Stránka 16 z 17

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2021 21:29
od devil
ze s tymto nesuhlasim, dal som priklady, kde planovanie Rky priamo ovplynuje neriesenie dopravneho problemu.
aj keby sa namiesto R4 planovala jednotka nie je vobec iste zeby sa sarissky stiavnik vyriesil. podla mna nie, pretoze taketo obchvaty bezne nie su.

uplne najhorsie je ze na I/64 cez centra 2 vacsich okresnych miest. to uz nie je bezne ani inde. bud su to ovela mensie mesta alebo mesta co maju cestu aspon ako-tak mimo centier alebo cez priemyselne zony. alebo lezia pri cestach II. tr. alebo cestach ktore maju minimalny tranzit. potom mi ostava asi poltucet najproblematickych miest a KN a NZ su urcite medzi nimy. kolko obchvatov usetri 5 minut ako pri tychto ?

I/64 hranica s H - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2021 14:39
od KN.SK
MuelMI napísal:
KN.SK napísal:Zatiaľ tadiaľ:
45437 1563

Fakt treba na tom obchvate 4 MUK? :|
MuelMI, v prvom rade nie som odborník na dopravné cesty, na ich stavbu, projektovanie. Toto je môj pohľad na "obchvat", ktorý ktovie kedy bude a či i bude.

Stav v súčasnosti a územia NATURA 2000 pri Komárne:
465704657146572

Boli dva varianty.
46568
Variant A krkolomne obchádzajúci územie NATURA 2000 a tak i obchádzajúce severnú časť rekreačnej zóny pri bývalom ramene Váhu a pri Váhu.
Variant B kratši a čiastočne skrz spomínanú zónu. Tento sa vybral.

Keďže most sa postavil v západnej polohe, tak treba zložitejší (dlhší=drahší) obchvat Komárna.
46569 "Popis"
MÚK A (I/63; I/64) — možno by nemusela byť tak zložitá alebo vôbec (len kruháč???), ak by sa postavil(???) i severný obchvat [I/63] Novej Stráže (pochybujem ale);
MÚK B (I/63; I/64; II/573) — ponad trate 131 a 135; ak nebude severný obchvat [I/63] Novej Stráže (I/64; II/573) mohol by sa zjednodušiť;
MÚK C (I/64; mestská/miestna komunikácia) — plánovaná nová štvrť Palatínske (pochybujem o nej, hoci sú už rozparcelované pozemky a začali pred pár rokmi robiť kanalizáciu, no teraz roky žiaden posun). Bude potrebná???
MÚK D (I/63; I/64; III/1463) — neďaleko je i trať číslo 135. Potrebná.

MÚK A — MÚK B ~ ponad trať 131 (estakáda alebo násyp a nadjazd);
MÚK B — MÚK C ~ ponad trať 136, mimo prevádzky, (estakáda alebo násyp a nadjazd);
MÚK C — MÚK D ~ ponad Váh s jeho záplavovým územím a ponad jeho rameno (Komárňanské rameno) s rekreačnou zónou, ponad hrádze, na ktorých sú miestne komunikácie a i terajšia cesta III/1463 a cyklocesty (estakáda a most, násypy a nadjazdy). Hrádze sú vysoké od 3 do 5 metrov. Nad nimi musí byť svetlosť potrebná pre prejazd techniky, hlavne pri povodniach. Nemožno ich "zrušiť"! V júni roku 2013 hladina Váhu bola asi 30 ~ 50 cm pod korunou hrádzí!!!;

MÚK E (nová I/63; ???) a MÚK F (stará I/63; ???) — scifi, ako i ten východný most. Ak by bol on postavený, tak by už asi malo Komárno elegantný obchvatík (2v1 alebo jednou ranu dve muchy). Lacnejší, kratší. Jednoduchší.

46573 Plávajúci bager Hont pracuje v toku Váhu. Takže prípadný most na obchvate musí umožniť plavbu lodí. 1565

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2022 08:57
od ferguson
Mindop prave zverejnilo zoznam planovanych oprav mostov na rok 2022. Medzi nimi aj most 107 v Porubke.
"Strasne" sa na to tesime...

