Stránka 151 z 168

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 12:48
od JaNY
co burat panelaky,ved ono su mino trasy. Nadjazd urobyt presne v terajsej trase cesty.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 13:32
od aquila
rexino napísal:pokiaľ viem zvažovalo sa to, ale museli by búrať tie paneláky.. nezmestilo by sa to


zmestit by sa to zmestilo, z tych bytoviek by sa podla mna nemuselo moc burat. a keby sa to nebodaj skombinovalo, ze by sa jemne znizila nivelita zeleznice, tak o to viac.

ale tipujem, ze zeleznice o takom nieco nechceli ani pocut, a skor si myslim ze ludom z tych bytoviek by vadil hluk.. ale to skor niekto znaly lokalnych pomerov by mohol potvrdit/vyvratit

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 14:00
od Dendik
Odbocenie z Levocskej na OM z mesta (nie do mesta) by si ziadalo 2 pruhy... uz teraz sa tam v spicke robia kolony az za priecestie...
Myslim ze priestor na to by tam bol. A na portalovom znaceni by sa zislo aj pre zbludilych poliakov medzinarodne oznacenie PL pre smery VT,BJ...

Ale vdaka Bohu za tu akcnost SSC :D az nezvykom

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 14:57
od expwy
Zase tie skratky okresov medzi šípkami - katastrofa!

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 15:44
od Peterman
expwy napísal:Zase tie skratky okresov medzi šípkami - katastrofa!


Neviem čo by bola na tom katastrofa .... radšej viac informácií o smere ako žiadna

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 20:05
od granite01
aquila napísal:
rexino napísal:pokiaľ viem zvažovalo sa to, ale museli by búrať tie paneláky.. nezmestilo by sa to


zmestit by sa to zmestilo, z tych bytoviek by sa podla mna nemuselo moc burat. a keby sa to nebodaj skombinovalo, ze by sa jemne znizila nivelita zeleznice, tak o to viac.

ale tipujem, ze zeleznice o takom nieco nechceli ani pocut, a skor si myslim ze ludom z tych bytoviek by vadil hluk.. ale to skor niekto znaly lokalnych pomerov by mohol potvrdit/vyvratit


Choďte sa pozrieť do Hradca Králové, tam je nadjazd priamo medzi domami s presklenou a vysokou protihlukovou stenou.
https://www.google.sk/maps/@50.211945,1 ... 312!8i6656

Aj keď je to neštandardné, možno dnešnými normami ťažko povoliteľné, ale funkčné v Hradci to je.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 20:23
od eric987
Ono je jasne ze aj tu sa dal spravit nadjazd, stacilo odklonit Levocsku mierne na sever, cez areal zahradnictva a zburat 2 novopostavene objety vedla parkoviska Kauflandu. Prinos pre premavku by bol pritom obrovsky. Zemny svah (rampa na nadjazd od centra) by sa budovala ako vystuzeny zemny svah a so solidnymi parkovymi upravami by to bolo akceptovatelne aj pre byty. Takto by sa odstranilo nielen frekventovane priecestie ale aj dost unikatne (a nestastne) krizenie trolejbus / elektrifikovana trat (samozrejme ze aj to je na vynimku). Ako bonus mohla byt neuplna MUK na OM / Levocska ale to by uz niekto musel fakt rozmyslat.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 20:34
od ANDi
To radsej nech sa s tym nic nerobi, ako v tom utopit peniaze bez riesenia hlavneho problemu, t.j. zeleznicneho prejazdu. Teda ak tam nejazdi vlak len raz za tyzden...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 20:53
od eric987
Co sa tyka vlakov, tak osobne jazdia v 1h (spicka), resp. 2h intervale (sedlo), nakladne tak 1 za 1-2 hod cely den vratane noci.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 21:03
od jarino
Nuž, takto bez mimoúrovňového riešenia križovania so železnicou je predpokladaná cena 6,2 milióna eur. Pri mimoúrovňovom by sme sa bavili o kus inej cene, no riešenie by bolo trvalé a plne funkčné.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 21:38
od Vlados
Určite by bolo "kúsok" drahšie ale prínos by bol podstatne lepší. X-krát spomínalo zvýšenie taktu vlakov ale to bez mimoúrovňového križovania nie je možné... výhľadová preložka trate to je o úplne iným peniazoch.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 21:46
od rexino
Popri moste, ktorý by prekonával trať je viac uličiek, kde by sa nedalo dostať a bola by potrebná cesta popri moste a na to tam miesto podľa mňa nie je.
Preložka trate je už iný problém, pretože pokiaľ viem dohodnúť niečo so železnicami je takmer nemožné a na SVK sa systematicky kašle na železnice... zároveň by sa ale prišlo o zastávku Prešov-mesto na veľmi dobrom mieste z hľadiska dopravy.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2017 20:58
od granite01
Potrebujete cca 100m na zdvihnutie vozovky do výšky cca 7-7,5m. Problém je najmä od centra PO. Určite je to riešiteľné. Presmerovaním a spojením ulíc, následne ich napojením na iné a podobne, samozrejme zopár domov by muselo byť vykúpených, resp.poskytnutá primeraná náhrada. Bolo by nutné využiť ulice ako Mudroňova, Narcisova atd. Väčšina domov má dvory a prístupy zo zadu, nie z Levočskej.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2017 09:32
od Tomas PO
expwy napísal:Další dôkaz neschopnej samosprávy. Miesto toho aby tlačili na zaradenie a výstavbu týchto ciest do siete ciest I. triedy a vyriešili si svoje problémy, tak 20 rokov pretláčajú svoju modlu diaľnicu D1 a R4, ktoré vyriešia akurát tranzit.

