Ondrej napísal:Prosím Vás píšete tu ako pekne sú veci spravené v Humennom.Ja napíšem,že tie pekné veci sú občanom žijúcim v regione Zemplína prd platné.Region Zemplina je zaostalý,fenomén chudoby má permanentne stúpajúcu tendenciu,nezamestnanoť,veľmi slabé možnosti zamestnať sa pre nedostatok zamestnávateľov,avšak to naj. je nevybudovaná nadradená dopravná infraštruktúra v celom regione východného slovenska.Je len jedna možnosť,resp.dve a to vybudovanie dialnice alebo rýchlostnej cesty v smere R4 Prešov-sever,Hanušovce n.Topľou,Domaša,Humenné,Snina a následne Ubľa štátna hranica.Sem patrí aj prepojenie mesta Humenné s mestom Michalovce,teda napojenie sa na D1 rýchlostnou cestou o dlžke asi 25km,charakter a povaha terénu je ideálna na stavbu.zarastené polia,dokonca aj bez vlastníkov...finančne nenáročná investícia a dosť rýchlo realizovateľná,efekt pre region by sa dostavil ihned.Avšak problémy na slovensku ako klientelizmus,netransparentnosť pri verejnom obstarávaní a pod.neprispievajú k dobrej atmosfére v spoločnosti.Celkom dobre nechápem potrebu dialnice D3 na Kysuckych lazoch,kde ani neviem či niekto ešte žijú nejaký ľudia,taktiež napr. R8 a takto by som mohol pokračovať...Po dostavbe R4 a D1 vznikne veľká časť územia bez nadradenej dopravnej infraštruktúry,no verím že sa to zmení a prehodnotia sa priority,nakoľko východné slovensko má najväčšiu hostotu zaľudnenia,najväčšie kraje rozlohou,ale infraštruktúra oproti týmto hodnotám je v obrovskom nepomere.Zopakujem na záver,že prioritou by sa mala stať výstavba a zaradenie rýchlostnej cesty Prešov-Ubľa do plánov výstavby dialnic a rýchlostných ciest na slovensku,nakoľko by sa aj zlepšil tranzit Východ europy v smere Západ,vytvorili by sa tak dve horizontálne tranzitné trasy Ubľa-Prešov-Bratislava vetva severná,Záhor-Košice-Bratislava vetva južná,takto keby to bolo tak z východom by nebol už v budúcnosti žiadny problém z hľadiska infraštruktúry.
1. R8 kopíruje hustotu osídlenia. Bolo len otázkou času, kedy sa navrhne. A už sa plánuje predĺžiť až ku Komárnu cez Nové Zámky. Odporúčam ti tieto trasy precestovať. Sú tu samé cesty I. triedy, ale nepostačujú.
2. Pre HE nie je dôležité NAJPRV postaviť RC po Michalovce. Pre heje podstatné, aby sa dostavala diaľnica D1 po Michalovce a porobili najnutnejšie úseky na R4. Potom má zmysel a význam pridať ďalšiu RC. Dovtedy bohate stačí realizovať opatrenia na miestnych cestách.
3. Diaľnica D3 - odporúčam cestovať Čadcou a KNM. Odporúčam tiež ísť sa pozrieť na poľskú stranu, ako sa tam veselo stavia v smere na nás.
4. Východné Slovensko sú 2 VÚC - PO a KE. a Situácia v PO sa radikálne zlepšuje. Takmer 30 km D1 okolo Popradu. Zatiaľ najdlhší tunel Branisko s takmer 5 km zlepšil cestovanie horským priechodom Branisko. Už čoskoro sa otvorí obchvat Svidníka a ešte v tomto roku prebehne tender za cca. 150 mil. € na výstavbu R4 Košice-maďarská hranica. Impulz pre dobre rozvíjajúci sa priemyselný park v Kechneci na ďalší rast. Realizuje sa tiež 7 km D1 pred Prešovom a v samotnom Prešove sa stavia Nábrežná komunikácia, ktorá sa síce stavia veľmi dlho, ale nie pre klientelizmus, ale pre problémy okolo majetku p. Drutarovského. V Košiciach sa dokončil privádzač na rýchlostnú cestu R4 (Prešovská-Sečovská).
5. Na diaľnici D1 medzi Prešovom a Košicami pribudlo meteorologické zariadenie s ďalšou technológiou v hodnote 250 mil. SKK.
Z hľadiska infraštruktúry by som spomenul aj letisko v Košiciach, ktoré má nového súkromného investora a zrealizovalo sa tu veľa investícií.
Aj zatracované PPP myslí na východné Slovensko: ak by vyšiel I. balík, tak by Košice mali (mimo obchvatu Prešova) súvislé napojenie na diaľnicu v Žilinskom kraji. Realizuje sa privádzač na Kežmarok.
Slovenská správa ciest vykonala množstvo opráv na ceste I/50 a množstvo nových investícií (kruhové objazdy) v samotných Michalovciach za posledné 2 roky.
Takže by som to tak biedne nevidel.