Stránka 3 z 20

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2006 17:25
od Dialniciar
Pred štyrmi rokmi vyhlásili na ceste medzi Žiarom nad Hronom a Prievidzou havarijnú situáciu. Cesta sa začína opravovať až teraz, bude sa rozširovať. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4114

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2006 17:37
od Dialniciar
Úprava cesty na Donovaloch si vyžiada 171 miliónov Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4193

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2006 12:40
od Dialniciar
Cesty I. triedy sú v SR vo veľmi zlom stave. Sú síce oddelené finančne od iných ciest a štát aj dáva viac peňazí na ich opravy a údržbu, ale treba si uvedomiť fakty. Dávala sa suma 400 mil. SKK na celú cestnú sieť v rokoch 2002-2004, dnes sa dávajú 4 mld. SKK len na cesty I. triedy. Rozdiel to teda je obrovský, len si treba uvedomiť, že obrovský podiel na tejto sume má údržba cestnej siete - namaľovanie vodorovného dopravného značenia sa robí na cestách 1-2x v roku (teda už nie 2-3x v roku) a len toto stojí v rámci všetkých ciest I. triedy viac ako 100 mil. SKK. Ďalej je to údržba v podobe zvislého dopravného značenia, čím myslím umývanie značiek (min. 1x v roku), ich dopĺňanie, narovnávanie atď., ďalej údržba (umývanie, narovnávanie, dopĺňanie) svetelných odraziek pri cestách, čo stojí znovu cca. 50 mil. SKK. A mohol by som pokračovať. Niečo nás stojí prevádzka SSC. Niečo stojí objednanie si prác (strediská údržby prešli pod VÚC), takže približne 1 mld. SKK sa minie len tak, tá suma 400 mil. SKK bola na opravy, dnes je 4 mld. SKK komplet na SSC. Takže pozor, nie je to také ideálne ako sa to zdá byť, čo je nakoniec na cestách I. triedy aj vidieť. Ďalšie 100-vky mil. SKK stojí zimná služba na cestách I. triedy. Nafta, posypový materiál a služby. Aj keď z praxe viem, že objednanie si prác u VÚC pre cesty I. triedy nie je so ziskom pre VÚC, lebo VÚC, ak aj financie zostanú, musia peniaze dať na údržbu II. a III. triedy a to nezvýši nikdy.

Cesty I. triedy sú dnes na cca. 20% v zlom technickom stave. Väčšinou je na vine zlé podložie, jasné preťažovanie daných ciest (nemusia byť kamióny preťažené, ale keď je ich veľa, na ceste sa to prejaví pre zlé podložie), prípadne nie je odvedená voda atď. Toto sú cesty, ktoré sa musia každých 5 rokov opravovať v zmysle výmeny "koberca". Ďalších cca. 20% je v zlom stave, v havarijnom stave. Sú to cesty, ktoré sa dnes rozpadávajú a potrebujú okamžité investície do základov ciest, prípadne nutne potrebujú znížiť premávku na nich. V tomto sú na tom najhoršie cestné mosty na cestách I. triedy. A sme pri ďalšom probléme, cestné mosty - len ich najnutnejšie opravy by si vyžiadali 1 mld. SKK. Robí sa zlomok.

Takže zo všetkého sa robí len zlomok, výsledkom je, že cca. 40% ciest I. triedy je v nevyhovujúcom stave, od vyjazdených koľají, cez ďalšie iné nerovnosti, až po fakt, že oprava cesty bude znovu nevyhnutná v horizonte ďalších rokov bez ohľadu na intenzitu dopravy.

Niekto mi môže oponovať, že sa dnes stavia veľmi veľa cestných obchvatov, nových kruhových objazdov atď. Stavia sa, ale nie veľa. Zamyslite sa nad tým, koľko cestných obchvatov sa stavia. Kruhové objazdy sa stavajú, lebo sú efektívnejšie ako svetelné križovatky, ktoré mnohé dosluhujú.