ver mi, ze samosprava intenzivne tlaci na MK-5. dokonca pretlaca 1+1 verziu, kedze je to financne priechodnejsie. SSC nechcela roky pocut o tejto ceste, mesto presov si dalo samo vypracovat TS na cestu 1. tiedy, vo variantnych rieseniach.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2017 09:44
od Tomas PO
JaNY napísal:Kym sa rozkyvu k takym krokom, mohli by skusit zjednosmernit nejake ulice v meste. Napr. Vajanskeho zjednosmernit dole mestom, Holeho opacne a pod. Skusit ci by to bolo ok Sabinovsku rano povedzme od 6.30 do 8.30 nechat jednosmerku do mesta. Proste nieco vymysliet kym sa splni presovcanom jeden obrovsky sen SO PO. :)

ano, toto je zaujimavy napad. sice by tento konretny navrh nepresiel takmer naisto kvoli nemocnici a sanitkam. ale pointa je ok, kedze stredom mesta stale prechadza x tranzitnych ulic, vratane vnutromestskych tranzitov. a ulicky su extra uzke. jednosmerka, priestor parking domalovat... a konecne skusit urobit radialy:

1, NK - Skultetyho - Rusinska - AGS - Luboticka - Vranovska - Duklianska - Levocska - OM - NK (toto by asi nefungovalo kvoli tranzitu a zapcham na Vranovskej - Duklianskej - Levocskej)
2, NK - Skultetyho - Kuzmanka - Vajanskeho - Levocska - OM - NK
3, Okruzna - Safarikova - Gresova - Vajanskeho - Levocska - Okruzna

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2017 09:49
od Tomas PO
rexino napísal:Tie lávky pre chodcov sa nakoniec budú riešiť, alebo nie?

nie
topfield napísal:Ked Kaufland rozsiroval parkovisko, nechavalo sa tam miesto presne pre tie sialene lavky...

co je na nich sialene?? musia mat predsa take prevysenie, aby po nich vysiel aj vozickar. vytah je drahy na udrzbu + vandalizmus (mesto to nevie platit). lavky mali byt vyhrievane kvoli snehu.
teraz tam budu priecne prechody pre chodcov, co len spomali premavku. na takejto vytazenej krizovatke fakt prechody nemaju co robit. navyse vela gro chodcov krizovatku vyuziva v spojeni sidlisko 2 (central) - kaufland. najdlhsia lavka mala byt potiahnuta presne v tomto smere...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2017 09:51
od Tomas PO
aquila napísal:na strankach SSC je aj projektova dokumentacia a na nej som ziadne lavky nevidel.

kazdopadne aj tak nechapem preco ked uz robia novy most a ten druhy sa bude defacto kompletne sanovat, preco to nevystupali nad zaleznicu, vsak je tam len kaufland a na druhej strane torysy su nejake vyrobne haly a ano zopar domov a trosku dalej su aj panelaky... ale protihlukove steny by to poriesili ..

http://www.ssc.sk/sk/verejne-obstaravan ... a-most.ssc

poznam odpoved - kvoli extremnej vyske. protihlukove steny by siahali az do vysky 4 poschodia pri OM a asanovat by bolo potrebne dva bytove domy na Levocskej za priecestim smer centrum. snad ale nevypadol cyklochodnik popod most. teraz sa kruti cez krizovatku.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2017 09:55
od Tomas PO
aquila napísal:
rexino napísal:pokiaľ viem zvažovalo sa to, ale museli by búrať tie paneláky.. nezmestilo by sa to


zmestit by sa to zmestilo, z tych bytoviek by sa podla mna nemuselo moc burat. a keby sa to nebodaj skombinovalo, ze by sa jemne znizila nivelita zeleznice, tak o to viac.

