Stránka 4 z 19

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 11:15
od aquila

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 11:17
od Dialniciar
aquila napísal:obchvat mesta sala na I/75

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3255


Obchvat Šale podľa mňa nie je potrebný do r. 2014. V r. 2015 by sa mal rozostavať a v r. 2017 otvoriť, do r. 2020 úplne dokončiť. Dovtedy by sa malo mesto samotné snažiť o čiastkové riešenia.

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 13:59
od Andrej
Ten obchvat by bol este menej potrebny, keby sa postavila R7 DS-NZ, kedze prave jej tranzit tvori väcsinu dopravy v Sali.

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 14:18
od Dialniciar
Andrej napísal:Ten obchvat by bol este menej potrebny, keby sa postavila R7 DS-NZ, kedze prave jej tranzit tvori väcsinu dopravy v Sali.


Tam netreba R7, tam stačí cesta I. triedy, keďže ani tá tam nie je. :wink: Iné je, keby tam bola a "praskala vo švíkoch". Potom by tam bolo treba aj RC. Ale nie je ju tam treba tak ako ju zatiaľ stále netreba na BA-DS, kde je veľmi kvalitná cesta I. triedy. Takže tam ani nemá aký tranzit byť ... lebo, kde niet cesty, niet áut. (i keď viem, ako si to myslel) :wink:

Lebo stavať 1/2 profil RC R7 je na 1 km voči ceste I. triedy zbytočné a je to plytvanie financiami a tu to lacné nebude (samý vodný zdroj). A potom sa ani spoplatniť nemôže (neexistencia paralelnej cesty). :idea:

Obchvat Šale je však len umelo vytváraná potreba v médiách. A Šaľa nie je mesto, ktoré by nemalo dosť financií poriešiť si niektoré komunikácie v meste a skapacitniť ich. Dokonca je aj kde.

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 15:05
od Andrej
Nepochopili sme sa :wink: . Samotna Sala nepotrebuje R7, ale na odlahcenie cesty I. triedy cez Salu by R7 v useku DS-NZ vyrazne pomohla. A ked si myslis, ze nie je pretazena, chod sa tadial previezt v piatok alebo v nedelu :)

Takisto treba nutne aj R7 BA-DS, kedze na sucasnej ceste I. triedy su vyse 20-tisicove intenzity ;) .

Ale inak suhlasim, ze samotna Sala zatial obchvat nepotrebuje. Aj keby sa R7 nestavala.

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 15:16
od Dialniciar
Andrej napísal:Nepochopili sme sa :wink: . Samotna Sala nepotrebuje R7, ale na odlahcenie cesty I. triedy cez Salu by R7 v useku DS-NZ vyrazne pomohla. A ked si myslis, ze nie je pretazena, chod sa tadial previezt v piatok alebo v nedelu :)

Takisto treba nutne aj R7 BA-DS, kedze na sucasnej ceste I. triedy su vyse 20-tisicove intenzity ;) .

Ale inak suhlasim, ze samotna Sala zatial obchvat nepotrebuje. Aj keby sa R7 nestavala.


Pochopili sme sa veľmi dobre. :wink:

Každá cesta na Slovensku I. aj II. triedy zaznamenáva v piatok a nedeľu k večeru vyššie intenzity, to mi nič nehovorí. A to nielen na Slovensku, ale aj v Holandsku, USA, ... to by sme tu za chvíľu na tomto svete nemali nič iné, len cesty a diaľnice. :idea:

Andrej, na ceste BA-DS skutočne netreba zatiaľ RC, bude stačiť, ak sa začne stavať po r. 2015. Jej parametre sú oveľa lepšie ako úseky pred Žilinou či na I/51 blízko obce Jablonica. Jazdím tadiaľ dosť často. Intenzita ešte často nič nehovorí, pokiaľ sú dobre riešené obývané miesta.

Takže inak: keď si myslíš, že z teba bude dopravný inžinier, vysvetli mi prosím rozdiel medzi parametrami cesty I. triedy a RC na 1/2 profil ? (odpoveď pre ostatných, technicky ide prakticky o to isté a rozdiel v jazde nespoznáte).

To, čo celkovo pomôže, to je nová cesta I. triedy medzi DS a NZ. Tým sa tam presunie časť tranzitu a vytvorí sa tlak na výstavbu RC R7, podobne ako sa postavilo Branisko a zvýšil sa dôvod na cestovanie týmto úsekom.