Dnes je tu aj ďalší problém a to fakt, že sú cesty, ktoré sú tak dôležité (spájajú nejaké centrá, sú vyťažené stále viac a viac), že by mohli byť označené ako cesty I. triedy (prekategorizovanie), ale dané cesty nespĺňajú parametre. Oni však ani mnohé predtým označené cesty I. triedy dané paramametre nespĺňali a stali sa nimi - riešenie existuje v zvislom dopravnom značení.

SSC by reálne (podľa vlastných prepočtov) potrebovala ročne sumu 8-12 mld. SKK, aby sa stav cestnej siete v horizonte 20 rokov zlepšil a samozrejme, že by sa zlepšil radikálne. Aby základná údržba a chod SSC stáli max. 1 mld. SKK. A potom by sa mohlo dávať aj na cestné mosty viac, aj viac cestných obchvatov by sa stavalo (ušetrenie na mestských cestách I. triedy, zlepšenie kvality života), aj by sa mohlo položiť viac nových kobercov atď. Suma 8 mld. SKK by sa mala dosiahnuť (podľa pôvodných plánov) do r. 2010, ale zase pozor: nie je v tom zohľadnená inflácia ani fakt, že každé oddialenie spôsobuje rast potrebných financií, čo nakoniec spôsobí predraženie a v praxi zhoršenie cestnej siete v SR.

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 15:47
od Jarda
I/18 mezi ZA a RK není parametrově až tak špatná, ale nedá se rozšířit a už teď je dost přetížená.

Presunute z Tunel Branisko
B;

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 15:57
od B;
Jarda napísal:I/18 mezi ZA a RK není parametrově až tak špatná, ale nedá se rozšířit a už teď je dost přetížená.

Odkial prosim cerpas takuto informaciu?
Moje osobne pozorovanie je mnoho zakrut a pomenej miest na predbiehanie,
cast je uzka cesta medzi skalou a Vahom. :roll:

Prechod Martin, Turany, Ruzomberok,... nic moc.

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 16:05
od Jarda
Většina silnic 1. třídy je podle mého parametrově horších než I/18 mezi ZA a RK. Mám za to, že šířka alespoň 9,5 m tam v celém úseku je.

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 16:10
od Lenny
Jarda napísal:Většina silnic 1. třídy je podle mého parametrově horších než I/18 mezi ZA a RK.


Toto je při nejmenším diskutabilní. :wink:

Mám za to, že šířka alespoň 9,5 m tam v celém úseku je.


Myslíš šířku vozovky, či šířku silničního tělesa. I toto je diskutabilní, bo některé průtahy obcí nebudou alespoň v kategorii S 9,5 či S 11,5.

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 16:20
od Jarda
Lenny napísal:
Jarda napísal:Většina silnic 1. třídy je podle mého parametrově horších než I/18 mezi ZA a RK.


Toto je při nejmenším diskutabilní. :wink:

Mám za to, že šířka alespoň 9,5 m tam v celém úseku je.


Myslíš šířku vozovky, či šířku silničního tělesa. I toto je diskutabilní, bo některé průtahy obcí nebudou alespoň v kategorii S 9,5 či S 11,5.


Už jsem tudy dlouho nejel, takže si nejsem schopen vybavit detaily. K tomu by se mohli nejlépe vyjádřit na fóru přítomní příslušníci "vyvoleného národa Povážského".

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 16:46
od Dialniciar
Jarda napísal:
Lenny napísal:
Jarda napísal:Většina silnic 1. třídy je podle mého parametrově horších než I/18 mezi ZA a RK.


Toto je při nejmenším diskutabilní. :wink:

Mám za to, že šířka alespoň 9,5 m tam v celém úseku je.


Myslíš šířku vozovky, či šířku silničního tělesa. I toto je diskutabilní, bo některé průtahy obcí nebudou alespoň v kategorii S 9,5 či S 11,5.


Už jsem tudy dlouho nejel, takže si nejsem schopen vybavit detaily. K tomu by se mohli nejlépe vyjádřit na fóru přítomní příslušníci "vyvoleného národa Povážského".