47701

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2022 00:09
od Vlados
Mesto Nitra doplatí na jednostranný rozvoj infraštruktúry. Keby tie stotisíce nešli len do predraženej I/64, tak sa možno mohli riešiť aj iné cesty v okolí.
Od 6.1.2022 sa pre NA zatvorí most ponad žel. trať Nitra-Šurany. V ideálnom prípade uzávierka potrvá 1,5 roka.

Inak ten Hattas, čo sa tam hrá na primátora, chce prebrať R1a do správy mesta :roll: že s nej bude mestská komunikácia :lol:

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2022 20:09
od zvR7
sú tam veľké pozemky...asi ho do toho tlačia, aby si mohli spraviť developeri výjazdy (aj keď už jednu MUK dostali grátis)

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2022 20:28
od zvR7
Nikto to tu nespomenul tak pre istotu . v NR odovzdali posledný úsek na /64 smer TO

viewtopic.php?f=69&t=25972

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2022 20:16
od badger-FB
Prípravu obchvatov Porúbky a Lietavskej Lúčky pri Žiline na ceste I/64 treba zrýchliť, navrhujú analytici
https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=26171

Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) odporúča pripravovať variant výstavby obchvatu Porúbky a Lietavskej Lúčky pri Žiline na ceste prvej triedy I/64 o päť rokov skôr.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2022 07:00
od ferguson
nahradenie okružnej križovatky pri Slnečných Skalách stykovou križovatkou v tvare T,

UHP chodi citat diskusie na dialnice.info? 8)

Clovek by tomu aj chcel verit, pretoze ten onchvat fakt treba, ale kedze idu volby...

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2022 08:18
od aquila
ja cakam az "odide" generacia projektantov, resp zadavatelov, ktori cpu okruzne krizovatky vsade, tym duplom na jednicky, kde nemaju co hladat

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2022 10:39
od milan_KM
To nie je o projektantoch, ale o absurdných požiadavkach polície, ktorým projektant musí vyhovieť.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2022 11:57
od aquila
aj ked KDI moc nemusim, policia nedava zadanie na OK ..

