II/500 - križ. s I/2, Kúty-Senica-Sobotište-Vrbovce

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

II/500 - križ. s I/2, Kúty-Senica-Sobotište-Vrbovce

Odoslaťod Cestár » 17. Okt 2008 09:55

Táto cesta II. triedy začína v okrese Senica, na križovatke s I/2 v obci Kúty. Ďalej smeruje východnou trasou po osi Šaštín-Stráže, Dojč, Senica. V meste od centrálnej križovatky smer Kunov, Sobotište, Vrbovce. Cesta končí v okrese Myjava na križovatke s II/499.

Dĺžka cesty bola k 1.1.2008 podľa údajov SSC takmer 49,8 km.
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod Cestár » 17. Okt 2008 11:08

Táto cesta je v správe dvoch VÚC: Trnavský a Trenčiansky.

Trnavský VÚC od r. 2004 dodnes opravil súvisle tieto úseky:

Šaštín-Stráže - Senica :arrow:

*od centrálnej križovatky Šaštína súvisle až po koniec mesta v r. 2008
*od konca Šaštína po križovatku na Borský Sv. Mikuláš v r. 2004
*od križovatky B. Sv. Mikuláš po Dojč v r. 2005/2006
*od obce Dojč po Čáčov (mestská časť Senica) v r. 2008 (dĺžka 6,5 km)
*v Čáčove sú 3 km vozovky nové po výstavbe kanalizácie v r. 2007
*prieťah I Senica 2,5 km v r. 2008
*prieťah II Senica 1,5 km v r. 2005
*prieťah III Senica 0,5 km v r. 2005
*prieťah IV Senica 1,5 km - plán v r. 2009 z úveru 1 mld. Sk

Mestská časť Kunov, Senica - Sobotište :arrow:

*od konca obce Kunov po začiatok obce Sobotište v r. 2006
*prieťah Sobotište 1,5 km v r. 2007

Stav cesty v TT VÚC:

Týmito opravami dosiahol TT VÚC, že cesta v dĺžke presahujúcej 90% je v dobrom alebo vyhovujúcom stave, nakoľko úsek od obce Kúty po Šaštín-Stráže je vo vyhovujúcom a dobrom stave, nie sú na ňom žiadne vyjazdené koľaje ani iné nerovnosti, čo je spôsobené tým, že cesta sa stavala pre blízkosť diaľnice D2 so spevneným podložím vhodným aj pre zaťaženie na cestu I. triedy. Až neskôr sa rozhodlo, že hlavné napojenie mesta Senica nebude smerom na D2, ale cez I/51 severo-južným smerom, čo vyplýva z histórických vzťahov.

V súčasnosti nevyhovuje čiastočne úsek medzi križovatkou na Štefanov a obcou Dojč, pretože bol opravený v r. 2005 a odvtedy sa na krátkom úseku asi 600m vytvorili značné vyjazdené koľaje, čo sa pripisuje nedostatočnému podložiu a nekvalitnému odvodneniu. Inak sa akékoľvek iné nerovnosti okamžite kvalitne opravujú, nie sú zaznamenané ani odtrhnutia krajníc.

Posledná vykonaná oprava v dĺžke 6,5 km v tomto roku sa zapísala do histórie obnovy ciest v okrese Senica, pretože ešte nikdy sa v tomto okrese neopravil naraz taký dlhý cestný úsek súvisle. Počas opráv bola premávka riadená svetelnou signalizáciou a zdržania tu boli od 45 min. do 1h.

TT VÚC má na svojom území ešte 2 úseky v nevyhovujúcom stave. Ten jeden, ktorý sa nachádza v rámci prieťahu obce Senica, zasahujúc až do MČ Kunov sa opraví v r. 2009/2010 na 2 etapy, financovanie kryté. Ten druhý úsek sa nachádza od konca obce Sobotište po hranicu kraja s TN VÚC, kde sa nachádza prudké stúpanie a kraj zatiaľ tento úsek do opráv nezaradil, pretože sa musia zosúladiť oba kraje naraz.