Nemyslím si, že je potrebné takto rozdeľovať obyvateľov SR. :roll:

Mňa ako Žilinčana hnevá, že SR musí stále podporovať také regióny ako Rimavská Sobota alebo Rožňava, tam kde nejdú investori 15 rokov a keď tam nepôjdu ani ďalších 20 rokov, tak nebude o diaľniciach, ale o nekvalifikovanej pracovnej sile. SR podporuje tieto regióny sociálne, vyspelé infraštruktúrou, tak to bolo a bude a je na regiónoch a ľuďoch v nich, aby s tým niečo spravili - EÚ tu je.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 01:45
od Koksolam
Dy napísal:Nemyslím si, že je potrebné takto rozdeľovať obyvateľov SR. :roll:

Mňa ako Žilinčana hnevá, že SR musí stále podporovať také regióny ako Rimavská Sobota alebo Rožňava, tam kde nejdú investori 15 rokov a keď tam nepôjdu ani ďalších 20 rokov, tak nebude o diaľniciach, ale o nekvalifikovanej pracovnej sile. SR podporuje tieto regióny sociálne, vyspelé infraštruktúrou, tak to bolo a bude a je na regiónoch a ľuďoch v nich, aby s tým niečo spravili - EÚ tu je.


Trosku fuj, to ma zarazilo, to o kvalifikovanej pracovnej sile. Definovat vyspely a menej vyspely, dost krute, nie som odtial ale od tohoto vyroku by som sa distancoval :shock:

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 11:22
od Dialniciar
Koksolam napísal:
Dy napísal:Nemyslím si, že je potrebné takto rozdeľovať obyvateľov SR. :roll:

Mňa ako Žilinčana hnevá, že SR musí stále podporovať také regióny ako Rimavská Sobota alebo Rožňava, tam kde nejdú investori 15 rokov a keď tam nepôjdu ani ďalších 20 rokov, tak nebude o diaľniciach, ale o nekvalifikovanej pracovnej sile. SR podporuje tieto regióny sociálne, vyspelé infraštruktúrou, tak to bolo a bude a je na regiónoch a ľuďoch v nich, aby s tým niečo spravili - EÚ tu je.


Trosku fuj, to ma zarazilo, to o kvalifikovanej pracovnej sile. Definovat vyspely a menej vyspely, dost krute, nie som odtial ale od tohoto vyroku by som sa distancoval :shock:


Tak Koksolam pozor, to je správa OECD:

Pokiaľ najzaostalejšie regióny SR (Gemer, Orava, Spiš, Hont, ...) majú dnes problémy, dá sa to ospravedlniť chýbajúcou infraštruktúrou alebo nezáujmom investorov o región. Ak však bude stále taká istá situácia aj za 15-20 rokov, tak to bude tom, že tu nie je kvalifikovaná pracovná sila. A je to pravda, toto sa dá totiž presne vysvetliť celé, ak chceš, môžeme začať.

A mimochodom, si to ty, kto definuješ strednú triedu a tvrdíš, že v SR ešte nie je, od tohto výroku by som zase dištancoval veľmi rád ja. :shock:

Totiž o čo ide: dnes sa rozvíjajú regióny, kde je záujem investorov, pri KIA bol záujem presne stanovený: ďalej od PSA a VW, ponúkla sa Žilina, lebo už nebol lepší priestor. Investor súhlasil, takže to bol dobrý priestor a podobne je na tom aj PSA pri TT aj VW, o ktorom sa hovorilo, že po 10 ročných daňových prázdninách odíde a on naopak zmenil výrobu len na drahšie modely. Automobilový priemysel s 3 svetovými automobilkami na 5,4 mil. obyvateľov to je zázrak. Automobilky si vyberajú, lebo investujú priamo 1 mld. EUR (potom energie, mzdy, dane, ...). Za automobilkami prichádzajú dodávatelia, tí už sa "usadzájú" v regiónoch. Presne sa potvrdzujú slová napr. Diaľničiara, že hlavná rozvojová os v SR je os BA-ZA a to bola odpoveď na otázku mladého človeka na seminári o vplyve diaľničnej infraštruktúry na hospodárstvo a tento mladý človek sa pýtal, že kam by sa mal presťahovať za prácou, vybral si TT, aby dochádzal do BA do VW (býval v obci Havai - vých. SR) a dnes je v TT človekom, ktorý riadi 50 ľudí pod sebou. Jeden svetlý príklad. Sme sa stretli prednedávnom a chcel sa Diaľničiarovi poďakovať.

