Miro napísal:To je tá zákruta, v ktorej je obmedzenie rýchlosti na 60 km/h. Myslíš, že ak by sa urobila na 2+2 pruhy a jej polomer by zostal, že by sa tam dalo jazdiť rýchlejšie, aby sa tam dalo predbiehať?
Je to dosť krátky úsek na to, aby "nehorázne" pomohol. Viem si predstaviť také riešenie, že by tam pre nákladné autá zostalo obmedzenie na 60 km/h a osobné by mohli mať povolenú povedzme osemdesiatku... potom by sa tam dali nejaké kamióny popredbiehať. Ale tých osemdesiat by bolo na tú tiahlu zákrutu podľa mňa maximum.
Tento záber pekne ukazuje krásu prírody a nabáda ľahké a lacné rozšírenie. Ak tade pôjdete, všimnite si ale začiatok a koniec tohoto úseku- pod hradom Strečno úzka cesta, pokračuje polomostom (aby tu mohla byť slušná cesta, v 70-tych rokoch sa rozšírila tak, že sa pristavil most na určitú šírku , ako dieťa si pamätám, že tu bývali zápchy na semaforoch). Za meandrom opäť strmá skala, minulý rok ju trošku spevňovali a týždeň sa tade prakticky nedalo prejsť. Ak si pozriete mapu tohoto úseku, možno vás napadne to, čo našich prarodičov, keď stavali železnicu v 19. storočí- ak slušnú cestu, tak tunelom kratším možno 5x ako by bola cesta. Ak by bol km 5x drahší, vyšlo by to rovnako. A bol by som spokojný, ak by 1 ťah šiel tunelom a druhý po starej ceste.
Problém tejto cesty nie je v meandri a v šesdesiatke na 1 km cesty (keď tam nebolo obmedzenie, v pohode sa dalo ísť 100 na osobáku). Neraz som sa z tejto cesty vrátil späť alebo som tu strávil niekoľko hodín a bol som šťastný, že som nebol trochu rýchlejší a neležím pri aute pod plachtou ako nešťastník 20 áut pred mňou. V lete náklaďáky v smere MT- ZA pod hradom často idú 30, lebo naložené viac nevládzu. Keď ide kolóna, ide štýlom 60- 10- 50- stop...- pre rokom som ja dobrzdil, chalan za mnou nie... A keď tu náhodou začne snežiť, cesta 20 km trvá aj 3 hodiny, alternatíva neexistuje.
Myslím si, že nejaké riešenie 2+1 "kde sa dá" nebude k ničomu (aj keď pred rokom či dvomi som sa potešil, keď sa začalo stavať pod hradom- myslel som si, že urobia 2 stúpacie pruhy k pamätníku fr. partizánov, nakoniec bol z toho odbočavací pruh ku hradu). Treba dostavať diaľničné tunely a potom v kľude budovať túto cestu (samozrejme budem rád každemu skoršiemu zlepšeniu tejto cesty, ale bez obmedzenia dopravy)