ale tipujem, ze zeleznice o takom nieco nechceli ani pocut, a skor si myslim ze ludom z tych bytoviek by vadil hluk.. ale to skor niekto znaly lokalnych pomerov by mohol potvrdit/vyvratit

zeleznice nechceli praveze urovnove priecestie. ide to na vynimku po urputnom boji.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2017 11:24
od aquila
fiha, tak som prekvapeny, lebo zeleznice su obycajne brzda podniku.

co sa tyka toho vystupania, ked si zoberiem ako je vystupany most napriklad nad zeleznicu na bojnickej od zabieho majera v bratislave.

dokopy cca 400 metrovz jednej strany na druhu, cize radsej vynimku na stupanie od vychodu, ako urovnove krizovanie, popripade ako bolo spomenute to posunut k selezianom smerom na sever excentricky, nieco ako nadjazd pri avione

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2017 12:48
od Tomas PO
Vlados napísal:Určite by bolo "kúsok" drahšie ale prínos by bol podstatne lepší. X-krát spomínalo zvýšenie taktu vlakov ale to bez mimoúrovňového križovania nie je možné... výhľadová preložka trate to je o úplne iným peniazoch.

zvysenie taktu nie je len o zruseni urovnoveho priecestia ale o naplnenosti trate. nepoznam normy na zabezpecovacie zariadenia, ale co viem, tak jednokolajna trat je medzi Velkym Sarisom a Kysakom uplne naplnena.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2017 12:49
od Tomas PO
Dendik napísal:Odbocenie z Levocskej na OM z mesta (nie do mesta) by si ziadalo 2 pruhy... uz teraz sa tam v spicke robia kolony az za priecestie...
Myslim ze priestor na to by tam bol. A na portalovom znaceni by sa zislo aj pre zbludilych poliakov medzinarodne oznacenie PL pre smery VT,BJ...

Ale vdaka Bohu za tu akcnost SSC :D az nezvykom

ano, tiez pri rekonstrukcii tejto krizovatky pokladam za chybu, ze smer od mesta na OM bude mat aj po reko len jeden pruh. Takto veruze tranzit VT-KE zo Sekcova na Levocsku-OM-NK nedostaneme. a ani mestsku radialu nevytvorime

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2017 12:50
od svaco
Bol som cez obednajšiu prestávku v PKO pozrieť na tú výstavu, sumár:
1. Riešenie cyklochodníkov mapy pre to čo by sa malo realizovať (netuším kedy):
- cykloželeznička
- šváby - delňa
- prepojenie hlavná až zimný štadión cez Kúpeľnú
- pokračovanie cyklochodníka od MH až po lávku pri Wilec horke
2. Bola tam pustená aj vizualizácia SO-R4 - 1. časť (ktorú som dnes videl 1. krát, možno už ju niekto niekde dal napr. youtube netuším)
3. mapy pre SO-R4 oba časti, (časť 2. som videl dnes v danom nákrese 1. krát, bolo by dobré to získať)
4. Mapa pre rozšírenie Solivarskej ulice na 2+2
5. Nejaké zmeny na Rusínskej (mapa) tuším v súvislosti s novými obchodnými prevádzkami
6. Niekoľko nových máp pre zmeny na ul. AM. gen Svobodu
7. zmeny na Levočskej a OM (rôzne mapy)

- ostané na tomto fóre už dlho známe veci ako obchvat D1, NK, atď. už neidem spomínať a určite som aj na niečo zabudol (len taký môj rýchly postreh)
- samozrejme je tam aj kopec fotografií

Bolo tam niekoľko máp, ktoré som ešte nevidel (ako som ich už spomínal vyššie), a nie sú ani na tomto fóre, bolo by dobré si ich vyžiadať od mesta a postnúť to do našej fotogalérie. Ak máte niekto kontakty na mesto, skúste sa opýtať.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2017 12:55
od Tomas PO
este pikoska, buduci rok konci vynimka pre krizovanie trolejoveho a zel. vedenia. zel. ju samozrejme nechcu predlzit. dpmp zase konstatuje, ze ich vedenie tam bolo skor, co je pravda :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2017 16:27
od aquila
tak to je ozaj postavene na hlavu, ze nechcu riesit urobit mimourovnove krizenie .. fakt keby sa to posunulo kusok severnejsie (pri selezianoch by bola asi sikana), ale nejuseli by sa burat tie domy juznejsie ...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2017 16:57
od Tomas PO
tak v presove v podstate nie je v celom meste ani jedna MUK (ta jedna je v luboticiach a je aj tak neuplna s tym, ze vytazeny smer mesto-sekcov nema samostatnu vetvu). dalsia MUK je az na D1 MUK PO-zapad a NK KO sa za MUK moc pokladat neda...