Ale ďalej. Vzdelanie, to je o ZŠ, SŠ. Lebo v atumobilkách sú vítaní ľudia s min. SŠ, či už s gymnáziom do administratívy alebo s SOU priamo do výroby. Je zbytočné rozpisovať, že tam robia kuchári, časníci atď., ale robia tam. Mať VŠ znamená cestovať, zrejme aj pracovať (externe, ak denne tak mať brigádu), ale nie je to nič divné, platí to v USA, platí to v Japonsku. Tak to platí aj v SR. Ale toto už je "elita". A tá nájde prácu v centrách toho, kde sú investori.

No a teraz máme regióny, kde stagnuje výstavba infraštruktúry. Je to chyba, ale ona sa za 10 rokov dobuduje na D1 aj R1 a za ďalších 10 rokov sa dobuduje na 1/2 profil aj R2. A investori tu budú mať záujem, lebo na osi BA-ZA už nebude ani lacná pracovná sila, ani nebude kde investovať, ani tam štát na to neprispeje. Takže zrazu bude záujem ísť investovať do regiónov, kde prispeje aj štát, aj EÚ na priemyselné parky, aj tam bude infraštruktúra v podobe, ale ak tam stále nepríde investor, tak to bude preto, že tam nie je kvalifikovaná pracovná sila. Bude lacná - ale nebude kvalifikovaná. A napríklad v tej RS to je dosť pravdepodobné, veď tam je 1/3 Rómov, ktorí majú problémy so ZŠ - lenže s tou do tej automobilky či inej firmy neprerazia, lebo tam už dnes je problém so SŠ. No a potom tu budú starí ľudia, lebo mladí budú v zahraničí, prípadne niekde na osi BA-ZA alebo RK-PP alebo TT-NR, ... chápeš :?:

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2006 12:43
od Dialniciar
Sieť ciest 1. triedy musí podľa Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR zostať vo vlastníctve a správe štátu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5378

... pre zaujímavosť ...

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 12:15
od Dialniciar
Celková dĺžka ciest I. triedy k 1.1.2006 bola 3 341 km.

Najdlhšie cesty I. triedy sú:

I/50 - 437,649 km (trasa: R2+D1)
I/18 - 353,748 km (trasa: R6+D1+mesto VT)
I/64 - 203,113 km (trasa: mestá KN+NZ+NR+TO+PE+PD+ZA)
I/51 - 200,665 km (trasa: mestá Holíč+SE+TT+NR+LV+KA)

Cesta I. triedy je cesta, ktorá má význam najmä pre medzinárodnú a celoštátnu dopravu a označuje sa dvojmiestnym číslom.

Re: ... pre zaujímavosť ...

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 13:13
od Nevedko
Dialniciar napísal:Cesta I. triedy je cesta, ktorá má význam najmä pre medzinárodnú a celoštátnu dopravu a označuje sa dvojmiestnym číslom.


Ako kazde pravidlo, aj toto ma svoje vynimky. Na Slovensku existuje presne 1 cesta I. tiedy oznacena jednomiestnym cislom: I/2. Vedie z Holica cez Malacky a Bratislavu az na hranice s Madarskom pri Rajke.

Re: ... pre zaujímavosť ...

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 13:15
od Dialniciar
Nevedko napísal:
Dialniciar napísal:Cesta I. triedy je cesta, ktorá má význam najmä pre medzinárodnú a celoštátnu dopravu a označuje sa dvojmiestnym číslom.


Ako kazde pravidlo, aj toto ma svoje vynimky. Na Slovensku existuje presne 1 cesta I. tiedy oznacena jednomiestnym cislom: I/2. Vedie z Holica cez Malacky a Bratislavu az na hranice s Madarskom pri Rajke.


