Stránka 4 z 37

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 14:55
od devil
ono celé rozšírenie je hlúposť a vyhadzovanie peňazí na nejaké riešenie ktoré bude platné cca 2-3 roky


2-3 roky. to je tvoj nazor. co ak nebude ziadny 3. balik a okolo 2015 uz bude I/18 skutocne kolabovat. to su podla teba 2-3 roky ?

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 15:03
od aquila
rozsirenie na 2+2 je konina .. ako sme to tu uz X krat spomenilu, lokalne rozsirenie na 2+1 resp 1+2 podla podmienok by velmi vela poriesilo ...

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 15:11
od devil
aj rozsirenie na 2+2 je mimo tej uziny uplne v pohode.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 15:24
od Thomas
Podle mě je to zbytečná stavba - pokud se postaví LL-DS, odvede největší množství tranzitu i kdyby byla na 1/2 profil. Intenzita klesne pod kapacitu, navíc je to dobrá silnice.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 16:42
od devil
akurat ze spomaly sa dalsia vystava D a RC.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 18:05
od sergej
devil napísal:akurat ze spomaly sa dalsia vystava D a RC.

Keby sme sa mali riadiť týmto argumentom, Višňové sa začne stavať asi tak v roku 2050. Proste bez debaty Višňové treba a treba ho teraz. Ako sa tu už miliónkrát písalo, netreba robiť ramená, veľké gestá a zbytočné zásahy do prírody okolo I/18, maximálne lokálne na 2+1 a po dostavbe tunela to postačí. Dovtedy treba jednoducho vydržať súčasný stav a nie ho ešte brutálne zhoršovať prestavbou celého úseku. Lebo to, čo sa tam bude diať počas prestavby, si radšej nechcem ani predstaviť :roll:

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 19:08
od devil
nemyslim si ze v 2050. kludne po 2015. tvoj argument moze pouzit hocikto a hocikde. npr. tunel karpaty aby sme sa bavili o porovnatelnom.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 22:45
od Dialniciar
devil napísal:
ono celé rozšírenie je hlúposť a vyhadzovanie peňazí na nejaké riešenie ktoré bude platné cca 2-3 roky


2-3 roky. to je tvoj nazor. co ak nebude ziadny 3. balik a okolo 2015 uz bude I/18 skutocne kolabovat. to su podla teba 2-3 roky ?


Veľmi správna úvaha. A vláda s tým aj ráta. Ak nebude PPP, tu sa bude rozširovať cesta, všetko sa na to pripravuje. :idea:

devil napísal:akurat ze spomaly sa dalsia vystava D a RC.


To myslíš v súvislosti s čím :?: :roll: (nechápem to ani ako reakciu na Thomasa).

devil napísal:nemyslim si ze v 2050. kludne po 2015. tvoj argument moze pouzit hocikto a hocikde. npr. tunel karpaty aby sme sa bavili o porovnatelnom


Nemôžeš to porovnávať, lebo D4+N0 nemajú inú trasu, bude to úplne nová trasa. :idea:

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 22:46
od Dialniciar
devil napísal:nemyslim si ze v 2050. kludne po 2015.


:D

Matematicky je to však medzi 2016 a 2049. :wink:

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2008 07:53
od rasto123
Sergej napísal:
Proste bez debaty Višňové treba a treba ho teraz. Ako sa tu už miliónkrát písalo, netreba robiť ramená, veľké gestá a zbytočné zásahy do prírody okolo I/18, maximálne lokálne na 2+1 a po dostavbe tunela to postačí. Dovtedy treba jednoducho vydržať súčasný stav a nie ho ešte brutálne zhoršovať prestavbou celého úseku. Lebo to, čo sa tam bude diať počas prestavby, si radšej nechcem ani predstaviť :roll:


Asi najlepší názor. Najprv diaľnica (tunel Višňové- Dubná skala), a keď klesne doprava, zlepšiť túto cestu. Jediný rozdiel v mojom názore je, že ak sa bude cesta rozširovať, robiť to veľkorysejšie s výhľadom radšej na 50 ako na 5 rokov

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2008 13:42
od aquila
inak teoreticky by nehorazne pomohlo, keby tu cestu proste rozsiliril len v ramci tohto naplavoveho kuzelu, kde je miesta dost a kedze to je rovne, nemal by to byt ani take drahe ...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3655

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2008 19:13
od Miro
aquila napísal:inak teoreticky by nehorazne pomohlo, keby tu cestu proste rozsiliril len v ramci tohto naplavoveho kuzelu, kde je miesta dost a kedze to je rovne, nemal by to byt ani take drahe ...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3655


To je tá zákruta, v ktorej je obmedzenie rýchlosti na 60 km/h. Myslíš, že ak by sa urobila na 2+2 pruhy a jej polomer by zostal, že by sa tam dalo jazdiť rýchlejšie, aby sa tam dalo predbiehať?
Je to dosť krátky úsek na to, aby "nehorázne" pomohol. Viem si predstaviť také riešenie, že by tam pre nákladné autá zostalo obmedzenie na 60 km/h a osobné by mohli mať povolenú povedzme osemdesiatku... potom by sa tam dali nejaké kamióny popredbiehať. Ale tých osemdesiat by bolo na tú tiahlu zákrutu podľa mňa maximum.