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 19:10
od Dialniciar
Obchvat Galanty odbremení centrum :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8674

Nový cestný obchvat Galanty, ktorého slávnostný výkop urobili dnes za účasti primátora Alexandra Mézeša, vyrieši problém mesta s nákladnou dopravou. Rýchlostná komunikácia odkloní tranzitnú dopravu v smere na Bratislavu a na Sereď.

... no, tak jedna zásadná oprava: nejde o rýchlostnú komunikáciu, ide o cestu I. triedy. :!:

Re: Obchvat Galanty

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 19:11
od Dialniciar
Maddoc napísal:Na stavbe obchvatu Galanty sa uz zacalo so zemnymi pracami.


Maddoc, ak budeš mať viac priebežných informácií, prosím, napíš ich sem. Aby sme aj my ostatní vedeli, ako prebieha výstavba, aj keď teraz sa asi spomalí, lebo ide zima.

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 21:58
od Andrej
Tak este inak: Nielen mesto Sala, ale cela cesta I/75 potrebuje odbremenit. Z pohladu vodica je jedno, ci to bude najprv samotna R7 alebo iba cesta I. triedy v jej trase. Ja by som bol radsej za R7, pretoze ak by sa postavila cesta I. triedy, klasicke slovenske riesenie by bolo nestavat v tomto useku R7, lebo tu uz je nova cesta I. triedy ;)

K ceste BA-DS poviem len tolko, ze hlavne usek BA-Samorin ma uz davno prekrocenu kapacitu ;). Tam by R7 nesluzila ani tak tranzitu ako ludom dochadzajucim denne do BA.

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 22:40
od Dialniciar
Andrej napísal:Tak este inak: Nielen mesto Sala, ale cela cesta I/75 potrebuje odbremenit. Z pohladu vodica je jedno, ci to bude najprv samotna R7 alebo iba cesta I. triedy v jej trase. Ja by som bol radsej za R7, pretoze ak by sa postavila cesta I. triedy, klasicke slovenske riesenie by bolo nestavat v tomto useku R7, lebo tu uz je nova cesta I. triedy ;)

K ceste BA-DS poviem len tolko, ze hlavne usek BA-Samorin ma uz davno prekrocenu kapacitu ;). Tam by R7 nesluzila ani tak tranzitu ako ludom dochadzajucim denne do BA.


Nejde o slovenské pomery, ide o slovenské potreby. To, čo treba, to je R1. A postaviť cesty tam, kde nie sú. Predsa RC sa stavajú všade, kde sú dnes cesty I. triedy. Takže neviem, o akom slovenskom zvyku to hovoríš. :idea: Ide o to, aby sme boli efektívny a zároveň vyriešili dopravný problém. Ja nespochybňujem potrebu R7, ale jediný úsek, kde je skutočne potrebná je úsek, kde dnes žiadna cesta neexistuje a preto, keď vieme, že technické parametre sú rovnaké, je vhodné tu postaviť najprv cestu I. triedy. Hovoríme aj tak o stovkách mil. SKK. :idea:

Cesta BA-DS je na hranici prekročených kapacít, ale ešte zďaleka nie je celkovo preťažená, práve na svoje parametre. A výrazne jej pomôže D4, i keď nespochybňujem potrebu R7, ale nie dnes. Po tej ceste sa stále dá jazdiť bez problémov 90 km/h, má slušnú šírku atď. a že je plná áut ? Je, ale je na tom mnohonásobne lepšie práve pre svoje parametre, než napr. cesty od TT na BA, kde sa ani dobre nepredbieha osobné auto. :wink:

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 22:53
od Andrej
Dialniciar napísal:Cesta BA-DS je na hranici prekročených kapacít, ale ešte zďaleka nie je celkovo preťažená, práve na svoje parametre. A výrazne jej pomôže D4, i keď nespochybňujem potrebu R7, ale nie dnes. Po tej ceste sa stále dá jazdiť bez problémov 90 km/h, má slušnú šírku atď. a že je plná áut ? Je, ale je na tom mnohonásobne lepšie práve pre svoje parametre, než napr. cesty od TT na BA, kde sa ani dobre nepredbieha osobné auto. :wink:


