Komárno - cestny most cez Dunaj
Odoslané: 04. Feb 2005 01:08
Mesto Komárno sa zapojilo do programu PHARE ECOSOC so štúdiou uskutočniteľnosti pre riešenie nového Dunajského mosta. Hraničný most cez Dunaj odbremení centrum Komárna a maďarského mesta Komárom a napojí sa na existujúcu cestnú sieť. Hustá cezhraničná premávka vedie v súčasnosti cez vyše storočný Alžbetínsky most. Takisto nový most prispeje k rozvoju regiónu. So štúdiou mosta pre osobnú a nákladnú dopravu, cyklistov a peších sa postupne oboznamuje odborná aj laická verejnosť na oboch brehoch Dunaja.
"Obe hraničné mestá Komárno aj Komárom sa dohodli, že nový cezhraničný most bude situovaný v západnej časti mesta popri železničnom moste. Štúdiu uskutočniteľnosti v troch variantoch predstavíme verejnosti v marci a projekt podporený Európskou úniou ukončíme slovensko-maďarským workshopom koncom marca," povedala koordinátorka projektu Veronika Vargová.
Podľa nej tvorcovia štúdie navrhujú postaviť nový most buď v tesnej blízkosti, alebo vo vzdialenosti 200 až 250 metrov od jestvujúceho železného železničného mosta s priamym napojením na cestu I. triedy 1/63. Prvým variantom je trámový most na štyroch pilieroch, druhým závesný most na jedinom šikmom zaťažovacom pylóne s oceľovou mostovkou, tretím závesný most na dvoch mierne zošikmených pylónoch s oceľovo-betónovou mostovkou. S výstavbou mosta ráta územný plán Nitrianskeho samosprávneho kraja a Ostrihomsko-komáromskej župy, doplnila Vargová.
http://tvojepeniaze.pravda.sk/sk_pspravy.asp?r=sk_pspravy&c=A050202_133440_sk_pspravy_p17
"Obe hraničné mestá Komárno aj Komárom sa dohodli, že nový cezhraničný most bude situovaný v západnej časti mesta popri železničnom moste. Štúdiu uskutočniteľnosti v troch variantoch predstavíme verejnosti v marci a projekt podporený Európskou úniou ukončíme slovensko-maďarským workshopom koncom marca," povedala koordinátorka projektu Veronika Vargová.
Podľa nej tvorcovia štúdie navrhujú postaviť nový most buď v tesnej blízkosti, alebo vo vzdialenosti 200 až 250 metrov od jestvujúceho železného železničného mosta s priamym napojením na cestu I. triedy 1/63. Prvým variantom je trámový most na štyroch pilieroch, druhým závesný most na jedinom šikmom zaťažovacom pylóne s oceľovou mostovkou, tretím závesný most na dvoch mierne zošikmených pylónoch s oceľovo-betónovou mostovkou. S výstavbou mosta ráta územný plán Nitrianskeho samosprávneho kraja a Ostrihomsko-komáromskej župy, doplnila Vargová.
http://tvojepeniaze.pravda.sk/sk_pspravy.asp?r=sk_pspravy&c=A050202_133440_sk_pspravy_p17