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2008 19:22
od devil
hlavne by cesta kapacitne bez problemov zvladla aj 30.000 aut denne. obmedzenie 80 km/h nie je nic strasne ani neobvykle.

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2008 20:00
od aquila
islo by najma o predbiehanie .. ten usek je relativne dlhy .. ale aj relativne lacne rozsiritelny ...

cize ked by to bolo mozno cca 3 km rozsirenie, s moznostou predbiehania, tak by to hodne pomohlo a za zlomok ceny ...

s pripadnymi dalsimi lokalnymi rozsireniami 2+1

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2008 20:36
od sergej
Tento 3 km usek kludne na 2+2, jeho pokracovanie smer ZA premalovat na 2+1 pod hrad, cast dopravy presmerovat ku KII a bude to celkom dobre poriesene. Akykolvek zasah v uzine smere na MT situaciu pocas vystavby vyrazne zhorsi a podla mna to nema cenu. Kedze sa podla mojich skusenosti vacsina nehod stava na useku meander - ZA, toto by mohlo vela poriesit. Relativne bezbolestne sa da este poriesit usek od prelozky smer MT az po dialnicnu krizovatku Dubna Skala, ale tento by som teraz neriesil. A opakujem - urychlene stavat dialnicu.

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2008 22:20
od rasto123
Miro napísal:
aquila napísal:inak teoreticky by nehorazne pomohlo, keby tu cestu proste rozsiliril len v ramci tohto naplavoveho kuzelu, kde je miesta dost a kedze to je rovne, nemal by to byt ani take drahe ...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3655


To je tá zákruta, v ktorej je obmedzenie rýchlosti na 60 km/h. Myslíš, že ak by sa urobila na 2+2 pruhy a jej polomer by zostal, že by sa tam dalo jazdiť rýchlejšie, aby sa tam dalo predbiehať?
Je to dosť krátky úsek na to, aby "nehorázne" pomohol. Viem si predstaviť také riešenie, že by tam pre nákladné autá zostalo obmedzenie na 60 km/h a osobné by mohli mať povolenú povedzme osemdesiatku... potom by sa tam dali nejaké kamióny popredbiehať. Ale tých osemdesiat by bolo na tú tiahlu zákrutu podľa mňa maximum.


Tento záber pekne ukazuje krásu prírody a nabáda ľahké a lacné rozšírenie. Ak tade pôjdete, všimnite si ale začiatok a koniec tohoto úseku- pod hradom Strečno úzka cesta, pokračuje polomostom (aby tu mohla byť slušná cesta, v 70-tych rokoch sa rozšírila tak, že sa pristavil most na určitú šírku , ako dieťa si pamätám, že tu bývali zápchy na semaforoch). Za meandrom opäť strmá skala, minulý rok ju trošku spevňovali a týždeň sa tade prakticky nedalo prejsť. Ak si pozriete mapu tohoto úseku, možno vás napadne to, čo našich prarodičov, keď stavali železnicu v 19. storočí- ak slušnú cestu, tak tunelom kratším možno 5x ako by bola cesta. Ak by bol km 5x drahší, vyšlo by to rovnako. A bol by som spokojný, ak by 1 ťah šiel tunelom a druhý po starej ceste.
Problém tejto cesty nie je v meandri a v šesdesiatke na 1 km cesty (keď tam nebolo obmedzenie, v pohode sa dalo ísť 100 na osobáku). Neraz som sa z tejto cesty vrátil späť alebo som tu strávil niekoľko hodín a bol som šťastný, že som nebol trochu rýchlejší a neležím pri aute pod plachtou ako nešťastník 20 áut pred mňou. V lete náklaďáky v smere MT- ZA pod hradom často idú 30, lebo naložené viac nevládzu. Keď ide kolóna, ide štýlom 60- 10- 50- stop...- pre rokom som ja dobrzdil, chalan za mnou nie... A keď tu náhodou začne snežiť, cesta 20 km trvá aj 3 hodiny, alternatíva neexistuje.
Myslím si, že nejaké riešenie 2+1 "kde sa dá" nebude k ničomu (aj keď pred rokom či dvomi som sa potešil, keď sa začalo stavať pod hradom- myslel som si, že urobia 2 stúpacie pruhy k pamätníku fr. partizánov, nakoniec bol z toho odbočavací pruh ku hradu). Treba dostavať diaľničné tunely a potom v kľude budovať túto cestu (samozrejme budem rád každemu skoršiemu zlepšeniu tejto cesty, ale bez obmedzenia dopravy)