Lenze kym smery z BA na MA, PK a SC mas vsade cesty 2+2 a tiez dobre vlakove spojenie, tymto smerom mas jedinu cestu 1+1 (ze je siroka, uznavam 8)) a zaroven dost slabe spojenie vlakom. Na ceste sa da jazdit 90 len po Dunajsku Luznu, odtial to ide rano v kolonach. Nehovoriac o tom, ako trpia obyvatelia obci, ktorymi cesta prechadza.
Proste, je to region s velkym potencialom a slabym dopravnym napojenim na BA, ktoremu by velmi pomohlo tych par km R7. Za tym si stojim :)
Ale to sme uz OT :)

Re: Obchvat Galanty

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 12:10
od Maddoc
Dialniciar napísal:
Maddoc napísal:Na stavbe obchvatu Galanty sa uz zacalo so zemnymi pracami.


Maddoc, ak budeš mať viac priebežných informácií, prosím, napíš ich sem. Aby sme aj my ostatní vedeli, ako prebieha výstavba, aj keď teraz sa asi spomalí, lebo ide zima.


Dnes rano som si pozrel stavenisko (prechadzam okolo vlakom). Situacia je takato:
Prijazdova cesta k Samsungu - buldozer odrnul ornicu v dlzke cca 50m v smere od docasneho ukoncenia cesty smerom k I/75.
Samotny obchvat - buldozer odhrnul ornicu v dlzke cca 100m v trase obchvatu od zeleznice smerom k I/75
Okrem toho sa na stavenisku pohybuje aj bager, ktory pracuje podla vsetkeho na prekladke zavlazovacieho potrubia.

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 19:32
od Dialniciar
Myslím si, že nie sme OT. Bytostne sa to dotýka celej oblasti. :wink:

Mňa ale nikto nepresvedčí nikdy o tom, že najprv treba 1/2 profil RC, ak tam ani žiadna cesta nie je. Čo tam treba je najprv cesta I. triedy a max. tak obchvaty pár obcí od BA po DS v parametroch RC. :idea: To by bolo rozumné riešenie. :wink:

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 22:08
od Andrej
Takze este raz, ako som to myslel:
Suvisla R7 BA-Samorin (polprofil). Dalej po DS staci par vylepseni sucasnej cesty.
NEJAKA cesta medzi DS-NZ. Ako vodicovi mi je uplne jedno, ci RC alebo cesta I. triedy, ked su velmi podobne jazdne vlastnosti. ;)

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 22:19
od Dialniciar
Andrej napísal:Takze este raz, ako som to myslel:
Suvisla R7 BA-Samorin (polprofil). Dalej po DS staci par vylepseni sucasnej cesty.
NEJAKA cesta medzi DS-NZ. Ako vodicovi mi je uplne jedno, ci RC alebo cesta I. triedy, ked su velmi podobne jazdne vlastnosti. ;)


Áno, zle som ťa pochopil. Viac v IS. :wink:

R. 2007-2009 vojdú do histórie trnavského kraja a jeho ciest

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2007 20:15
od Dialniciar
Obnova ciest II. a III. triedy v okrese Dunajská Streda

- z úveru od Dexia banky sa obnovi 101 km ciest v hodnote 183,7 mil. SKK
- z bežných výdavkov kraja sa obnovi 49 km ciest v hodnote 76,4 mil. SKK

Obnova ciest II. a III. triedy v okrese Galanta

- z úveru od Dexia banky sa obnovi 60 km ciest v hodnote 116,7 mil. SKK
- z bežných výdavkov kraja sa obnovi 21 km ciest v hodnote 33,5 mil. SKK
- z eurofondov sa obnoví most pri obci Šoporňa v hodnote 36 mil. SKK

Chakteristika cestnej siete v tejto oblasti:

Okres Dunajská Streda

- spolu 135 km ciest II. triedy, z toho žiadny úsek nie je v havarijnom stave a 32 km je v nevyhovujúcom stave
- spolu 351 km ciest III. triedy, z toho 10 km je v havarijnom stave a 121 km je v nevyhovujúcom stave

Okres Galanta

- spolu 77 km ciest II. triedy, z toho žiadny úsek nie je v havarijnom stave a 4 km sú v nevyhovujúcom stave
- spolu 171 km ciest III. triedy, z toho žiadny úsek nie je v havarijnom stave a 12,5 km je v nevyhovujúcom stave