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2022 15:02
od badger-FB
milan_KM napísal:To nie je o projektantoch, ale o absurdných požiadavkach polície, ktorým projektant musí vyhovieť.
Skús to trošku vyšpecifikovať, tie požiadavky, zaujíma ma to.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2022 21:16
od milan_KM
Vrámci inžinierskej činnosti, sa ku každému projektu vyjadruje aj polícia. Projektant musí následne pripomienky zapracovať. Takže ak polícia považuje OK za bezepečnejšiu/vhodnejšiu/neviem čo, tak tam tá OK bude lebo investor zväčša nemá gule s nimi nejak vyjednávať. A projektant jednoducho nie je partner/autorita v tomto postupe.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2022 15:35
od badger-FB
Už rozumiem. Zmiatla ma aj aquilova informácia o KDI, Iebo na bežné posúdenie OK a projektovej dokumentácie sa bežne vyjadrovalo ODI PZ. Ale ano, na KDI je dopravné inžinierstvo, ODI rieši viac premávku. Vydáva stanovisko podľa zákona č. 171/1993 Z. z. o PZ, § 2 odsek 1, uľahčime si to: https://www.zakonypreludi.sk/zz/1993-171 , ale som názoru, že ODI sa vždy zameriava na projekt z pohľadu dopravného značenia a následnej premávky, čo je aj zmyslom, inak by to polícia nemusela schvaľovať aj vôbec. Na tento účel sa často prizýva dopravný inžinier ODI. Okrem značenia polícia chce, aby sa stavebné práce realizovali v takom rozsahu, aby čo najmenej trvali obmedzenia. A aby sa pri výstavbe pamätalo na zabránenie znečisteniu okolitých ciest atď.. Rozhodne vo väčšine vydaných/nevydaných súhlasných stanovísk so samotnou projektovou dokumentáciou potrebnou pre vydanie stavebného povolenia, realizáciu stavby sa riešia "praktické otázky zabezpečenia dopravy" behom výstavby aj užívania ... ostatné sú dojmy. Neviem, prečo, na akom podklade, ak je dobre vyhotovený zámer investora (na rovinu, developera, ktorý šetrí na šírke cesty aj parkovísk etc.) a projektanta, tak policajt je posledný, ktorý investícii bude brániť. :idea: Ale rozhodne má právo zabrániť niečomu, čo by bolo ešte horšie. :wink: Lebo iluzórna je predstava, že keby tam nebolo čo tam je dnes, tak by tam bolo niečo iné, o dosť lepšie. :D
OK je často v SK podmienkach bezpečnejšie riešenie, pretože sa vie oddeliť chodec od vozovky v prehľadnejších kratších častiach, vie sa lepšie osvetliť, lepšie označiť etc. A projektant často šetrí (lebo sme u developera, ktorý ho za to platí) a lepšie riešenie, než všade zadaná OK existuje, ale je drahšie. Je fakt, že niektorí to rovno "vzdajú". Lenže prečo to vzdajú? Lebo rozpočet. A často ide na vyvolané investície % z nákladov, nepozerá sa na efekt a na čo by sa naozaj pozerať malo. O developeroch by sme mohli písať dlho v satelitoch od BA, kde je boj medzi obcou a domami o osvetlenie, takže osvetlenie je vypnuté, lebo obec chce aj cesty a nie len osvetlenie ale developer má ešte iné zámery. Takýchto príkladov je moc a to len zo zopár oblastí. Dopravné riešenia sú často o ničom, lebo niekde sa plánuje 550 RD a nakoniec sa schváli rozšírenie na 820, čo je ale +49% a akosi ide do preč aj zámer o zachovaní zelených plôch pre tých 550. Z dopravného riešenia nemá developer nič a už chápem ako to bolo myslené; ano, PZ Má právo aj nesúhlasiť s projektovou dokumentáciou.
Je to aj o "radniciach". Niektoré samosprávy si dajú požiadavku, ktorú nevedia špecifikovať, je to dohodnuté a sformulované zákulisne z vedenia a s investorom tak, že to ide proti mestu a vôbec im to nevadí. Bohužiaľ, ale takto to je. A jedna zo záchran voči tomuto stavebnému lobbingu je DI. Prvotnú záchranu od doslovne "debilných zámerov" môže dať MŽP, kedy sa pre zmenu ani nezakopne do zeme, čo je ďalší extrém, ale asi má svoje opodstatnenia. (vysoká hladina vody, ochranné pásma etc.)
Dodám, že DI často definuje medzi svoje podmienky aj následné možné doplnenie značenia podľa aktuálnej situácie/vývoja a upravenie podmienok. Často si aj mnohí primátori myslia, že si môžu svojvoľne pomeniť cesty za jednosmerné a nepozerajú na širšie dopravné väzby. Za tento stav tiež vždy odpovedá DI.
Ak sa vrátime k uvedenému zákonu, tak polícia má vo svojej právomoci aj už zabehnutý projekt právo meniť, ak si to vyžadujú dve veci: bezpečnosť cestnej premávky alebo verejný záujem.
Rozhodnutia sa posúvajú na OÚ, MÚ etc. na cestné odbory. Keby sa nemala stavba posudzovať po dopravnej stránke, ale vyslovene len cestnej ako infraštruktúra, tak by to cez DI nemuselo prechádzať aj vôbec. To sa opakujem, ale to sa je potrebné zamyslieť nad tým čo je cieľ.
Možno by sa nemuseli všade dávať OK, ak by sa viac riešili obchvaty a preložky, diaľnice. Takto sa hasí bezpečnosť cestnej premávky na regionálnej úrovni a občas je výsledkom, že regionálna os spomaľuje hlavnú tepnu ... mňa osobne OK tiež moc netešia, kvôli nadrozmerom. (technické normy sú akože v pohode, ale v praxi to vidíme všetci)

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2022 07:20
od metelesku.blesku
milan_KM napísal:Vrámci inžinierskej činnosti, sa ku každému projektu vyjadruje aj polícia. Projektant musí následne pripomienky zapracovať. Takže ak polícia považuje OK za bezepečnejšiu/vhodnejšiu/neviem čo, tak tam tá OK bude lebo investor zväčša nemá gule s nimi nejak vyjednávať. A projektant jednoducho nie je partner/autorita v tomto postupe.


Tak, konečne túto sprostrosť o záväzných vyjadreniach polície v zákone zrušili.

Polícia sa má venovať vymáhaniu dodržiavania pravidiel, ktoré nastavili iní. Polícia nemá čo projektovať cesty. Na to sú tu iní ľudia a nie represívne zložky.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2022 18:52
od badger-FB
Polícia rôzne činnosti (ne)schvaľuje/(ne)povoľuje, neprojektuje cesty. Vyjadruje sa, ale neprojektuje. ;) To, čo si vyjadril, tak to by potom znamenalo, že by sa mohla zrušiť skoro celá štátna správa :D , pretože do všeličoho si úrady vzájomne zasahujú a dokonca duplujú v niečom povinnosti pre občana v rôznych situáciách. Tak sa zasa netvárme, že teraz po jednej aktualizácii zákonu stal zázrak a všetko bude 3x rýchlejšie a lacnejšie. Aj tvrdenie, ako rýchlo sa bude dať po novom vybaviť stavebné povolenie k domu ... a jeho cena? Kto kedy staval RD, vie o čom to je. ALe bodaj by sa to zjednodušilo a hlavne by to každý dodržiaval od úradov po monopoly v sieťach.

https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... nenie.html
http://www.vdoprave.sk/wp-content/uploa ... %81CIA.pdf

Prichádza k úpravám, lebo prichádza k zmenám v stavebnej činnosti ako takej. Zase sa zaviedol iný kontrolný mechanizmus, takže to nebude "také horúce" ako sa očakáva. Nie je to skrátka tak, že sa len niečo zrušilo bez akejkoľvek náhrady, to len na margo pocitu projektantov, že sú niekým zdržiavaní. Práveže, tých obštrukcií môže byť o dosť viac, lebo sa to presunie na širšie spektrum zástupcov moci. Ostaneme pri tom, že represívna zložka bude musieť konať o to viac, len v iných situáciách. No pre toho čo chce niečo postaviť sa v zásade moc nezmení. Nehovoriac, ak sa nemýlim o roku platnosti.

(PZ ani ako celok nie je čisto represívnou zložkou, o MV ako takom ani nevravím)

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2022 10:25
od metelesku.blesku
Ak niekto ZÁVAZNÝMI stanoviskami nutí na základe ich obsahu niečo meniť, tak síce nepriamo, ale stále projektuje. Rozumieme sa? To, čo som napísal nijako neznamená rušenie štátnej správy. Znamená to len to, že cajti sa nemajú starať do vecí, do ktorých ich nič nie je a ani sa im nemajú priznávať oprávnenia, ktoré patria civilnej štátnej správe.

A presne ako vravíš, PZ ako celok nie je čisto represívnou zložkou. Čo je problém, lebo všetky nerepresívne činnosti mali už dávno robiť civilné zložky a nie policajti. Na kieho ancikrista mi potrebuje robiť registráciu auta policajt? Alebo občiansky detto. Na to sú tu okresné úrady. Ministerstvo vnútra sa nerovná polícia a polícia sa nerovná ministerstvo vnútra. Polícia je len jedna časť MV, ktorá sa má starať o verejný poriadok a nie vybavovať občiansku agendu. Na to sú tie ostatné časti MV.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2022 14:51
od badger-FB
https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 84#p248884

badger=FB napísal:Ani nie je potrebné, aby PZ vydával značky. Odpadla by úžasná administrácia ... resp. by bolo viac ľudí v teréne. Dala by sa posilniť napr. enviro polícia etc.


Takže áno, rozumieme sa. :wink:

PZ sa teraz za posledné 2 roky odobralo viac činností a upravila sa územná hierarchia, postavenia vedúcich pracovníkov etc. Možno ešte pomôže v ďalšom pripravovaná reforma v polícii a následná úprava kompetencií samospráv, čo sa chystá takisto. Najlepšie by bolo potom zvýšiť lvl e- štátnej/ver. správy. Ale na to je potreba najprv predefinovať kto má čo robiť.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2022 13:57
od mrcheef
Časť prvej etapy obchvatu Prievidze ešte nemá stavebné povolenie

https://www.codnes.sk/spravy/video-cast ... -povolenie

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2022 15:05
od Melmat
Obchvat Nových Zámkov v nedohľadne, avšak "pracuje sa" na rozšírení cesty.
Zdroj: Regionálny dvojtýždenník Castrum Novum

48559

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2023 21:19
od MeteoR@j
Ďalší most je na odpis ...

