Je to myslím si celkom slušne urobená autobusová stanica (súdiac podľa týchto dostupných fotiek), na naše slovenské pomery. Je vôbec v nejakom ešte inom slovenskom meste niečo podobné, prípadne modernejšie v súčasnosti? Alebo sú to zatiaľ všetko len veľké sľuby a plány (napr. TN, BA, NR). Železničná doprava, infraštruktúra (nielen na koridoroch) zdá sa mi, že má u nás o čosi viac "šťastia" v tomto smere.
Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej
Odoslané: 01. Dec 2013 17:12
od Qwert
Vyzerá to pekne, kto to financoval?
Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej
Odoslané: 01. Dec 2013 19:07
od racto
Aj ja som bol prekvapený, je urobená nad naše pomery výborne. AS vlastní SAD Lučenec.
Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej
Odoslané: 01. Dec 2013 22:59
od DrX
No, stanica na urovni, a pekne fotky. Skoda, ze sa vobec nic nerobi s juznou zeleznicou. Ak by sa RS napojila na hlavny tah ZV-LC-RV-KE, bola by to vacsia vyhra.
NÁZOV A ADRESA HOSPODÁRSKEHO SUBJEKTU, V PROSPECH KTORÉHO SA ROZHODLO O ZADANÍ ZÁKAZKY Skanska SK a.s.
Celková konečná hodnota zákazky Hodnota 5 567 439,3100 EUR
Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej
Odoslané: 02. Apr 2015 20:38
od mirec
To aj na éčke ceste postačuje kategória C 9,5? Však súbežná R2 tam len tak skoro nebude.
Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej
Odoslané: 02. Apr 2015 21:19
od i15
aj by postačovala, keby tam neplánovali obmedzenie na 60km/h
Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej
Odoslané: 03. Apr 2015 08:13
od devil
a naco by tam bola C11,5 ? aby sa predbiehalo vytlacanim protiiduceho na krajnicu ? 60-ka tam bude kvoli prechodu pre chodcov. polomer zakruty bude na dialnicnej urovni a pokial sa naozaj odstrania tie "vlny" tak jazda bude aj plynulejsia.
Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej
Odoslané: 03. Apr 2015 10:05
od mirec
Práve pre toto:
S rozdelením cestných komunikácií podľa dopravného významu priamo súvisí aj stanovovanie základných kategórií a dovolených maximálnych jazdných rýchlostí na jednotlivých cestných komunikáciách. Rámcová kategorizácia cestných komunikácií je daná STN 736101 nasledovne: Cesty I. triedy C 22,5 / 100, 80 a 70; C 11,5 / 80, 70 a 60; C 9,5a)/ 80, 70 a 60; Cesty II. triedy C 22,5 / 100, 80 a 70; C 11,5 / 80, 70 a 60; C 9,5 / 80, 70 a 60; výnimočne C 7,5a) / 70 , 60 a 50; Cesty III. triedy a) C 11,5 / 80, 70 a 60; C 9,5 / 80, 70 a 60; C 7,5 / 70, 60 a 50; C 6,5 / 60, 50; Poznámka: a ) Nepoužívajú sa na medzinárodných cestách.
Kategória C11,5 sa bezvýhradne ako minimálne šírkové usporiadanie používa u ciest s medzinárodnou dopravou označenej ako „E“ ( E50, E65, E77 atď.) zdroj: SSC
Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej
Odoslané: 03. Apr 2015 10:27
od devil
to je teoria ale v praxi tu mame aj cesty sirky 7,5 na E trasach. to uz je naozaj problem pretoze sirka jazdneho pruhu na 9,5 a 11,5 je rovnaka a rozdiel je v sirke krajnice. siroka krajnica je dobra vec pri poruche auta lenze kolko poruch pripada na hromadne zneuzivanie pri predbiehani ako som uviedol vyssie ?
Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej
Odoslané: 03. Apr 2015 12:26
od expwy
Kategória C11,5 by sa na cestách nemala používať, kvôli širokej krajnici sú tieto cesty nebezpečné. Často sú to cesty smrti. Nemci a Rakúšania už dávno túto kategóriu v smerniciach zrušili a nové 2-pruhové cesty s obojsmernú premávkou stavaju max 9,5. Pri vhej intenzite premávky idú potom do striedavých 3-pruhov, ktoré sú o meter až dva širšie ako 11,5 (bez fyzicky oddelených jazdných pruhov).
Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej
Odoslané: 04. Apr 2015 16:43
od i15
devil napísal:60-ka tam bude kvoli prechodu pre chodcov.
... po ktorom prejde denne 5 ľudí 70-tka by stačila
Re: Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej
Odoslané: 04. Apr 2015 21:23
od eric987
mirec napísal:Práve pre toto: Rámcová kategorizácia cestných komunikácií je daná STN 736101 nasledovne:
Tato norma uz myslim je zopar rokov nahradena novou, no C11,5 pre medzinarodne tahy asi zostala.