Zdroj: TT VÚC, na odkazoch je všetko detailne rozpísané

http://www.trnava-vuc.sk/dok_a_vyz/2007 ... _tab.1.xls
http://www.trnava-vuc.sk/dok_a_vyz/2007 ... I_cast.doc

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2007 21:10
od Dialniciar
I/75 Galanta – obchvat - podrobné informácie k etapám :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8789

Toto bude poriadny obchvat. :wink:

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2007 22:32
od Andrej
Nemam nic proti obchvatu Galanty, ale podla mna sa mohla radsej cast financii presunut na opravu betonky Sladkovicovo-Galanta. Takto bude samotna Galanta vyriesena perfektne a pristupove cesty do nej ostanu v prisernom stave :roll:

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2007 23:06
od Dialniciar
Andrej napísal:Nemam nic proti obchvatu Galanty, ale podla mna sa mohla radsej cast financii presunut na opravu betonky Sladkovicovo-Galanta. Takto bude samotna Galanta vyriesena perfektne a pristupove cesty do nej ostanu v prisernom stave :roll:


GA skôr potrebuje kvalitné napojenie na Trnavu a to štát aj rieši. Betónka viac rieši samotnú Bratislavu a Trnavu. :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2007 22:05
od Dialniciar
O Šaľu sa zaujíma zahraničný výrobca pneumatík :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8902

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2008 13:03
od Dialniciar
Najviac dopravných nehôd v TT kraji je pri Dunajskej Strede :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9209

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2008 21:49
od Dialniciar
Križovatka v Seredi spôsobuje časté kolízie pre optický klam :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9326

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2008 09:46
od Lionheart
Zdravim, neviete niekto či sa už začal stavať obchvat Galanty ktorý má myslím robiť Váhostav. Prípadne by ste mohli hodiť do galerie nejake foto ... :-)

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2008 12:48
od Dialniciar
Lionheart napísal:Zdravim, neviete niekto či sa už začal stavať obchvat Galanty ktorý má myslím robiť Váhostav. Prípadne by ste mohli hodiť do galerie nejake foto ... :-)


Zemné práce sa začali už v r. 2007. :wink:

Viac informácií tu: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4621 .

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2008 12:33
od Dialniciar
Sereď: Lepšie spojenie s Horným Čepeňom

http://www.mynoviny.sk/c/3746160/Lepsie ... penom.html

Mesto Sereď sa už niekoľko rokov snaží o lepšie prepojenie s odtrhnutou mestskou časťou Horný Čepeň, ktorá je od mesta v kilometrovej vzdialenosti. Priestor na výstavbu rodinných a obytných domov či na podnikateľské aktivity je zapracovaný do územného plánu, ale záujem zo strany investorov neprichádza. „Zatiaľ sa nikto z investorov výrazne neprejavil, hoci obyvatelia zo seredskej mestskej časti Horný Čepeň by ich privítali. Určite by sa tým pomohli zlepšiť a skvalitniť služby,“ uviedol zástupca seredského primátora Peter Rampašek. Najmä starší obyvatelia sa sťažujú na existujúci stav, pretože v mestskej časti služby na požadovanej úrovni chýbajú. Problém je dokonca aj s potravinami. „Mladí si nakúpia v meste, ale tí starší to majú s nakupovaním oveľa ťažšie a komplikovanejšie,“ upresnil Rampašek. Problémom sú vlastníci pôdy Nízky záujmom investorov pociťuje mesto najmä pre veľký počet vlastníkov pôdy. Ten by spôsoboval zdĺhavú komunikáciu a následne aj realizáciu projektov. Jedinú zmenu, ktorú môžu obyvatelia mestskej časti Horný Čepeň v najbližšom čase očakávať, je vybudovanie cyklochodníka. S jeho realizáciou by mesto Sereď malo začať už počas tohto roka. „Cesta medzi Sereďou a mestskou časťou je pre veľkú frekvenciu áut, najmä do automobilky PSA v Zavare, nebezpečná. Doprava sa zintenzívnila a nemáme záujem aby dochádzalo k nehodám.“ BARBORA BZDUŠKOVÁ

© 2008 Petit Press. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.

[25. 2. 2008]