Ano, to je výnimka. :idea:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1924

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 14:33
od Honda
Slovenská správa ciest predložila zámer vybudovať cestu 1. triedy, ktorá by obchádzala zastavané časti mesta Partizánske a niektoré okolité obce :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6081

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 19:45
od Jurislav
Už som sa to niekde raz pýtal, ale prosím Vás, neviete, aké má označenie stará cesta vedľa teraz vystavaného úseku D4 :?:

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2007 09:04
od Nevedko
Jurislav napísal:Už som sa to niekde raz pýtal, ale prosím Vás, neviete, aké má označenie stará cesta vedľa teraz vystavaného úseku D4 :?:


Vedla existujuceho useku D4 (krizovatka s D2 - hranica s Rakuskom nevedie ziadna cesta I. triedy. Najblizsia I. je I/2, ktora vedie z Petrzalky do Rusoviec. Alebo mas na mysli tu cestu III. triedy z Jaroviec do Kittsee? Ta ma cislo 002046.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 11:21
od Dialniciar
Trnavský samosprávny kraj: veľké zmeny v cestnej infraštruktúre :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6175

Toto je v poradí druhý samosprávny kraj, ktorý požaduje zmenu niektorých ciest II. triedy na cesty I. triedy. Prvým bol bratislavský samosprávny kraj.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 12:59
od Andrej
Dialniciar napísal:Trnavský samosprávny kraj: veľké zmeny v cestnej infraštruktúre :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6175

Toto je v poradí druhý samosprávny kraj, ktorý požaduje zmenu niektorých ciest II. triedy na cesty I. triedy. Prvým bol bratislavský samosprávny kraj.

Spomina sa tam ale iba cesta NR-HC. S cestou SE-MY sa uz nerata so zmenou na cestu I. triedy?
Aj ked zasluzili by si to mozno este niektore cesty, napr. Kuty-Senica.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 13:07
od Dialniciar
Andrej napísal:
Dialniciar napísal:Trnavský samosprávny kraj: veľké zmeny v cestnej infraštruktúre :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6175

Toto je v poradí druhý samosprávny kraj, ktorý požaduje zmenu niektorých ciest II. triedy na cesty I. triedy. Prvým bol bratislavský samosprávny kraj.

Spomina sa tam ale iba cesta NR-HC. S cestou SE-MY sa uz nerata so zmenou na cestu I. triedy?
Aj ked zasluzili by si to mozno este niektore cesty, napr. Kuty-Senica.


Spomína sa, ale je ich viac, čo viem ja. SE-Kúty by sa tam mali priradiť a tiež: Holíč-Skalica (II/426) a na juhu SR: GA-DS (II/507).

Cesta II/581 sa nezmení na cestu I. triedy. Nie sú také intenzity, aby sa to muselo spraviť. Tu je iný problém a to ten, že táto cesta nespĺňa na väčšine trasy ani tie parametre cesty II. triedy a na viacerých úsekoch je to na hranici aj s prametrami cesty III. triedy. :shock: Najproblematickejšie to však nie je v TT VÚC, ale v TN VÚC. TT VÚC tu plánuje investíciu v tomto volebnom období a to krátky úsek od Senice po Kunov, kde sa postaví oporný múr, cesta sa "vyrovná", postaví sa širšia, vrátane krátkeho vstupného úseku do obce Kunov. Tým je úsek na strane TT VÚC vyriešený.

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 11:13
od Dialniciar
SSC v r. 2007 investuje na tieto stavby:

I/18 Žilina-Strážov
I/51 Trnava-severný obchvat 1.etapa
I/75 Galanta-obchvat 1.stavba
Prievidza-obchvat 1.et.,1.st., MZ v trase I/64

A to celkovú sumu tvorenú výdavkami štátneho rozpočtu, spolufinancovaním stavebných nákladov fondov EÚ (ERDF) vo výške takmer 300 mil. SKK.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2007 13:31
od Dialniciar
Nová štvorpruhová cesta I. triedy medzi Nitrou a Komjaticami :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6794

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2007 12:59
od Jurislav
Nenašiel by sa niekde zoznam všetkých ciest I. triedy, dĺžka a cez aké mestá prechádza. +Budem vďačný aj za zoznam obchvatov na týchto cestách, ale až tak netreba.

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2007 13:00
od Jurislav
+Ešte keby sa dalo, kde je 1+1 a kde 2+2.