49007

Tak dlho sa čaká na opravy, alebo aspoň na základnú údržbu, že mosty jednoducho chátrajú pred očami
Konkrétne o tomto moste som písal pred 3 rokmi. Odvtedy sa na ňom nič nerobilo.
MeteoR@j napísal:Už tomu bude pomaličky rok, čo most pod Fačkovskym sedlom prišiel o zábradlie. Zrútilo sa po náraze autobusu.
Čo na to SSC? ... nič
Je poškodený most označený DZ? ...nie, a načo
Je most v časti zrúteného zabradlia zabezpečené pre prípad, aby tam niekto nedopadol? ...nie, veď je tam iba 10m priepasť.
OK, sme na Slovensku. Pokiaľ most nespadne je všetko v poriadku.

Toto asi nikdy nepochopím. Vždy sa čaká až kým nejaký cestný objekt nedosiahne havarijný stav. Žiadna údržba, nič.
Je zarážajúce, že v prípade tohto mosta, 4 mesiace od incidentu, SSC neevidovala poškodenie mosta. Viem blížili sa voľby, tak nebol čas, prišla korona, prešla jar, leto, čo nevidieť aj jeseň. A staaale nič. Možno, keď napadne sneh tam niekto aj spadne. Čo už, mal smolu, mal predsa predvídať, že niekde chýbajú zvodidlá, niekde aj zábradlia :D
46205



Podobne ako most v Porúbke, ktorý je v kritickom stave. Búrať sa mal ešte tuším v 2019, spolu s mostom pod Slnečnými skalami.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2023 21:26
od EmBe
Chystá sa rekonštrukcia I/64 v úseku Rajec - Rajecká lesná.

Rekonštrukcia cesty I/64 od Rajeckej Lesnej po Rajec v dĺžke 5,9 km prechádzajúca extravilánom a intravilánom obcí Rajecká Lesná, Šuja a mestom Rajec.
V rámci celého riešeného úseku cesty I/64 sa uvažuje s výmenou asfaltového krytu vozovky.
V extravilánových úsekoch je uvažované s rozšírením vozovky na šírkové parametre kategórie C 7,5/70 (s rozšírenými spevnenými krajnicami), čo si vyžaduje výmenu existujúcej konštrukcie vozovky a dobudovanie nespevnených krajníc.

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2023 19:49
od MeteoR@j
Pokiaľ sa nevyrieši veľmi úzke esíčko v Šuji (aj v Rajci je to LTT) a nevyrovnajú zákruty medzi Šujou a R. Lesnou, tak rekonštrukcia bude len kozmetickou úpravou.
maps.app.goo.gl/pNPdt14AhfAYN6ro7

Ale tak aspoň tú cestu rozšíria a dajú nový koberec. Samozrejme, ak dôjde k rekonštrukcii.
Voľby sa blížia, takže tak skoro to asi nebude

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2023 20:00
od EmBe
MeteoR@j napísal:Ale tak aspoň tú cestu rozšíria a dajú nový koberec. Samozrejme, ak dôjde k rekonštrukcii.
Voľby sa blížia, takže tak skoro to asi nebude

29.06.2023 bola zverejnená informácia o výsledku vyhodnotenia ponúk. Vyhral to Swietelsky-Slovakia, spol. s r.o

Re: I/64 hranica s HU - Komárno - Nitra - Prievidza - Žilina

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2023 06:33
od sapphire
MeteoR@j napísal:Pokiaľ sa nevyrieši veľmi úzke esíčko v Šuji (aj v Rajci je to LTT) a nevyrovnajú zákruty medzi Šujou a R. Lesnou, tak rekonštrukcia bude len kozmetickou úpravou.
maps.app.goo.gl/pNPdt14AhfAYN6ro7

Ale tak aspoň tú cestu rozšíria a dajú nový koberec. Samozrejme, ak dôjde k rekonštrukcii.
Voľby sa blížia, takže tak skoro to asi nebude


že rozširovanie ciest ;) to sa u nás nedeje, viď cesta Šoporňa-Dlhá nad Váhom kompletná rekonštrukcia, výmena komplet podložia a nerozšírili to ani o pol metra aby sa tam vošiel aspoň nejaký chudák cyklista alebo chodec čo sa tam odváži občas ukázať
to isté stará Senecká cesta v Galantskom okrese, tá je po rekonštrukcii tuším ešte užšia ako bola tá pôvodná panelka, predtým si tam človek kludne zastavil na krajnici, teraz nedajbože tam mať poruchu, ludia napravo nevystúpia koli zvodidlám a tí nalavo budú vystupovať rovno do cesty