.2015). V Čechách v podstate porovnateľné mesto (dokonca menšie) - Plzeň má k dispozícii 357 eur na obyvateľa ročne) rozdiel je viac ako trojnásobný! Takže slovenské mestá sú chúďatká. Ak by mal Prešov taký rozpočet ako Plzeň, mal by cca ročne o 25 miliónov eur viac na MHD a investície do ciest. A to sú už celkom slušné peniaze.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2017 06:01
od Vceliak
Viac menej s tebou súhlasím, len s tým, že ak tranzit pôjde mestom, tak sa Prešov nikdy nevyhrabe z problémov, aj keby mal rozpočet ako Plzeň.
Ja tiež nie som z prešovského kraja, mne postačí, ak "preletím" okolo. Nemusím pri každom prechode po D1 obdivovať výfuky kamiónov na svetelných križovatkách na sídliskách Prešova. :-)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2017 20:07
od svaco
Takže stalo sa, čo kto chcel a ľudia už vedia, že po dobrom nič nedosiahnu. Myslím si, že FICO pustí do gatí, ako už niekoľkokrát, keď sa vedeli zmobilizovať masy ľudí (kamionisti, lekári, ...) keďže protesty už majú aj jemne politický nádych a v Prešove a okolí žije nepomerne viac ľudí ako inde, kde tiež možno budú protestovať. Naviac v PO kraji žije najviac obyvateľov a mnohí do PO dochádzajú a tiež vidia, čo sa tu deje.

Sranda bude až 31.3. keď zablokujú viaceré smery.

A pritom, keby sa nekradlo peňazí by bolo na všetko aj na Slovensku.

viewtopic.php?f=35&t=22242

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2017 10:51
od racto
A budu aj protestovať aj keď sa postaví obchvat a kongescie nezmiznu?