Stav cesty v TN VÚC:

Cesta v TN VÚC má oveľa horšie parametre a aj sa nachádza v náročnom teréne. Nespája väčšie centrá v kraji a nachádza sa na okraji kraja. Dá sa tiež povedať, že na okraji záujmu TN VÚC, ktorý sa snaží skôr obnovovať cesty II. triedy priamo okolo mesta Myjava v smeroch na Senicu a Nové Mesto nad Váhom. Cesta II/500 je na území TN VÚC na viac ako 50% dĺžky v stave nevyhovujúcom alebo dokonca havarijnom. Cesta dokonca v okolí Vrboviec ani nespĺňa technické predpoklady na cestu II. triedy.
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod Cestár » 17. Okt 2008 14:10

Táto cesta sa udržiavala vo výbornom stave aj počas správy SSC. Dôvodom je fakt, že sa spájala diaľnica D2 so železničným koridorom s významným vyše 20 tis. mestom a od D2 je to jediná významná spojnica od BA na sever vo východnom smere. Regionálne väzby sú také silné, že okres Senica zalobboval a dosiahol výstavbu cestného mosta v Moravskom Sv. Jáne, ktorý nahradil predtým pontónový most. Takže z okresu Senica sa dnes dá dostať pohodlne po II/500 až do Rakúska.

Priamo pri ceste II/500 sa nachádzajú dokonca 3 významné priemyselné podniky v oblasti elektrotechniky a chemického priemyslu. Všetky tieto firmy uvádzajú aj na stránkach kvalitnú dostupnosť z diaľnice D2.

1. OMS medzi občami Dojč a Senicou so svojou futuristickou stavbou za vyše 400 mil. Sk a rozsiahlym priemyselným areálom na výrobu svietidiel a iného osvetlenia, kde pracuje cca. 450 ľudí "uprostred poľa".
2. DELPHI v meste Senica, čo je firma s cca. 2000 zamestnancami zaoberajúca sa výrobou káblových zväzkov do áut VW, Mercedes, Audi, Škoda či Peugeot.
3. SLOVKORD. To je firma s tržbami 1,5 mld. Sk so 150 zamestnancami venujúca sa výrobe vlákna Kord do pneumatík a spracúvaním ďalších materiálov, ktorá pri tejto ceste stavia novú chemickú halu za 3 mld. Sk.

Samotná cesta II/520 prechádza okrajovo Kútami, Šaštínom aj Dojčom. Centrom prechádza až mestom Senica (aj s MČ Čáčov a Kunov) a obcou Sobotište. Okrajovo potom Vrbovcami.

TT VÚC prijal v r. 2006 stratégiu, podľa ktorej sa všetky cesty II. triedy prechádzajúce centrami alebo stredmi obcií a miest musia dostať do dobrého alebo vyhovujúceho stavu najneskôr do konca r. 2010. Táto cesta II. triedy tento cieľ splnila už v tomto roku. :idea: :P
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod Cestár » 01. Nov 2008 13:44

V r. 2009 v meste Šaštín-Stráže Trnavský VÚC pripravil investičnú akciu na tejto ceste, ktorou sa prebuduje súčasná centrálna križovatka riadená iba zvislým a vodorovným dopravným značením na kruhovú križovatku. V súčasnosti sa podľa mojich informácií pripravuje verejné obstarávanie tak, aby sa najneskôr v lete začali stavebné práce a už na jeseň má byť križovatka daná do užívania. Investícia bude krytá z úveru 1,5 mld. Sk, ktorý je z 2/3 viazaný investíciami do obnovy ciest II. a III. triedy, vrátane nových stavieb.
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod Dialniciar » 29. Jún 2009 21:32

"prieťah IV Senica 1,5 km - plán v r. 2009 z úveru 1 mld. Sk"

Vykonané (mesiac dozadu). Už aj pridané vodorovné dopravné značenie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 29. Jún 2009 21:35

"Ten jeden, ktorý sa nachádza v rámci prieťahu obce Senica, zasahujúc až do MČ Kunov sa opraví v r. 2009/2010 na 2 etapy, financovanie kryté."

Po lokálnej povodni sa tu vykonali základné práce: oprava najnevyhnutnejších výtlkov, vykopanie nových vodných priekop. Aktuálne sa tu už pohybujú geodeti.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Feb 2010 00:43

Úsek Senica-Kunov v dĺžke 2,5 km bol na jeseň r. 2009 kompletne opravený. Spevnili sa krajnice a vymenilo sa 10 cm AB krytu. Prehĺbili sa priekopy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Feb 2010 00:44

V roku 2009 na jeseň sa takisto v dĺžke 1,1 km opravil prieťah Sobotišťom. Vymenil sa povrch v hrúbke 5-10 cm AB krytu, cestné teleso sa v dĺžke 124m rozšírilo, pribudli nové odvodňovacie kanály z betónových profilov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Feb 2010 23:59

Stav cesty v úseku Sobotište (výjazd na Myjavu) v pondelok:

Obrázok

Táto cestná komunikácia bola od piatku do nedele len ťažko prejazdná, ale bola udržaná ako zjazdná. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16


Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.