aquila napísal:tomas, tak povodne vedenie D v trase NK je ozaj hlupost a je dobre ze to prehodili (nieco ako v bratislave mala ist dialnica cez patronku, a nakoniec isla sitinou
o polpprofile akehehokolvek usek je hlupost debatovat (okrem cestnych tunelov typu biela hora pri trnave, ale to je ozaj skor vynimka) o tom zadna.
skor mi islo o to, ze bohuzial od 2004 doteraz sa zdvojnasobil pocet aut na slovensku teda z 1 na 2 milionov aut .. a vidim to aj na bratislave, kde si kopu ludi mysli, ze obcvhat pomoze, ale naopak ja som si temer isty, ze ten tranzit (10-15%) velmi rychlo nahradi dalsia lokalka.
urcite aquila, lokalka problem bude. pri kritike samosprav, ze vsetky sa spoliehaju len na D ci R, vsak pri presove treba retoriku zmenit.
neviem, ci este je na SK obdobna samosprava, ktora sa roky venuje rozvoju nemotorovej, a verejnej doprave, aj v casoch silnej preferencie IAD, kedy jej vobec nebolo dopriate.
byvali veduci odd. dopravy, vratane niektorych zamestancov, su velki fanusikovia cyklistiky, do prace chodia bajkom. to sa pretavilo v postaveni cyklochodnika, oblubeneho ako v BA na hradze (cize v lete kapacitne nedostacujuceho) od mestskej haly az po koniec sidliska III, s napojenim az na velky saris. cize medzi okresova spolupraca. to uplne meni vikendove navyky obcanov, kedy namiesto navstevy OC (samozrejme niektori), sadnu na bajk a idu na sarissky hrad.
detto chodnik na sidlisku sekcov a svaby - je to prepojene od jedneho konca na druhy. pri planovani stavieb sa stale mysli na cyklistaky (postavena rusinska, kuzmanyho a planovana solivarska). sucasne vedenie, zastupene viceprimatorom kuzmom, byvaleho pracovnika IS KE, je tiez od fachu. to sa pretavuje v dostavbe cyklistakov - od delne az na zlatu banu - cyklozeleznicka, cize to iste ako v opacnom smere na velky saris. a to uz nebude len cykloturistika, ale aj moznost pre satelitne mestecka, ktore tu vznikli, chodit do PO bajkom. dalej prepajacie cyklotrasy medzi sekcovom a sidliskom 3 (cyklochodnik masarykova/hlavna/mlynsky nahon) a rozsirovanie cyklosiete na sekcove (sekcovska).
MHD sme stale mali vybornu. prve prestupne/casove listky. to v spojitosti s hlavnou ulicou, co je taky jeden velky prestupny terminal, kde sa zbiehaju vsetky linky (aj z okolitych obci), vytvara skvele moznosti trasovania a optimalizacie MHD, cize nemusia jazdit linka odvsadial vsade s blbym hodinovym intervalom, ale s jednym prestupom sa dostanes odvsadial vsade v normalnom case. plus prve nizkopodlazne busy na SK (Renault e.c. 333), ale aj trolejbusy kratke (dlhy mala skor BA o pol roka
uz v sucasnosti s wifi a klimatizovane. s elektronickymi displejni, o chvilu oficialne GPS signalom prenasajucim sa do appky (neoficialne to uz fungovalo), automatmi na velkom pocte zastavok (uz sa testuju aj na kartu), atd atd.
buduju sa zastavky s betonovym povrchom, kasselakmi, pri KO solivarska sa naprojektovala prekladka trolejoveho vedenia skratkou pomedzi NAY a OBI, pri kauflande na sekcove bol naprojektovany semafor s preferenciou MHD (zial zle, ale pointa je ze sa na to mysli). z IROPky pojde cca 1 mio eur na reko prestupneho terminalu na levocskej medzi MHD a SAD. mhd obsluhuje za smiesnu sumu pravidelne na nizkopodlaznych busoch a supluje SADku v Malom a Velkom Sarisi, Kanasi, Haniske, Ruskej novej Vsi, Finticiach, Niznej a Vysnej Sebastovej, ci Zaborskom. Mame taky svoj PID (presovsky integrovany system).
pri drahych variantoch (R4), hlada vedenia alternativy (MK-5), dokonca tlaci polprofil, len aby to bol oaspon trosku financne prechodne. lebo predsa len, dopravne stavby realizovane statom su v PO zial projekcne na urovni 60tych rokov (uz v 70tych sa bezne stavali MUK). presov postavil okruznu, na tablach, skaru, zobral uver 10 mio eur a Eurovia opravuje SUVISLE povrchy po celom meste...a to vsetko z vlastnych zdrojov...