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2008 22:38
od rasto123
Tu je na doplnenie obr. polomosta pred meandrom:
http://dialnice.info/album_page.php?pic ... e=previous
Asi to nerobili takto preto, že sa to dá ľahko rozšíriť na 2+2 alebo 2+1. A vlak zľava doprava ide tam, kde cesta zprava doľava.

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2008 09:13
od devil
no dobre, ale ake dlhe su dokopy tie useky kde je strma skala pred+za meandrom. tak 4-5 km (?) cize ked rozsiria 15 km na 2+2 a 5 km prekreslia na 2+1 tak celych 20 km ani v spicke nevidim na viac ako 15 prinajshorsom 20 min. ale zrejme je strasny problem ked niekde treba lokalne znizit rychlost a strata 5 minut je uz ozajsna trauma....

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2008 09:20
od johhan
devil - skorej to je o tom že sú to vyhodené peniaze v situácii kedy by sa malo stavať Višňové

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2008 09:26
od Jarda
rasto123 napísal:Tu je na doplnenie obr. polomosta pred meandrom:
http://dialnice.info/album_page.php?pic ... e=previous
Asi to nerobili takto preto, že sa to dá ľahko rozšíriť na 2+2 alebo 2+1. A vlak zľava doprava ide tam, kde cesta zprava doľava.


V tom místě byl zvažován most přes Váh a nová silnice na Tepličku. Nevíte někdo, jak to vypadá s tímto projektem :?:

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2008 09:30
od devil
devil - skorej to je o tom že sú to vyhodené peniaze v situácii kedy by sa malo stavať Višňové


skor je nezodpovedne utlmit vystavbu dialnic po 2013 kvoli par km.

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2008 11:34
od Dialniciar
devil napísal:
devil - skorej to je o tom že sú to vyhodené peniaze v situácii kedy by sa malo stavať Višňové


skor je nezodpovedne utlmit vystavbu dialnic po 2013 kvoli par km.


Výstavba diaľnic je utlmená už od r. 1999 a situácia sa nezmenila. Toto, čo tu odvtedy trvá je katastrofálnasituácia. Nikdy nie je dosť financií, ani jeden úsek sa nezačal stavať podľa plánu, žiadny sa neotvára podľa plánu a to doteraz a keďže sa dáva na výstavbu 13,5 mld. SKK za r. 2006, tak sa nedá hovoriť o tom, že po r. 2013 bude nejaké utlmenie. Ono stále trvá. Jediná zmena je možná cez PPP, štát bude aj naďalej dávať pomenej financií.

Takže devil, nemáš pravdu v tom, čo tu píšeš.

A osobne nesúhlasím ani s johhanom, ja si myslím, že 2+2 je tu vhodné spraviť čo najskôr, už sa mohlo realizovať, do 2 rokov mohlo byť hotové a v zároveň o rok a pol sa mohlo začať s Višňovým. Neviem, čo vám vadí zdržanie o hodinu viac počas rozširovania, ... zdržanie kvôli výstavbe je všade a pri čomkoľvek (kanalizácia, obchvat, oprava cesty) a neviem, prečo práve tento úsek by mal byť výnimkou. :idea: :idea:

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2008 11:42
od aquila
2 jarda: myslis toto ?

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3191

je to na enviroportale, ale kedy sa to bude stavat .. boh vie .. ale pomohlo by to odlahcit kosicku ..

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2008 12:28
od devil
Ono stále trvá.


nikdy nie je tak zle aby nemohlo byt este horsie - kvoli PPP.

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2008 12:35
od Dialniciar
devil napísal:
Ono stále trvá.


nikdy nie je tak zle aby nemohlo byt este horsie - kvoli PPP.


Od teba to sedí. Na jednej strane hosp. rast, ale vidíš obrovský problém na diaľnice v priebehu 7 rokov pridať 15 mld. SKK. :shock: :idea:

Pritom PPP porieši komplet D1 a R1 a štátu zostanú ľahšie úseky, resp. bez tieňového mýta sa dá realizovať aj D4.

A sme OT, ak chceš ďalej pokračovať: vezmi si moju citáciu do príslušnej sekcie. :wink: